Herpes pakaroissa

ApuaAaA

Herpekseni oireilee minulla ikävä kyllä genitaalialueen lisäksi ajoittain myös pakaroissa.. Voisiko joku auttaa kertomalla, onko jotain keinoa jolla pakararakkuloiden paranemista voisi nopeuttaa? Niistä jää myöt arvet joksikin aikaa, kuinka ne saan katoamaan nopeammin??? Tämä todella syö itsetuntoani, oloni on likainen ja epähaluttava ja ällöttävä... Nyt äkkiä joku vinkkejä kiitos!!???

16

12271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tarkoirus

      olla epähaluttavan ja ällöttävän näköinen -> tarttuva kun on... varoittaa muita että älä koske... käy lääkärissä, hommaa lääkitys!

    • ketjun lopun vinkkiä
      • Samu65

        Moi,
        Mä kärsin pitkään pakarassa olevassa kivuliaasta, jatkuvasti uusiutuvasta herpeksestä viime kevääseen. Sain keskustelupalstalta vinkin, että sinkki vois helpottaa oireita. Aloin syömään Immuno-Zink-tabletteja ja voitelin herpesrakkuloita sinkkipastalla. Nyt olen ollut puolivuotta ilman minkäänlaisia oireita. Olin keväällä 2vk etelän auringossa eikä herpes aktivoitunut sielläkään.


    • nopeuttaa paranemista

      Mulla aina välillä tulee rakkulat pakaroihin, siis vain muutama. Käytän heti oireiden alettua Zoviraxia ja olen huomannut että oireet häviävät muutamassa päivässä. Joskus kun alan käyttää sitä tarpeeksi nopeasti, ei rakkuloita tule ollenkaan.

      • ihan sama teho

        Apteekista itsepalveluosastolta löydät Zoviraxin vierestä halvemman tuotteen, jonka tehoaine on sama. Muutamassa päivässä helpottaa.

        Muista käsihygienia, ettei se leviä vaikka huuliin - tai toiseen ihmiseen. Käytä tops-tikkua levitykseen.


      • Anonyymi
        ihan sama teho kirjoitti:

        Apteekista itsepalveluosastolta löydät Zoviraxin vierestä halvemman tuotteen, jonka tehoaine on sama. Muutamassa päivässä helpottaa.

        Muista käsihygienia, ettei se leviä vaikka huuliin - tai toiseen ihmiseen. Käytä tops-tikkua levitykseen.

        Kiitos 👍🙏🙋‍♀️


      • Anonyymi

        Mitä oireita sinulla on kun rakkulat puhkeavat?


    • ei auta

      Minulla on sellainen kokemus, että voiteet eivät auta ollenkaan. Pakarassa olevan herpeksen hoitamiseen en suosittelisi voiteita senkään vuoksi, että kosteat rakkulat tarttuvat pikkuhousuihin ja virus leviää tosi helposti ympäriinsä pitkin pakaraa. Kannatan rakkulan peittämistä esimerkiksi herpes-laastarilla. Sellainen pysyy paikallaan todella hyvin. Ohjeessa kehotetaan vaihtamaan laastari 8 tunnin välein, mutta sitäkään en suosittele. Minulle on käynyt niin, että laastariin tarttunut rakkula on revennyt, vuotanut hirveästi nestettä (jossa paljon virusta) ja parantunut hitaasti. Laastaria kannattaa pitää paikallaan niin kauan kuin se pysyy, kokemukseni mukaan monta päivää. Jos joku kulma repsottaa, saattaa olla kannattavampaa liimata toinen laastari osittain sen päälle kuin repiä kokonaan irti. Laastari kestää siis hyvin peseytymisenkin ajan - likaisena ei tarvitse monta päivää olla ;-)

      Kokeile!

    • mirkku24

      Moi,

      Suosittelen Compeed- laastareita, joita saat apteekista. On todella hyviä juuri tuohon "pylly ongelmaan" :)

      • Anonyymi

        Kiitos👍🙏🙋‍♀️


    • Anonyymi

      Tähän rakkula vaiheeseen ei auta kuin aika. Noin viikossa ihottuma muodostaa rupia. Ihottumaa voi hautoa vedellä ja yleisvoiteella. Itsellä on aika usein, noin 2-4 kertaa vuodessa.

    • Anonyymi

      Mikä olisi paras lääke pakaroissa, ja reisissä usein uusiutuvaan herpekser?

      • Anonyymi

        Zovirax-tabletit tai voide.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minkälaisia oireita teille tulee pakaraan? Ei ole varmaa diagnoosia vielä...niin haluaisin varmuuden. Olen kyllä menossa labraankin

      • Anonyymi

        Herpeksen oireet ovat kutina/kuumotus/polte ensin, jonka jälkeen nousee rakkula. Ihan sama missä herpes sijaitsee samat oireet.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe