Terve.
Nyt loppui pumpun päivät (ennen kun hajoaa).
Mutta ideoita millä saan moottorin (summerin) ymmärtämään että öljyt sekoitetaan nyt tankkiin?
Enimmäkseen huolestuttaa että voiko öljyputken vain tukkia (onko pelkoa että ilmavuoto jostain muualta sitten?)
ja summerin hiljennyt (summeria ei viitsi irroittaa, kun ylikuumeneminen ei sitten kuulu)
Ilmeisesti vain johtoja poikku, mutta mitä?
VRO-pumpun poisto
17
10050
Vastaukset
- Mutta arvaan
Summerin saat ymmärtämään sillä että jumiuta se öljymäärän anturi yläasentoon öljysäiliössä, niin se luulee öljyä olevan.
Jotkut on kyllä sanoneet VRO:n toimivan aivan hyvin. Jossain aiemmalla sivulla oli, että jos takaisku venttiili on kunnossa, niin öljy kiertää.- sWaltsu
Säiliö on irrallinen ~5l pönttö johon menee vain kaksi johtoa... Ja sitä en viitsi laittaa koko veneeseen (tilasyistäkään)... Onko pöntössä pumppua, vai onko johdot vain anturille?
Ja en vaan viitsi luottaa siihen pumppuu, kun on niitä taitnnut ihmisillä hajota, eikä se ole näillä ajoilla niin hankalaa sekoitella.
Siellä kaasuttimien luona taitaa olla se "pumppu" sekoitin systeemi, ja siinä öljyhälyytys. Se pitää saada jotenkin ymmärtämään, että öljyä ei enää tule ;) - veeärooo
sWaltsu kirjoitti:
Säiliö on irrallinen ~5l pönttö johon menee vain kaksi johtoa... Ja sitä en viitsi laittaa koko veneeseen (tilasyistäkään)... Onko pöntössä pumppua, vai onko johdot vain anturille?
Ja en vaan viitsi luottaa siihen pumppuu, kun on niitä taitnnut ihmisillä hajota, eikä se ole näillä ajoilla niin hankalaa sekoitella.
Siellä kaasuttimien luona taitaa olla se "pumppu" sekoitin systeemi, ja siinä öljyhälyytys. Se pitää saada jotenkin ymmärtämään, että öljyä ei enää tule ;)Mulla on Evinrude 40hv VRO -85. (1. omistaja!)
Pelannut loistavasti (kop kop ...) Tosin varsin vähän käytetty ja hyvin huollettu. Uskomattoman taloudellinenkin on (alle 0,5 ltr/mpk).
Öljy vähenee varsin tarkkaan 1% tahdilla säiliöstä.
Hiukan epäilen, että systeemi on pettänyt jos öljyletkua on irroitettu moottorin päästä tai säiliössä on pääsyt horaisemaan tyhjää, eikä ole osattu ilmata systeemiä ...?
Kiinnostaa tosin itseänikin tää aihe, niin paljon on peloteltu tuolla reistaavalla VRO:lla - vrot
sWaltsu kirjoitti:
Säiliö on irrallinen ~5l pönttö johon menee vain kaksi johtoa... Ja sitä en viitsi laittaa koko veneeseen (tilasyistäkään)... Onko pöntössä pumppua, vai onko johdot vain anturille?
Ja en vaan viitsi luottaa siihen pumppuu, kun on niitä taitnnut ihmisillä hajota, eikä se ole näillä ajoilla niin hankalaa sekoitella.
Siellä kaasuttimien luona taitaa olla se "pumppu" sekoitin systeemi, ja siinä öljyhälyytys. Se pitää saada jotenkin ymmärtämään, että öljyä ei enää tule ;)Oikeasti, avaa se vro. Ymmärrät ettei siinä juuri ole hajoavia paikkoja. Sun kone on 80-luvulta ja tulet todennäköisesti yllättymää miltä VRO:n sisukset näyttää!
Liitokset tiiviksi ja pulssilinja puhtaaksi niin kyllä pelaa.
youtubesta löytyy ohjeita jopa videolla. - sWaltsu
vrot kirjoitti:
Oikeasti, avaa se vro. Ymmärrät ettei siinä juuri ole hajoavia paikkoja. Sun kone on 80-luvulta ja tulet todennäköisesti yllättymää miltä VRO:n sisukset näyttää!
Liitokset tiiviksi ja pulssilinja puhtaaksi niin kyllä pelaa.
youtubesta löytyy ohjeita jopa videolla.Eiköhän se ole makuasia...
Itse sen tulen poistamaan, mikäli vaan mökille pääsen. Ei ole vaikea sekoitella öljyjä suoraan sekaan ;)
Vielä, kun omassa paatissa ei ole moiselle öljysäiliölle edes tilaa ;)
Olen kuullut sanonnan "toimii, kuin junan vessa"! Mutta silti niissäkin on joskus lappu "RIKKI"
Näköjään pumpulle menevän letkun tulpatessa, ei moottori saa välistä ilmaa... ja vielä kun saisin ne anturit huijattua, niin menoa taas riittää ;)
jos sen 45-solmua saisi sitten rikki ;)
- idästä
-mikä moottori?
-20:nen yamaha kilahti kuukausi sitten
öljyn puutteeseen!
molemmat männät, kaikki laakerit powerista
arvatkaa kannattaako laitattaa???
ei tasan kannata
kone vuosimallia -97!- sWaltsu
Juu tosiaan tuommoinen OMC...
öljyt ei ole moottorin sisällä, kuten useissa muissa merkeissä / malleissa, vaan letkun kautta veneessä olevassa säiliössä. - 2t-jammu
Eli kyseessä oli Yamahan 20 DWOL, jossa Yamahan Autolube? Olen ollut siinä uskossa, että Yamahan tuorevoitelun toimivuuteen voi vanhemmitenkin luottaa - ja osittain juuri sen kopan sisällä olevan säiliön takia.
Isommissakin Autolube jammuissahan siitä ulkoisesta isosta säiliöstä pumpataan öljyä ensin siihen koneen sisällä olevaan, josta se pumpataan voitelukohteille.
Oliko sulla säiliössä öljyä ja oliko se kunnollista (ts. 2-t tuorevoiteluun tarkoitettua)?
Paljonko koneella suunnilleen tunteja ennen kilahdusta? - kummastuttaa
2t-jammu kirjoitti:
Eli kyseessä oli Yamahan 20 DWOL, jossa Yamahan Autolube? Olen ollut siinä uskossa, että Yamahan tuorevoitelun toimivuuteen voi vanhemmitenkin luottaa - ja osittain juuri sen kopan sisällä olevan säiliön takia.
Isommissakin Autolube jammuissahan siitä ulkoisesta isosta säiliöstä pumpataan öljyä ensin siihen koneen sisällä olevaan, josta se pumpataan voitelukohteille.
Oliko sulla säiliössä öljyä ja oliko se kunnollista (ts. 2-t tuorevoiteluun tarkoitettua)?
Paljonko koneella suunnilleen tunteja ennen kilahdusta?-en tiedä tunneista, koska hankin paketin kesällä.
ihmetyttää tuo yamahan systeemi ainakin tuossa
kakskymppisessä, letkunpäät tulee vain kaasareiden
etupuolelle, josta imu hoitaa öljysyötön???
ei pumppua!!!
saattaa tuo öljy olla syyskeleillä aika nihkeetä
liikkumaan noinkin pienessä reijässä..
kyllä öljyä on edelleen yli puolikipollista ja
oikeaoppista,.
epäilen kyllä vian olleen jo edellisen omistajan
tiedossa, mutta minkäs teet, yksityinen heppu.. - Ykä2
kummastuttaa kirjoitti:
-en tiedä tunneista, koska hankin paketin kesällä.
ihmetyttää tuo yamahan systeemi ainakin tuossa
kakskymppisessä, letkunpäät tulee vain kaasareiden
etupuolelle, josta imu hoitaa öljysyötön???
ei pumppua!!!
saattaa tuo öljy olla syyskeleillä aika nihkeetä
liikkumaan noinkin pienessä reijässä..
kyllä öljyä on edelleen yli puolikipollista ja
oikeaoppista,.
epäilen kyllä vian olleen jo edellisen omistajan
tiedossa, mutta minkäs teet, yksityinen heppu..Enpä okein usko väitettäsi ettei pumppua.
Katsohan vähän tarkemmin mistä ne letkut lähtevät. Katso myös minne öljysäiliöstä menee letkuja.
Kaasarin etupuolelle?? No ainakin meikäläisen 40hv koneessa ne öljynsyöttöetkut liittyy kaasarin kurkun takaosan vieressä imukanteen. Kaksikymppisessä en tullut katsoneeksi, mutta kuulostaa kummalta.
http://www.boats.net/parts/search.html?Manufacturer=Yamaha&Catalog=Outboard&Year=1990&Model=20271&ModelName=25ELD&Component=125554||620304040003||INTAKE
Likisä katsottuna niin on myös 20-25 hv malin koneessa ainakin -90 mallissa. Palikka numero 6 =
676-14485-00-00 PIPE,JOINT, johon öljynsyöttyletkut liitetään, siis kummankin sylinterin kohdalla..
Onko koneeseen tehty jotain omia muunnoksia? - Ykä2
kummastuttaa kirjoitti:
-en tiedä tunneista, koska hankin paketin kesällä.
ihmetyttää tuo yamahan systeemi ainakin tuossa
kakskymppisessä, letkunpäät tulee vain kaasareiden
etupuolelle, josta imu hoitaa öljysyötön???
ei pumppua!!!
saattaa tuo öljy olla syyskeleillä aika nihkeetä
liikkumaan noinkin pienessä reijässä..
kyllä öljyä on edelleen yli puolikipollista ja
oikeaoppista,.
epäilen kyllä vian olleen jo edellisen omistajan
tiedossa, mutta minkäs teet, yksityinen heppu..Enpä okein usko väitettäsi ettei pumppua.
Katsohan vähän tarkemmin mistä ne letkut lähtevät. Katso myös minne öljysäiliöstä menee letkuja.
Kaasarin etupuolelle?? No ainakin meikäläisen 40hv koneessa ne öljynsyöttöetkut liittyy kaasarin kurkun takaosan vieressä imukanteen. Kaksikymppisessä en tullut katsoneeksi, mutta kuulostaa kummalta.
http://www.boats.net/parts/search.html?Manufacturer=Yamaha&Catalog=Outboard&Year=1990&Model=20271&ModelName=25ELD&Component=125554||620304040003||INTAKE
Likisä katsottuna niin on myös 20-25 hv malin koneessa ainakin -90 mallissa. Palikka numero 6 =
676-14485-00-00 PIPE,JOINT, johon öljynsyöttyletkut liitetään, siis kummankin sylinterin kohdalla..
Onko koneeseen tehty jotain omia muunnoksia? - Ykä2
Ykä2 kirjoitti:
Enpä okein usko väitettäsi ettei pumppua.
Katsohan vähän tarkemmin mistä ne letkut lähtevät. Katso myös minne öljysäiliöstä menee letkuja.
Kaasarin etupuolelle?? No ainakin meikäläisen 40hv koneessa ne öljynsyöttöetkut liittyy kaasarin kurkun takaosan vieressä imukanteen. Kaksikymppisessä en tullut katsoneeksi, mutta kuulostaa kummalta.
http://www.boats.net/parts/search.html?Manufacturer=Yamaha&Catalog=Outboard&Year=1990&Model=20271&ModelName=25ELD&Component=125554||620304040003||INTAKE
Likisä katsottuna niin on myös 20-25 hv malin koneessa ainakin -90 mallissa. Palikka numero 6 =
676-14485-00-00 PIPE,JOINT, johon öljynsyöttyletkut liitetään, siis kummankin sylinterin kohdalla..
Onko koneeseen tehty jotain omia muunnoksia?Sorry tuplalähetys, Suomi24 toimii niin viimeisen päälle....
- yamaha20-25
Ykä2 kirjoitti:
Enpä okein usko väitettäsi ettei pumppua.
Katsohan vähän tarkemmin mistä ne letkut lähtevät. Katso myös minne öljysäiliöstä menee letkuja.
Kaasarin etupuolelle?? No ainakin meikäläisen 40hv koneessa ne öljynsyöttöetkut liittyy kaasarin kurkun takaosan vieressä imukanteen. Kaksikymppisessä en tullut katsoneeksi, mutta kuulostaa kummalta.
http://www.boats.net/parts/search.html?Manufacturer=Yamaha&Catalog=Outboard&Year=1990&Model=20271&ModelName=25ELD&Component=125554||620304040003||INTAKE
Likisä katsottuna niin on myös 20-25 hv malin koneessa ainakin -90 mallissa. Palikka numero 6 =
676-14485-00-00 PIPE,JOINT, johon öljynsyöttyletkut liitetään, siis kummankin sylinterin kohdalla..
Onko koneeseen tehty jotain omia muunnoksia?Part number: 6L2-13200-00-00
OIL PUMP ASSY $96.16
eli noin 70 EUR
Boats.net
- weeti
sama homma. venäläiset pakenee laiturilta kun laitan evari vm-86 vro 120 v4 käymään. savuttaa aivan stanasti ja mulla on uudet bensaletkut ja suodattimet että ilmaa ei pitäis saada ja bensakin kulkee. ja noi 2-t säiliön johdot on ilmeisest uimurille joka hälyttää öljyn vähyyttä et jomppi johtojen väliin ni ei pitäis huutaa. 2-t pumppu varmaan nalkkaa kuivana aika äkkiä
- poistanut
Öljyletku tulpataan ja pumpulta lähtevät 2 johtoa irroitetaan liittimestä. Öljyä 2% tankkiin ja ajoa..
- ymmärtännyt
ettei yksikään Suzuki ole kilahtanut öljynpuutteeseen.Markkinoiden ainoa jolla on metallinen pumppu.
- Aika vanha topikki
ymmärtännyt kirjoitti:
ettei yksikään Suzuki ole kilahtanut öljynpuutteeseen.Markkinoiden ainoa jolla on metallinen pumppu.
Mutta kun itsellänikin on tuollainen vro johnsoni josta vro:ta olen poistamassa käytöstä niin ajattelin ilmoittaa/kysyä että olettehan tietoisia että tuohon vro:hon on ihan olemassa korvaava pumppu jossa öljy puoli jää pois. Johnson outboard 438402 fuel pump conversion Ebaystä löysin ja hintaa oli 99$ eli reilut 70e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803