Huuto.netin ongelma huutaja

Parka

Juu, koska tuonne Huutiksen keskusteluun en enää kirjoittele, niin tuonpa tänne ruodittavaksi ja pohdittavaksi tuoreen myyntitapahtuman.

Minulla oli myynnissä Whirlpool - kaappipakastin, jonka huuto sulkeutui 3.9.

Siitä oli tullut voittava huuto, ja otin yhteyttä huutajaan.
Seuraavaksi tältä tulikin viesti, että olikin saanut naapurista ilmaiseksi pakastimen, ja näin ollen ei tarvitsisikaan sitä.

Vastasin suurinpiirtein niin, että tarvitset tai et, niin huutosi olet tehnyt ja näin ollen velvollinen sen lunastamaan.

Hän jauhoi, vatkas ja vehtasi, että hakeako vai eikö hakea.

Sanoi että voisinko laittaa uudelleen myyntiin.
Sanoin että en voi. että rahat tilille tässä tapauksessa, kun et ole luottamuksen arvoinen. Noudattaessa ei siis veloitettaisi mitään.

Hän kysyi että jos laittaisin sen pariksi päiväksi vielä myyntiin, ja hän lupautuu lunastamaan sen osan mikä jää hänen huutosummastaan saamatta.
Okei, myönnyin tähän - eli laitoin kahdeksi päiväksi uudelleen myyntiin.
Huutoja ei tullut, joten taas otin yhteyttä alkuperäiseen huutajaan ja vaadin tilitystä.

Yllätyksekseni rahat tuli.
Mutta hän ei suostunut pakkasta noutaa.
Sanoi että voin myydä uudelleen tai viedä kierrätykseen.

Vastasin että paha on toisen omaisuutta myydä tai viedä kierrätykseen. Että myynti tai pois hakeminen on nyt uuden omistajan asia.

Annoin luvan kuviin ja kohdekuvauksiin ja kehoitin että hän yrittäisi myydä sitä edelleen huuto.netissä.

Laittoi nyt sen myyntiin viideksi päiväksi ja toivon mukaan saa siitä omansa pois, ja minä vihdoin pääsisin tuosta pakkasesta eroon.

Hän vielä matkan varrella kerjäsi "ymmärrystä köyhiä opiskelijoita kohtaan". sanoin että ei tässä rikkaita olla mekään. pitkäaikaistyötön yh-äiti.
ja kaikenlisäksi kun katsoin haulla tuon saman tunnuksen tekeviä huutoja. niin vain tuntia aikaisemmin hän oli huutanut erään kodinkoneen 150 €:lla ja kaksi päivää aikaisemmin myös 220 €: kodinkoneen.
Kerroin tästä haustani ja että näiden tietojenkin valossa se vähäinenkin ymmärrys loppui. koska minun tavarani maksoi viidesosan noista.

Sitten ei tullutkaan viitteitä enää köyhiin opiskelijoihin...

En osaa tässä kaikkea ehkä kertoakaan, mutta viestejä on laitettu jo reilusti yli kymmenen. ja alan todella olla kypsä koko touhuun.
Yleensä kaupat ovat menneet hyvin molemmin puolin.
mutta tää oli tapaus sinänsä.

hankaluuksia tuottaa monesti se että aloittelijat eivät tutustua huuto.netin ohjeisiin, ja tietämättömyyttään sitten toimivat sääntöjen vastaisesti.

mun virheeni oli että laitoin tuon pakkasen ilman vähimmäisvaatimusta palautepisteissä.
eli nollapalautteinenkin pystyi huutamaan.

mitä mieltä tästä?

tuokaa tänne kokemuksianne - sekä hyviä että vähemmän hyviä - niin voimme yhdessä keskustella asioista.

kun tuonne huuto.nettiin ei viitsi oikein mennä enää näistä asioisa puhumaan.
heti jos siellä kertoo jotain tällaista, niin saa vaan loat omaan niskaan.
"mitäs luotit, ja mitä kuvittelet että voitais sua auttaa, oma vikas jne".

Tämä olkoon ketju niille, jotka syystä tai toisesta ei huuto.netin keskusteluihin viitsi ottaa osaa.

23

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni ei kannata karsia pois niitä, joilla on nolla palautepistettä, sillä jokainen joutuu aloittamaan nollasta. Moni liittyy Huuto.netiin juuri silloin, kun on nähnyt siellä jotakin kiinnostavaa ostettavaa.

      Totta kyllä on, että monet eivät lue sääntöjä ennen kuin alkavat huutaa ja kysyvät sitten myyjältä "Paljolla myyt suoraan?" vaikka kysymysruudun päällä selvästi lukee, että sellaista ei saa kysyä.

    • Normihuutislainen

      Miks sinä käytät huutista jatkuvasti kun et kerran selviä kaupoistas etkä keskusteluista????

      Luulis olevan vaihtoehtoja muitakin ettei tarttis whinettää jatkuvasti. Vie ne romus kierrätykseen äläkä kiusaa nillä ja niiden kauppaamisilla muita ihmisiä.

      • fsfsdfsdf

        niinkun sanoin, että tämä on ainutlaatuinen kauppa, missä kävi näin.
        Se että "kiusaan" "romuillani" (jotkut "romut" aivan uusia) muita ihmisiä, siitä voidaan olla montaa mieltä. Ja se kiusaaminen on kyllä ollut tässä tapauksessa ostajan puolelta joka ei tuntenut sääntöjä. Nyt tänäaamuna tuli juuri viesti, miten annetaan poitiivinen palaute. Pyysi anteeksi että kauppa meni näin vaikeaksi.

        Olenhan tehnyt "romuilla" kauppa ostajana/myyjänä noin 130 kaupan verran.
        Palautepistekin 121 (useat ovat tehneet kauppaa kanssani useammankin kerran kun yhden).
        Eli en varmaan ole kovin paljon "kuisannut"

        En tarkoittanut että täällä saa tulla nälvimään samalla tavalla kun huuto.netin keskustelupalstalla.

        Ja siinä vastaus sullekin, miksi en kirjoittele sinne. juuri sinunlaisesi sisäpiirirenkaaseen kuuluvien takia.

        Eli olen selvinnyt kaupoistani. mutta se, selviääkö ostaja, sitä en voi ikinä tietää -minäkään. jos sulla on kristallipallo, lainaa toki minullekin.
        ja se että en "selviä" keskusteluista, niin en pidä sitä kovinkaan tärkeänä että tuonne edes pitäisi kirjoitaa.

        Pysy sinäkin vaan siellä omalla reviirilläsi, jooko. Ja vie toki terveisiä.


      • täysvaltanen
        fsfsdfsdf kirjoitti:

        niinkun sanoin, että tämä on ainutlaatuinen kauppa, missä kävi näin.
        Se että "kiusaan" "romuillani" (jotkut "romut" aivan uusia) muita ihmisiä, siitä voidaan olla montaa mieltä. Ja se kiusaaminen on kyllä ollut tässä tapauksessa ostajan puolelta joka ei tuntenut sääntöjä. Nyt tänäaamuna tuli juuri viesti, miten annetaan poitiivinen palaute. Pyysi anteeksi että kauppa meni näin vaikeaksi.

        Olenhan tehnyt "romuilla" kauppa ostajana/myyjänä noin 130 kaupan verran.
        Palautepistekin 121 (useat ovat tehneet kauppaa kanssani useammankin kerran kun yhden).
        Eli en varmaan ole kovin paljon "kuisannut"

        En tarkoittanut että täällä saa tulla nälvimään samalla tavalla kun huuto.netin keskustelupalstalla.

        Ja siinä vastaus sullekin, miksi en kirjoittele sinne. juuri sinunlaisesi sisäpiirirenkaaseen kuuluvien takia.

        Eli olen selvinnyt kaupoistani. mutta se, selviääkö ostaja, sitä en voi ikinä tietää -minäkään. jos sulla on kristallipallo, lainaa toki minullekin.
        ja se että en "selviä" keskusteluista, niin en pidä sitä kovinkaan tärkeänä että tuonne edes pitäisi kirjoitaa.

        Pysy sinäkin vaan siellä omalla reviirilläsi, jooko. Ja vie toki terveisiä.

        tarkotit sie et sie saat nälävii muita täälä salaa selän takana? ei rohkeutes riitä hoitaa asiaa sielä missä se kuuluiski.
        mihkä sie sitten meet ruikuttaa ku saat tääläkin nenilles. tietyst siula on jo joku palsta katottuna missä sitte poraat kohtaloos.


      • asiallinen huutislainen
        täysvaltanen kirjoitti:

        tarkotit sie et sie saat nälävii muita täälä salaa selän takana? ei rohkeutes riitä hoitaa asiaa sielä missä se kuuluiski.
        mihkä sie sitten meet ruikuttaa ku saat tääläkin nenilles. tietyst siula on jo joku palsta katottuna missä sitte poraat kohtaloos.

        Juuri te olette huutonetin mätämunia, nimimerkit "täysvaltainen" ja "normihuutislainen".

        Teidän tapaisenne juntit estävät asiallisen keskustelun ja ongelmien selvittämisen, koska ette osaa suhtautua asioihin ettekä kommunikoida asiallisesti.

        Ketjun aloittaneelle nimimerkki "Parka":lle. Jos et pääse sovintoon ongelma-hupi-huutajan kanssa, josta kerroit, voit ottaa ylläpitoon yhteyttä ja pyytää hänen huutotunnustensa sulkemista, koska hän ei osaa toimia sääntöjen mukaan. Voit tietenkin myös (ja kannattaakin, ehdottomasti) antaa tälle hupihuutajalle negatiivisen palautteen ja kertoa palautteessa, miten hän on törttöillyt.


      • fsdfsf
        täysvaltanen kirjoitti:

        tarkotit sie et sie saat nälävii muita täälä salaa selän takana? ei rohkeutes riitä hoitaa asiaa sielä missä se kuuluiski.
        mihkä sie sitten meet ruikuttaa ku saat tääläkin nenilles. tietyst siula on jo joku palsta katottuna missä sitte poraat kohtaloos.

        Miten niin "nälviä"?
        Ymmärsin kai tahallasi tarkoitukseni väärin.
        Asiahan on hoidettu tuon ostajan kanssa, ja kaikki on reilassa. Annoin hänelle myös positiivisen palautteen.

        Tarkoitukseni on että tänne tuotaisiin kaikenlaisia kokemuksia esille, sekä huonoja että hyviä.

        Ei huonosti tai vaikeasti (loppu hyvin, kaikki hyvin) menneistä kaupoista kertominen mielestäni ole nälvimistä.

        Mutta kukinhan ottaa vaikeiden asioiden kertomiset ja kuulemiset (=lukemiset) tietenkin omalla, luonteenmukaisella, tavallaan....


      • parka
        asiallinen huutislainen kirjoitti:

        Juuri te olette huutonetin mätämunia, nimimerkit "täysvaltainen" ja "normihuutislainen".

        Teidän tapaisenne juntit estävät asiallisen keskustelun ja ongelmien selvittämisen, koska ette osaa suhtautua asioihin ettekä kommunikoida asiallisesti.

        Ketjun aloittaneelle nimimerkki "Parka":lle. Jos et pääse sovintoon ongelma-hupi-huutajan kanssa, josta kerroit, voit ottaa ylläpitoon yhteyttä ja pyytää hänen huutotunnustensa sulkemista, koska hän ei osaa toimia sääntöjen mukaan. Voit tietenkin myös (ja kannattaakin, ehdottomasti) antaa tälle hupihuutajalle negatiivisen palautteen ja kertoa palautteessa, miten hän on törttöillyt.

        palautteen, mutta kerroin siinä lyhyesti kaupan teossa syntyneistä vaikeuksista.
        Hän huusi tuotteen, missä ei ollut hintavarausta, ei lunastanut ja pyysi että laittaisin sen uudelleen myyntiin. laitoin sen kahdeksi päiväksi uudelleen myyntiin, koska hän lupasi sitten maksaa erotuksen, mikä jäisi hänen huudostaan vajaaksi.
        Siihen ei tullut enää huutoja ja hän maksoi koko huutosummansa. mutta ei edelleenkään noutanut.

        Sanoi että voisin myydä uudelleen tai lahjoittaa jollekin tai viedä kierrätykseen. mitä ikinä sitten keksisinkään.
        Mutta kirjoitin että en voi toisen omaisuutta myydä enkä lahjoittaa.
        Ehdotin oikeudenmukaisinta olevan, että hän laittaisi sen omalla tunnarillaan uudelleen myyntiin, ja saisi siittä rahat ja voitaisiin varastoida tuon pakkasen uudelle ostajalle.
        Hän suostui tähän ilomielin ja nyt se onkin hänelle uudelleen myynnissä.
        Annoin oikeudet minun ottamiin kuviin ja tuotekuvaukseen.

        Näin ainakin tähän asti olemme molemmat tyytyväisiä, kun sopuratkaisu löytyi.
        Vaikka kaikki ei mennytkään "tyylipuhtaasti".


      • että eräs huutaja
        fsdfsf kirjoitti:

        Miten niin "nälviä"?
        Ymmärsin kai tahallasi tarkoitukseni väärin.
        Asiahan on hoidettu tuon ostajan kanssa, ja kaikki on reilassa. Annoin hänelle myös positiivisen palautteen.

        Tarkoitukseni on että tänne tuotaisiin kaikenlaisia kokemuksia esille, sekä huonoja että hyviä.

        Ei huonosti tai vaikeasti (loppu hyvin, kaikki hyvin) menneistä kaupoista kertominen mielestäni ole nälvimistä.

        Mutta kukinhan ottaa vaikeiden asioiden kertomiset ja kuulemiset (=lukemiset) tietenkin omalla, luonteenmukaisella, tavallaan....

        huusi puhelimeni. Huuto ei ylittänyt rajaa, mutta tarjosin sitä hänelle huudettuun hintaan. Hän ei halunnut ostaa.
        En nostanut asiasta meteliä. Pistin puhelimen uusiksi tyrkylle. Jos ei halua, ei halua. En ala asiasta sotimaankaan. Parasta tehdä kauppaa vain halukkaiden kanssa.


      • parka
        että eräs huutaja kirjoitti:

        huusi puhelimeni. Huuto ei ylittänyt rajaa, mutta tarjosin sitä hänelle huudettuun hintaan. Hän ei halunnut ostaa.
        En nostanut asiasta meteliä. Pistin puhelimen uusiksi tyrkylle. Jos ei halua, ei halua. En ala asiasta sotimaankaan. Parasta tehdä kauppaa vain halukkaiden kanssa.

        Joo, ihan oikein teit.
        Minulla oli aivan vastaavanlaisia tilanteita huutiksen alkumetreilläni.
        Jos ei hintavaraus ylity niin luonnollisesti se tarjous ei sido kumpaakaan.
        Olen myös tarjonnut sitä kauppaa välillä korkeimman huudon tehneelle. Kerran tuli näin kaupat, ja pari kertaa laitoin uudelleen myyntiin.

        Mutta huutohetkellä yleensä jos tarjoo jotain vielä korotuksella ja muutamaa päivää ennen sulkeutumista, niin pitäisi vastata huudostaan, kun vielä kohteesta näkee päältä päin onko hintavaraus vai ei.
        Ja miksi huutaa jos ei ole tosissaan ?

        Itse olen pari kertaa tehnyt huutoja, mitkä ovat alkaneet jollain lailla kaduttamaan.
        Olen silti kiltisti lunastanut ne, mikäli olen voittanut ja ylittänyt hintavarauksen.
        Ja myynyt kohteen uudelleen. saanut jopa voittoa näin.

        Tätä ehdotinkin tälle ostajalle, ja niin kun sanottua hänellä on tuo kohde nyt itsellään myynnissä.
        Tulin vastaan jopa niin, että laitoin sen muutamaksi päiväksi uudelleen myyntiin.
        ja nyt kun se on tällä kaverilla myynnissä, niin varastoin tuotetta hänen puolestaan, koska hän ei tullut hakemaan sitä itselleen.
        Eli se ostaja, joka (toivottavasti) häneltä tuon pakastimen huutaa, niin tulee noutamaan sen minulta ja rahat saa tämä henkilö joka oli sen minulta huutanut.


      • Terapia Arska
        parka kirjoitti:

        Joo, ihan oikein teit.
        Minulla oli aivan vastaavanlaisia tilanteita huutiksen alkumetreilläni.
        Jos ei hintavaraus ylity niin luonnollisesti se tarjous ei sido kumpaakaan.
        Olen myös tarjonnut sitä kauppaa välillä korkeimman huudon tehneelle. Kerran tuli näin kaupat, ja pari kertaa laitoin uudelleen myyntiin.

        Mutta huutohetkellä yleensä jos tarjoo jotain vielä korotuksella ja muutamaa päivää ennen sulkeutumista, niin pitäisi vastata huudostaan, kun vielä kohteesta näkee päältä päin onko hintavaraus vai ei.
        Ja miksi huutaa jos ei ole tosissaan ?

        Itse olen pari kertaa tehnyt huutoja, mitkä ovat alkaneet jollain lailla kaduttamaan.
        Olen silti kiltisti lunastanut ne, mikäli olen voittanut ja ylittänyt hintavarauksen.
        Ja myynyt kohteen uudelleen. saanut jopa voittoa näin.

        Tätä ehdotinkin tälle ostajalle, ja niin kun sanottua hänellä on tuo kohde nyt itsellään myynnissä.
        Tulin vastaan jopa niin, että laitoin sen muutamaksi päiväksi uudelleen myyntiin.
        ja nyt kun se on tällä kaverilla myynnissä, niin varastoin tuotetta hänen puolestaan, koska hän ei tullut hakemaan sitä itselleen.
        Eli se ostaja, joka (toivottavasti) häneltä tuon pakastimen huutaa, niin tulee noutamaan sen minulta ja rahat saa tämä henkilö joka oli sen minulta huutanut.

        Jos hintavaraus ei ylity niin ei ole pakko myydä/ ostajan ostaa jos tarjotaan. Huutonetis o liikaa sellasia "urpoja" jotka laittaa ns. kosto palautteita ja muuta mukavaa. Eikö prkl järki sano enää mitään vai mitä "keijoja" lienee ovat.


      • parka
        Terapia Arska kirjoitti:

        Jos hintavaraus ei ylity niin ei ole pakko myydä/ ostajan ostaa jos tarjotaan. Huutonetis o liikaa sellasia "urpoja" jotka laittaa ns. kosto palautteita ja muuta mukavaa. Eikö prkl järki sano enää mitään vai mitä "keijoja" lienee ovat.

        niin jos tuo oli mulle, niin mitä sä mulle rupeet aukomaan ? kun kirjoitetaan ihan samalla lailla.
        Taitolaji tuokin saada älämölö vaikka ollaan samaa mieltä. siis jos ei hv ole ylittynyt, niin ei ole osto tai myyntipakkoa.
        sehän on selvä.
        siinä tapauksessa toki voi sopia jos korkeimman tarjouksen tehnyt haluaa ostaa sen huutamallaan summalla. jos ei ole kiinnostunut niin eikun uudestaan myyntiin vaan.
        Kuka on sanonut laittavansa negaa tällaisessa kaupassa? Eikä negaa pysty antamaankaan kohteista missä ei ole hv ylittynyt.

        alkuperäisen avauksen mainitsemassani kaupassa ei ollut hintavarausta (en ole käyttänyt hintavarauksia enää vuosiin).
        Hän laittoi sen uudestaan myyntiin, kun näin ehdotin ja lupasin varastoida sitä vielä.
        Hän saikin siittä 16 e enemmän kun itse maksoi. että ihan oli tyytyväinen.

        näin näitä asioita voi sopia ja yrittää ratkaista molempia tyydyttävällä tavalla.
        kun hän siis ensin kirjoitti että ei nouda vaikka on maksanutkin, ja antoi luvan mun sen myydä eteenpäin tai lahjoittaa.
        Pidin sitä kuitenkin vääränä toimintana jos minä olisin sen myynyt uudestaan, koska olen siitä jo kerran rahat saanut ja näin ollen se ei ollut enää minun, vaikka fyysisesti olikin minulla.

        Tämä lienee sitten loppuun käsitelty aihe.


      • valistaja767
        parka kirjoitti:

        niin jos tuo oli mulle, niin mitä sä mulle rupeet aukomaan ? kun kirjoitetaan ihan samalla lailla.
        Taitolaji tuokin saada älämölö vaikka ollaan samaa mieltä. siis jos ei hv ole ylittynyt, niin ei ole osto tai myyntipakkoa.
        sehän on selvä.
        siinä tapauksessa toki voi sopia jos korkeimman tarjouksen tehnyt haluaa ostaa sen huutamallaan summalla. jos ei ole kiinnostunut niin eikun uudestaan myyntiin vaan.
        Kuka on sanonut laittavansa negaa tällaisessa kaupassa? Eikä negaa pysty antamaankaan kohteista missä ei ole hv ylittynyt.

        alkuperäisen avauksen mainitsemassani kaupassa ei ollut hintavarausta (en ole käyttänyt hintavarauksia enää vuosiin).
        Hän laittoi sen uudestaan myyntiin, kun näin ehdotin ja lupasin varastoida sitä vielä.
        Hän saikin siittä 16 e enemmän kun itse maksoi. että ihan oli tyytyväinen.

        näin näitä asioita voi sopia ja yrittää ratkaista molempia tyydyttävällä tavalla.
        kun hän siis ensin kirjoitti että ei nouda vaikka on maksanutkin, ja antoi luvan mun sen myydä eteenpäin tai lahjoittaa.
        Pidin sitä kuitenkin vääränä toimintana jos minä olisin sen myynyt uudestaan, koska olen siitä jo kerran rahat saanut ja näin ollen se ei ollut enää minun, vaikka fyysisesti olikin minulla.

        Tämä lienee sitten loppuun käsitelty aihe.

        Jos HINTAVARAUS EI ole ylittynyt, niin MYYNTI pakkoa EI ole MYYJÄLLÄ mutta OSTO pakko on ostajalla, jos myyjä haluaa myydä voittohinnalla. Tästä asiasta näyttää olevan paljon epätietoisuutta. Huuto on aina sitova. Et silleen.


      • .....
        asiallinen huutislainen kirjoitti:

        Juuri te olette huutonetin mätämunia, nimimerkit "täysvaltainen" ja "normihuutislainen".

        Teidän tapaisenne juntit estävät asiallisen keskustelun ja ongelmien selvittämisen, koska ette osaa suhtautua asioihin ettekä kommunikoida asiallisesti.

        Ketjun aloittaneelle nimimerkki "Parka":lle. Jos et pääse sovintoon ongelma-hupi-huutajan kanssa, josta kerroit, voit ottaa ylläpitoon yhteyttä ja pyytää hänen huutotunnustensa sulkemista, koska hän ei osaa toimia sääntöjen mukaan. Voit tietenkin myös (ja kannattaakin, ehdottomasti) antaa tälle hupihuutajalle negatiivisen palautteen ja kertoa palautteessa, miten hän on törttöillyt.

        negatiivisen palautteen niin saa itse saman. ylläpito ei yhmyydessään osaa tehdä selkoa asioiden kanssa ja poistaa oikeita ihmisiä vaan jos tämän ketjun aloittaja menee viestittämään ylläpidolle niin todennäköisesti joutuu itse ulos.

        myöskin olen samaa mieltä noiden vakiokeskustelijoiden osuudesta huutonetissä. ovat hermostuttaneet monia ja saavat itse jatkaa.


      • en ole muuta väittänytkään
        valistaja767 kirjoitti:

        Jos HINTAVARAUS EI ole ylittynyt, niin MYYNTI pakkoa EI ole MYYJÄLLÄ mutta OSTO pakko on ostajalla, jos myyjä haluaa myydä voittohinnalla. Tästä asiasta näyttää olevan paljon epätietoisuutta. Huuto on aina sitova. Et silleen.

        Tiedän tuon kyllä vuosia huuto.netissä toimineena.
        Enkä ole muuta väittänykään.

        Minä siis toimin ihan sääntöjen mukaan. Kehotin huutajaa siksi sen minulle maksamaan. hän maksoi ja sanoi että ei noutaisi. tämän jälkeen sanoi että tehkää sille mitä lystäätte.
        Sitten kirjoitin hänelle että voin joustaa sen puoleen, että hän voisi sen laittaa omalla tunnarillaan myyntiin, koska nyt se on hänen (koska maksoi sen minulle). näin hän tekikin. ja sai rahat, ja jopa 16 e enemmän kun mitä mulle maksoi.
        Niin, että mikä tässä on epäselvää ?

        Hänen palautteensa minulle kuului:
        "asiallinen kauppakumppani. Hoitaa asiat hyvin ja oikeudenmukaisesti."


    • prkl....

      Miksi herran tähden jumiudut vain yhteen huutajaan jonka mieli on jo muuttunut kaupattavaa tuotetta kohtaan. Ei ole kova homma laittaa pariksi viikoksi kauppa uudelleen pystyyn vai hä? Ja vielä ressaat huutajaa noilla viesteilläsi, että se on nyt sun saatana ei se mulle enää kuulu vaik se mun pihassa onkin.

      Olet täysi kusipää, toivottavasti et tule ikinä vastaan tehdessäni kauppoja huuto.netissä

      • töh

        "Ja vielä ressaat huutajaa noilla viesteilläsi, että se on nyt sun saatana ei se mulle enää kuulu vaik se mun pihassa onkin. "

        ei ole mun pihassa vaan siskollani 30 km:n päässä.

        "Ei ole kova homma laittaa pariksi viikoksi kauppa uudelleen pystyyn vai hä?"

        Ei ole ei, mutta pointti onkin siinä että tuo kyseinen ostaja oli sen mulle jo kertaalleen maksanut, niin en katsonut oikeudekseni myydä sitä toiseen kertaan.

        Ajatelepa omalle kohdallesi.
        Jos olet maksanut jo jonkun tavaran, niin tykkäisitkös jos myyjä laittaa sen uudelleen myyntiin ?

        Ja siksi tuo kauppa ei koskenut enää mua, kun olin rahat saanut ja nouto tapahtui siskoltani.
        nih.

        katsopas sieltä huuto.netistä seuraavaksi luetun ymmärtämis opusta. siinä ei menis sulta rahat hukkaan, meinaas jos tällä kertaa opiskelisit sitä.
        nih.


      • valistaja767

        Olet nyt kyllä erehtynyt pahemman kerran.

        lainaus:
        ============================
        mieli on jo muuttunut kaupattavaa tuotetta kohtaan. Ei ole kova homma laittaa pariksi viikoksi kauppa uudelleen pystyyn vai hä? Ja vielä ressaat huutajaa noilla viesteilläsi, että se on nyt sun saatana ei se mulle enää kuulu vaik se mun pihassa onkin.
        =============================
        Mieli ei SAA MUUTTUA. Tai jos muuttuukin, tavara on SILTI maksettava jos sen on huutanut. Näitä asioita on puitu jopa lakitupaa myöten, ja hupihuutajat ovat poikkeuksetta hävinneet jutut. Että silleen.


      • hohhoho
        valistaja767 kirjoitti:

        Olet nyt kyllä erehtynyt pahemman kerran.

        lainaus:
        ============================
        mieli on jo muuttunut kaupattavaa tuotetta kohtaan. Ei ole kova homma laittaa pariksi viikoksi kauppa uudelleen pystyyn vai hä? Ja vielä ressaat huutajaa noilla viesteilläsi, että se on nyt sun saatana ei se mulle enää kuulu vaik se mun pihassa onkin.
        =============================
        Mieli ei SAA MUUTTUA. Tai jos muuttuukin, tavara on SILTI maksettava jos sen on huutanut. Näitä asioita on puitu jopa lakitupaa myöten, ja hupihuutajat ovat poikkeuksetta hävinneet jutut. Että silleen.

        Et siis käsitä että sun täytyy olla joustava eikä heti uhata ottaa yhteyttä poliisiin tai ruveta panikoimaan että "perkele nyt se ei ostakaan sitä vitun jääkaappia"

        Saathan sinä tehdä kaiken niin kuin laki sanoo, mutta siitä ei välttämättä ole muuta kuin haittaa ja aikaa vievää paskan jauhamista.

        Maksaisitko sinä tuotteen jonka on tahalleen tai vahingossa(tuskin mahdollista) joku huutanut ja tuotteella on arvoa esim.500€? Tuskin maksaisit jos et tarvi koskaan sitä tuotetta.

        Siis miksi pitää ruveta kinuamaan niitä saatanan rahoja hupihuutajalta kun tuotteen voi yhtä hyvin kaupata uudelleen, mahtuuko kaaliin vai ei?
        Siihen tuskin sinunkaan maailma ja taloutesi kaatuu ja jos kaatuukin ketä se kiinnostaa?


      • hohhoho
        valistaja767 kirjoitti:

        Olet nyt kyllä erehtynyt pahemman kerran.

        lainaus:
        ============================
        mieli on jo muuttunut kaupattavaa tuotetta kohtaan. Ei ole kova homma laittaa pariksi viikoksi kauppa uudelleen pystyyn vai hä? Ja vielä ressaat huutajaa noilla viesteilläsi, että se on nyt sun saatana ei se mulle enää kuulu vaik se mun pihassa onkin.
        =============================
        Mieli ei SAA MUUTTUA. Tai jos muuttuukin, tavara on SILTI maksettava jos sen on huutanut. Näitä asioita on puitu jopa lakitupaa myöten, ja hupihuutajat ovat poikkeuksetta hävinneet jutut. Että silleen.

            ,,,,,,,,,,,,,,,___
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,___ ___I....I__ ,,,,___
        ,,,,I....I....I....I....I,,,I....I
        ,,,,I....I....I....I....I,,,I....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,,,IIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,,,,IIIIIIIIII


      • valistaja767
        hohhoho kirjoitti:

        Et siis käsitä että sun täytyy olla joustava eikä heti uhata ottaa yhteyttä poliisiin tai ruveta panikoimaan että "perkele nyt se ei ostakaan sitä vitun jääkaappia"

        Saathan sinä tehdä kaiken niin kuin laki sanoo, mutta siitä ei välttämättä ole muuta kuin haittaa ja aikaa vievää paskan jauhamista.

        Maksaisitko sinä tuotteen jonka on tahalleen tai vahingossa(tuskin mahdollista) joku huutanut ja tuotteella on arvoa esim.500€? Tuskin maksaisit jos et tarvi koskaan sitä tuotetta.

        Siis miksi pitää ruveta kinuamaan niitä saatanan rahoja hupihuutajalta kun tuotteen voi yhtä hyvin kaupata uudelleen, mahtuuko kaaliin vai ei?
        Siihen tuskin sinunkaan maailma ja taloutesi kaatuu ja jos kaatuukin ketä se kiinnostaa?

        ####Et siis käsitä että sun täytyy olla joustava eikä heti uhata ottaa yhteyttä poliisiin tai ruveta panikoimaan että "perkele nyt se ei ostakaan sitä vitun jääkaappia"

        Saathan sinä tehdä kaiken niin kuin laki sanoo...#### Miksi luulet että niitä sääntöjä tehdään, jos ei niitä tarvitse noudattaa? Sittenhän, jos kerran tuo olisi sitä oikeaa toimintaa, mitä kuvaat, niin säännöt voisi poistaa kokonaan. Olisi niinkuin viidakon lait huutonetissä. Sittenkö olisi hienoa?

        Ei kuule, kyllä se menee alta aikayksikön poliisille ja raastupaan, jos hupihuutaja kohdalleni sattuu, eikä maksa. Eikä muuten jää pelkäksi uhkailuksi. Huutaminen huutonetissä on juridisesti velvoittava teko. Jos et tätä yksinkertaisesta asiaa tajua, korvien välissäsi on vikaa. Sinun ja kaltaistesi onneksi monet suomalaiset ovat "lepsuja" ja antavat armon käydä oikeudesta, eivätkä laita muuta kuin negan hupihuutajalle. Minä en kuulu heihin.

        Tyhmyydestä sakotetaan tässä maassa, nyt ja tulevaisuudessakin.


      • Pekka Eemeli
        hohhoho kirjoitti:

            ,,,,,,,,,,,,,,,___
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,,,,,,,,,,,,I....I
        ,,,,___ ___I....I__ ,,,,___
        ,,,,I....I....I....I....I,,,I....I
        ,,,,I....I....I....I....I,,,I....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....I
        ,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,IIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,,,IIIIIIIIIIIIII
        ,,,,,,,,,,IIIIIIIIII

        Tollaset uhoojat on sitte niin iiihania. Taitaa olla joku "ville15w" aikuistumis iän kompleksien jyllätessä, hakiessa paikkaansa täällä yhteiskunnassa. Noh teini uho joutakoot oman arvoiseen kategoriaansa siitä kenenkään itseensä ottamatta.


    • make

      Taidan jo varmuuden vuoksi lopetta huuto.netin käytön..
      Tuollaiset vanhat jääkaapit on vaikeasti myytävää tavaraa, tyytyväinen saisit olla jos joku edes kiinostuu.

      Ei tosiaan pidä alkaa riehumaan tuollaisesta, varsinkaan kun kyse on pikkurahoista (vr.mahd. oikeudenkäyntikulut)

      Kaupanteossa tarvitaan joustoa ja järkeä..

      olipa hyvä että toit itsesi esille varoittavana esimerkkinä.

      • parka

        Tällaisena "varoittavana esimerkkinä" sain aikaslaisen hyvät palautteet :=)

        Siis siitä joustosta nimenomaan!

        Tämä eka ostajahan nettosi siitä itselleen yli kolmekymppiä. ainoastaan minun joustoni takia.

        Joo pysyttele sinä vaan pois, hyvä niin.
        sano myös kaikille omanlaisillesi tyypeille myös sellaiset terveiset. pysyy näin huuto.nettikin vähän siistimpänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe