Kivijalka

"nurkkakivilääset"

Kaikki 1 7 seuraaviin kunnallisvaaleihin ehdokkaaksi, etää saataisiin jotain järkeä tähän nykyisen valtuuston päätöksiin.
Kaikki kahdeksan kehittäjää päätösten tekoon mukaan kehittämisohjelmineen, että äänestäjät varmasti tietävät etukäteen tai ennen ratkaisuhetkeä, mistä asioista ei tule "valitusrumpaa".
JK. Kaasuvaraston peruuntumiseen vaikutti täysin eri tahot kuin nurkkakiviläiset.

11

926

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuttumaan

      nimittäin "Tilulii! Tilulii!"

    • muotoutuu

      "Kaasuvaraston peruuntumiseen vaikutti täysin eri tahot kuin nurkkakiviläiset."

      Nurkkakivestä on tehty olkiukko (vrt. argumentaatiovirheet) eli itsekeksitty näköispainos, jolle luodaan ansiot (valittaminen kaasuvarastosta tässä tapauksessa), jotka sitten itse ammutaan alaskin. Huvittavaa seurata sivusta legendan kasvamista.

    • vaihtoehto

      Jos "nurkkakivilääset" ei sattumalta ryhtyisikään valtuustoehdokkaiksi,
      niin eikö kuitenkin voitaisi etukäteen sopia, että kaikki mahdolliset¨
      Lapuaa kohtaavat vaikeudet (joista Herra meitä varjelkoon)
      ovat "nurkkakiviläästen" syytä? Hyvistä selityksistä voi muuten
      tulla puutetta.

      • vaihtoehtoja

        Tuskimpa tässä on syytä nurkkakivi ry:tä syyttää, sattumalta vaan muutama valittaja on myöskin yhdistyksen toimintaa lähellä. Tämänpä takia pitäisi lapualle perustaa näitä muutamaa henkilöä varten valittajat ry.
        Tämän jälkeen annetaan kaikki valta perustettavalle valittajat ry:lle. Nämä valittajathan tietävät kaikista parhaiten, miten lapualaisten asiat saadaan parhain päin ja etenkin miten Lapuan kehitykseen saadaan potkua.


      • väärti
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Tuskimpa tässä on syytä nurkkakivi ry:tä syyttää, sattumalta vaan muutama valittaja on myöskin yhdistyksen toimintaa lähellä. Tämänpä takia pitäisi lapualle perustaa näitä muutamaa henkilöä varten valittajat ry.
        Tämän jälkeen annetaan kaikki valta perustettavalle valittajat ry:lle. Nämä valittajathan tietävät kaikista parhaiten, miten lapualaisten asiat saadaan parhain päin ja etenkin miten Lapuan kehitykseen saadaan potkua.

        "Tuskimpa tässä on syytä nurkkakivi ry:tä syyttää, sattumalta vaan muutama valittaja on myöskin yhdistyksen toimintaa lähellä."

        Jälleen taitaa puurot ja vellit mennä sekaisin.


    • monimutkaista

      Miksi pitää vakuuttaa, että "nurkkakivilääsiä" ei ollut mukana,
      kun kaasupöttiä karkotettiin?

      Eikö "valittajat" ja "nurkkakivilääset" olekaan yksi ja sama asia?

      Onko olemassa muitakin kuin valitettavia valituksia?

      Kerro, Kivijalka, kerro!

    • Muutama ihminen ajattelee Lapualla ja heti aletaan ajojahti heitä vastaan kun he on kehityksen jarruina. Mitä helvetin kehitystä se on, kun päättäjät leikkii yrittäjää ja jos olis vapaa rahoitteinen yritys, niin saisivat sen vuodessa konkkaan. Muutamat ihmiset yrittää vaikeuttaa teidän päättömiä ideoita ja te syyllistätte niitä "kehityksen jarruina". Mikäli ideat on päättömiä, on hyvä, että edes joku niitä yrittää estää, kun valtuuston järki ei siihen riitä. Kokeilkaa edes joskus päättää fiksusti ja katsokaa valitetaanko siitä?:D

      • kaikille.

        Kirjoittaja näyttää ajattelevan, että nämä valittajat kuuluisivat automaattisesti tähän ajattelijoiden viisaaseen joukkoon. Muut lapualaisethan eivät saakaan ajatella. Ja voi sitä, joka mahdollisesti uskaltuu arvostelemaan tätä valittajien joukkoa. Sen sijaan valtuustoa saa arvostella, se on jopa suotavaa.

        Kirjoittajan kannattaisi perehtyä kunnolla asioihin, joista kirjoittaa, eikä vain laukoisi "totuuksiaan". Ei riitä että on tutustunut yksipuoliseen materiaaliin käsiteltävistä asioista. Kannattaisi kirjoittajan varmaan pysytellä oman kaupunkinsa asioiden käsittelyssä ellei tietopohja riitä lapuan asioiden käsittelyyn.


      • kaikille. kirjoitti:

        Kirjoittaja näyttää ajattelevan, että nämä valittajat kuuluisivat automaattisesti tähän ajattelijoiden viisaaseen joukkoon. Muut lapualaisethan eivät saakaan ajatella. Ja voi sitä, joka mahdollisesti uskaltuu arvostelemaan tätä valittajien joukkoa. Sen sijaan valtuustoa saa arvostella, se on jopa suotavaa.

        Kirjoittajan kannattaisi perehtyä kunnolla asioihin, joista kirjoittaa, eikä vain laukoisi "totuuksiaan". Ei riitä että on tutustunut yksipuoliseen materiaaliin käsiteltävistä asioista. Kannattaisi kirjoittajan varmaan pysytellä oman kaupunkinsa asioiden käsittelyssä ellei tietopohja riitä lapuan asioiden käsittelyyn.

        Tuo valaisikin asioita paljon:D Tuosta nyt kukaan ei tullu viisaammaksi. Tiedän vain millaisia päätöksiä valtuusto on tehny ja millaisia kuningasajatuksia ne on saanu. Jopa eduskunnan apulaisoikeusmies oli samaa mieltä valittaneiden kanssa ja kun luin kaupungin vastineen tehokaasu asiassa, niin ainoastaan tänään julkaistu Ilta-sanomien vastine julkiselle sanalla oli pikkuisen ylimielisempi. Mitä taas tulee yleensäkkin Lapuan kritiikkiin, niin ei siinä asiantuntemusta tarvita, kun sitä ei ole edes päättäjillä:D


      • ja jokahiselle
        kaikille. kirjoitti:

        Kirjoittaja näyttää ajattelevan, että nämä valittajat kuuluisivat automaattisesti tähän ajattelijoiden viisaaseen joukkoon. Muut lapualaisethan eivät saakaan ajatella. Ja voi sitä, joka mahdollisesti uskaltuu arvostelemaan tätä valittajien joukkoa. Sen sijaan valtuustoa saa arvostella, se on jopa suotavaa.

        Kirjoittajan kannattaisi perehtyä kunnolla asioihin, joista kirjoittaa, eikä vain laukoisi "totuuksiaan". Ei riitä että on tutustunut yksipuoliseen materiaaliin käsiteltävistä asioista. Kannattaisi kirjoittajan varmaan pysytellä oman kaupunkinsa asioiden käsittelyssä ellei tietopohja riitä lapuan asioiden käsittelyyn.

        "Ja voi sitä, joka mahdollisesti uskaltuu arvostelemaan tätä valittajien joukkoa."

        Kuka on kieltänyt valittajien arvostelemisen? Ei kukaan. Kuulis vaan kerrankin jonkin oikeankin perustelun eikä näitä yksinkertaisista yksinkertaisimpia eli kehityksen jarruttamisia ja valtaa pitävien kadehtimisia.

        Vai johtuuko luulosi, että valittajia ei saisi arvostella siitä, että he eivät vajoa lyötyinä maan mutiin, vaan vastaavat arvostelijoilleen? Terävästi ja asioita perustellen.

        "Sen sijaan valtuustoa saa arvostella, se on jopa suotavaa."

        Tietenkin valtuustoa saa arvostella. Mehän ne on sinne valittu, käyttävät meidän rahoja, ja jos toheloivat, niin kuulevat kunniansa. Ei heille mitään koskemattomuutta luottamushomman mukana ole tullut, päinvastoin. Pitääkö sinne hakeutua, jos ei tämän vertaa ymmärrä.


    • syntyhistoria

      Koska Nurkkakivi ry näyttää olevan niin kovin kiinnostava aihe, kerron mihin tarkoitukseen yhdistys synnytettiin. Kesäkuussa 1995 korjaamattomissa Paukun tiloissa avattiin Kari Ovaskan juhlanäyttely "Elämäni varrelta". Taiteilijalla oli ollut tarkoitus osallistua näyttelynsä avajaisiin, mutta kohtalo oli päättänyt toisin. Puheenvuoron pitivätkin edellisyön veljensä vuoteen äärellä valvoneet sisarukset. Kari Ovaska kuoli muutaman päivän päästä 50 vuotiaana.

      Näyttelyssä oleva pieni pronssienkeli teki muutamaan henkilöön suuren vaikutuksen ja herätti halun saada veistos jäämään Lapualle. Sopiva sijoituspaikkakin keksittiin nopeasti. Koska raha on aina ongelma ja kaupungin pussi tietenkin tyhjä, ryhdyttiin pähkäilemään mitä asian hyväksi voitaisiin itse tehdä. Otettiin yhteyttä taiteilijan leskeen ja enkelin hinnaksi sovittiin 100 000 markkaa. Joku keksi kansan karttuisan käden avuksi. Asiaa selvitellessä opittiin, että rahankeräysluvan saamiseen tarvittiin rekisteröity yhdistys. Nurkkakivi ry:n synnytti siis enkelinhalu.

      Rahat saatiin revityksi kasaan, siitä suuret kiitokset lapualaisille lahjoittajille ja muutamille kauempanakin asuville sekä Lapua Säätiölle, joka antoi Linkissa ilmaisen tilan haastekeräykselle. Nurkkakivi ry lahjoitti aikanaan veistoksen Lapuan kaupungille sijoitettavaksi kappeliksi korjattuun pajaan. (Enkeli odottaa yhä tulevansa toisin ripustetuksi. Nykyisellään se on aivan liian korkealla.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe