Turvallisuusselvitys

Helena4

III vaiheessa ollaan. Ongelma siinä että puoli vuotta sitten poliisilta sakot, alkoholin käyttäminen julkisella paikalla ja juovuksissa oleminen julkisella paikalla. Onko samoja kokemuksia ja päässyt jatkoon.

15

7581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kandi-c/a

      Se turvallisuusselvitys lähtee poliisille vasta sitten, kun olet saanut soiton III-vaiheen jälkeen ja päässyt finaalilääkärintarkastukseen. Poliisitutkimukset on kalliita, joten ei niitä heti tehdä, vaikka Rekryssä sen paperin jo allekirjoitit.
      Jos ei saa poliisilta puhtaita papereita, ei saa Finavialta kulkulupia kenttäalueelle, eikä AY solmi kanssasi työsuhdetta.

      • Helena4

        Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.


      • Ilmenikö poliisitutkimuksessa
        Helena4 kirjoitti:

        Jos olen saannut vaan sakot, niin vaikuttaako sekin siihen kulkulupaan. Ei ole ennen ollut ongelmia poliisin kanssa.

        väkivaltaista käytöstä ?


      • Helena4
        Ilmenikö poliisitutkimuksessa kirjoitti:

        väkivaltaista käytöstä ?

        väkivaltaa. Sain minimi sakot, se oli vaan todella typerä virhe.


    • ...

      Ei kai yhdillä sakoilla ole väliä.

      • töissä...

        Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
        Eivät siis ole töissä kentällä.

        Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin...


      • 3. vaiheen läpäissyt
        töissä... kirjoitti:

        Mä olen Finnairin lähtöselvityksessä töissä ja silloi kun me valmistuttiin niin mun kurssilla oli kolme jotka olivat saanneet sakot. Kahdella ylinopeu ja yhdellä joku muu niin ne eivät saannet puhtaita papereita.
        Eivät siis ole töissä kentällä.

        Tiedä sitten et onko muuttunut nykyisin...

        Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?


      • että...
        3. vaiheen läpäissyt kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista, että yksi ylinopeussakko estää lentoemännäksi/stuertiksi pääsyn? Kun ajattelee, että hakijoiden ikäskaalakin on aika laaja, niin että joku viisitoista vuotta vanha ylinopeussako torpedoisi koko homman... Jos nyt ei edes puhuta "kortin kuivumisesta", vaan pelkästä sakosta. Mitenhän oikeasti on asian laita?

        sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.


      • Copa
        että... kirjoitti:

        sakot estäisivät työskentelyn Finnairilla. Jotenkin tuntuu siltä, että yksi sama tyyppi kirjoittelee aidoilta vaikuttavia, negatiivisia kommentteja. Finnair tarkastaa vain rikosrekisterin. Ja yhdelläkään sakot saaneella ei ole rikosrekisteriä. Eri asia on jokin pahoinpitely ym. jutut, mutta ketään ei karsita pois sakkojen takia. Älkää siis uskoko kaikkea mitä luette täällä.

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä.


      • Ilman kirjoitusvirheitä
        Copa kirjoitti:

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkuu lupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisteri poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot esim. poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä nenkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintyjä on, mutta ei merkityksellisiä.

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä.


      • Finnairille
        Ilman kirjoitusvirheitä kirjoitti:

        Finnair anoo työntekijöilleen kulkulupaa Finavialta, joka taas pyytää lentoaseman poliisilta suppean turvallisuusselvityksen hakijasta. Poliisi tarkastaa suppeassa turvallisuusselvityksessä lähinnä Patjan (poliisiasiaintietojärjestelmä) sekä rikosrekisterin. Samat rekisterit poliisi tarkastaa, kun henkilö hakee esim. vartija- tai järjestyksenvalvojakorttia.

        Pelkästä rike- tai päiväsakkoseuraamuksesta ei tule merkintää rikosrekisteriin - oli sitten kyse väkivaltarikoksesta tai vaikka vain tieliikennelain rikkomisesta - oli sakot sitten määrätty poliisin toimesta syyttäjän vahvistamana tai sakot tuomittu tuomioistuimessa.

        Sen sijaan poliisiasiaintietojärjestelmässä merkinnät sakkorangaistuksista näkyvät pääsääntöisesti kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen ne poistuvat sieltä arkistotiedoiksi. Nämä arkistotiedot säilyvät henkilön koko elämän ajan, mutta niitä ei saa enää käyttää henkilöä koskeviin selvityksiin yms.

        Toisin sanoen, mikäli henkilö on saanut sakot poliisin taholta rangaistusmääräyksenä esimerkiksi järjestyslain rikkomisesta kännisekoilujen myötä, näkyy nämä sakot patjassa siis kolme vuotta määräyshetkestä eteenpäin. Tällöin ne merkitään suppeaan turvallisuusselvitykseen, ja varmaa on, että Finavia ei kulkulupia myönnä, mikäli esim. yllämainituista kännisekoilusakoista on merkintä henkilöstä pyydetyssä turvallisuusselvityksessä.

        Sen sijaan, mikäli henkilöllä näkyy patjassa esimerkiksi vain ylinopeussakot, poliisi ei niitä turvallisuusselvitykseen merkitse. Tällöin poliisi ainoastaan merkitsee turvallisuusselvitykseen, että merkintöjä on, mutta ei merkityksellisiä.

        Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
        Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna.


      • Copa
        Finnairille kirjoitti:

        Poliisi antaa tiedon soveltuuko liikkumaan lentoasemalla työtehtävissä tyyliin kyllä / ei.
        Mitään yksityiskohtaisepia tietoja poliisi ei Finavialle tai muille anna.

        Höpö höpö, poliisi antaa Finavialle joko ns. OK lausunnon, mutta jos merkintöjä on, toimittaa poliisi lausunnon Finavialle kirjallisena. Tällöin merkinnät näkyvät lausunnossa, tai jos kyseessä on esim. ylinopeussakot, on ainoastaan merkintä: merkintöjä on, mutta ei merkityksellistä tietoa. Turvallisuusselvityksen sisältö ei sido Finaviaa mitenkään, eikä poliisi saa edes lain mukaankaan ottaa kantaa henkilön soveltuvuuteen tai palkkaamiseen.


    • Bambu67

      Entäs jos on luottotiedot menyt mutta ei ole rikosrekesteriä?

    • pigöuogöv

      sakot on eri asia kun rikoksesta saatu tuomio.

      Ja pääsääntösesti turvallisuusselvitykset on niitä suppeita muotoja.
      Joten no worryes!

    • Anonyymi

      Tekeekö finavia nykyään kaikista sen perusturvallisuus selvityksen supon kanssa että saa kulkuluvat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

      Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

      Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

      Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1042
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

      ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      989
    6. Naiset, naiset

      Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      909
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

      mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      802
    10. No mitä nyt

      Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe