onkos tämä se "iso-janne?" http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=251702&sitelang=2&mainOnly=1
80 luvun lopulla oli venelehdessä mainoksia tuosta iso-Jannesta, mutta ei ne kuvat mielestäni muistuta tuota paattia.
Myrskyluoden veneet nettisivuilla http://www.myrskyjanneoy.com/ ei sitä enään mainita. Onko kellään tietoa onko niitä tehty tai onko ollut myynnissä. Kuvissa se oli mainion näköinen paatti.
Tämä on se pienempi
http://www.vesille.fi/index.php?tmpl=7&do=view&id=19520
ja tämä olisi se iso-janne, mutta ei kuvaa?
http://www.vesille.fi/index.php?tmpl=7&do=view&id=16125
Myrsky-Janne
16
11795
Vastaukset
- selkämeren veneilijä
Tämä stormskär on kaiketi haiveli pilot.
Myrsky Janne ja iso Janne ovat eri veistämöltä.
Iso Jannea teki L. Grusbergin veneveistämö jota ei
enää ole olemassa.
Muutama vuosi sitten iso Jannen muotit olivat
Uudessakaupungissa erään hallin takapihalla.
Niitä on ollut silloin tällöin myynnissä, mutta
ei löytynyt kuvaa juuri nyt.
Nettiveneessä oleva Viggen ID:257209 on lähes samanlainen. - Vanha veneilijä
Janne ja Heiveli veneitä tehtiin -60 luvun lopun ja -80 luvun alun välisenä aikana Naantalin ja Raision rajalla.
Janne sarjaan kuuluivat 6, 7, 8 ja 9 metriset veneet, joita sai avoinaisesta, etu- ja takahytillisinä malleina. Veneet olivat varsin kapeita, ainoastaan noin 2,5 m levyisiä.
Haiveli oli saman kaltainen, mutta >10 m pitkä.
Iso-Janne oli kopio troolarista ja poikkesi täysin muista Janne veneistä. Ison-Jannen runkossa näkyvät lestissä käytetyn veneen "laudat". Veneen runko (muotti) oli viimestelemätön. Muistaakseni kaikki Isot-Jannet lähtivät veistämöltä enemmän tai vähemmän puolivalmiina.- Antti T
Mulla on 80-luvun alussa tehty Iso-Janne. Se (runko) on valmistettu Uudessakaupungissa, mutta siinä on sileä pinta. Onkohan muottia paranneltu? Veneeni on takiloitu kahdella mastolla ja siinä on betonia painolastina. Painoa on noin 10 tonnia ja se on 10,30 m pitkä ja 3,80 m leveä. Runko on lasikuitua ja kansirakenteet lasikuidutettua vaneria. Millaisia kokemuksia teillä on veneestä? Ja onko muita tietoja veneen historiasta?
Antti
- taas mielikuvilla
Myrsky-Janne ja Iso-Janne on tarkoitettu suojaisille vesille.
- tietoa hakeva
Onko tietoa Myrsky-Jannesta (700) nyt heinäkuussa 2009? Tehdäänkö niitä ja mikä on tarjonta vanhoina ja mahd. uusina? Vuoden 2007 keskustelu väittää, että 1200 kiloinen saaristolaismallinen kelpaa vain suojaisiin vesiin, mutta eihän se voi olla totta. Vai voiko? Tarvitsen 5-henkisen porukan kuljettamiseen paatin, joka menee lyhyen etelän ja lounaan ison tuulen (pahimillaan n. 14-16 m/s) läpi rauhassa. Hinnan täytyy olla järkevä.
- Fu
tietoa hakeva kirjoitti:
Onko tietoa Myrsky-Jannesta (700) nyt heinäkuussa 2009? Tehdäänkö niitä ja mikä on tarjonta vanhoina ja mahd. uusina? Vuoden 2007 keskustelu väittää, että 1200 kiloinen saaristolaismallinen kelpaa vain suojaisiin vesiin, mutta eihän se voi olla totta. Vai voiko? Tarvitsen 5-henkisen porukan kuljettamiseen paatin, joka menee lyhyen etelän ja lounaan ison tuulen (pahimillaan n. 14-16 m/s) läpi rauhassa. Hinnan täytyy olla järkevä.
Kyselin kesällä -07 veistämöltä tarjousta useamman kerran ja aina lupasi toimittaa. Lopulta kyllästyin odottamaan. Uskoisin veneen olevan hyvän tarkoitukseesi. Nettiveneessä on ollut Lappeenrannassa myytävänä 800 -malli. Kävin sitä katsomassa kesällä -08. Tekniikaltaan hyvä(uudehko motti), mutta joku voi haluta fiksata joitain paikkoja. Vanha herrasmies myy ja nyt hintakin on kohdallaan, kun ajatellaan moottorin maksavan n. 5000 eur.
- Jannea miettivä
tietoa hakeva kirjoitti:
Olen itse miettinyt Myrsky-Jannen ostoa kun rahat ei oikein riitä Minoriin, Targasta puhumattakaan.
Lähetin viime syksynä firmaan mailia mutta en saanut koskaan vastausta, lieneekö toimintaa ollenkaan vaikka sivut on edelleen pystyssä.
Aika kovaan tuuleen olet menossa, itsellä tarkoitus olisi käyttää paljon suojaisammilla vesillä Turun edustalla, en kyllä noihin tuuliin lähtisi Jannella, on se sen verran kevyt. - Perinneveneilijä
Jannea miettivä kirjoitti:
Olen itse miettinyt Myrsky-Jannen ostoa kun rahat ei oikein riitä Minoriin, Targasta puhumattakaan.
Lähetin viime syksynä firmaan mailia mutta en saanut koskaan vastausta, lieneekö toimintaa ollenkaan vaikka sivut on edelleen pystyssä.
Aika kovaan tuuleen olet menossa, itsellä tarkoitus olisi käyttää paljon suojaisammilla vesillä Turun edustalla, en kyllä noihin tuuliin lähtisi Jannella, on se sen verran kevyt.Olen ollut liikkeellä vastaavan kokoisilla veneillä kovilla keleillä avomerellä ja hyvin menee, kunhan tietää mitä tekee. Jos usein on kuormaa mukana, sen parempi. Itse olen liikkunut paljon Simppu 620:lla ja silläkin pärjää lähes kelissä kuin kelissä.
- muiden
Perinneveneilijä kirjoitti:
Olen ollut liikkeellä vastaavan kokoisilla veneillä kovilla keleillä avomerellä ja hyvin menee, kunhan tietää mitä tekee. Jos usein on kuormaa mukana, sen parempi. Itse olen liikkunut paljon Simppu 620:lla ja silläkin pärjää lähes kelissä kuin kelissä.
Olisit heti sanonut, että olet perinneveneilijä.
Kaikkien muiden mielestä se on suojaisten kelien vene. - skippydiii
muiden kirjoitti:
Olisit heti sanonut, että olet perinneveneilijä.
Kaikkien muiden mielestä se on suojaisten kelien vene.No se on kato niin, että kun keliä alkaa olemaan kiitettävästi, niin sillon vedetään sadekamppeet ja sydvestit niskaan, sidotaan ittensä perän reelinkiin kiinni ja ohjataan seisaaltaan pinnalla.
Vettä nyt vähän ropisee, mutta se nyt saa anteeksi, kun ottaa huomioon parantuneen näkyvyyden aallokon pohjasta
- :(((((((((((((((((((
Ai että onko vai ;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- murmye4637
myrsky janne on paras vene ikinä perkele!!
- Myrskyjussiton
Mites Myrsky-jussi eroaa Myrsky-jannesta,onko saman veistämön.
- seilaaaaaaaaaaaaaja
Myrsky-Jussi on Bofourtin valmistama (Pentti Oskari Kangas) joskus 80-uvulta. Pituutta 9.20 m ja leveyttä 3.00 m, moottoreina erilaisia virityksiä. Itselläni on tällä hetkellä koneena Perkinsin 6.354 vapaastihengittävänä 120 hv. Runko muoto on puoliliukuva eli suht koht tasainen pohja jossa perää kohti syvenevä n. 0.60 m köli, vettä vaatii alle 1 m. Maksimi nopeus n. 14 kn ja matka vauhtina 8-10 kn.
5 henkinen porukka sillä kulkee kivasti ja pirun tukeva paatti. Painoakin n. 4.5 t.
Ainoa hankala asia on myötä-aaltoon ajettaessa, silloin joutuu sompailemaan.
Tyytyväinen olen ollut vielä 9 vuoden jälkeenkin.
Vaikka on akselivetoinen, niin se on aika helppo ohjattava ja satamaan tullessa ei tarvi pahemmin kevät kesä liikkeitä suorittaa, kun tietää miten paatti käyttäytyy. Sen saa vaikka paikallaan pyörimään ilman keulapotkuria ;-}
- jannea korjaileva
Muistelisin että Myrsky-jussi on Myrsky-jannen 8 metrinen painos, samalta veistämöltä. pienin ja kevein oli myrsy-maija, 6m ilman hyttiä jota ohjattiin perästä. näissä oli jonkin verran kahvelipurjeitakin. sitten myrky-janne 600, sama runko mutta takahytillinen ja sisältä ohjattava, metriä pidempänä myrsky-janne 700 ja tuo myrsky-jussi isoimpana, hytit edessä ja takana, keskellä mukavasti avotilaa.
- Anonyymi
Myrsky-Jannesta lisää tietoa facebookissa Myrsky-Janne veneilijät ryhmässä https://www.facebook.com/groups/3236648936355956
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740