löytyykö muita tällaisia?

sieltäjostain

Apua! Onko jollekin toisellekin käynyt niin, että ei ole päässyt teoriakokeesta läpi kahteen kertaan?? Itse reputin juuri tunti sitten toisen kerran ja mieli on ihan maassa. Kaikki kaverini ovat päässeet ensimmäisellä kerralla läpi liput liehuen ja tunnen itseni aivan alisuoriutujaksi heidän rinnallaan. Ensimmäisellä kerralla olin suhteellisen rento ja itsevarma kokeeseen mennessä mutta nyt tokalla kerralla vapisin ja pelkäsin ihan hirveästi kokeen reputtamista.
Tietojen puutteesta reputtaminen ei ole edes johtunut ja se harmittaa vielä enemmän. Olen lukenut kaksi viikkoa joka päivä sivukaupalla ja varmasti osaan liikennesäännöt paremmin kuin moni kortillinen ystäväni, mutta molemmilla kerroilla olen mennyt halpaan monimutkaisesti muotoiltuihin kysymyksiin.
Nyt pelkään keskiviikkona häämöttävää kolmatta yrityskertaa ihan hirveästi. Jos en siitä pääse läpi niin harkitsen kyllä autokoulun keskeyttämistä. Olen teoriakokeen jälkeen alkanut nimittäin pelätä inssiäkin kohtuuttoman paljon ja koska jännittäessäni yleensä möhlin helpommin niin minusta tuntuu että inssiin olisi edes turha mennä.

14

5603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokoulullasi

      ole mahdollisuus käydä harjoittelemassa teoriakokeessen valmentavalla ohjelmalla??? -Ja vaikka olisitkin opetuslupalainen autokoulut varmaankin antavat sinun harjoitella koneillaan nimellistä korvausta vastaan.

    • Kiki  

      Itse pääsin teoriakokeen ekalla läpi, vaikka minulla ei ollut ollut edes yhtään teoriatuntia, kummaa.

      Ja mitä inssiin tulee, sehän on helpompi, sehän on käytäntöä parhaimmillaan, ja arvostelia on tuneellinen ihiminen, teoriakoe taas ei liity käytäntöön mitään.

      Ja jos teoriake jännittää, hake lääkärintodistus paniikkihäiriöstäsi ja saat tehdä sen ilman aikarajaa avustajan kera 15€ hintaan

      • ...8+16=paljon

        Mistähän vitusta tää herra/rouva Kiki repii nää juttunsa? Jos on opetuslupalainen tai autokoululainen PITÄÄ OLLA vaadittava minimi määrä teoria tunteja käytynä ennen kuin voi mennä teoria kokeeseen. Eri juttu ns.kortin uusijoilla,joilla on ollut jo kortti mutta ovat sössineet sen ajokielloilla tai vanhentumisella ja sen takia joutuvat tekemään uudet teoria ja ajotutkinnot.

        Ja inssi ei välttämättä ole sen helpompi vaikka vieressä on "tunteellinen ihminen" eikä kone. Et varmaan huomannut että ihmisilläkin voi esiintyä ns.inhimillisiä virheitä ja vitutuspäiviä jolloin inssin läpimenemisetkin on enemmän tunne kuin taitojuttu?

        Mitä teoriakokeeseen tulee niin lääkärit ei todellakaan kirjoita mitään todistusta paniikkihäiriöstä eikä sen perusteella muutenkaan saisi mitään helpotuksia. Mitään omaa avustajaa ei todellakaan saa tutkintohuoneeseen viedä eikä hintakaan ole mikään 15 euroa.

        Jos mielestäsi teoriakoe ei liity mitenkään käytäntöön niin en todellakaan haluais olla sun autos edessä...
        Mutta kun lukee kirjoittamasi tekstin missä: A:ei ole MITÄÄN fakta tietoa
        B: vilisee kirjoitus virheitä
        ei juuri tarvitse miettiä kannattaako mielipiteitäsi ottaa lainkaan huomioon.

        ALKUPERÄISELLE KYSYJÄLLE antaisin tämän neuvon: Se ei ole mitenkään säälittävää vaikka tuo "Kiki" nyt omaa paskaa itsetuntoaan kohottaakseen niin sanookin. Suosittelen että käy autokoululla harjoittelemassa,mieluiten ohjauksen kera(joissakin kouluissa mahdollista,ei kaikissa) jolloin pystyt mahdollisesti keskittymään ongelmakohtiin.

        joskus saattaa olla ratkaisuna ns.suullinen teoria. Tämä tarkoittaa että tarvitset lääkärin todistuksen lukihäiriöstä jolloin saat suorittaa kokeen normaali hintaan (uusinta teoriakoe maksu norm.19€) TAI neljännen kerran pääset ilman lääkärin todistuksia mutta hinta on korkeampi ( 43€ ) neljäs kerta lasketaan päteväksi syyksi lukihäiriön tai ulkomaalaistaustan ohella,ilman syytä ei suulliseen teoriakokeeseen pääse. tutkinnosta vastaava on se,joka päättää onko syy riittävä.

        Suullinen teoria tarkoittaa että sulla on koko tunti aikaa tehdä sitä testiä(normaalisti aikaa varattu n.30min) eli kysymyksissä ei ole sitä 10 sekunnin aikarajaa vastata vaan esim. kuvat/kysymykset vaihtuu sitä tahtii kun itse niihin vastaat. tutkinto huoneessa on mukana tutvo(tutkintovastaava eli sama joka ajattaa inssin) tämä siksi,että jos on jotain epäselvää kysymyksissä niin siltä voi kysyä,esim kuvissa et missä kohtaa se auto on jos ei itse sitä pysty hahmottaan. tai jos on jotain epäselvää kysymyksissä,et mitä tässä tarkoitetaan niin sen SAA kyllä kysyä. tutkintomies ei tietty kerro oikeaa vastausta,mutta siltä voi siis varmistaa sen että oot ymmärtänyt kysymykset ja kuvat oikein.

        Eli kyllä helpotuksiakin löytyy ja parhaat tiedot niistä saat katsastuskonttorilta ja autokoulusta suoraan. Ei kannata enään tässä vaiheessa jättää korttia kesken kun oot päässy jo näinkin pitkälle. Ei muuta kuin kovasti tsemppiä kyllä sää siitä läpi pääset !!! :)


      • Anonyymi
        ...8+16=paljon kirjoitti:

        Mistähän vitusta tää herra/rouva Kiki repii nää juttunsa? Jos on opetuslupalainen tai autokoululainen PITÄÄ OLLA vaadittava minimi määrä teoria tunteja käytynä ennen kuin voi mennä teoria kokeeseen. Eri juttu ns.kortin uusijoilla,joilla on ollut jo kortti mutta ovat sössineet sen ajokielloilla tai vanhentumisella ja sen takia joutuvat tekemään uudet teoria ja ajotutkinnot.

        Ja inssi ei välttämättä ole sen helpompi vaikka vieressä on "tunteellinen ihminen" eikä kone. Et varmaan huomannut että ihmisilläkin voi esiintyä ns.inhimillisiä virheitä ja vitutuspäiviä jolloin inssin läpimenemisetkin on enemmän tunne kuin taitojuttu?

        Mitä teoriakokeeseen tulee niin lääkärit ei todellakaan kirjoita mitään todistusta paniikkihäiriöstä eikä sen perusteella muutenkaan saisi mitään helpotuksia. Mitään omaa avustajaa ei todellakaan saa tutkintohuoneeseen viedä eikä hintakaan ole mikään 15 euroa.

        Jos mielestäsi teoriakoe ei liity mitenkään käytäntöön niin en todellakaan haluais olla sun autos edessä...
        Mutta kun lukee kirjoittamasi tekstin missä: A:ei ole MITÄÄN fakta tietoa
        B: vilisee kirjoitus virheitä
        ei juuri tarvitse miettiä kannattaako mielipiteitäsi ottaa lainkaan huomioon.

        ALKUPERÄISELLE KYSYJÄLLE antaisin tämän neuvon: Se ei ole mitenkään säälittävää vaikka tuo "Kiki" nyt omaa paskaa itsetuntoaan kohottaakseen niin sanookin. Suosittelen että käy autokoululla harjoittelemassa,mieluiten ohjauksen kera(joissakin kouluissa mahdollista,ei kaikissa) jolloin pystyt mahdollisesti keskittymään ongelmakohtiin.

        joskus saattaa olla ratkaisuna ns.suullinen teoria. Tämä tarkoittaa että tarvitset lääkärin todistuksen lukihäiriöstä jolloin saat suorittaa kokeen normaali hintaan (uusinta teoriakoe maksu norm.19€) TAI neljännen kerran pääset ilman lääkärin todistuksia mutta hinta on korkeampi ( 43€ ) neljäs kerta lasketaan päteväksi syyksi lukihäiriön tai ulkomaalaistaustan ohella,ilman syytä ei suulliseen teoriakokeeseen pääse. tutkinnosta vastaava on se,joka päättää onko syy riittävä.

        Suullinen teoria tarkoittaa että sulla on koko tunti aikaa tehdä sitä testiä(normaalisti aikaa varattu n.30min) eli kysymyksissä ei ole sitä 10 sekunnin aikarajaa vastata vaan esim. kuvat/kysymykset vaihtuu sitä tahtii kun itse niihin vastaat. tutkinto huoneessa on mukana tutvo(tutkintovastaava eli sama joka ajattaa inssin) tämä siksi,että jos on jotain epäselvää kysymyksissä niin siltä voi kysyä,esim kuvissa et missä kohtaa se auto on jos ei itse sitä pysty hahmottaan. tai jos on jotain epäselvää kysymyksissä,et mitä tässä tarkoitetaan niin sen SAA kyllä kysyä. tutkintomies ei tietty kerro oikeaa vastausta,mutta siltä voi siis varmistaa sen että oot ymmärtänyt kysymykset ja kuvat oikein.

        Eli kyllä helpotuksiakin löytyy ja parhaat tiedot niistä saat katsastuskonttorilta ja autokoulusta suoraan. Ei kannata enään tässä vaiheessa jättää korttia kesken kun oot päässy jo näinkin pitkälle. Ei muuta kuin kovasti tsemppiä kyllä sää siitä läpi pääset !!! :)

        aika suotanan vanha kommentti mutta tämä Kiki varmaan puhu kevari kortista tai jostain muusta kortista johon ei tarvitse käydä teoriatunneilla. Tai siis kevariin tarvii mut jos on mopo korti ni ei tarttee. Ja siis mitä olin lukenu ni kyllä niitä on jotka pääsi vasta 7 yrityksellä xd


    • 2 x opetuslupa

      Lataa nyt ihmeessä Ajokorttikoulu -niminen ohjelma osoitteesta www.sompsa.fi
      Tai tilaa CD samasta osoitteesta.
      Täyden käyttöoikeuden kaikkine kuvineen voi maksaa haluamakseen ajaksi.
      Ehdottomasti hyvä hankinta.

    • vaan

      tuo etukäteisjännityksesi lamaannuttaa sinut etkä osaa enää rentoutua ja keskittyä oleelliseen, vaan tuijotat sekuntikelloa ja panikoidut.

      Keskiviikkona tee ennen seuraavaa koetta kunnon hengitysharjoitus 5 minuuttia - eli sisään-ulos voimakkaasti ja syvään palleaan asti hengittäen: rauhoittaa kummasti ja auttaa keskittymään. Äläkä lataa aivojasi epäonnistumisen mielikuvalla, vaan näe itsesi JO läpipäässeenä ennen koetta. Urheilijoiden mielikuvaharjoitus auttaa oikeasti. Tsemppiä, kyllä sä sen kotiin hoidat!

      • jains

        .. itekkin pääsin vasta kolmannella läpi. aina oli yks ylimääränen sanallisissa väärin mutta kolmannella kerralla ei ollu yhtään väärin :)


    • -markus-

      Sanoit näin:
      "Olen lukenut kaksi viikkoa joka päivä sivukaupalla ja varmasti osaan liikennesäännöt paremmin kuin moni kortillinen ystäväni, mutta molemmilla kerroilla olen mennyt halpaan monimutkaisesti muotoiltuihin kysymyksiin."

      Itse opetin poikani opetusluvalla ja täten jouduin myös tuon teoriakokeen suorittamaan. Parikymmentä vuotta olen ajanut liikenteessä ja koetta varten en harjoitellut missään.

      Yhtään virhettä en kokeessa tehnyt.

      Opetusjakson jälkeen poikani meni ensin teoriakokeeseen. Meni läpi virheittä. Ajokoe meni myös läpi ensimmäisellä kerralla.

      Ihmettelen todellakin että mitä tarkoitat noilla mainitsemillasi "monimutkaisesti muotoilluilla kysymyksillä"? Kysymyksethän ovat suunnilleen tätä luokkaa:
      - Saako tätä kaistaa käyttäen kääntyä vasemmalle?
      - Pitääkö minun väistää yhtä tai useampaa tienkäyttäjää kääntyessäni risteyksestä oikealle?

      Kerropas kuinka monimutkaisesti muotoiltuja kysymyksiä sinulla on ollut kun et kahdellakaan kerralla ole teoriakoetta selvittänyt. Mielenkiinnolla haluaisin kuulla nuo niin niin vaikeat kysymykset koska vielä pari lastani opetusluvalla aion opettaa.

      • Kyselyikäinen

        Miten muuten on, voiko teoriakokeen reputtaa vaikka kuinka monta kertaa ja aina vaan käydä uusimassa? Toisin sanoen, tuleeko missään vaiheessa sellaista, että pitäisi esim. ottaa lisätunteja?


      • 3242346gfg
        Kyselyikäinen kirjoitti:

        Miten muuten on, voiko teoriakokeen reputtaa vaikka kuinka monta kertaa ja aina vaan käydä uusimassa? Toisin sanoen, tuleeko missään vaiheessa sellaista, että pitäisi esim. ottaa lisätunteja?

        Kyllä voi repuuttaa, mutta rahaahan siinä menee. Ei tule lisätunteja. Itsehän pääsin ekalla teoriakokeen nollalla virheellä. Kyllä kelpasi.


      • Kyselyikäinen
        3242346gfg kirjoitti:

        Kyllä voi repuuttaa, mutta rahaahan siinä menee. Ei tule lisätunteja. Itsehän pääsin ekalla teoriakokeen nollalla virheellä. Kyllä kelpasi.

        Eli ei lisätunteja, mutta joutuu maksamaan sen tutkintomaksun jokaiselta yrityskerralta? Muita kuluja
        (omasta autokoulusta on kauan eikä reppauksia tullut joten ei omaa kokemusta)


    • Tunari92

      Itsellä meni vasta neljännellä kerralla läpi ja sekin täpärästi :D sen takia varmaan jännitänkin ihan sairaasti huomista inssiä mitä en tietenkään tule pääsemään ensimmäisellä yrittämällä läpi. Yritän olla stressaamatta mutta yleisesti ottaen teorioissa jännitys oli katossa ja sen takia tein typeriä virheitä jotka tajusin vasta nappia painettuani. Inssi luultavasti menee samalta pohjalta eli jännitys niin paha että teen jonkun typerän virheen kuten en pysähdy stopissa tms. Jotain yli typerää minkä kyllä tietää mutta jännityksessä ei niin tule tehtyä. Ennen teoriakoetta kannattaa ajatella vaan ihan kaikkea muuta kun sitä että on koe menossa, niin siitä itse loppujen lopuksi läpi pääsin.

      • Ropalis

        No tuolla asenteella et ainakaan tule pääsemään läpi jos ajattelet jo etukäteen että vituiks menee.
        Hoet vaan itelles että kyllä mä pääsen läpi ja keskityt kunnolla etkä tee tyhmiä virheitä niin pitäis onnistua.


    • Jukka78__

      Hei,

      Itse pääsin ensimmäisellä läpi, harjoittelin www.ajokoe.fi -sivustolla opetuslupaopettajan teoriakokeeseen. Suosittelen, tosin kyllähän se muutaman euron kustansi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe