III vaiheessa ollaan. Ongelma siinä että puoli vuotta sitten poliisilta sakot, alkoholin käyttäminen julkisella paikalla ja juovuksissa oleminen julkisella paikalla. Onko samoja kokemuksia ja päässyt jatkoon.
Turvallisuusselvitys
15
7891
Vastaukset
- kandi-c/a
Se turvallisuusselvitys lähtee poliisille vasta sitten, kun olet saanut soiton III-vaiheen jälkeen ja päässyt finaalilääkärintarkastukseen. Poliisitutkimukset on kalliita, joten ei niitä heti tehdä, vaikka Rekryssä sen paperin jo allekirjoitit.
Jos ei saa poliisilta puhtaita papereita, ei saa Finavialta kulkulupia kenttäalueelle, eikä AY solmi kanssasi työsuhdetta.- Helena4
Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.
- Ilmenikö poliisitutkimuksessa
Helena4 kirjoitti:
Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.
väkivaltaista käytöstä ?
- Helena4
Ilmenikö poliisitutkimuksessa kirjoitti:
väkivaltaista käytöstä ?
väkivaltaa. Sain minimi sakot, se oli vaan todella typerä virhe.
- ...
Ei kai yhdillä sakoilla ole väliä.
- töissä...
Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
Eivät siis ole töissä kentällä.
Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin... - 3. vaiheen läpäissyt
töissä... kirjoitti:
Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
Eivät siis ole töissä kentällä.
Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin...Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?
- että...
3. vaiheen läpäissyt kirjoitti:
Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?
sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.
- Copa
että... kirjoitti:
sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.
Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.
Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.
Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.
Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.
Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä. - Ilman kirjoitusvirheitä
Copa kirjoitti:
Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.
Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.
Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.
Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.
Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä.Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.
Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.
Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.
Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.
Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä. - Finnairille
Ilman kirjoitusvirheitä kirjoitti:
Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.
Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.
Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.
Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.
Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä.Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna. - Copa
Finnairille kirjoitti:
Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna.Höpö höpö, poliisi antaa Finavialle joko ns. OK lausunnon, mutta jos merkintöjä on, toimittaa poliisi lausunnon Finavialle kirjallisena. Tällöin merkinnät näkyvät lausunnossa, tai jos kyseessä on esim. ylinopeussakot, on ainoastaan merkintä: merkintöjä on, mutta ei merkityksellistä tietoa. Turvallisuusselvityksen sisältö ei sido Finaviaa mitenkään, eikä poliisi saa edes lain mukaankaan ottaa kantaa henkilön soveltuvuuteen tai palkkaamiseen.
- Bambu67
Entäs jos on luottotiedot menyt mutta ei ole rikosrekesteriä?
- pigöuogöv
sakot on eri asia kun rikoksesta saatu tuomio.
Ja pääsääntösesti turvallisuusselvitykset on niitä suppeita muotoja.
Joten no worryes! - Anonyymi
Tekeekö finavia nykyään kaikista sen perusturvallisuus selvityksen supon kanssa että saa kulkuluvat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1655156- 1954083
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403725Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat653062Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533000- 1461997
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441757Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.361499Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631434Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319