Tarkoituksena olisi tuoda Saksasta Audi 100 S4 vm'91-'92 sedan tai farkku.
Verot? / markkina-arvo?
Onko kukaan tuonut ko. autoa viimeisen vuoden aikana?
Kokemuksia k.o autosta? kaikki TIETO kelpaa!
Autojen vahvuudet? heikotpaikat?
Olisin kiitollinen myös S2-coupe mallien omistajilta kommentteja moottorin kestävyyden/ huoltojen osalta!
Audin veroja miettiessä kannattaa katsoa Tuulilasi-lehden tuontiautojen verotussivusto. linkki:
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=tuontiverotus&action=listaa&merkki=Audi&malli=&submit.x=11&submit.y=6
Audi 100 S4, S2-coupe
16
1584
Vastaukset
- Keijo
Mielestäni ton vuotisen verot ovat about 5-6k.
Tietysti riippuen kilsoista ym.- Elf
Huomasitko / kävitkö katsomassa tuulilasin linkin, jonka laitoin? Siellä ainakin tuota Saksasta tuotua S4 Avant Quattroa oli verotettu raskaalla kädellä: verot alv yht n.8900 euroa. Paljonkonhan tuo nykyisen veron % olisi? 29%? Vai olisikohan näin erikoisella autolla suurempi vero%?
- Kokemus
Elf kirjoitti:
Huomasitko / kävitkö katsomassa tuulilasin linkin, jonka laitoin? Siellä ainakin tuota Saksasta tuotua S4 Avant Quattroa oli verotettu raskaalla kädellä: verot alv yht n.8900 euroa. Paljonkonhan tuo nykyisen veron % olisi? 29%? Vai olisikohan näin erikoisella autolla suurempi vero%?
alle 10000 € -94 180t ajettu avant 4.2 q
- kertokaa
vm.91-94 s4 verot
- S4 omistaja
Oma S4 tämän vuoden puolella tullattu ennen 15.5. veropäätös -> 6300 euroa. Vuosimalli 1992 ja ajettu 160000km.
- Elf
S4 omistaja kirjoitti:
Oma S4 tämän vuoden puolella tullattu ennen 15.5. veropäätös -> 6300 euroa. Vuosimalli 1992 ja ajettu 160000km.
Jos verot on tuota luokkaa, niin kyllähän S4 voisi harkita vakavasti. Voisitko kertoa vielä oman autosi varusteista ja toiminnasta onko ollut ongelmia? Kyseessähän on erikoisauto, jonka pitämisessä saa varautua hieman tavallista autoa korkeampiin käyttökuluihin.
Elf - S4 Omistaja
Elf kirjoitti:
Jos verot on tuota luokkaa, niin kyllähän S4 voisi harkita vakavasti. Voisitko kertoa vielä oman autosi varusteista ja toiminnasta onko ollut ongelmia? Kyseessähän on erikoisauto, jonka pitämisessä saa varautua hieman tavallista autoa korkeampiin käyttökuluihin.
ElfAutossa on ilmastointi, sähköpeilit ja -lasit. Normaali varustus S4:ssa siis. :)
Auto on toiminut hyvin. Ei mitään valittamista. Nyt on auto viety ensimmäistä kertaa huoltoon ja tässä vähän osista laskelmaa.
Jakoremmi ja kiristin rulla yht. 60 euroa.
Kannentiiviste 100 euroa.
Bensan ja öljyn suodattimet muistaakseni yht.n. 30 euroa.
Sytytystulpat 5kpl yht. 100 euroa.
Kannenpultit 12 kpl yht. 120 euroa.
Imu, pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet yht. n. 100 euroa
Merkkikohtaiset roiskeläpät eteen 40 euroa.
Lohkolämmitin Calix n. 130 euroa.
Noissa on jonkin verran alennuksia, kyllähän nämä maksaa, että siihen on pakko varautua kun tällaisen auton laittaa. - S4 omistaja
S4 Omistaja kirjoitti:
Autossa on ilmastointi, sähköpeilit ja -lasit. Normaali varustus S4:ssa siis. :)
Auto on toiminut hyvin. Ei mitään valittamista. Nyt on auto viety ensimmäistä kertaa huoltoon ja tässä vähän osista laskelmaa.
Jakoremmi ja kiristin rulla yht. 60 euroa.
Kannentiiviste 100 euroa.
Bensan ja öljyn suodattimet muistaakseni yht.n. 30 euroa.
Sytytystulpat 5kpl yht. 100 euroa.
Kannenpultit 12 kpl yht. 120 euroa.
Imu, pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet yht. n. 100 euroa
Merkkikohtaiset roiskeläpät eteen 40 euroa.
Lohkolämmitin Calix n. 130 euroa.
Noissa on jonkin verran alennuksia, kyllähän nämä maksaa, että siihen on pakko varautua kun tällaisen auton laittaa.Imu ja pakosarjan tiivisteet sekä venttilikopan tiiviste yhteensä 150 euroa.
- Elf
S4 omistaja kirjoitti:
Imu ja pakosarjan tiivisteet sekä venttilikopan tiiviste yhteensä 150 euroa.
Olihan siellä S4 rantautunut Suomen kamaralle!
Osat näyttävät olevan hinnakkaita ja oletettavasti tarvikeliikkeestä niitä ei löydy?
Mikä on autosi vuosimalli?
Onko sinulla veroista vielä mitään tietoa? Jos laskee 29%:n mukaan, niin tulee kohtuulliset verot... mutta jos vero % onkin suurempi niin.... Avant ainakin on ollut lähtöhinnaltaan korkeampi ja vuonna 1993 S4:n hinnat ovat nousseet.
S4 sedan '92 438 000mk - '93 521 000mk.
Avant S4 '92 ? - '93 600000mk
eli tuosta voi arvailla autovero%:n määrää '93. Mitähän uudistuksia '93:n on tullut? Luultavasti jarrut ainakin?
Lisää viestejä!! - Elf
Elf kirjoitti:
Olihan siellä S4 rantautunut Suomen kamaralle!
Osat näyttävät olevan hinnakkaita ja oletettavasti tarvikeliikkeestä niitä ei löydy?
Mikä on autosi vuosimalli?
Onko sinulla veroista vielä mitään tietoa? Jos laskee 29%:n mukaan, niin tulee kohtuulliset verot... mutta jos vero % onkin suurempi niin.... Avant ainakin on ollut lähtöhinnaltaan korkeampi ja vuonna 1993 S4:n hinnat ovat nousseet.
S4 sedan '92 438 000mk - '93 521 000mk.
Avant S4 '92 ? - '93 600000mk
eli tuosta voi arvailla autovero%:n määrää '93. Mitähän uudistuksia '93:n on tullut? Luultavasti jarrut ainakin?
Lisää viestejä!!Näköjään kannattaisi lukea useammin viestit :)
Kiitoksia vastauksesta kuitenkin! Laitan jatkossakin lisää "tyhmiä" kymysyksiä :D
Eli veroista vielä... verolaskurilla (nykyisellä) 18000euron verotusarvolla ja 29% autoverolla ALV:n kanssa veroksi muodostuu 6 368,40euroa. 17000euron verotusarvolla 6 014.60euroa. Tämä näyttäisi vahvistavan (arvio) verotusarvoksi alle 19000euroa ja vero%:ksi tuon 29. Tosin tuon verotus "luettelon" hyppyjä kuukausittain ei osaa arvioida...
Näillä näkymin nämä tiedot vahvistaisivat ainakin oman hankinta päätökseni S4:n suhteen. Vaikkakin ehkä normaalia kalliinpaa ajamista, niin jostakinhan sen "huviveron" joutuu maksamaan.
Toivottavasti tämä auttoi muitakin S4 suunnittelevia päätöksen teossa.
S4 omistaja! kertoisitko vielä polttoaineen kulutuslukemia!? - S4 omistaja
Elf kirjoitti:
Näköjään kannattaisi lukea useammin viestit :)
Kiitoksia vastauksesta kuitenkin! Laitan jatkossakin lisää "tyhmiä" kymysyksiä :D
Eli veroista vielä... verolaskurilla (nykyisellä) 18000euron verotusarvolla ja 29% autoverolla ALV:n kanssa veroksi muodostuu 6 368,40euroa. 17000euron verotusarvolla 6 014.60euroa. Tämä näyttäisi vahvistavan (arvio) verotusarvoksi alle 19000euroa ja vero%:ksi tuon 29. Tosin tuon verotus "luettelon" hyppyjä kuukausittain ei osaa arvioida...
Näillä näkymin nämä tiedot vahvistaisivat ainakin oman hankinta päätökseni S4:n suhteen. Vaikkakin ehkä normaalia kalliinpaa ajamista, niin jostakinhan sen "huviveron" joutuu maksamaan.
Toivottavasti tämä auttoi muitakin S4 suunnittelevia päätöksen teossa.
S4 omistaja! kertoisitko vielä polttoaineen kulutuslukemia!?Tuohonhan pitää tankata 98 bensaa. Keskikulutus minulla ollut sekalaisessa ajossa n.10-12 litraa sataselle. Heti kun innostuu polettamaan kulutus tietysti kasvaa. Tosin, vaikka kiihdytteleekin niin kulutus pysyy siinä 12-13 tienoilla.
Matka ajossa vie reilusti alle 10. Varmaan 9-8 tienoille pääsee.
Tähän autoon on laitettu chippi, joten sekin saattaa vaikuttaa -> auto kiihtyy paremmin -> menee enemmän bensaa. - Elf
S4 omistaja kirjoitti:
Tuohonhan pitää tankata 98 bensaa. Keskikulutus minulla ollut sekalaisessa ajossa n.10-12 litraa sataselle. Heti kun innostuu polettamaan kulutus tietysti kasvaa. Tosin, vaikka kiihdytteleekin niin kulutus pysyy siinä 12-13 tienoilla.
Matka ajossa vie reilusti alle 10. Varmaan 9-8 tienoille pääsee.
Tähän autoon on laitettu chippi, joten sekin saattaa vaikuttaa -> auto kiihtyy paremmin -> menee enemmän bensaa.Kulutus kuulostaa kohtuulliselle, auto huomioiden.
Tuulilasin lehdet uusien autojen tilastot nro 5/92 ja 6/93 antavat S4:lle 95E oktaanisen bensiinin polttoaineeksi. S2:n on laitettu 98E. Onkohan nuo vain tilastoituja virheitä?
Löytyykö autosta oktaani säädintä / kytkintä?
Pitääkö chippauksen takia käyttää 98E? vai kertooko ohjekirja näin? Oletko aikeissa käyttää autoa tehon mittauksessa? - S4 omistaja
Elf kirjoitti:
Kulutus kuulostaa kohtuulliselle, auto huomioiden.
Tuulilasin lehdet uusien autojen tilastot nro 5/92 ja 6/93 antavat S4:lle 95E oktaanisen bensiinin polttoaineeksi. S2:n on laitettu 98E. Onkohan nuo vain tilastoituja virheitä?
Löytyykö autosta oktaani säädintä / kytkintä?
Pitääkö chippauksen takia käyttää 98E? vai kertooko ohjekirja näin? Oletko aikeissa käyttää autoa tehon mittauksessa?Kyllä tuon ohjekirja sanoo että tankata 98:a vakioon, ja asiantuntijat ovat sanoneet että tankata tuota varsinkin kun kyseessä on viritetty yksilö.
Tuota en osaa sanoa löytyykö tuosta oktaanin säädintä. Jos osaisin enemmän saksankieltä, varmaan auton ohjekirja siitä kertoisi. Mutta tosiaan vielä ei riitä ymmärrys kääntämään koko kirjaa... ;)
Kyllä olis tarkoitus jossain vaiheessa dynolle ajaa. Mahdollisesti syksyllä. Päässä pyörii myös ajatus isommasta turbosta, mutta katsotaan nyt. Nälkähän kasvaa syödessä... :) - Elf
S4 omistaja kirjoitti:
Kyllä tuon ohjekirja sanoo että tankata 98:a vakioon, ja asiantuntijat ovat sanoneet että tankata tuota varsinkin kun kyseessä on viritetty yksilö.
Tuota en osaa sanoa löytyykö tuosta oktaanin säädintä. Jos osaisin enemmän saksankieltä, varmaan auton ohjekirja siitä kertoisi. Mutta tosiaan vielä ei riitä ymmärrys kääntämään koko kirjaa... ;)
Kyllä olis tarkoitus jossain vaiheessa dynolle ajaa. Mahdollisesti syksyllä. Päässä pyörii myös ajatus isommasta turbosta, mutta katsotaan nyt. Nälkähän kasvaa syödessä... :)Nyt ois saksaan lähtö edessä, katsotaan mitä sieltä löytyy!? Pitänee vielä kysyä, että onko S4:ssa matkamittari digitaalinen vai vanha mekaaninen? mietin vain tuota mittarin pyöritys hommaa, kun ajokilometrit näkyy olevan vähissä netissä olevissa S4:ssa ja S4:n on kuitenkin aikamoinen baanannielijä. Kummankinlainen lieneé helppo käsitellä? Täytyy kait muuten arvioida ajettuja kilometrejä..
- S4 omistaja
Elf kirjoitti:
Nyt ois saksaan lähtö edessä, katsotaan mitä sieltä löytyy!? Pitänee vielä kysyä, että onko S4:ssa matkamittari digitaalinen vai vanha mekaaninen? mietin vain tuota mittarin pyöritys hommaa, kun ajokilometrit näkyy olevan vähissä netissä olevissa S4:ssa ja S4:n on kuitenkin aikamoinen baanannielijä. Kummankinlainen lieneé helppo käsitellä? Täytyy kait muuten arvioida ajettuja kilometrejä..
Mekaaninen mittari on.
Kyllähän molemmista on helppo kilometrit väärentää jos haluaa. Tietysti jos S4:sta olet hakemassa, niin kannattaa katsoa ettei mittaristossa ja numeroissa näy mitään ylimääräisiä lovia tai naarmuja. Kyllähän auton kuntokin kertoo paljon. Penkit ja ratti (vaihdekepin nuppi), jos kulumista näkyy selvästi on autolla ajettu yli 200000km.
Onnea autonhaku matkaan!!! - Elf
S4 omistaja kirjoitti:
Oma S4 tämän vuoden puolella tullattu ennen 15.5. veropäätös -> 6300 euroa. Vuosimalli 1992 ja ajettu 160000km.
Nyt on S4:n pihassa. Veropäätöstä odotellaan... Tämä on kohdallani ensimmäinen Audi, todellakin auto ja sen ominaisuudet ovat vakuuttaneet minut Audin laadusta. Tästä vaan voi olla vaikeaa siirtyä pienempi tehoisiin :) Tehtiin kesälomareissu Saksaan kavereiden kanssa ja autoilla tultiin takaisin. Mukavaa matkantekoa baanalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2077276- 522804
- 1882271
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101633Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1521625Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke191287- 741210
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381143Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä261121Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501019