Hei!
Olen perustanut akvaarion pari viikkoa sitten. Nyt kaikki ostamani kasvit näyttävät surkeilta. Ne muuttavat lehtensä ruskeiksi ja pudottavat ne. Onko se ihan normaalia, että uudessa akvaariossa kasvit kärsivät, kun ne joutuvat uuteen erilaiseen veteen? Olen lannoittanut kasveja pohjalannotteilla ja nestemäisellä. Pohjana minulla on hienoa hiekkaa n. 7 cm:kerros. Olen testannut veden laatua testiliuskoilla ja kaikki arvot olivat ok. Lämpötila altaassa 25. Antakaa vinkkejä kasvien pelastamiseksi. Harmittaa, jos kalliit kasvit kuolevat =(
uusi akvaario, kasvit kuolevat
4
910
Vastaukset
- RRR
Kabnnattaa kypsyttää allas kunnolla niin ei tule noita kasvi ja /tai kala menetyksiä...
Kypsytys kestää n 4vko....
Lukaseppas vielä tuolta noista edellisistä linkeistä tuo AKVAARION KYPSYTYS...
Eiköhän se siittä sitte ala rulaan..???
Itse ostelin myös alku aikoina kesken kypsytyksen kasveja altaaseen ja kuolihan ne sinne...kantapään kautta menty tääläkin päin ;)- alkup.
Kalat on jo hommattu akvaarioon, joten tuo kypsytys ei tule enää kysymykseen. Onko muita ideoita kasvien pelastamiseksi?
- Rihma
alkup. kirjoitti:
Kalat on jo hommattu akvaarioon, joten tuo kypsytys ei tule enää kysymykseen. Onko muita ideoita kasvien pelastamiseksi?
Mittailet sitten sitä nitriittiä tippatestillä ja vaihdat heti vettä, jos vedestä sitä myrkkyä löytyy. Kyllä se kypsytys olisi pitänyt tehdä ennen kasvien ja kalojen tuontia. :(
- alkuper.
Rihma kirjoitti:
Mittailet sitten sitä nitriittiä tippatestillä ja vaihdat heti vettä, jos vedestä sitä myrkkyä löytyy. Kyllä se kypsytys olisi pitänyt tehdä ennen kasvien ja kalojen tuontia. :(
Kypsytys kyllä hoidettiin ihan akvaarioliikkeen pitäjän ohjeiden mukaan. Veden parannusaineiden ja nitriitin poistajien kanssa vesi kypsyi kaksi viikkoa ennen kaloja. Kasveja laitoin silloin, kun liuskatesti osoitti veden olevan kaikin puolin ok!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708