Arovaraanin omistajat!

varanus

Minulla on ollut nyt n.3 viikkoa häntineen päineen n.40senttinen nuori arovaraani. On alusta asti pääsääntöisesti pysytellyt vain passiivisena piilossaan, eikä ainakaan toistaiseksi ole syönyt. Myyjä sanoi, että syönnin suhteen ei ole ongelmia ollut, todisteeksi tästä ulosti pian kotiin tuonnin jälkeen. Olen yrittänyt tarjota jauhopukin toukkia/sirkkoja, vain sirkat herättivät hieman kiinnostusta, vaikka eläinkaupassa ollessaan on syönyt myös toukkia. Matokuuri on kuulemma annettu. Terraarion olosuhteiden pitäisi olla kunnossa. Lisko näyttää hieman laihalta, silmät ovat kirkkaat, mutta pään alueella yläpuolella on pieni valkoinen alue, on ollut ostohetkestä lähtien, mahtaako olla nahkaa joka luonnin yhteydessä ei ole lähtenyt? Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia kokemuksia tuoreen varaaninsa kanssa/mistä moinen jo pitkään jatkunut passiivinen käytös mahtaa johtua, entä tuo ihon vaalea alue? Missä vaiheessa täytyy alkaa harkita pakkosyöttöä?

2

1233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisa AROVARAANI

Liian vähäisestä Uv-valosta ja vitamiinin puutoksesta. Liskosi voi olla myös muutenkin sairas, joten ota yhteyttä eläinlääkäriin. Anna kananlihaa (jauhelihaa)ja vitamiini kalkkia. Voit ruokkia liskoa kädestä, jotta lisko kesyntyy. Anna liha paloja herkkuna, kun kesytät liskoa. Tarkista että liskolla on lämpötila sopiva, jotta sillä ei ole kylmä.

Toivottavasti tästä oli jotain apua sinulle ja liskollesi.

Ystävälisin t.SK.

Arovaraani syö 70% hyönteisiä, mutta voit tarjota sille pinkin (hiiren poikasen) tai isomman yksilön.

• varanus

Varaani söi nyt ensimmäisen kerran, sirkkoja. Olin edellisenä päivänä antanut ruiskulla puoliväkisin suuhun veteen liuotettua vitamiini-/hunajaliuosta, tiedä sitten oliko sillä vaikutusta syöntiin. Seuraava projekti onkin sitten kesyttäminen, siinä voi ollakin sitten tekemistä kun tämä yksilö sattuu olemaan erityisen säikky. Pitäisikö ottaa vain härkää sarvista ja alkaa käsitellä päivittäin. Onko kellään hyviä ehdotuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      273
      2154
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1560
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      211
      1316
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1145
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      70
      1053
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      943
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      924
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      866
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      850
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      823
    Aihe