Turvallisuusselvitys

Helena4

III vaiheessa ollaan. Ongelma siinä että puoli vuotta sitten poliisilta sakot, alkoholin käyttäminen julkisella paikalla ja juovuksissa oleminen julkisella paikalla. Onko samoja kokemuksia ja päässyt jatkoon.

15

8153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kandi-c/a

      Se turvallisuusselvitys lähtee poliisille vasta sitten, kun olet saanut soiton III-vaiheen jälkeen ja päässyt finaalilääkärintarkastukseen. Poliisitutkimukset on kalliita, joten ei niitä heti tehdä, vaikka Rekryssä sen paperin jo allekirjoitit.
      Jos ei saa poliisilta puhtaita papereita, ei saa Finavialta kulkulupia kenttäalueelle, eikä AY solmi kanssasi työsuhdetta.

      • Helena4

        Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.


      • Ilmenikö poliisitutkimuksessa
        Helena4 kirjoitti:

        Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.

        väkivaltaista käytöstä ?


      • Helena4
        Ilmenikö poliisitutkimuksessa kirjoitti:

        väkivaltaista käytöstä ?

        väkivaltaa. Sain minimi sakot, se oli vaan todella typerä virhe.


    • ...

      Ei kai yhdillä sakoilla ole väliä.

      • töissä...

        Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
        Eivät siis ole töissä kentällä.

        Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin...


      • 3. vaiheen läpäissyt
        töissä... kirjoitti:

        Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
        Eivät siis ole töissä kentällä.

        Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin...

        Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?


      • että...
        3. vaiheen läpäissyt kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?

        sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.


      • Copa
        että... kirjoitti:

        sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä.


      • Ilman kirjoitusvirheitä
        Copa kirjoitti:

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä.

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä.


      • Finnairille
        Ilman kirjoitusvirheitä kirjoitti:

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä.

        Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
        Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna.


      • Copa
        Finnairille kirjoitti:

        Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
        Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna.

        Höpö höpö, poliisi antaa Finavialle joko ns. OK lausunnon, mutta jos merkintöjä on, toimittaa poliisi lausunnon Finavialle kirjallisena. Tällöin merkinnät näkyvät lausunnossa, tai jos kyseessä on esim. ylinopeussakot, on ainoastaan merkintä: merkintöjä on, mutta ei merkityksellistä tietoa. Turvallisuusselvityksen sisältö ei sido Finaviaa mitenkään, eikä poliisi saa edes lain mukaankaan ottaa kantaa henkilön soveltuvuuteen tai palkkaamiseen.


    • Bambu67

      Entäs jos on luottotiedot menyt mutta ei ole rikosrekesteriä?

    • pigöuogöv

      sakot on eri asia kun rikoksesta saatu tuomio.

      Ja pääsääntösesti turvallisuusselvitykset on niitä suppeita muotoja.
      Joten no worryes!

    • Anonyymi

      Tekeekö finavia nykyään kaikista sen perusturvallisuus selvityksen supon kanssa että saa kulkuluvat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      265
      4640
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2827
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1771
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1634
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1380
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1272
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1149
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1148
    Aihe