Lainaturva vai henkivakuutus?

ninniskä

Onko kukaan vertaillut tai laskenut kumpi tulee isossa asuntolainassa edullisemmaksi: pankkien myöntämä lainaturva vai henkivakuutus suoraan vakuutusyhtiöltä?Jos haluaa vakuuttaa itsensä ja puolisonsa vaikka vain kuolemantapauksen varalta?

Ja onko kenelläkään kokemusta lainaturvasta, joka vakuuttaa työttömyyden varalta?Saako vakuutuskorvausta vaikka saisi ansiosidonnaista päivärahaa?

5

5627

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakuutus

Henkivakuutus vakuutusyhtiön kautta on huomattavasti halvempi olipa lainaturva pelkän kuoleman saatikka esim. myös työttömyyden varalta.

• federal

Vahinkovakuutusyhtiöillä eikä liiemmin henkiyhtiöillä ole työttömyydenvakuutusta. Ei ainakaan ole tullut vastaan. Lainaturvavakuutuksissa on laajimmissa työttömyyden varalta päiväraha tai sitten se maksaa työttömyysajalta korkoja. Työttömyyden vakuutus lainaturvassa on yleensä enintään vuoden kestoinen ja työttömäksi pitää jäädä tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
        Kuten tällä palstalla on aiemmin todettu riskihenki ja pysyvä työkyvyttömyys ovat perinteisillä henkituotteilla pääsääntöisesti 1/3 tai 1/2 halvempia. Lisäksi niitä ei ole sidottu lainapääoman hoitamiseen, joka helpottaa rahojen kohdentamista, mikäli vahinko sattuu. Lisäksi lainanottajille suositellaan vähintään tapaturmainen päiväraha, joka on verollista tuloa. Työttömyyspäivärahan saaminen ei sulje pois vakuutuskorvausta. Päiväraha vakuutuksesta on kuitenkin verotettavaa ansiotuloa.

• Tapahtui kohdalleni....

Itse tutustuin OP:n lainaturvaan erään tapauksen
      yhteydessä.Kesällä 2006.
      Tiedot löytyi OP:n netti sivuilta.
      Henkilökohtaisesti tulin siihen tulokseen,että
      itse en ottaisi,jos olisi tarve kyseiseen pal-
      veluun.
      Etsisin kyllä kaikki toiset mahdolliset vaihto-
      ehdot.
      Vain "pakosta"ottaisin,ellei olisi muuta vaihto-
      ehtoa.

Perusteluni on seuraava:Erittäin kallis laina
      suhteessa niihin ehtoihin jotka OP sisällyttää
      ko,lainaan.
      Pankin rahallinen hyötysuhde kyseisessä asiassa
      johon tutustuin oli varmaan 99%.
      Ts,pankille 99% ilmaista rahaa.

Mutta kaikkihan perustuu ehtoihin ja matema-
      tiikkaan.

• Hoksatkaa

Hyvä olisi huomioida myös se, että kun lainan maksaa pois - henkivakuutuskin päättyy!!!

• mavijo

Minä olen yksin ottamassa asuntolainan, joten olen myös ainoa korvapari kuuntelemassa pankin liturgiaa kun he esittelevät tuotteitaan. Tosi tarkkana saa olla.
      Olen nyt saanut eri pankeilta lainatarjouksia ja esim. Aktia-pankin laskelmissa on vierekkäisissä sarakkeissa lyhennys, korko, maksuerä, lainaturva ja pääoma. Helsingin OP-pankki on laskenut lainaturvan osuuden myös valmiiksi ja se ynnätään lainan takaisin maksun kuukausierään.
      En heti edes ymmärtänyt että tuon lainaturvan voi jättää poiskin, luulin että se on joku pakollinen menoerä kun lainan ottaa. Olenkohan ihan yksinkertainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe