Mikä teitä rapuja vaivaa?

kauris*

Mä en ymmärrä, että mikä rapuja vaivaa; mulla oli yhden ravun kanssa TÄYDELLINEN yhteys (soulmates) heti alusta alkaen ja kumpikn ymmärsi toisiaan täydellisesti jne. Tää ihanuus sitte loppu ihan yht äkkiä, tosta vaan, kun tää rapu sanokin yhtäkkiä, että nyt tää juttu etenee liian lujaa, että vedetään jarrua päälle ja tutustutaan ensin ystävinä...

Mitäh...en ymmärrä miten yht äkkiä rapu vetäyty kuoreensa:(

Tässä olis syytä mainita, että tää rapu on ulkomailla ja netin kautta tutustuttiin, sitte tuli videopuhelut. Sitä samanlaista ajatusmaailmaa, sielujen yhteyttä on vaikea selittää; ei oo tällästä mun kohdalle ikinä sattunut ja tää kaikki on niin uutta, siis tällänen, että jonkun kanssa, jota ei ole livenä nähnyt vielä, tuntee näin voimakkaan yhteyden.

Pari kuukautta; joka ikinen päivä meilejä jne. Ja sitte stop...Oletteko te ravut vaan niin hitaita etenemään (näin tää rapu ainakin sanoi) vai onko teistä kiva rikko sydämiä?

17

4980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi ihminen

      että ihastuksen kohde on kenties vaihtunut tässä matkan varrella...

    • Santtu-07

      en tiedä ono tästä mitään apua, Oon itse just niin perus raou kuin olla ja voi. puolustan omaani kuin leijona ja rakastan kotia, ihastun helposti ja olen valmis tutustumaan uusiin ihmisiin nopeasti. joista usein kehkeytyy myös suhde ainakin jonkin asteinen. Itselläni ja monilla tuntemillani ravuilla on kuitenkin ilmeinen ongelma, siinä vaiheessa kun toinen osapuoli alkaa näyttää oman kiinnostumisen vihjailee ehkä seuraavasta askeleesta tms.. alkaakin ahdistaa, olemme lämpimiä, huolehtivia, rakstavia persoonia ja teemme kaiken täydestä sydämmestä mutta meidän on pakko saada pitää se oma reviiri , yksityisyys ja tietty vapaus tai sitten iskee paniikki ja on pakko painaa stop nappia. meitä ei voi omistaa ennen kuin olemme korvia myöten rakastuneita ja silloinkin tarvitsemme myös tunteen omaan vapauteen ja yksitysyyteen. Mutta emme me ole hitaita, varovaisia vain sillä meidän rakkaita ei saa satuttaa. me haluamme olla se joka suojelee, jos olet vahva persoona tai kauhean ujo etkä osaa riidellä voi olla vaikeaa. Joskus kun on tarve pitää asiat myös saada puretuksi muutenkin kuin mykkäkoululla ... hiljaisen ihmisen kanssa tulemme hulluksi ja kaksi vahvaa persoonaa on koko loppu. eikä kyse ole siitä ettemmekö ottaisi toista huomioon. ilmeisesti jotain tälläistä ehkä kun hän painoi jarrua. Ikävä juttu.

      Itselläni oli vuosia sitten rapu ihastus joka oli reilusti vanhempi, siitä ei tullut mitään, itse ihastuin ja halusin enemmän, samalla koko ajan pelkäsin että hän lähtee, hän antoi ymmärtää, mutta ilmoittikin ettei ala seurustelemaan kanssani. se päättyi. nyt vuosia myöhemmin eri elämän tilanteessa olemme olleet työkavereita, hän on naimisissa ja monen lapsen isä, minullakin jo lapsi. nyt hän on pitänyt koko tämän ajan aina töissä ollessamme minusta huolta , ja puoliani sekä pyytänyt käytöstään anteeksi, Rapu osaa myös ajatella ja katua. onhan tähtiinkin kirjoitettu ettei ravut sovi yhteen ,,, mutta se sanaton yhteen kuuluvuus ja ymmärrys ravun kanssa on omaa luokkaansa. tänään on viimeinen päiväni ja hyvästiksi halasimme, siinä ei ollut vanhaa iahstus kipinään, mutta aitoa välittämistä ja huolta toisesta. joka kuulemma välittyi muillekkin... Olet löytänyt arteen yritä selvittää hänen kanssaan tilanne ja neuvoni sulle, pidä kiinni ja anna vähän aikaa kaikki voi kääntyä vielä hyväksi. siellä on nyt joku paniikki kohtaus päällä

      • Kauris*

        Kiitos paljon Santtu-07=) vastauksestasi; kirjoitit paljon sellaista mitä itsekkin olen ajatellut ravuista ja tästä ihmisestä. Tämä henkilö on kaiken lisäksi niin rapu kuin voi olla; nouseva merkkikin rapu jne.

        Hassuinta tässä on se, että mä olin se joka alussa halusi toppuutella; ei vielä mitään videopuheluita tms., ensin rauhassa tutustumista. Tämä henkilö ei ole mitään näitä "vaihdan kumppaneita kuin paitaa"-tyyppejä. Ja alussa mä vaan hain ystäviä ympäri maailmaa; ei ollu aikomustakaan hakea mitää syvempää.

        Tää hlö sanoi, että kun hän alkoi oikein ajattelemaan järjellä niin sitten tuli tää yhtäkkinen hidastus. Mikä varmasti johtuu siitä kun minä ehkä vähän liian usein (olin vaan niin ilonen siitä että voisi nähdä)puhuin siitä kuinka hän tulis Suomeen ens kesänä (hän on puoliksi suomalainen, puoliksi kanadalainen; mietittiinkin monesti, että jos jotain kipinää olis livenä, niinkuin oli jopa videopuhelujen aikana, niin oltais vähän kinkkisen asian edessä)ja mä kävisin Kanadassa. Kummatkin tosta puhui mutta hän mainitsi, että toisaalta hän on tosi jännittyny näkemään minut ja että hänelläkään ei koskaan ole ollut tälläistä tilannetta. Hän sanoikin että häntä alkoi jotenkin jo ahdistaa se puhuminen matkustamisesta sinne ja tänne; niinkuin kijoitit: "silloin iskee paniikki"

        Kirjotit: "siellä on nyt joku paniikki kohtaus päällä"; voi siinä olet varmaankin aika oikeassa; aikasemmin tämä hlö sanoi, että hän on kauhean hidas ihminen eli hän etenee paljon hitaammin kuin muut ihmiset ja sen takia ihmettelin/epäilin kun hän oli niin tohkeissaan tässä asiassa, että näinköhän tästä hyvää seuraa. Ja kuten kirjoitin hän sanoi alkaneensa ajattelemaan oikein järjellä ja tajusi, että nyt mennään liian lujaa, että parempi ensin tutustua ystävinä. Sopiihan se mulle mutta jotenkin surettaa, että annetaan ensin ymmärtää muuta ja sitten toista.

        MItä olen teistä ravuista lukennut niin taidatte suurin osa olla järki-ihmisiä eli ajattelette enemmän järjellä kuin sydämellä? Mulle se on vähän yllätys kun olen aina jotenkin ajatellut että ravut ovat tunneihmisiä:/ Sen kyllä tiesin että ravut on aika vaikeita persoonia; tarkoitan, että suuttuvat helposti, kai....

        Niin mä, Santtu-07, ajattelinkin, että antaa nyt pölyn laskeutua ja katsotaan. Ystävinä toivottavasti pysytään koska on meillä sellanen sielujen yhteys, että sitä tuskin kumpikaan haluaa menettää. Tiedätkö sellasen tunteen kun tutustuu johonkuhun ekaa kertaa ja molemmista tuntuu, että on tunnettu vuosia=)

        Pitää vaan jatkaa tutustumista rapujen sielunelämään ja opetella tuntemaan teitä paremmin.


      • ystävällinen

        ja lukisit sivulla 4 olevan viimeisen keskustelun (mitä luulette)ensimmäisen ja uusimman vastauksen. Haluaisin jotain kommenttia ravulta kun tässä yksin mietin ja pähkäilen mitä pitäisi tehdä? Suuri kiitos jos viitsit vastata.


      • ravulta

        mahtavan hienosti kirjotettu,näin se vain menee kyllä rapu ravun tuntee.mukavaa syksyä sulle ja lapsellesi


      • SANTTU-07
        ravulta kirjoitti:

        mahtavan hienosti kirjotettu,näin se vain menee kyllä rapu ravun tuntee.mukavaa syksyä sulle ja lapsellesi

        KIITOS, MUKAVAA SYKSYÄ MYÖS SINULLE!


    • mutta yleensähän sitä sanotaan

      että ravuille kelpaa vain se joka on tarpeeksi syvällinen. Toisaalta, ajatus menee siinä, että ravut etenvät hitaasti. He tarvitsevat omaa tilaa hengittää ja heissä yksilöllinen elämä kohoaa huippuunsa. Rapujahan ei helppo ole saada omakseen, sen satun kylllä hyvin tietämään.
      Tuo sydänten rikkomis jutu ei kyllä totta ole. Ja jos rakkaasi asuu Soulmatessa en kyllä ihmettele. Kauan olette tunteneet? Mitä jos ihminen onkin erilainen kuin tässä videoyhteyksissä? Mistä tiedän valehteleeko hän vai puhuuko hän totta? nämä kysymykset pyörivät ravuilla päässä suurimman osan ajasta. He ovat epävarmoja, horjuvia, ja tarvitsevat tukevan alustan. Voi hyvinkin olla, että pitempi tutustuminen ja tunteminen antaisi erilaisen käsityksen hänelle.
      Jos olette vain pari kuukautta jutelu ja tuntenut, en kyllä ihmettele miksi hän sanoo sen että menee liian nopeasti. Ravut ovat sijoitettu vanhoilliseen päähän, ja he eivät usko pikarakkauksiin vaan rakastettu tulee olla tunnettu jo monta vuotta.

      Itselläni oli näin ravun kanssa. Itse olen vesimies. Nykyään ollaan yhdessä ja ensi kuussa tulee 2 vuotta täyteen. Samoja mutkia matkassa, mutta kaikki unohtui kun oli tunnettu kaksi vuotta.

      Ja kuule, toistan tän nyt vielä; ei ravuista ole kiva rikkoa sydämiä, jos ne on vesi merkkejä ja heille on annettu herkkyys, tunteellisuus ja suojaava kuori.

      tämä on minun kantani tähän asiaan.

    • Moolekki

      Kyllä näin on Rapu on aina rapu vaikka sen keittäis. Meillä ravun kanssa täydellinen suhde ,,,ja sit stop, Rapu tahtoo olla vapaa ja saalistaja ikävä kyllä näin on

      • rapu

        Siinä olet kyllä oikeassa että olemme rapuja vaikka meidät keittäisittekin,mutta uskallan olla eri mieltä vapaudesta ja saalistamisesta.Täytyy sanoa ikävä kyllä,että vaikka suhteenne oli täydellinen et ollut se oikea ravulle.rapu saalistaa niin kauan kunnes löytää sen oikean ja tiedätkö että se rakkaustarina ei pääty helposti. Se kestää tyyliin kunnes kuolema meidät erottaa sen saa huomata ja ihan varmaan tuntea myös toinen osapuoli.Emme todellakaan ole mitään pintaliitäjiä.


      • Moolekki
        rapu kirjoitti:

        Siinä olet kyllä oikeassa että olemme rapuja vaikka meidät keittäisittekin,mutta uskallan olla eri mieltä vapaudesta ja saalistamisesta.Täytyy sanoa ikävä kyllä,että vaikka suhteenne oli täydellinen et ollut se oikea ravulle.rapu saalistaa niin kauan kunnes löytää sen oikean ja tiedätkö että se rakkaustarina ei pääty helposti. Se kestää tyyliin kunnes kuolema meidät erottaa sen saa huomata ja ihan varmaan tuntea myös toinen osapuoli.Emme todellakaan ole mitään pintaliitäjiä.

        Ihana kuulla ,että ajattelet asiaa näin mutta...Miksi tämä Rapu sanoi 3 vuotta rakastavansa minua ja sit pänks Oliko tämä rapu niin hidas tajuamaan ,että ei rakasta oikeesti


      • Moolekki
        rapu kirjoitti:

        Siinä olet kyllä oikeassa että olemme rapuja vaikka meidät keittäisittekin,mutta uskallan olla eri mieltä vapaudesta ja saalistamisesta.Täytyy sanoa ikävä kyllä,että vaikka suhteenne oli täydellinen et ollut se oikea ravulle.rapu saalistaa niin kauan kunnes löytää sen oikean ja tiedätkö että se rakkaustarina ei pääty helposti. Se kestää tyyliin kunnes kuolema meidät erottaa sen saa huomata ja ihan varmaan tuntea myös toinen osapuoli.Emme todellakaan ole mitään pintaliitäjiä.

        Kuules nyt Rapu on kuitenkin aika itsenäinen ei siis mikään lauma eläin vaikka onkin seurallinen.Ikävintä on se ,että rapu haluaa kaiken ei siis tyydy siihen mitä jo on.


    • pupuorvokki

      Olipa tutun kuuloista. Siis itse olen rapunainen ja tiedän tehneeni tuolla tavalla, kuten kerroit vietissäsi. En ole koskaan halunnut kenenkään sydäntä rikkoa, mutta mikä mussa on paha vika, etten osaa lopettaa ajoissa. Tykkään kirjoitella kauniita asioita siksi, että toiselle tulee hyvä mieli. Tosi alhaista, mutta sehän meillä taitaa olla otsassa kirjoitettuna usealla raputytöllä: kiltin tytön leima. Teemme kaiken miellyttääksemme muita ja kun se ei onnistu niin laitammekin yllättäin jarrut päälle. Olen pahoillani puolestasi. Aika parantaa. Tämä siis koski raputyttöjä ja kait rapupojissa on jotain samaa.

    • RapuNainen39

      Se on vaan niin ,jotta sitä pelkää tulla huijatuksi tai muutoin petetyksi ja menee karkuun kuoreensa.
      Itse olen todella herkkä ja varon ehkä liikakin tunteitteni näyttämistä vaikka kuinka haluaisin ne näyttää.
      En vain halua saada näpeilleni jos en saakkaan vastakaikua tunteilleni,me olemme vaikeita,ikävä kyllä!!

      • kauris*

        Nii-i, ja minä tyhmä kömpelö kauris menin unohtamaan kuinka herkkiä ravut on ja öh, kai vähän aluksi ylireagoin silloin ja toinen tietysti pelästyi ja vetäytyi ns.kuoreensa.

        No, mulla kyllä riittää kärsivällisyyttä tän ravun suhteen (en kaikkea tänne ole kirjoittanut joten ei ihan tuoreinta "kuvaa" anna tilanne) koska on sen verran spesiaali:) ja on iskenny pihtinsä kyllä niin tiukasti tähän koukkusarveen ettei tosikaan.

        Olettehan te ravut ihania=) mutta teitä on niin hemmetin vaikea lukea ja mielenliikkeet teillä vaihtelee niin että huh-heijaa=)


      • rapuMy

        elämän aika on niin lyhyt on meillä heikkouksia ja vahvuuksia mutta kuitenkin harmonian löytäminen vie aikaa


    • sS.V

      Täytyy myöntää että kyllä me Ravut varsinaisia tuuliviirejä ollaan. Ihan kuin Vaa'atkin.

      Se nyt vaan on tää luonne, en usko että kukaan Rapu tahallaan haluaa toisten sydämiä rikkoa, Ravuthan ovat hyvin herkkiä ja sellaisia.. :/

    • rapu

      Emme me rikko sydämiä,asia on ihan päinvastoin.SIKSI HITAASTI!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe