Onko kukaan vertaillut tai laskenut kumpi tulee isossa asuntolainassa edullisemmaksi: pankkien myöntämä lainaturva vai henkivakuutus suoraan vakuutusyhtiöltä?Jos haluaa vakuuttaa itsensä ja puolisonsa vaikka vain kuolemantapauksen varalta?
Ja onko kenelläkään kokemusta lainaturvasta, joka vakuuttaa työttömyyden varalta?Saako vakuutuskorvausta vaikka saisi ansiosidonnaista päivärahaa?
Lainaturva vai henkivakuutus?
5
5614
Vastaukset
- vakuutus
Henkivakuutus vakuutusyhtiön kautta on huomattavasti halvempi olipa lainaturva pelkän kuoleman saatikka esim. myös työttömyyden varalta.
- federal
Vahinkovakuutusyhtiöillä eikä liiemmin henkiyhtiöillä ole työttömyydenvakuutusta. Ei ainakaan ole tullut vastaan. Lainaturvavakuutuksissa on laajimmissa työttömyyden varalta päiväraha tai sitten se maksaa työttömyysajalta korkoja. Työttömyyden vakuutus lainaturvassa on yleensä enintään vuoden kestoinen ja työttömäksi pitää jäädä tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Kuten tällä palstalla on aiemmin todettu riskihenki ja pysyvä työkyvyttömyys ovat perinteisillä henkituotteilla pääsääntöisesti 1/3 tai 1/2 halvempia. Lisäksi niitä ei ole sidottu lainapääoman hoitamiseen, joka helpottaa rahojen kohdentamista, mikäli vahinko sattuu. Lisäksi lainanottajille suositellaan vähintään tapaturmainen päiväraha, joka on verollista tuloa. Työttömyyspäivärahan saaminen ei sulje pois vakuutuskorvausta. Päiväraha vakuutuksesta on kuitenkin verotettavaa ansiotuloa.
- Tapahtui kohdalleni....
Itse tutustuin OP:n lainaturvaan erään tapauksen
yhteydessä.Kesällä 2006.
Tiedot löytyi OP:n netti sivuilta.
Henkilökohtaisesti tulin siihen tulokseen,että
itse en ottaisi,jos olisi tarve kyseiseen pal-
veluun.
Etsisin kyllä kaikki toiset mahdolliset vaihto-
ehdot.
Vain "pakosta"ottaisin,ellei olisi muuta vaihto-
ehtoa.
Perusteluni on seuraava:Erittäin kallis laina
suhteessa niihin ehtoihin jotka OP sisällyttää
ko,lainaan.
Pankin rahallinen hyötysuhde kyseisessä asiassa
johon tutustuin oli varmaan 99%.
Ts,pankille 99% ilmaista rahaa.
Mutta kaikkihan perustuu ehtoihin ja matema-
tiikkaan.- Hoksatkaa
Hyvä olisi huomioida myös se, että kun lainan maksaa pois - henkivakuutuskin päättyy!!!
- mavijo
Minä olen yksin ottamassa asuntolainan, joten olen myös ainoa korvapari kuuntelemassa pankin liturgiaa kun he esittelevät tuotteitaan. Tosi tarkkana saa olla.
Olen nyt saanut eri pankeilta lainatarjouksia ja esim. Aktia-pankin laskelmissa on vierekkäisissä sarakkeissa lyhennys, korko, maksuerä, lainaturva ja pääoma. Helsingin OP-pankki on laskenut lainaturvan osuuden myös valmiiksi ja se ynnätään lainan takaisin maksun kuukausierään.
En heti edes ymmärtänyt että tuon lainaturvan voi jättää poiskin, luulin että se on joku pakollinen menoerä kun lainan ottaa. Olenkohan ihan yksinkertainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713