miksei raha kulje

viikonloppuisin

ni mistä se johtuu että raha eri pankkien välillä ei kulje viikonloppuisin

sammutetaanko tietokoneet vai mistä se johtuu,

6

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • datanomi49

      Ei niitä ole siellä kukaan naputtemassa koneelle. Kai sitä nyt prkle saa datanomi duunarikin edes viikonloppuna vähän levätä! Vai yritätkö tehdä meidät työttömiksi ehdottelemalla että koneiden pitäisi itsestään hoitaa nämä siirrot?

    • Ennen vanhaan rahan siirtoon pankista toiseen tarvittiin todellakin parin työpäivän pituinen prosessi. Nykyisin ei tarvittaisi, mutta vanha käytäntö on pankeille niin edullinen, ettei siitä kannata luopua. Edullisuus tulee siitä, että siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi. Jos väliin sattuu vielä viikonloppu, korottomia päiviä tulee 2 lisää.

      • olipa uutta tietoa

        "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"

        olipa uutta tietoa ?


      • Miksi?
        olipa uutta tietoa kirjoitti:

        "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"

        olipa uutta tietoa ?

        >>    "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"

        >> olipa uutta tietoa ?

        Nyt en kyllä ymmärrä tätä ihmettelyä. Minun järjelläni ajateltuna on itsestään selvää että jos Pekan tililtä lähtee 2000 euroa perjantaina, ja se tulee Liisan tilille maanantaina, niin se ei sinä aikana kasva korkoa kummallekaan. Ei Pekalle, jonka tilillä sitä ei enää ole, eikä Liisalle, jonka tilillä sitä ei vielä ole!


      • Miksi? kirjoitti:

        >>    "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"

        >> olipa uutta tietoa ?

        Nyt en kyllä ymmärrä tätä ihmettelyä. Minun järjelläni ajateltuna on itsestään selvää että jos Pekan tililtä lähtee 2000 euroa perjantaina, ja se tulee Liisan tilille maanantaina, niin se ei sinä aikana kasva korkoa kummallekaan. Ei Pekalle, jonka tilillä sitä ei enää ole, eikä Liisalle, jonka tilillä sitä ei vielä ole!

        Se 2000 euroa on kuitenkin perjantaista maanantaihin jossakin, esim. Suomen Pankin tilillä, missä se kasvaa korkoa joka yö jomman kumman pankin hyväksi.

        Ehkä tässä ei ole mitään uutta tähän keskusteluun osallistujille. Usein tätä korkojuttua ei tiedosteta vaan luullaan viiveen johtuvan tekniikasta tai siitä, että virkailijoilla on viikonloppuna vapaata. Tietokoneita ei sammuteta viikonlopuksi kuin joskus harvoin asennusten vuoksi.


      • pankkisetä

        Kyllä se edullisuus pankeille tulee muustakin kuin koronmaksusta.
        Halvempaa se on liikuttaa yksi iso maksuaineisto yön aikana kuin satatuhatta yksittäistä maksua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe