Herpes pakaroissa

ApuaAaA

Herpekseni oireilee minulla ikävä kyllä genitaalialueen lisäksi ajoittain myös pakaroissa.. Voisiko joku auttaa kertomalla, onko jotain keinoa jolla pakararakkuloiden paranemista voisi nopeuttaa? Niistä jää myöt arvet joksikin aikaa, kuinka ne saan katoamaan nopeammin??? Tämä todella syö itsetuntoani, oloni on likainen ja epähaluttava ja ällöttävä... Nyt äkkiä joku vinkkejä kiitos!!???

16

7273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tarkoirus

olla epähaluttavan ja ällöttävän näköinen -> tarttuva kun on... varoittaa muita että älä koske... käy lääkärissä, hommaa lääkitys!

• ketjun lopun vinkkiä
      • Samu65

Moi,
        Mä kärsin pitkään pakarassa olevassa kivuliaasta, jatkuvasti uusiutuvasta herpeksestä viime kevääseen. Sain keskustelupalstalta vinkin, että sinkki vois helpottaa oireita. Aloin syömään Immuno-Zink-tabletteja ja voitelin herpesrakkuloita sinkkipastalla. Nyt olen ollut puolivuotta ilman minkäänlaisia oireita. Olin keväällä 2vk etelän auringossa eikä herpes aktivoitunut sielläkään.

• nopeuttaa paranemista

Mulla aina välillä tulee rakkulat pakaroihin, siis vain muutama. Käytän heti oireiden alettua Zoviraxia ja olen huomannut että oireet häviävät muutamassa päivässä. Joskus kun alan käyttää sitä tarpeeksi nopeasti, ei rakkuloita tule ollenkaan.

• ihan sama teho

Apteekista itsepalveluosastolta löydät Zoviraxin vierestä halvemman tuotteen, jonka tehoaine on sama. Muutamassa päivässä helpottaa.

Muista käsihygienia, ettei se leviä vaikka huuliin - tai toiseen ihmiseen. Käytä tops-tikkua levitykseen.

• Anonyymi
        ihan sama teho kirjoitti:

Apteekista itsepalveluosastolta löydät Zoviraxin vierestä halvemman tuotteen, jonka tehoaine on sama. Muutamassa päivässä helpottaa.

Muista käsihygienia, ettei se leviä vaikka huuliin - tai toiseen ihmiseen. Käytä tops-tikkua levitykseen.

Kiitos 👍🙏🙋‍♀️

• Anonyymi

Mitä oireita sinulla on kun rakkulat puhkeavat?

• ei auta

Minulla on sellainen kokemus, että voiteet eivät auta ollenkaan. Pakarassa olevan herpeksen hoitamiseen en suosittelisi voiteita senkään vuoksi, että kosteat rakkulat tarttuvat pikkuhousuihin ja virus leviää tosi helposti ympäriinsä pitkin pakaraa. Kannatan rakkulan peittämistä esimerkiksi herpes-laastarilla. Sellainen pysyy paikallaan todella hyvin. Ohjeessa kehotetaan vaihtamaan laastari 8 tunnin välein, mutta sitäkään en suosittele. Minulle on käynyt niin, että laastariin tarttunut rakkula on revennyt, vuotanut hirveästi nestettä (jossa paljon virusta) ja parantunut hitaasti. Laastaria kannattaa pitää paikallaan niin kauan kuin se pysyy, kokemukseni mukaan monta päivää. Jos joku kulma repsottaa, saattaa olla kannattavampaa liimata toinen laastari osittain sen päälle kuin repiä kokonaan irti. Laastari kestää siis hyvin peseytymisenkin ajan - likaisena ei tarvitse monta päivää olla ;-)

Kokeile!

• mirkku24

Moi,

Suosittelen Compeed- laastareita, joita saat apteekista. On todella hyviä juuri tuohon "pylly ongelmaan" :)

• Anonyymi

Kiitos👍🙏🙋‍♀️

• Anonyymi

Tähän rakkula vaiheeseen ei auta kuin aika. Noin viikossa ihottuma muodostaa rupia. Ihottumaa voi hautoa vedellä ja yleisvoiteella. Itsellä on aika usein, noin 2-4 kertaa vuodessa.

• Anonyymi

Mikä olisi paras lääke pakaroissa, ja reisissä usein uusiutuvaan herpekser?

• Anonyymi

Zovirax-tabletit tai voide.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minkälaisia oireita teille tulee pakaraan? Ei ole varmaa diagnoosia vielä...niin haluaisin varmuuden. Olen kyllä menossa labraankin

• Anonyymi

Herpeksen oireet ovat kutina/kuumotus/polte ensin, jonka jälkeen nousee rakkula. Ihan sama missä herpes sijaitsee samat oireet.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      276
      2698
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2325
    3. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      99
      1150
    4. Emännän rauhootus aika,

Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      82
      777
    5. Olen rakastunut sinuun mies

Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      50
      735
    6. Nainen, kysymys

Oletko valmis?
      Ikävä
      45
      682
    7. 1,7 % kannatuksen lasku

https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      227
      661
    8. Sua jännittää.

Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      35
      632
    Aihe