Caliber TL:n kestotestissä

Jigem

Moi,TL:n kiteytys caliberista "vaikea keksiä mitään positiivista". Milloin jenkit oppivat tekemään Autoja? Eurot,japsit ja korealaiset pitävät caliberia lähinnä pilkkanaan.

36

6981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

      usavastaisuus on muotia ja a-lehtien sosialistien toiminta ei yllätä.

      ps. etkö edes huomannut samasta asiasta olevaa avausta?

      • Ja sun vai?

        väite ettö TL kestotestin havainnot eivät pidä paikkaansa? Sinun mielipiteeseesikö? Anna mun nauraa.


      • ----------
        Ja sun vai? kirjoitti:

        väite ettö TL kestotestin havainnot eivät pidä paikkaansa? Sinun mielipiteeseesikö? Anna mun nauraa.

        Jos väittämät ovat tasoa kuten ettei tyhjäntoimittaja pitänyt ratissa olevasta merkin logosta, faktataso on kyseenalainen.

        Eipä silti, en minäkään suostuisi hankkimaan kyseistä autoa, pahimmat viat ovat väärinpäin asennettu puolimoottori ja etupyöräveto:D


    • äijä

      Pumppaa sinä poika siihen fillarisi renkaisiin sen verran ilmaa, ettet myöhästy koulusta!

    • Almera Tino

      Jumankauta noi TL:ät ja TM:ät voisi heittää jorpakkoon, pelkkiä mainoslehtiä. Kehuvat vain tuotteita, joiden mainostamisesta saavat parhaat etelänmatkat ym. etuudet.

      Ennen TL oli ihan asiallinen lehti(viimeisen kerran joskus vuonna 1992), nykyään pelkkä juppipellejä palveleva kehu Audia-julkaisu.

      • jjhtedf

        aivan perseestä olevia "autolehtiä"!


      • Dodge Aspen....

        anteeksi Caliber pärjäisi, olisi tosi asiallinen lehti.


      • Burl-Esque

        Logiikkasi on aukoton mr. brainiac.
        Onnittelut siitä.

        Teknikens Värld, Auto Motor und Sport, CAR, Auto Express jne. muut mitättömät pikkujulkaisut ovat myös aivan kelvottomia mainosläpysköjä koska kehuvat satunnaisesti (perustellusti) Audeja ja toteavat Caliberin huonoksi autoksi?
        Tämän on pakko olla salaliitto.


      • Almera Tino
        Dodge Aspen.... kirjoitti:

        anteeksi Caliber pärjäisi, olisi tosi asiallinen lehti.

        Mulle on ihan sama mitä kirjottavat Caliberista ja vaikka sun äidistäs, saavat jopa haukkua vapaasti mun Almera Tinoa.
        En osta autoa, enkä mitään muutakaan mainittujen lehtien perusteella ja olen yhä sitä mieltä, että ovat paskajulkaisuja.

        Tuulilasin artikkelit käytetyistä autoista on yleensä ihan asiaa.


    • aika monikansallinen

      Tämä Amerikkalainen auto on suunniteltu Chryslerin ollessa Mercedeksen omistuksessa joten viime kädessä auto on eurooppalaisten ja vieläpä saksalaisten johtaman firman tuotos.

      Ne sepelimyllyltä kuulostavat bensakoneet ovat japanilaiselta Mitsubishiltä joka myös kuului tuohon kioskiin mutta myytiin pois jo vähän aiemmin. Chryslerin Dieselit puolestaan tulevat mm italialaiselta VM:ltä.

      Valitettavasti kojelaudan ja hallintalaitteet suunnitellut insinööri on taatusti ollut jenkki.

      • A.S.

        Siis 2,8 litran CRD kone tulee VM muut niin dodgessa kuin Chryslerissä olevat 2,0 l pumppusuutin dieselit tulevat Volkkarilta.

        Dodge Caliberin suunnittelu alkoi kylläkin ennen Daimler-Chrysler fuusiota (Concept car) joten kyllä kyseessä on täysin amerikkalaisten suunnittelema auto.


      • aika pitkä suunnittelu
        A.S. kirjoitti:

        Siis 2,8 litran CRD kone tulee VM muut niin dodgessa kuin Chryslerissä olevat 2,0 l pumppusuutin dieselit tulevat Volkkarilta.

        Dodge Caliberin suunnittelu alkoi kylläkin ennen Daimler-Chrysler fuusiota (Concept car) joten kyllä kyseessä on täysin amerikkalaisten suunnittelema auto.

        Tuosta concept carista en tiedä mutta Daimler osti Chryslerin 1998 (joskin sitä kutsuttiin fuusioksi pörssiteknisistä syistä) joten voisin kyllä väittää kaliiperin suunnittelun tapahtuneen saksalaisten johdolla.

        Eivät ne edes jenkeissäkä uutta automallia noin loputtoman pitkään suunnittele.

        Tuo volkkari oli hyvä lisäys. En ollut ihan varma asiasta joten en viitisinyt lisätä tuota listaan asioista joilla ei ole mitään tekemistä amerikkalaisen suunnittelun kanssa.


    • davenger

      Tuolipa luettua ko. tuulilasin Caliber testi. Ei siinä mitään suurempia tai vakavampia vikoja ollut, lähinnä toimittaja ei vain pitänyt auton yleisolemuksesta ja ihmettelikin kenelle auto on tarkoitettu.
      Itse kun valitsen/valitsisin amerikkalaisen auton niin automaattivaihteisto on lähes ehdoton. Testin 1.8 maanuaalilla on huono valinta kaikinpuolin. Automaatti on amerikkalaisten heiniä, se pitäisi tuulilasilaistenkin tietää ja huomioida.

      Uteliaisuu Caliberia kohtaan kyllä lisääntyi - pitäisi päästä kokeilemaan onko se tosiaan niin tehoton ja natiseva. Mutta automaatilla of course.

      • primus

        ei siinä tosiaan mitään ihmeellisiä vikoja edes ollut. testaajien asenne autoa kohtaan paistoi läpi koko jutusta. "kenelle auto on tarkoitettu" voisi yhtä lailla kysyä vaikka ford mondeosta tai mistä muusta autosta vaan.
        toinen mikä ärsyttää minua on erään toimittajan tapa kutsua automaattivaihteistoa "tomaatiksi" ei minusta kuulu painettuun sanaan.
        taidanpa lopettaa tuon lehden tilauksen alkuunsa (vasta keväällä tilasin)


      • ameriikan automaagi

        Automaatti on tosiaan amerikkalaisten heiniä jos sen edessä on 7-litrainen V8 jota voi tankata dollarin gallonalta veloittavasta pumpusta.

        Tässä tapauksessa ei ole niin väliä sillä onko se automaatti 2-vaihteinen 1940-luvun huipputeknologiaa edustava tekele koska vääntö riittäisi yksivaihteiseenkin eikä kulutuksella ole merkitystä.

        Mutta jonkin lain pitäisi kieltää amerikkalaisia valmistamasta 2-litraisia autoja jopa 3-pykäläisellä hydraulisesti ohjatulla automaatilla (Chrysler Neon) tai samaa huipputeknologiaa edustavalla 4-lovisella (nykyiset Chryslerit ja Dodget).


      • kerrakseen
        ameriikan automaagi kirjoitti:

        Automaatti on tosiaan amerikkalaisten heiniä jos sen edessä on 7-litrainen V8 jota voi tankata dollarin gallonalta veloittavasta pumpusta.

        Tässä tapauksessa ei ole niin väliä sillä onko se automaatti 2-vaihteinen 1940-luvun huipputeknologiaa edustava tekele koska vääntö riittäisi yksivaihteiseenkin eikä kulutuksella ole merkitystä.

        Mutta jonkin lain pitäisi kieltää amerikkalaisia valmistamasta 2-litraisia autoja jopa 3-pykäläisellä hydraulisesti ohjatulla automaatilla (Chrysler Neon) tai samaa huipputeknologiaa edustavalla 4-lovisella (nykyiset Chryslerit ja Dodget).

        Missähän pullossa asut, jos et ole huomannut, että Neonin valmistus on jo lopetettu(sääli).
        Itse olen ajellut 5 vuotta 2gen neonilla, vanhemmalla 3-v askilla varustettuna. Muuta haittaa vaihteiden vähyydestä ei ole, kuin nykäisy täyskaasukiihdytyksissä(eipä ole montaa kertaa tarvinnut tehdä)Positiivista on kohtuullinen polttoainetalous n.7l/100km matka-ajossa.


      • Buick401
        ameriikan automaagi kirjoitti:

        Automaatti on tosiaan amerikkalaisten heiniä jos sen edessä on 7-litrainen V8 jota voi tankata dollarin gallonalta veloittavasta pumpusta.

        Tässä tapauksessa ei ole niin väliä sillä onko se automaatti 2-vaihteinen 1940-luvun huipputeknologiaa edustava tekele koska vääntö riittäisi yksivaihteiseenkin eikä kulutuksella ole merkitystä.

        Mutta jonkin lain pitäisi kieltää amerikkalaisia valmistamasta 2-litraisia autoja jopa 3-pykäläisellä hydraulisesti ohjatulla automaatilla (Chrysler Neon) tai samaa huipputeknologiaa edustavalla 4-lovisella (nykyiset Chryslerit ja Dodget).

        Nykyset amerikkalaisten autojen laatikot ovat vitsi, jos niitä vertaa esim. Caddyn 60-luvun laatikoihin. Jo silloin pystyttiin valmistamaan laadukkaita 4-vaiheisia automaatteja,mutta nykyiset CVT-laatikothan ovat kuin moposta, variaattorivetoisia..=) Niissä ei ole varsinaisen automaattilaatikon kanssa juuri mitään yhteistä. Mutta ehkä sellainen toimii tuollaisella "polkumoottorilla" varustetun auton kanssa. Itse omistan vanhemman amerikkalaisen, mutta sen verran on uusilla saman maan tekeleillä tullut ajettua, että en kyllä koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Esim. Caliber on hyvä esimerkki, ulospäin ihan hyvän näköinen kärry, mutta sisältä..voi äiti! Hirveän näköinen muovisisustus, noin 20v jäljessä muista valmistajista. Ei tarvitse kuin istua esim. uuteen Astraan, Golfiin tai Mazdaan, niin sisustan laatuvaikutelma on aivan eri tasolla.
        Tai sitten Caliberin R/T-malli. On sitten pitänyt mennä raiskaamaan sekin mallimerkintä, 60-luvulla se merkitsi räjähtävää suorituskykykyä, tänäpäivänä, no, jokainen voi katsoa specsit valmistajan sivuilta. Esim.kiihtyvyys 0-100 km/h,yli 9 sekuntia...jepjep..tosi sportti=).
        Nykyään jenkeissä tehdään kyllä joitain hinta/laatu suhteeltaan suorituskykyisiä autoja, tosin Caliber ei todellaakaan ole se..


      • kaliiperi
        Buick401 kirjoitti:

        Nykyset amerikkalaisten autojen laatikot ovat vitsi, jos niitä vertaa esim. Caddyn 60-luvun laatikoihin. Jo silloin pystyttiin valmistamaan laadukkaita 4-vaiheisia automaatteja,mutta nykyiset CVT-laatikothan ovat kuin moposta, variaattorivetoisia..=) Niissä ei ole varsinaisen automaattilaatikon kanssa juuri mitään yhteistä. Mutta ehkä sellainen toimii tuollaisella "polkumoottorilla" varustetun auton kanssa. Itse omistan vanhemman amerikkalaisen, mutta sen verran on uusilla saman maan tekeleillä tullut ajettua, että en kyllä koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Esim. Caliber on hyvä esimerkki, ulospäin ihan hyvän näköinen kärry, mutta sisältä..voi äiti! Hirveän näköinen muovisisustus, noin 20v jäljessä muista valmistajista. Ei tarvitse kuin istua esim. uuteen Astraan, Golfiin tai Mazdaan, niin sisustan laatuvaikutelma on aivan eri tasolla.
        Tai sitten Caliberin R/T-malli. On sitten pitänyt mennä raiskaamaan sekin mallimerkintä, 60-luvulla se merkitsi räjähtävää suorituskykykyä, tänäpäivänä, no, jokainen voi katsoa specsit valmistajan sivuilta. Esim.kiihtyvyys 0-100 km/h,yli 9 sekuntia...jepjep..tosi sportti=).
        Nykyään jenkeissä tehdään kyllä joitain hinta/laatu suhteeltaan suorituskykyisiä autoja, tosin Caliber ei todellaakaan ole se..

        Ei voi kuin ihmetellä mihin ne kaliiperin hevoset katoavat matkalla etupyöriin kun lukee aivan minkä tahansa mallin mitattua suorituskykyä.

        Paperilla kaikki bensakoneet ovat tällä hetkellä luokkansa tehokkaimpia perheauton vakiomoottoreita mutta hevoset tuntuvat olevan läsnä vain juomapaikalla.

        Kulutuslukemat kun ovat kaikilla moottoreilla just sitä luokkaa mitä luvatuista hevosista voisi päätelläkin ja vielä hiukan päälle.

        Hyvä vertailukohde on vaikka kaliiperia suurempi Accord joka kilowattia heikkotehoisemmalla (114kW) 2.0l bensakoneella kiihtyy mittausten mukaan melkein kaksi sekuntia nopeammin automaatilla mutta kuluttaa litran vähemmän.


      • taas...
        kaliiperi kirjoitti:

        Ei voi kuin ihmetellä mihin ne kaliiperin hevoset katoavat matkalla etupyöriin kun lukee aivan minkä tahansa mallin mitattua suorituskykyä.

        Paperilla kaikki bensakoneet ovat tällä hetkellä luokkansa tehokkaimpia perheauton vakiomoottoreita mutta hevoset tuntuvat olevan läsnä vain juomapaikalla.

        Kulutuslukemat kun ovat kaikilla moottoreilla just sitä luokkaa mitä luvatuista hevosista voisi päätelläkin ja vielä hiukan päälle.

        Hyvä vertailukohde on vaikka kaliiperia suurempi Accord joka kilowattia heikkotehoisemmalla (114kW) 2.0l bensakoneella kiihtyy mittausten mukaan melkein kaksi sekuntia nopeammin automaatilla mutta kuluttaa litran vähemmän.

        En voi kun ihmetellä miten noita kulutuksia "mitataan"? Oma 2.0 CVT menee normaalin kaupunkiliikenteen tahdissa 8.2 L/100km eikä tarvi olla tientukkona. Autohan painaa kuin synti kokoisekseen, siihen nähden siis hyvin. Tietysti paino verottaa kiihtyvyyttä hieman, mutta kulku on muutenkin sen verran arvokkaampaa kuin vastaavilla normi-perhe-autoilla, että sopii hyvin calikkaan.

        Ja tuo monien parjaama laatuvaikutelma. Itse taas astroissa ja corolloissa matkustaneena olen sitä mieltä että kojelaudan kova ja kulmikas ilme on ihan tervetullutta vaihtelua nykyisten autojen sekaan. Sellainen pieni "raakuus" sopii ainakin minun makuuni. Kuten auton muotoilu muutenkin, erottuu tusinatuotteista ja on todella komea.

        Tietysti minulla on subjektiivinen käsitys asiasta, mutta minulle Caliber ainakin on täysin rahansa arvoinen ja piristävä poikkeus. Eikä missään asiassa huonompi kuin edellinen saksalainen saman luokan autoni.


      • Buick401
        taas... kirjoitti:

        En voi kun ihmetellä miten noita kulutuksia "mitataan"? Oma 2.0 CVT menee normaalin kaupunkiliikenteen tahdissa 8.2 L/100km eikä tarvi olla tientukkona. Autohan painaa kuin synti kokoisekseen, siihen nähden siis hyvin. Tietysti paino verottaa kiihtyvyyttä hieman, mutta kulku on muutenkin sen verran arvokkaampaa kuin vastaavilla normi-perhe-autoilla, että sopii hyvin calikkaan.

        Ja tuo monien parjaama laatuvaikutelma. Itse taas astroissa ja corolloissa matkustaneena olen sitä mieltä että kojelaudan kova ja kulmikas ilme on ihan tervetullutta vaihtelua nykyisten autojen sekaan. Sellainen pieni "raakuus" sopii ainakin minun makuuni. Kuten auton muotoilu muutenkin, erottuu tusinatuotteista ja on todella komea.

        Tietysti minulla on subjektiivinen käsitys asiasta, mutta minulle Caliber ainakin on täysin rahansa arvoinen ja piristävä poikkeus. Eikä missään asiassa huonompi kuin edellinen saksalainen saman luokan autoni.

        ....vaikka näin, että muoveissakin on eroja, ja jos tavoitteena on ollut tehdä "miehekäs" kojelauta, niin metsään on menty rajusti. Ainoa mielikuva on halpuus...sori, ei millään pahalla..


      • täysin onnistunut
        taas... kirjoitti:

        En voi kun ihmetellä miten noita kulutuksia "mitataan"? Oma 2.0 CVT menee normaalin kaupunkiliikenteen tahdissa 8.2 L/100km eikä tarvi olla tientukkona. Autohan painaa kuin synti kokoisekseen, siihen nähden siis hyvin. Tietysti paino verottaa kiihtyvyyttä hieman, mutta kulku on muutenkin sen verran arvokkaampaa kuin vastaavilla normi-perhe-autoilla, että sopii hyvin calikkaan.

        Ja tuo monien parjaama laatuvaikutelma. Itse taas astroissa ja corolloissa matkustaneena olen sitä mieltä että kojelaudan kova ja kulmikas ilme on ihan tervetullutta vaihtelua nykyisten autojen sekaan. Sellainen pieni "raakuus" sopii ainakin minun makuuni. Kuten auton muotoilu muutenkin, erottuu tusinatuotteista ja on todella komea.

        Tietysti minulla on subjektiivinen käsitys asiasta, mutta minulle Caliber ainakin on täysin rahansa arvoinen ja piristävä poikkeus. Eikä missään asiassa huonompi kuin edellinen saksalainen saman luokan autoni.

        minustakaan Caliberin sisustus verrattuna moneen muuhun amerikkalaiseen autoon. Auton edullisuus paistaa nimenomaan sisustuksessa.

        Osasyy on myös vaaleissa värivalinnoissa. Kerran katselin liikkeessä yhtä mallia, jossa sisustus oli beessin/ruskean sävyinen, ja se näytti huomattavasti fiksummalta. Samoin Compassin tummempi sisustus näyttää ainakin minun silmiini paremamlta kuin Calibereissä yleisimmin käytetty harmaavalkoinen muovipurkin väri. Itsellä on -04 vm. Grand Voyager ja sisustus on aivan eri maailmasta, onhan tosin uutena melkoinen hintaerokin.

        Muuten auto on ihan kiva ja piristävä tapaus ja varsinkin 2.0 ja CVT hyvä yhdistelmä. Peräpaksiinkin mahtuu tavaraa, kunhan linttaa suojan mäkeen ja lastaa takaikkunoiden korkeudelle.

        Silti pidän 2.0 CVT:n Caliberiin verrattuna hinta laatusuhteeltaan parempana Chryslerin Pt Cruiseria. Samaan rahaan saa enemmän tilaa ja huomattavasti laadukkaamman oloisen auton. Ennen GV:tä minulla oli 2.0 Pt Cruiser ja se oli erinomainen auto.


    • oulunpoika

      Puhut täyttä asiaa. Ei kukaan tervejärkinen osta amerikkalaista autoa, koska jälleenmyynti arvo on surkea. Laatu on myöskin huono ko. olevissa autoissa.

      Yritäppäs vaihtaa sitä, niin automyyjät nauravat pahimmassa tapauksessa sinulle.

      • ...tiedoksi...

        Pieleen meni. PT Cruiseri meni vaikka kuinka hyvin
        vaihdossa, sain hyvän hinnankin. Eikä se (PT siis)
        kauan ollut liikkeessäkään ennekuin sekin oli jo myyty. Että se siitä teoriasta sitten! Terveisin
        nimim. 'USAssa vasta osataankin tehdä persoonallisia autoja'.


      • vanha kuski
        ...tiedoksi... kirjoitti:

        Pieleen meni. PT Cruiseri meni vaikka kuinka hyvin
        vaihdossa, sain hyvän hinnankin. Eikä se (PT siis)
        kauan ollut liikkeessäkään ennekuin sekin oli jo myyty. Että se siitä teoriasta sitten! Terveisin
        nimim. 'USAssa vasta osataankin tehdä persoonallisia autoja'.

        Olen elämäni aikana ostanut parisenkymmentä autoa joita olen yleensä sitten autokaupassa vaihtanut ja pitää sanoa että parhaiten on saanut juuri jenkkiautoista. Pahiten takkiin on tullut italialaisista ja ranskalaisista. Nyt on koreanihme jota koettelin tuossa vaihtaa,,, pari vuotta vanha ja itku meinaa tulla kun kuulee mitä siitä saisi vaihdossa. Amerikkalainen on ehdottomasti seuraava valinta ja todennäköisesti Dodge.


      • oulunpoika
        ...tiedoksi... kirjoitti:

        Pieleen meni. PT Cruiseri meni vaikka kuinka hyvin
        vaihdossa, sain hyvän hinnankin. Eikä se (PT siis)
        kauan ollut liikkeessäkään ennekuin sekin oli jo myyty. Että se siitä teoriasta sitten! Terveisin
        nimim. 'USAssa vasta osataankin tehdä persoonallisia autoja'.

        Hyvä, että sait hyvän vaihtohinnan.
        Jopa amerikkalaiset autokauppiaat myöntävät, että meidän autoissa laatu on surkea.
        Faktaa on!


      • ...tiedoksi...
        oulunpoika kirjoitti:

        Hyvä, että sait hyvän vaihtohinnan.
        Jopa amerikkalaiset autokauppiaat myöntävät, että meidän autoissa laatu on surkea.
        Faktaa on!

        Niin, faktaa vai fiktiota? Kallistun fiktion puolelle


      • iinata
        ...tiedoksi... kirjoitti:

        Niin, faktaa vai fiktiota? Kallistun fiktion puolelle

        Ihan sama, eihän sun mielipiteelläs ole mitään merkitystä.


      • Darra

        Myin ensimmäisen jenkkiautoni mallia Dodge Dart vuonna 1966 ensimmäiselle ostajaehdokkaalle, joka sitä tuli katsomaan. Muut halukkaat eivät päässeet edes koeajolle (niitä oli jonoksi asti).
        Sen jälkeen näitä jenkkipelejä on ollut lukuisia ja voin kertoa, että kaupaksi ovat menneet aina ja persnettoa ei ole tullut yhdenkään kohdalla (tietysti huomioiden se aika ja kilometrit mitä on tullut ajettua). Kyllä se elämä opettaa sinuakin kun tarpeeksi monta autokauppaa teet. Tosiaan tuossa joku tässä ketjussa kertoi noista Italian ja Ranskan ihmeistä ja voin sanoa, että niiden kanssa ihmeessä vasta onkin. Niitäkin kun on tullut joku kymmenkunta omistettua tässä matkan varrella.


      • oulunpoika
        Darra kirjoitti:

        Myin ensimmäisen jenkkiautoni mallia Dodge Dart vuonna 1966 ensimmäiselle ostajaehdokkaalle, joka sitä tuli katsomaan. Muut halukkaat eivät päässeet edes koeajolle (niitä oli jonoksi asti).
        Sen jälkeen näitä jenkkipelejä on ollut lukuisia ja voin kertoa, että kaupaksi ovat menneet aina ja persnettoa ei ole tullut yhdenkään kohdalla (tietysti huomioiden se aika ja kilometrit mitä on tullut ajettua). Kyllä se elämä opettaa sinuakin kun tarpeeksi monta autokauppaa teet. Tosiaan tuossa joku tässä ketjussa kertoi noista Italian ja Ranskan ihmeistä ja voin sanoa, että niiden kanssa ihmeessä vasta onkin. Niitäkin kun on tullut joku kymmenkunta omistettua tässä matkan varrella.

        Nämä ns."dollarihymyt" ovat varmankin haluttuja autoja, mutta nämä nykyiset tavalliset "galiprot " ym eivät todella ole mistään kotoisin.
        Ranskalaista autoa ei nyt laita kukaan, joka vähänkin tietää autoista. Kyllä asia on, että japani, saksa ja ruotsi tekee ne parhaat ja luotettavimmat autot. Itsellä on ollut ja on edelleenkin japsi ja ikinä mitään vikoja. Nyt valehtelen oli kerran Níssan Sunny Gti:ssä puolavika.
        On ollut


      • Darra
        oulunpoika kirjoitti:

        Nämä ns."dollarihymyt" ovat varmankin haluttuja autoja, mutta nämä nykyiset tavalliset "galiprot " ym eivät todella ole mistään kotoisin.
        Ranskalaista autoa ei nyt laita kukaan, joka vähänkin tietää autoista. Kyllä asia on, että japani, saksa ja ruotsi tekee ne parhaat ja luotettavimmat autot. Itsellä on ollut ja on edelleenkin japsi ja ikinä mitään vikoja. Nyt valehtelen oli kerran Níssan Sunny Gti:ssä puolavika.
        On ollut

        Ja lippalakki löytyy tietysti varusteista?


      • pulunpoika
        Darra kirjoitti:

        Ja lippalakki löytyy tietysti varusteista?

        Hyvä että huumoria löytyy ! En pidä lippiksiä, kuin metsästys- ja kalastus reissuilla !


      • R/T tyttö
        pulunpoika kirjoitti:

        Hyvä että huumoria löytyy ! En pidä lippiksiä, kuin metsästys- ja kalastus reissuilla !

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..Sama pätee myös kateellisiin. Hauska huomata kun on tällainen nuori nainen R/T:n ratin takana on viivalle lähtijöitä ikäluokasta 40v- ylöspäin..


      • Kun itse asetun
        R/T tyttö kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..Sama pätee myös kateellisiin. Hauska huomata kun on tällainen nuori nainen R/T:n ratin takana on viivalle lähtijöitä ikäluokasta 40v- ylöspäin..

        Valoihin jonkun rinnalle, tulee katsottua kuka sitä ajaa.. varsinkaan kun takaapäin lähestyessä harvemmin tulee nähtyä kuljettajaa.. Sitäpaitsi nykyinen R/T on lähinnä vitsi ja suuri loukkaus vanhaa R/T imagoa kohtaan..


      • Buick401
        Kun itse asetun kirjoitti:

        Valoihin jonkun rinnalle, tulee katsottua kuka sitä ajaa.. varsinkaan kun takaapäin lähestyessä harvemmin tulee nähtyä kuljettajaa.. Sitäpaitsi nykyinen R/T on lähinnä vitsi ja suuri loukkaus vanhaa R/T imagoa kohtaan..

        ..pitää paikkansa. Nykyisen R/T mallin kiihtyvyys on viritetyn mopon luokka....toisin oli 60-luvulla. Sääli, että raiskasivat maineikkaan mallimerkinnän...


    • testi, kuin Huulilasin
    • nakulla

      on tässä vuoden ajelllut caliberilla ja on se toiminut hyvin (40oookm )ja kulutus ollut 5.8-6.5 l/100km.
      ajan autoni kilometreihin noin 300 tkm.
      edellinen golf tdi v2000 mallinen toimi myös hyvin
      mitä nyt pientä remontia oli 100 tkm kun vaihelaatikko hajosi.
      enkä ole koskaan ajatellut mitä neh tarjoo vaidossa uuteen autoon kun tota rahaa on sen verran et saa jus uuden auton ostettua .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe