Moi, olen 16 vuotias ja tänää alkoi illalla tuntumaan pottuvarvas kipeältä, ja äiti sanoi, että sen veljellä oli alkanut särkeä ensimmäisenä pottuvarvasta kun hänelle reuma tuli, hän kuoli kuukausi sitten. Nyt olen huolestunut ettei vain minulle olisi sitä tulossa. Saatta olla, että olen väärässä koska säikähdin tosi paljon. Suvussamme on reumaa.
Haluaisin tietoa tästä, olen todella huolestunut. Olen käynyt netti sivuilla katsomassa aiheita tästä, ja siellä puhutaan, että yleensä se alkaa päkiänivelistä (mikä on päkiänivel?).
Haluaisin saada tietoa tästä.
-Huolestunut
Huolestunut reumasta
2
399
Vastaukset
- nivelreumalta
se alkaa yleensä sormien pikkunivelistä. Ja siihen liittyy myös muita oireita esim. kuumeilua ja laboratorioarvojen mm tulehdusarvot nousua. Ennemminkin kuulostaa kihdiltä, siis eri asia kun nivelreuma. Se on helppo takistaa mittaamalla verestä uraattipitoisuus. Kihtiä hoidetaan ruokavaliolla ja lääkityksellä, siihen ei kuole. Eli mene lääkäriin, ei tarvitse pelätä turhaan. Ja muutenkin äitisi oli tyhmä kun sinua pelotteli, kaikki eivät kuole reumaan, vaikka sellaisen saisikin. Sinun kipusi voi olla myös jokin muu ihan viaton juttu.
T: hoitaja täti- Helpottunut
Kiitos, olo alkoi tuntua paremmalta :). Vieläkin on varvas kipeä, mutta se saattaa olla venähdys :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693