ison sarvennoisen ???

limapussi-

tulehdus! ?? Lonkan bursiitti.
Kertokaapa te kohtalotoverit (monesti viisaampia kuin tohtorit) ... ollaanko edes lähellä totuutta.

Vaiva on alkanut ehkä noin 10-15 vuotta sitten, lievänä ja erittäin harvoin tapahtuvana. Nyt vanhentuessani oireet yleistyneet, ja joskus jopa lepotilassa on epämiellyttävä olla. Olen vain yrittänyt elää vaivan kanssa, koska se on ollut satunnaista ja nopeasti ohimenevää. ... vaan eipä enää nopeasti ohimenevää.

Kipu siis lonkassa, tuntuu pahimmin kun on istunut pitkään. Liikkeelle lähtö työlästä ja pitää odottaa, että kipu menee ohi, jotta voi lähtiä kävelemään. Nykyään miltei poikkkeuksetta.

Sitten, esim. kävellessä tulee satunnaisia viiltäviä kipuja lonkan seudulle. Kipu tuntuu eniten reiden etuosassa, nivusessa. (Fysioterapeutti sai vääntämällä kivun tuntumaan ainostaan lonkan ulkosyrjässä) Askelväli pitää pitää mahdollisimman lyhyenä. Hetkellinen, viiltävä kipu on niin voimakas, että jalat meinaavat pettää alta.

Kipuilun vuoksi röntgenit otettu -03, eikä mitään löytynyt.

Parin viime vuoden ajan olen liikkunut melko aktiivisesti, lähinnä kävellen, juosten ja pyöräillen. Liikunta on silti varovaista, koska pelkään viiltävän kivun iskemistä.

Nyt on tullut oireita, jotka todella haittaavat normaalia liikkumistakin.

Linkutan ja kävelen "vinossa", jalkaterät sisäänpäin käännettyinä, koska, jos kävelen normaalisti, viiltävät kivut toistuvat jatkuvasti. Rasituksen jälkeen, (jos kipua ollut runsaasti) istuessa tulee paineen tuntu lantion seudelle. Kova kipu ei silti jatkuvaa. Joskus paineen tunnun seurauksena jalkaa jomottaa reidestä ja jopa sääreen saakka, levossakin. Tämä on epämiellyttävän tuntuista, ei ole siis hyvä olla.

Olen nyt sairaslomalla, diagnoosina bursiitti lonkassa. Toisaalta olen aika toiveikas, sillä uskon, että syy lonkan satunnaiseen kipuiluun on vihdoinkin löytynyt.
Toisaalta taas epäilen, sillä olen nyt pyrkinyt lepäilemään viikon ja syönyt tulehduskipulääkkeitä, mutta viiltävät kivut jatkuvat, jos yritän kävellä normaalisti. Kipua ei siis tunnu kun kävelen linkuttaen. Eikä levossa, joskus se inhottava paineen tuntu vaan.

Pääseekö tästä vaivasta ikinä eroon???!!! Liikkuvalle ja aktiiviselle tyypille tämä on painajainen. APUA!!

39

17481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan kysyn

sulla tutkittu se mahdollisuus, että olisko hermo puristuksissa? Niin mullekki väitti lekuri että limapussitulehdus lonkassa ja olikin sitten lonkan hermo puristuksissa :/. Ja nyt kun hermo on päässy puristuksesta, on myös paskamaiset kivut poissa.

Sympatiat sun puolella koska kipu on kettumainen, etenkin jos on liikkuva tyyppi.

• lekuri sanoo

että lonkka lonksuu yli jalkaan vetää perseestp isoon varpaaseen asti ettei voi edes nukkua.
        kuka sulle diagnisoi sen hermopuristuksen? kuka sen pani kuntoon?

• ---------
        lekuri sanoo kirjoitti:

että lonkka lonksuu yli jalkaan vetää perseestp isoon varpaaseen asti ettei voi edes nukkua.

fysioterapeutti/urheiluhieroja. Arvaa vaan kuinka monella lekurilla, fyssarilla jne. olin ehtinny juosta. Itse epäilin jo kauan lonkan hermopuristusta mutta kun ei nää herra lääkärit yms. ollu sitä mieltä niin eihän se millään voinnu olla se....Vaan kylläpä oli; siihen loppu helvetillinen kipu=)

Mullaki se lonkka loksui ja kun seiso, tai yritti seisoa suorana, niin jotenkin oikea puoli lonkasta/lantiosta oli taaempana mutt ei ole enää:)

Kyllä se vaan on niin että potilas itse on melkein oman kroppansa paras asiantuntija.

• mm.
        --------- kirjoitti:

fysioterapeutti/urheiluhieroja. Arvaa vaan kuinka monella lekurilla, fyssarilla jne. olin ehtinny juosta. Itse epäilin jo kauan lonkan hermopuristusta mutta kun ei nää herra lääkärit yms. ollu sitä mieltä niin eihän se millään voinnu olla se....Vaan kylläpä oli; siihen loppu helvetillinen kipu=)

Mullaki se lonkka loksui ja kun seiso, tai yritti seisoa suorana, niin jotenkin oikea puoli lonkasta/lantiosta oli taaempana mutt ei ole enää:)

Kyllä se vaan on niin että potilas itse on melkein oman kroppansa paras asiantuntija.

pitkäaikainen lantio-ristiluun eli sen si-nivelen lukkiuma aiheuttaa lonkka- ja nivuskivut.

Kipu siirtyy, mulla haittavin lonkasa ja takapuolen iskiashermo poltteli, sitten alkoi särkeä saman puolen polvea, myös päkiät kipeät ja ylhäällä niskakivut. Lonkka kun lonksui, pelkäsi sen muljahtavan ulos, ilkeä tunne, vaikka ei kai ollut lähelläkään pullahtaa lonkkamaljasta.
        Lääkäreiltä apua ei saa, lääkkeitä kyllä, niin saavat potilaan pois päiväjärjestyksestä viikoksi pariksi kerrallaan, leikkaukseenhan heidän hoitonsa tähtää, ei heti alkujaan syiden löytämiseen. Tai sitten he eivät yksinkertaisesti tiedä tarpeeksi ihmisen tukirangan toiminnasta. Itsellä tuo lääkärikierroserehdys kesti pari vuotta.

Jos avun, kivuttomuuden ja hyvät tulevaisuuden näkymät terveytensä suhteen haluaa saada, paras mennä heti hyvälle naprapaatille, kiropraktikolle, kansanparantajalle tai kelle tahansa mauaalihoitoa antavalle kokeneelle ammattilaiselle, fysioterapeutti/hierojalle. Puskardiosta saa tietoa missä osataan.

• limapussi

Nii-in, huomenna pitäs palata töihin ja normaali kävely sattuu edelleen. Itse voisin epäillä myös hermon puristuksessa oloa, koska varpaat menee lasketellessa ja pyöräilessä tunnottomiksi.

SAnopa mistä saan apua/ite sait apua siihen, että voitas tutkia onko tosiaan hermosta kyse. Pitäs vaan osata vaatia ite kun menee lekuriin. Ens viikolla saan varmaan sen kortisonipiikin... Mut voisin samalla neuvotella siitä hermohommasta. MIten se esim. tutkitaan. Leikkaus vai vaan joku vaikkapas jäsenkorjaaja...???
        Kiitos neuvoista ja myötätunnosta, kun tämä on mulle ihan uutta kun olen sairastanu vähän, enkä ikinä tämmöstä fysiologista sairautta. Ja vaikka sanotaan, että tää olis yleistä, en tiedä ketään, jolla olis ollu samanlainen ongelma.

• limapussi
        lekuri sanoo kirjoitti:

... lonkka on lonksunu lapsesta asti. Sen kuuli jopa läsnäolevat ihmiset :) . Nyt vanhemmiten lonksuminen on jääny pois, mut tilalle tullu sit tätä v...maista kipua.

• mm.
        limapussi kirjoitti:

Nii-in, huomenna pitäs palata töihin ja normaali kävely sattuu edelleen. Itse voisin epäillä myös hermon puristuksessa oloa, koska varpaat menee lasketellessa ja pyöräilessä tunnottomiksi.

SAnopa mistä saan apua/ite sait apua siihen, että voitas tutkia onko tosiaan hermosta kyse. Pitäs vaan osata vaatia ite kun menee lekuriin. Ens viikolla saan varmaan sen kortisonipiikin... Mut voisin samalla neuvotella siitä hermohommasta. MIten se esim. tutkitaan. Leikkaus vai vaan joku vaikkapas jäsenkorjaaja...???
        Kiitos neuvoista ja myötätunnosta, kun tämä on mulle ihan uutta kun olen sairastanu vähän, enkä ikinä tämmöstä fysiologista sairautta. Ja vaikka sanotaan, että tää olis yleistä, en tiedä ketään, jolla olis ollu samanlainen ongelma.

Parisenkymmentä kortisonipistosta sain, arveltiin sitkeää limapussin tulehdusta jatkuvan kivun ja kävelykivun perusteella vielä vaikka crp:n ja senkka normalit jo kuukaudessa aloituksesta, buranaa oli ohessa myös. Pysyvää apua en kortisonista saanut. Toinen lääkäri ei pitänyt hyvänä pistosten määrää koska ne hänen mukaansa kehittävät kalkkeumaa ja haurastuttavat luuta.

Kuten jo tuossa mainitsin naprapaattinen käsittely oli ainoa korjaava apu, siinä nivelten asentovirheet korjattiin. Jos olisin ollut fiksumpi silloin olisin mennyt suoraan jäsenkorjaajalle. No parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Kortisoni pistokset ovat varmaan hyvä apu paikallisen tulehduksen taltuttamiseksi. Jos kivut jatkuvat syynä on jokin muu.

• kunhan kysyn
        limapussi kirjoitti:

No mä tein monen monta hakuammuntaa ennekuin sitte ihan onnella löysin tän osaavan fyssarin. Missäpäin Suomea asustelet? Tää fyssari löytyy meinaan Helsingistä...

Varmasti muualtakin Suomesta löytyy niitä jotka osaa, mä vaan, ikävä kyllä, en osaa sanoa ketään:(

Joo, aika varmasti tökkäävät sulle kortisonipiikin; niin ne teki mullekki viime viikolla ja ei tod. auttanu.

Se fyssari vaan tutki tarkasti mun kropan ja se sillä lailla nykäs mun lonkan takas oikeaan asentoon.

Mäkään en oo paljo sairastellu mutt sitte tuli tää. Jos olet Helsingistä niin tottakai kerron paikan missä sain apua mutta muuten toivon todellakin että löydät jonkun ammattilaisen. Niin tuttuja noi sun kivut.

Ehkä joku täällä osaa kertoa kun nyt ensin kerrot mistäpäin olet=)?

• limapussi
        kunhan kysyn kirjoitti:

No mä tein monen monta hakuammuntaa ennekuin sitte ihan onnella löysin tän osaavan fyssarin. Missäpäin Suomea asustelet? Tää fyssari löytyy meinaan Helsingistä...

Varmasti muualtakin Suomesta löytyy niitä jotka osaa, mä vaan, ikävä kyllä, en osaa sanoa ketään:(

Joo, aika varmasti tökkäävät sulle kortisonipiikin; niin ne teki mullekki viime viikolla ja ei tod. auttanu.

Se fyssari vaan tutki tarkasti mun kropan ja se sillä lailla nykäs mun lonkan takas oikeaan asentoon.

Mäkään en oo paljo sairastellu mutt sitte tuli tää. Jos olet Helsingistä niin tottakai kerron paikan missä sain apua mutta muuten toivon todellakin että löydät jonkun ammattilaisen. Niin tuttuja noi sun kivut.

Kiitos...Minähän eilen illalla epätoivoissani soitin yhdelle tuntemalleni jäsenkorjaajalle (asun Rovaniemellä), luettuani teidän viestejä.

Kysyin hältä, että voisko olla hermoperöistä. Tuumasi miekkonen siihen, että niitä on paljon ja pyysi käymään. Minähän menin linkuttaen. Korjaaja rusautteli selkänikamat "kohdalleen" ja lähdin sieltä normaalisti kävellen pois. Käsittämätöntä!!

Jotenkin vaan vieläkin on sellainen epäilyksen varjo tossa yllä, että voiko tää olla totta, mutta uusinta käsittelyyn olen jo menossa loppuviikosta. Nyt vaan on noi nikamat ihan pirun kipeet. Hirveesti kun en ole tämmöisiin "voodoo" hommiin uskonut. Mutta nyt on vissiin pakko... :) Jos tää toimii...

Tänään olin siis töissä normaalisti. Kävely on varovaista edelleen, johtuen varmaan pitkälti siitä, että pelkään kivun iskemistä. Hieman tuntuu lonkan ulkosyrjässä ja polven välillä lievähköä kipua välillä jos varaa esim. painon kokonaan kipeelle puolelle.

"Kunhan kysyn" -lohdullista kuulla, että joku muukin tässä maassa kärsii samoista vaivoista kuin minä, samaan aikaan. Olet vissiin kans hoidattanut ittes kuntoon tässä ihan vasta, jos viime viikolla sulle tökättiin piikki. Vitsi, munkin olis pitäny saada se tänään, mutta nyt näyttää melko hyvältä ja saataisin jopa välttyä pistokselta. Minkä ikänen oot? Ihan uteliaisuudesta, kun alan tuntea itseni vanhaksi vaivoineni, vaikkas ikää ei oo kun vähän reilu 30.

Tsemppiä meille kaikille vaivasille.

• limapussi
        --------- kirjoitti:

"Kyllä se vaan on niin että potilas itse on melkein oman kroppansa paras asiantuntija."

... mieltä, sillä lisäyksellä, että monesti myös nuo samat vaivat kokeneet osaavat myös auttaa ja neuvoa ettepäin.

• toinenkin
        limapussi kirjoitti:

Kiitos...Minähän eilen illalla epätoivoissani soitin yhdelle tuntemalleni jäsenkorjaajalle (asun Rovaniemellä), luettuani teidän viestejä.

Kysyin hältä, että voisko olla hermoperöistä. Tuumasi miekkonen siihen, että niitä on paljon ja pyysi käymään. Minähän menin linkuttaen. Korjaaja rusautteli selkänikamat "kohdalleen" ja lähdin sieltä normaalisti kävellen pois. Käsittämätöntä!!

Jotenkin vaan vieläkin on sellainen epäilyksen varjo tossa yllä, että voiko tää olla totta, mutta uusinta käsittelyyn olen jo menossa loppuviikosta. Nyt vaan on noi nikamat ihan pirun kipeet. Hirveesti kun en ole tämmöisiin "voodoo" hommiin uskonut. Mutta nyt on vissiin pakko... :) Jos tää toimii...

Tänään olin siis töissä normaalisti. Kävely on varovaista edelleen, johtuen varmaan pitkälti siitä, että pelkään kivun iskemistä. Hieman tuntuu lonkan ulkosyrjässä ja polven välillä lievähköä kipua välillä jos varaa esim. painon kokonaan kipeelle puolelle.

"Kunhan kysyn" -lohdullista kuulla, että joku muukin tässä maassa kärsii samoista vaivoista kuin minä, samaan aikaan. Olet vissiin kans hoidattanut ittes kuntoon tässä ihan vasta, jos viime viikolla sulle tökättiin piikki. Vitsi, munkin olis pitäny saada se tänään, mutta nyt näyttää melko hyvältä ja saataisin jopa välttyä pistokselta. Minkä ikänen oot? Ihan uteliaisuudesta, kun alan tuntea itseni vanhaksi vaivoineni, vaikkas ikää ei oo kun vähän reilu 30.

siellä Rovaniemellähän on yksi aarre Kerttu Helynen (KuntoPuro), eipä hätää teillä.

• kunhan kysyn
        limapussi kirjoitti:

Ensin: tosi hienoa=), että sait vihdoinkin apua! Jep mulla oli tää vaiva reilusti yli puoli vuotta eli se ehti kroonistua.

Mulla on vasta eka hoitokerta takana ja vielä olis 2-3 hoitokertaa. Älä pelästy niitä sun kipuja koska sullakin on varmasti kroonistunnu se niin kestää aikansa kunnes olet ihan kunnossa.

Mulle fyssari sano, että kestää n.2-3 viikkoa kunnes olen ihan kunnossa just ton kroonistuneen kivun takia. Saitko mitään mobilisoivia liikkeitä siltä jäsenkorjaajalta?

Heh, et sä mikään vanha ole;) sanoo nimimerkki:"samaa ikäluokkaa". Ja mä luulen, että meidän kohtalotovereita löytyy aika paljon Suomesta ja kaikista ikäryhmistä.

Samaa mäkin silloin ajattelin, että ei voi olla totta, että pitkän kipujakson jälkeen herää aamulla ilman kipua ja puutumisa jne.

Hyvää ja kivutonta loppusyksyä "limapussi":)

• hakusessa on
        kunhan kysyn kirjoitti:

Miltä fyssariasemalta löysit sano suoraan vaan kenelt sait avun Helsingissä. Olis tarvetta.

• kunhan kysyn
        hakusessa on kirjoitti:

Miltä fyssariasemalta löysit sano suoraan vaan kenelt sait avun Helsingissä. Olis tarvetta.

Haagan terveyskulma:

http://www.terveyskulma.fi/fysioterapia.html

ja siellä fysioterapeutti/urheiluhieroja Hannu Niiranen.

TODELLA TAITAVA!! Nimimerkki: kymmenen eri lääkäriä, fyssaria, omt-fyssaria, fysiatria läpi käytynä.

• limapussi
        kunhan kysyn kirjoitti:

Ensin: tosi hienoa=), että sait vihdoinkin apua! Jep mulla oli tää vaiva reilusti yli puoli vuotta eli se ehti kroonistua.

Mulla on vasta eka hoitokerta takana ja vielä olis 2-3 hoitokertaa. Älä pelästy niitä sun kipuja koska sullakin on varmasti kroonistunnu se niin kestää aikansa kunnes olet ihan kunnossa.

Mulle fyssari sano, että kestää n.2-3 viikkoa kunnes olen ihan kunnossa just ton kroonistuneen kivun takia. Saitko mitään mobilisoivia liikkeitä siltä jäsenkorjaajalta?

Heh, et sä mikään vanha ole;) sanoo nimimerkki:"samaa ikäluokkaa". Ja mä luulen, että meidän kohtalotovereita löytyy aika paljon Suomesta ja kaikista ikäryhmistä.

Samaa mäkin silloin ajattelin, että ei voi olla totta, että pitkän kipujakson jälkeen herää aamulla ilman kipua ja puutumisa jne.

Hyvää ja kivutonta loppusyksyä "limapussi":)

... vois tulla kaverukset, kun tulin niin hyvälle tuulelle kun luin ton viestisi. :) Ihan kun vanhalle tutulle juttelis.

Uskon,että mulla on todellakin kroonista toi kipuilu, kun sitähän on kestäny useita vuosia, lievempänä kylläkin. Eikä se ihan kunnossa ole edelleenkään, kävely sattuu ajoittain, muttei niin pahasti ku vielä sunnuntaina.

Minkälaista sulla on toi kipuilu?

En saanu mitään "hoito-ohjeita" voodoo-sedältä, kun hän teki sellaisen pika niksauttelun. Lauantaina meen sitten varsinaiseen hoitoon. Vaikka sekin on inhottavaa, kun nivelet niksahtelee ja selkäranka paukkuu... pelkään, että se menee poikki ja halvaannun, mutta näin ei kai liene...

Miten usein käyt siel fyssarilla?

Nyt odotan innolla, että herra "Witch" saa mut kuntoon ja pääsen eka kerran pyöräileen. Sit näkee, että puutuuko varpaat.

Eikös ole hauska toi mun nimimerkki? Mua aina naurattaa se kun kirjoitan sen tohon nimimerkki kohtaan... ja vielä makeemmat naurut sain, kun toivottelit limapussille hyvät jatkot. Mutta samoin toivotan sinulle "kunhan kysyn" :)

• hakusessa on
        kunhan kysyn kirjoitti:

Haagan terveyskulma:

TODELLA TAITAVA!! Nimimerkki: kymmenen eri lääkäriä, fyssaria, omt-fyssaria, fysiatria läpi käytynä.

Suosittelen kaverille kans.
        Kyl tuo taito-tieto ammattilaisillakin, lääkäreitä myöten, on kirjavaa. Meinaan, että yksinkertainen mutta oikea ”nykäisy” voisi korjata lonkkaongelman. Itseoppineisiin kansanparantajiinkin kyllä luotan samalla perusteella. Harvat osaa, mutta joilla taito on hyppysissä maine on sit sen mukainen.

• kunhan kysyn
        limapussi kirjoitti:

... vois tulla kaverukset, kun tulin niin hyvälle tuulelle kun luin ton viestisi. :) Ihan kun vanhalle tutulle juttelis.

Uskon,että mulla on todellakin kroonista toi kipuilu, kun sitähän on kestäny useita vuosia, lievempänä kylläkin. Eikä se ihan kunnossa ole edelleenkään, kävely sattuu ajoittain, muttei niin pahasti ku vielä sunnuntaina.

Minkälaista sulla on toi kipuilu?

En saanu mitään "hoito-ohjeita" voodoo-sedältä, kun hän teki sellaisen pika niksauttelun. Lauantaina meen sitten varsinaiseen hoitoon. Vaikka sekin on inhottavaa, kun nivelet niksahtelee ja selkäranka paukkuu... pelkään, että se menee poikki ja halvaannun, mutta näin ei kai liene...

Miten usein käyt siel fyssarilla?

Nyt odotan innolla, että herra "Witch" saa mut kuntoon ja pääsen eka kerran pyöräileen. Sit näkee, että puutuuko varpaat.

Eikös ole hauska toi mun nimimerkki? Mua aina naurattaa se kun kirjoitan sen tohon nimimerkki kohtaan... ja vielä makeemmat naurut sain, kun toivottelit limapussille hyvät jatkot. Mutta samoin toivotan sinulle "kunhan kysyn" :)

Jep:) mitäs me lonkkavaivaset;), heh

Pyydä sitä jäsenkorjaajaa tsekkaamaan myös koko sun ranka, niska jne., koska voi aika hyvinkin olla, että ton lonkan seurauksena sulla voi olla vähän joka puolella "palikat" vinksin vonksin ja jumissa...

Mulla meinaan oli/on: mm. nilkka ihan keturallaan, polvi taipu vääränlaisesti, hartiakipua, lukkoja niskassa, rangassa jne. Kaikissa noissa kipuja.

Mä sain pari sellasta liikettä mitä voi tehdä kotona: makaat kyljellä (terveellä puolella) ja pidät alemman jalan koukussa (pidä käsillä kiinni polven kohdalta) ja viet päällimmäistä jalkaa koukussa taakse ja viet alimman jalan päälle koukkuun ja rentouta ja taas sama. Toisto n.10-15 krt.

Sitte toinen liike (jos sulla kireyttä takareidessä kipeällä puolella niin tää on siihen) makaa selälläs ja nosta kipeää jalka/lonkkapuoli ylös ja heti kun tuntuu kireyttä, laske jalka vähän alemmas siitä kohdasta. Pidä reiden takaosasta käsillä kiinni (reisiosa ei saa liikkua) ja nosta ylös ja alas polvesta alaspäin olevaa osaa jalasta n.10-15 krt.

Kauhean vaikea näin kirjottaa toi ohje, mutta toivottavasti tajusit mitä tarkotin=)

Mä olen ollut nyt kaks kertaa ja jo ne on tehny ihmeitä=) Vielä varmaankin tommoset pari-kolme kertaa.

Toi sun nimimerkki on hyvin osuva:)

• muinainen vaivainen
        limapussi kirjoitti:

voodootako?
        Enemmän on järkeenkäypää, kuin ihmisen paikkailu vaan lääkekemiallisesti, on just tuo nivelten, nikamien ja lihaskireyksien manuaalikäsittely. Sillähän pyritään palauttamaan kehon luonteva asento, korjataan syystä tai toisesta omaksutut asentovirheet ja niistä johtuvat niveliä kuluttavat väärät tai vajaat liikeradat, vapautetaan lihasjumit ja mahdolliset hermopinteet, yms. Ei oo poppakonsteja nuo vaikka olishan se kiva jos noitarumpu pärisisi siinä samalla.

Kivun sanotaan kroonistuvan kahdessa kuukaudessa. Täälläkin ihmiset kertovat vuosikausien kivuista, joita yhä ainoastaan kipulääkkeillä helpotetaan. Pelkät kipulääkkeet ja kortisonipiikit sekä jumppaohjeet omahoidoksi eivät kyl riitä jos kipu pitkittyy.

Kerrohan sit toimiiko ”voodoo” miekkoselta saamasi käsittely ja omahoito-ohjeet (jumppa, venyttely, hyvillä maastokengillä luonnossa kävely, uiminen yms. varmaan) pidemmän päälle.

Toivottavasti paranet!

• limapussi
        kunhan kysyn kirjoitti:

Jep:) mitäs me lonkkavaivaset;), heh

Pyydä sitä jäsenkorjaajaa tsekkaamaan myös koko sun ranka, niska jne., koska voi aika hyvinkin olla, että ton lonkan seurauksena sulla voi olla vähän joka puolella "palikat" vinksin vonksin ja jumissa...

Mulla meinaan oli/on: mm. nilkka ihan keturallaan, polvi taipu vääränlaisesti, hartiakipua, lukkoja niskassa, rangassa jne. Kaikissa noissa kipuja.

Mä sain pari sellasta liikettä mitä voi tehdä kotona: makaat kyljellä (terveellä puolella) ja pidät alemman jalan koukussa (pidä käsillä kiinni polven kohdalta) ja viet päällimmäistä jalkaa koukussa taakse ja viet alimman jalan päälle koukkuun ja rentouta ja taas sama. Toisto n.10-15 krt.

Sitte toinen liike (jos sulla kireyttä takareidessä kipeällä puolella niin tää on siihen) makaa selälläs ja nosta kipeää jalka/lonkkapuoli ylös ja heti kun tuntuu kireyttä, laske jalka vähän alemmas siitä kohdasta. Pidä reiden takaosasta käsillä kiinni (reisiosa ei saa liikkua) ja nosta ylös ja alas polvesta alaspäin olevaa osaa jalasta n.10-15 krt.

Kauhean vaikea näin kirjottaa toi ohje, mutta toivottavasti tajusit mitä tarkotin=)

Mä olen ollut nyt kaks kertaa ja jo ne on tehny ihmeitä=) Vielä varmaankin tommoset pari-kolme kertaa.

Toi sun nimimerkki on hyvin osuva:)

Kiitos jumppaohjeista, kyllä niistä sai ihan selvää, kun ajatuksen kanssa luki.

Kävin eilen toisen kerran hoidossa. Ihan hirveitä rasahduksia kuului rangasta. Lonkka tuntuu taas kipeemmältä kun eka kerran jälkeen. Mutt haluan uskoa, että toi toimii. Meen vielä ainakin pari kertaa...

Jos ei parane, niin eikös lonkkavikasille anneta sitt piikki persauksiin?? ;) Että näinkö mulle kävi :(

• limapussi
        muinainen vaivainen kirjoitti:

voodootako?
        Enemmän on järkeenkäypää, kuin ihmisen paikkailu vaan lääkekemiallisesti, on just tuo nivelten, nikamien ja lihaskireyksien manuaalikäsittely. Sillähän pyritään palauttamaan kehon luonteva asento, korjataan syystä tai toisesta omaksutut asentovirheet ja niistä johtuvat niveliä kuluttavat väärät tai vajaat liikeradat, vapautetaan lihasjumit ja mahdolliset hermopinteet, yms. Ei oo poppakonsteja nuo vaikka olishan se kiva jos noitarumpu pärisisi siinä samalla.

Kivun sanotaan kroonistuvan kahdessa kuukaudessa. Täälläkin ihmiset kertovat vuosikausien kivuista, joita yhä ainoastaan kipulääkkeillä helpotetaan. Pelkät kipulääkkeet ja kortisonipiikit sekä jumppaohjeet omahoidoksi eivät kyl riitä jos kipu pitkittyy.

Kerrohan sit toimiiko ”voodoo” miekkoselta saamasi käsittely ja omahoito-ohjeet (jumppa, venyttely, hyvillä maastokengillä luonnossa kävely, uiminen yms. varmaan) pidemmän päälle.

Toivottavasti paranet!

tosikko! ;) Huomasithan, että käytin termiä lainausmerkeissä.

Kyll mä tiedän, että toi on järkeenkäypää ja tosiasiassa erittäin järkevää. Nykyään lääketieteellä vaan on niin suuri painoarvo ihmisen terveydenhuollossa ja monet ihmiset (lääkäritkin) väheksyvät näitä "voodoo" -tyyppejä. Mikä on kyllä harmi, sillä tän munki "voodoo"-hoitajan mukaan ihmisille on tehty jopa turhia lonkka- ym. leikkauksia, kun vikaa ei ole osattu hakea rangasta.

Myönnän, että minäkin kuuluin ennen näinhin tyyppeihin, jotka eivät niin vankasti usko "poppakonsteihin" eli nikamien niksautteluihin, hierontaan ym. Mutta käsitykseni on muuttunut, tai muuttui jo muutamia vuosia sitten kun järkyttävät niskakivut loppuivat tämän "rasauttelijan" käsittelyn jälkeen, eivätkä ole palanneet.

Kiitos, toivon minäkin itselleni ja muillekin samasta vaivasta kärsiville pikaista paranemista.

• vamma
        limapussi kirjoitti:

niin mulla sama ongelma, ei auta hierotus, eikä akupunktio. tuskallista ollut kohta 1 vuosi kipeä. yöt nukuttava mahallaan, sekään ei hyvä. mut enskuulla lääkäriin meno, että tutkivat onko hermo lonkassa pinteessä, kohta menee hermot.

• Anonyymi
        kunhan kysyn kirjoitti:

Haagan terveyskulma:

Kyllä!ei ole toista MET fyssari Hannu Niirasen tasoista löytynyt tässä maassa!voin itse sanoa että ylivoimainen guru lantion ja alaselän virheasentojen tutkimisessa ja korjaamisessa.Täysin omaa luokkaansa manuaalisessa terapiassa.Ei turhaa lässytystä eikä vääriä diagnooseja vaan tutkii ja korjaa piste!!

• Anonyymi
        kunhan kysyn kirjoitti:

Haagan terveyskulma:

Jep...Hannu Niiranen täysin omaa luokkaansa!Osaa (ehkä) ainoana Suomessa lantion ja lanneselän MET terapian (Darren Higgins koulutus) niin hyvin että ei parempaa ole löytynyt.Jos joku tietää Niirasta vastaavan terapeutin niin olisi hieno juttu koska yksi mies ei elä ikuisesti,

• Anonyymi
        kunhan kysyn kirjoitti:

Hannu Niiranen Met Higgins terapian mestari👍Paras tässä maassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hannu Niiranen Met Higgins terapian mestari👍Paras tässä maassa

En löytänyt googlaamalla Haagan Terveyskulmaa/Niirasta. Onko tietoa missä ottaa nyt vastaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En löytänyt googlaamalla Haagan Terveyskulmaa/Niirasta. Onko tietoa missä ottaa nyt vastaan?

Hannu Niiranen yli 2.v jo työkyvyttömänä ja myös eläkeiässä .Kaveri tuntee hänet hyvin ja hänen vanhoja asiakkaita nyt totaalisessa pulassa kun mistään ei löydy ketään joka osaa alaselän ja lantion toimintahäiriöiden tutkimisen ja korjaamisen.

• hoidettu
      • limapussi

mielenkiintoista. Meinaan vaan, kun olen itsekin entinen "alppinisti"...

Kiitos nuista.

• willetti

moi. itsellä juuri samoja vaivoja samoilla aika viiveilläkin,lonkassa oli kalkkeuma mikä puristi hermoja,mikä sit aiheutti pitkin jalkaa kovia kipuja ja jopa hiukan alaselkään, ehkä erityisen paljon polven alueelle. Autolla ajokin oli tuskaa kun jalka puutui ja alkoi "ämmänneulaset" mutta moninkertaisesti pahempana.kävin kaikki mahdolliset kokeet ja kuvaukset läpi, mutta sit se löydettiin ultraäänessä jossa se näkyi selvästi.

• työntekijä

heips. mulla samanlaiset oireet, just jouduin sairaslomalle , vaiva ollut pitempään. hermo voi painaa jotai nikamaa. muu ei auta kuin lepo. työssä vain rasittuu.

• Kokemustatästä

Minulla kävellessä helpottuu ja levossa äityy. Voisiko se liikkuessa hermo päästä vähän pälkähästä ja tilanne siksi ajaksi helpottuu. Istuessa viiltelee ilkeästi.

• Anonyymi

Näkyy olevan vanha ketju. Minulla kuitenkin oli bursiitti monta vuotta, liian kauan. Olisi parantunut aikaisemmin jos olisin saanut oikean hoidon.

Oikea hoito tuli Diacorin ortopdeiltä, hän korjasi aiemmat virheet. Tukipohjalliset joita olin käyttänyt heitettiin roskikseen. Hoitona oli kortisonipistoksia lonkkaan sarjoina. Ensin kolme piikkiä, väli muutama viikko että ehti parantua. Nämä veivät kivut noin puoleksi vuodeksi, sitten uusi kuuri, ja taas uusi niin kauan kuin tarvii. Mutta ei tarvinnut kuin pari vuotta, ja kuurien väli piteni joka kerta. Kolme sellaista kuuria taisin kaikkiaan ottaa. Paranin kokonaan. KOKONAAN. Nyt olen ollut täysin kivuton yli kymmenen vuotta.

TÄRKEÄÄ: pistoksen oltava syvä, mentävä lonkkaluuhun asti. Tätä ortopedi tähdensi. Terveyskeskuksen yleislääkärit olivat pistäneet liian pinnallisesti. Kun pistetään tarpeeksi syvälle, tulee luukosketus ja potilas tuntee sen.

Pistos on siis hieman kivulias, mutta ei kestä kauan, ja sen jälkeen voi syödä kipulääkkeitä jos tarvii. Minä en kyllä pitänyt sitä pistoksesta seurannutta kipua minään verrattuna bursiitin aiheuttamaan kärsimykseen. Söin Panadolia ja Buranaa ja olin tyytyväinen. - Levätä myös piti ehdottomasti piikin jälkeen, hän määräsi joka kerta kaksi viikkoa sairauslomaa. Terveyskeskuslääkärit vain viikon. Syy pitkään lepoon oli että kortisoni vaikuttaa paremmin kun ei rasita.

Tällä menetelmällä siis paranin viisi vuotta kestäneestä, elämääni pilanneesta kivuliaasta vaivasta kokonaan. Ei löydy sanoja sille kuinka paljon se minulle merkitsi.

Terveyskeskuksen yleislääkärit ovat suhtautuneet hieman ylimielisesti kun olen joskus kertonut miten tämä vaiva pitää parantaa. Eivät aina uskoneet esim. että kun pistoksen pitää mennä syvälle, täytyy hakea sitä varten pitempi neula kuin se tavallinen. Pari kertaa hoidon jossain vaiheessa en mennyt ortopedille vaan (rahaa säästääkseni) terveyskeskukseen, ja silloin sain näitä liian pinnallisia pistoksia. Ne eivät vieneet tulehdusta pois, ja seurauksena oli että piti jatkaa hoitoa erikoislääkärin luona. Opin sitten antamaan yleislääkäreille tarkat ohjeet, mm. että hakevat sen pitkän piikin tarvittaessa vaikka toisesta huoneesta...

Joskus kannattaa satsata yksityislääkäriin.

Yritin aikanani saada terveyskeskuksesta lähetetä erikoissairaanhoitoon, mutta aluksi yleislääkäri ei suostunut sitä kirjoittamaan, sanoi että tulee todennäköisesti bumerangina takaisin. Niin se tulikin kun hän vihdoin suostui sen kirjoittamaan. "Bursiitti hoidetaan terveyskeskuksessa." Ei hoidettu.

• Anonyymi

Edelliseen vielä lisäys, jos joku bursiitista kärsivä tätä lukee, niin lisäsin kortisonihoitoon loppuvaiheissa osteopaattisen hieronnan. Osteopaatiksi erikoistunut urheiluhieroja hieroi viiden kerran jakson, ja se aina helpotti kipuja huomattavasti. Uskon että kortisonihoitoja ei tarvinnut jatkaa pitkään osittain tämän takia.
        Hieronta rentouttaa bursan ympärillä olevia lihaksia, jolloin tulehtuneelle bursalle on enemmän tilaa, mikä lievittää tulehdusta.
        En tiedä, olisiko bursiitti voinut hoitua alun alkaenkin pelkällä hieronnalla. Ehkä ei enää siinä vaiheessa kun se oli päässyt pahaksi ja jatkunut jo vuosia. Suosittelen kuitenkin osteopatiaa, ja nimenomaan sellaista hierojaa joka tuntee tämän vaivan.

• Anonyymi

Nyt lonkka on vaivannut pari vuotta. Välillä kipeytyy pahoin, jolloin jään kolmen päivän täyslepoon, enempää kun ei omalla luvalla voi olla töistä poissa. Työterveys käskee jumpata, venytellä ja syödä panadolia, jota toki olen tehnytkin. Heidän mielestään lepo ei ole käytännössä koskaan tarpeen. Itse olen havainnut sen välttämättömäksi, koska aina ei pysty edes nukkumaan ilman, että kipu herättäisi.

Olen etsinyt lääkäriä, fyssaria, .. joka osaisi hoitaa vaivan pois. Vielä en ole sellaiseen törmännyt, kaikilla on samat ohjeet, jotka eivät auta kuin viikoksi korkeintaan. Ongelma on kroonistunut ja tuntuu kipeyttävän jo muitakin paikkoja kuin alaselkää. Seuraavaksi olen suunnitellut käyntiä terveyskeskuksessa, vaikka hakuammuntaahan tämä on. Pakko yrittää jotain.

• Anonyymi

Lisään vielä, että olen käynyt myös yksityisesti fysiatrilla sekä ortopedilla. Näillä ei ollut mitään uutta sanottavaa. Todella erikoista, että tällaisen vaivan ja kivun kanssa pitää vain elää, kuin ei mitään ongelmaa olisi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että olen käynyt myös yksityisesti fysiatrilla sekä ortopedilla. Näillä ei ollut mitään uutta sanottavaa. Todella erikoista, että tällaisen vaivan ja kivun kanssa pitää vain elää, kuin ei mitään ongelmaa olisi!

Minä olen tuo edellinen vastaaja. Osteopaatti jolla kävin sanoi, että kun bursa on tulehtunut, venyttelyt eivät auta vaan kipeyttävät lisää. Kun lihakset bursan ympärillä ovat jännittyneet, ne eivät veny kunnolla. Hieronta rentouttaa lihaksia, jolloin venyttelykin onnistuu. Venytellä kannattaa siis vasta kun on ensin hierottu muutama kerta.
        Osteopaatin nimi on Lasse Juusela, Helsingissä Kulosaaressa.

Aloitin hieronnat vaiheessa, jossa olin jo saanut muutaman kortisonikuurin puolen vuoden -vuoden välein. Kuten ortopedi oli sanonutkin, kivuton jakso pitenee aina ja silloinkin se oli jo ollut pitempi kuin ensimmäisellä kerralla. Päätin kokeilla välillä osteopatiaa jos se auttaisi. Se auttoikin niin että kipeytyminen, siis alkava tulehdus meni ohi ja olin terve taas puolisen vuotta. Sen jälkeen taisin ottaa sen viimeisen kortisonikuurin. Yksi hierontajakso sen jälkeen vielä oli, enkä ole sittemmin tarvinnut mitään hoitoa. Vaiva on poissa.

Fysioterapeutit ainakaan siellä terveyskeskuksessa missä kävin eivät osanneet auttaa, muuta kuin niitä venyttelyjä. Osteopaattista hierontaa ei korvattu julkisesta terveydenhuollosta, otin selvää. Itse piti maksaa. Mutta kyllähän se kannatti.

Ortopedeilläkin on eri näkemyksiä. Ensin olin sellaisella joka teki väärän diagnoosin, että minulla olisi pituusero jaloissa ja vaiva johtuisi siitä. Sain tukipohjalliset, jotka olivat väärä hoito, myöhemmin selvisi ettei pituuseroa ollut. Bursiitti oli todennäköisesti alun perin urheiluvamma, tosin varmaa syytä ei tiedetä. Joka tapauksessa vaiva oli hoidettavissa.

Kannattaa kääntyä eri ammattilaisten puoleen, kaikki eivät tiedä kaikkea vaikka olisi kuinka hyvä titteli. Terkkarien yleislääkärit ovat kokemukseni mukaan aika tietämättömiä tässä asiassa, luulevat kyllä olevansa hyvinkin päteviä. Pelkästään väärää hoitoa olen oikeastaan heiltä saanut: yksi koritsonipistos pistettynä liian pintaan vei kivut muutamaksi viikoksi, sitten ne palasivat. Ja sitten kun kerroin terveisiä ortopediltä että tarvitaan kolme pistosta, suostuivat siihen mutta eivät halunneet uskoa että pitää pistää luuhun asti (ei se niin hirveästi satu, vaikka kuulostaa ehkä pahalta:)
        Eivätkä halunneet antaa sairaslomaa pistoksen jälkeen kuin viikon. Tästäkin jouduin vääntämään. Lepo on siinä vaihessa tärkeää.
        Terveyskeskuslääkärit myös "iloisesti" määräsivät minulle voimakkaita tulehduskipulääkkeitä jatkuvasti ilman vatsansuojalääkettä.

Nykyään venyttelen kuten fysioterapeutit neuvoivat ja harrastan muutenkin liikuntaa. Hierontaa en ole tarvinnut enkä mitään muutakaan hoitoa lonkkaan, mutta olen ajatellut mennä kuitenkin jossain vaiheessa vaikka selkähierontaan, se on niin rentouttavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tuo edellinen vastaaja. Osteopaatti jolla kävin sanoi, että kun bursa on tulehtunut, venyttelyt eivät auta vaan kipeyttävät lisää. Kun lihakset bursan ympärillä ovat jännittyneet, ne eivät veny kunnolla. Hieronta rentouttaa lihaksia, jolloin venyttelykin onnistuu. Venytellä kannattaa siis vasta kun on ensin hierottu muutama kerta.
        Osteopaatin nimi on Lasse Juusela, Helsingissä Kulosaaressa.

Aloitin hieronnat vaiheessa, jossa olin jo saanut muutaman kortisonikuurin puolen vuoden -vuoden välein. Kuten ortopedi oli sanonutkin, kivuton jakso pitenee aina ja silloinkin se oli jo ollut pitempi kuin ensimmäisellä kerralla. Päätin kokeilla välillä osteopatiaa jos se auttaisi. Se auttoikin niin että kipeytyminen, siis alkava tulehdus meni ohi ja olin terve taas puolisen vuotta. Sen jälkeen taisin ottaa sen viimeisen kortisonikuurin. Yksi hierontajakso sen jälkeen vielä oli, enkä ole sittemmin tarvinnut mitään hoitoa. Vaiva on poissa.

Fysioterapeutit ainakaan siellä terveyskeskuksessa missä kävin eivät osanneet auttaa, muuta kuin niitä venyttelyjä. Osteopaattista hierontaa ei korvattu julkisesta terveydenhuollosta, otin selvää. Itse piti maksaa. Mutta kyllähän se kannatti.

Ortopedeilläkin on eri näkemyksiä. Ensin olin sellaisella joka teki väärän diagnoosin, että minulla olisi pituusero jaloissa ja vaiva johtuisi siitä. Sain tukipohjalliset, jotka olivat väärä hoito, myöhemmin selvisi ettei pituuseroa ollut. Bursiitti oli todennäköisesti alun perin urheiluvamma, tosin varmaa syytä ei tiedetä. Joka tapauksessa vaiva oli hoidettavissa.

Kannattaa kääntyä eri ammattilaisten puoleen, kaikki eivät tiedä kaikkea vaikka olisi kuinka hyvä titteli. Terkkarien yleislääkärit ovat kokemukseni mukaan aika tietämättömiä tässä asiassa, luulevat kyllä olevansa hyvinkin päteviä. Pelkästään väärää hoitoa olen oikeastaan heiltä saanut: yksi koritsonipistos pistettynä liian pintaan vei kivut muutamaksi viikoksi, sitten ne palasivat. Ja sitten kun kerroin terveisiä ortopediltä että tarvitaan kolme pistosta, suostuivat siihen mutta eivät halunneet uskoa että pitää pistää luuhun asti (ei se niin hirveästi satu, vaikka kuulostaa ehkä pahalta:)
        Eivätkä halunneet antaa sairaslomaa pistoksen jälkeen kuin viikon. Tästäkin jouduin vääntämään. Lepo on siinä vaihessa tärkeää.
        Terveyskeskuslääkärit myös "iloisesti" määräsivät minulle voimakkaita tulehduskipulääkkeitä jatkuvasti ilman vatsansuojalääkettä.

Nykyään venyttelen kuten fysioterapeutit neuvoivat ja harrastan muutenkin liikuntaa. Hierontaa en ole tarvinnut enkä mitään muutakaan hoitoa lonkkaan, mutta olen ajatellut mennä kuitenkin jossain vaiheessa vaikka selkähierontaan, se on niin rentouttavaa.

Hei!
        Luin kaikki kirjoitukset vuosien takaa. Nyt sentään tänänkin vuoden puolella.
        Minulla hyvin samanlaista vaivaa lonkassani.
        Syksyllä tilatessani lääkäriä, ehdotettiin ensin käymään fysioterapeutilla.
        Kaksi kertaa kävin, ei mitään apua. Joitain liikkeitä tein, yhä edelleen kipeä. Tosin silloin vaan nukkuessa, ei pystynyt pitkään nukkua oikealla kyljellä.
        Nyt keväällä vaikeutti jo kävelyäkin. Peruttava Lapinmatkakin.

Nyt kesäkuussa paheni ja tilattava lääkäriä. Pystyin ontumalla kävelemään. Helpotti kumarassa ("linkkuveitsenä") ettei oikaissut selkää, aina repäisevää kipua oikealla jalalla astuttua.
        Eka kerralla lääkäri mainitsi kortisonipiikin, mutta vuosikymmeniä sitten kamalat muistot piikistä.
        Laittoi onneksi röntgeniin, NIVELRIKKO.
        Siihen sitten puhelimessa määräsi Etoricoxib (se halvempi versio) särkylääkkeen. Plus 200 tablettia Panadol Forte.
        Näistä ei apua, olen aika hyvin oppinut, etten oikaise itseäni astuessani. Jos jotain joudun kurkottelemaan kädellä, silloin sattuu. Parvekkeelle vaikea mennä, kun joutuu harppaan kynnyksen yli. Roskikselle korkeintaan pääsen.

Nyt olisi mukava jos joku vastailisi, olisiko teillä kuvattu lonkkaa. Vuosia sitten kirjoittaneet eivät varmaan eksy enää sivulle.
        Nyt sitten välillä jo ajattelen sitä kortisonipiikkiä, (en kai aijemmin laittanut koronapiikkiä, niitä saanut neljä, kohta viides) , kun täälläkin siitä kirjoitettu.
        Nyt kai tulevaisuudessa lähete fysioon, eikä siellä parane, millä sinne edes pääsee, en ole kk ajanut autoa, pyörällä kerran.
        Noloa kumarassa kulkea, poika käytti ruokaostoksilla, siellä mataliin kärryihin nojatessa, meni loistavast.
        Ihan itsekin ihmettelin, jalat polvesta alaspäin toimi.
        Tätä ehkei kukaan jaksa lukea.

• Anonyymi

Nyt ihan oheiselle kirjoittajalle, kaikki oireet ovat tuttuja. Ainoastaan huomasin oikean jalkaterän olevan sivulle kääntynyt.
      Kirjoitin ketjun viimeiseksi enemmän.
      Minulla kuvattu Nivelrikko.

• Anonyymi

Tammikuu 11 ja 16pv 2022 mukavasti aloitettu uudelleen tämä ketju.
        Minulla -21 ollut paremminkin tuo bursiitti lonkassa. Ainoastaan yöllä nukkuessa oikea lonkka kipeä, josta kävin pari kertaa fysioterapeutilla.
        Silloin ehkä olisi kortisonipiikki auttanut.
        Se meni ohi.
        Nyt kevään aikana kävelyvaikeuksia. Nyt kesällä paheni, loppukesällä uudelleen lääkärissä. Nyt kävely vallan vaikeaa.

Viimeisellä lääkärillä käydessäni, kun vaikeroin kipujani ja huomasin ettei mitään apua. Kysyinkin antaisiko sen kortisonipiikin.
        Olin vuosia pelännyt sitä, olikin aivan KIVUTON, muttei mitään auttanut.

OmaKantaa lukiessani huomasin 31.8.22 käynnistäni sanan SPINAALISTENOOSI ?
        Siinähän selvin sanoin kirjoitettu oireet. Joita minä yrittänyt kertoa läkärille, en oletettavasti kyllin selvästi.
        Olisi pitänyt ottaa se fysion tarjoama kyynärsauva. Huteran tuntuinen, kainalosauvoja ei kuulemma enää ole.

Kyselin vähän, kun fysioterapeutin soittoa ei tullut, antoi uuden ajan. Sain vielä ensin ajan lääkärillekin.
        On vielä sama (bursiitti), joka ei tiedoissani olevaa nivelrikkoa huomannut. Nyt varmaan tulee tieto tuosta "spinaalista", kun ajatilaukseen vielä luin oireet, jotka minulla samat.

Nyt ostin vielä Esla 112cm, niin kulkuneuvo liukkaille.
        Pyörällä uskaltauduin kokeilemaan, kun ei aina kyytiä. Pyörällä onnistui, vaikka kävellen vaivalloisesti pihaan.
        Saa nähdä mitä apua, kokeilin hierojaakin, huonoin menestyksin.
        Fysion mainitsemaa ortopediäkin lupasin, vaikka maksaisikin, ei taida olla niitäkän.
        Ei kohta jaksa, onneksi voin sohvalla lepäillä, levossa ei kipeä.
        Heti kun nousee seisomaan, puutuminen, pistelyä, puristava tunne ja kipu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe