taiteilette, nikkaroitte taidetta puusta tai metallista jne ?
Itselläni on aina suunnitelmissa aloitta ja olen hankkinut värejä ja askartelukirjoja, mutta sitten tulee rima vastaan.
Nyt ajattelin, että jos tekisin itse joulukortit.
Kuinka paljon askartelette
26
1001
Vastaukset
- lämmintä talveen...
teen käsitöitä, kudon joka päivä.
Käsillä kumminki jotain tekemistä, ja joulu on mielessä, siis lahjoja läheisille ja tutttaville.- Tulipupu
ja ajatus lepää. Itse sain villasukka kammon koulussa, kun jostain syystä kantapäistä tuli lähes yhtä mittavat kuin jalkateräosa sukkaa. Lisäksi käsialani oli mielialan mukaista, vuoroin tiukkaa vuoroin löysää.
Teetkö niita taidekuntaa olevia villaneuleitakin?
- namisuku
on minulla verissä, heh..aina ei kyllä valmista tule:(
Joulukortit, kutsukortit, ikkunamaalaukset(lasten synttäreille) pellava ja kuivakukka-asetelmat, koirien hihnat ja pannat(itse suunnittelemia),
Nyt on poitsun kanssa piirustusmaratoni, lohikäärmeet ja dragon Ballz-aiheiset:)
Kirjekuoret teen itse ym. ym
Askartelu on Hauskaa!
Yhdessä vaiheessa uudistin ja entisöin vanhoja tuoleja. Kovilla ja pitkillä synnytystuskilla (15 vuotta). Tuo on todella hyvä idea,nuo joulukortit. Ja jos haluat kokeneen neuvoja minulta,joka olen tehnyt kortit itse 30 vuotta,niin voin sanoa,että HELPOT,halvat ja varmasti kauniit ja onnistuneet saat,kun leikkaat vanhoista j.korteista mukavia kuvia tai sitten vanhoista joulupapereista. Tarvitsee ostaa vain pahvin,iiman ja erilaisia koho-hile-tms tusseja.Epäonnistuminenkaan ei tule kalliiksi. Onnea yritykselle.
- namisuku
saa kans kaikkea kivaa pikkusälää ja nykyajan lehtien kuvat on tod. upeita. niitä kannattaa kanssa hyödyntää=)
- Tulipupu
yksiin juhliin satamäärin erilaisia kukkasia parisen vuotta sitten. Siitä jäi tähteeksi rautalankaa. Ajattelin pyöritellä pihdeillä rautalangasta helppoja kukkasia. Kastan ne erivärisiin kalvoväreihin ja katson sitten miten jatkan eteenpäin.
Olen kerännyt vanhoista puutarhalehdistä ja muistakin lehdistä kauniita ja mielenkiintoisia kuvia. Teen niistä pieniä tauluja ja peitän ne sellaisella erikoislakalla.
Joulukortit ajattelin valmistaa tekemällä itse paksua paperia johon liimaan sitten jouluisia kuvia jotka teen huovuttamalla villalangasta tehtyjä tonttuja ja kuusia ja ehkä enkeleitäkin ja lisäilen sitten kaikenlaista hauskaa rihkamaa, paljetteja ja helmiä.
Ruskantultua pitäisi kerätä lehtiä ja prässätä ne mahdollista käyttöä varten.Ja taidat olla taitava tekemään kaikkea kuten nuo miehetkin tuolla alempana.
Itse aloitin nyt kaksivuotisen projektin yksivuotiaiden kädentaitojen ohjauksessa. Hih hih, haastavaa hommaa.- Tulipupu
miljoona kirjoitti:
Ja taidat olla taitava tekemään kaikkea kuten nuo miehetkin tuolla alempana.
Itse aloitin nyt kaksivuotisen projektin yksivuotiaiden kädentaitojen ohjauksessa. Hih hih, haastavaa hommaa.minä vain pikku näpertelen ja kokeilen kaikenlaista. Silleen löydän sopivamman tavan tehdä jotain kaunista.
Hirmuisesti nuo lasityöt kiinnostaa. Kun osais hitsata ja tehdä juotoksia. Kädet on nykyään jo kömelöt joten sekin vaikuttaa. Kun uskaltaisi niin voisi yrittää sitä taiteilua mosaiikipaloista. Jos suurentais kuvia kirjaston kopiokoneella ja saisi siitä pohjan mihin niitä alkaisi liimailla. Pitäisi rohkaistua. Taiteellisia pannunalusia ja kukkapurkinalus telineitä aluksi.
Meidän pikkutuhertajista on sellaiset muistot että sahanpuruista, kipsistä ja liisteristä tehtiin muottiin mössö jonka kovettuessa tarpeeksi ikuistettiin siihen käsien ja jalkapohjien jäljet.
kovettunut levy lakattiin ja liimattiin sitten kauuniisti maalatun lankun päälle, ja tauluksi seinälle. Tulipupu kirjoitti:
minä vain pikku näpertelen ja kokeilen kaikenlaista. Silleen löydän sopivamman tavan tehdä jotain kaunista.
Hirmuisesti nuo lasityöt kiinnostaa. Kun osais hitsata ja tehdä juotoksia. Kädet on nykyään jo kömelöt joten sekin vaikuttaa. Kun uskaltaisi niin voisi yrittää sitä taiteilua mosaiikipaloista. Jos suurentais kuvia kirjaston kopiokoneella ja saisi siitä pohjan mihin niitä alkaisi liimailla. Pitäisi rohkaistua. Taiteellisia pannunalusia ja kukkapurkinalus telineitä aluksi.
Meidän pikkutuhertajista on sellaiset muistot että sahanpuruista, kipsistä ja liisteristä tehtiin muottiin mössö jonka kovettuessa tarpeeksi ikuistettiin siihen käsien ja jalkapohjien jäljet.
kovettunut levy lakattiin ja liimattiin sitten kauuniisti maalatun lankun päälle, ja tauluksi seinälle.Kyllä se kömpelyys katoaa ja sormet vaan kummasti vetreytyy, kun alkaa vaan tekemään.
mahdottomasti kädentaitajia, ja tietenkin heidän kättensä jälkiä, töitään.
- Tulipupu
Kaikki ne ihanat asiat mitä jotkut saavat aikaseksi kangaspuilla. Samoin puusepät, kivisepät ja varsinaiset sepät.
Minulla on ollut 30 vuotta neulekone pitsikelkkoineen sängyn alla. En uskalla kaivaa sitä esille. Alkuaan jäi opettelu kesken kun pikku tyttäreni kävi sörkkimässä neuloja ja pelkäsin hänen satuttavan itsensä niissä touhuissa.
Työhöni ja ammattiini kuuluu askartelun ja kädentaitojen ohjaaminen.
- Tulipupu
hyvän ammatin. Olit viisas.
- ibiza
paljonkin lähinnä puusta. En tee taidetta vaan käyttöesineitä pahkasta, isosta katajasta, raidasta, pihlajasta, omenapuusta jne. Kyllähän niistäkin monet täyttävät taide-esineen mitat.
Tuli aikanaan rakennettua pihapiiriin n. 60 neliön lämmin halli joka on nyt puuverstaani puuntyöstökoneineen. Siellä on pitkinä talvipäivinä syntynyt monenlaista esinettä sekä pienempiä että suurempia kuten kaappeja, sänkyjä jne..
Kutominenhan oli ennen alakoulussa myös pojilla pakollinen ( liekö enää ). Muistan kun ensimäinen kutomistyö oli pannulappu. Kyllä oli työ ja tuska saada niitä puikkoja luistamaan tiukassa kudoksessa. No tulihan siitä jonkimmoinen käpälänsuoja.
Seuraava työ pannunalusen virkkaaminen. Siitä alkoi väkisin muodostumaan kuppi. Neuvokas opettaja kehoitti tekemään pipon. Pieneksi se meni pipoksikin ja näin siitä tehtiin pallopussi.
Sen jälkeen en ole kutonut, mutta vaatteiden korjaus ja muu ompelutyö kyllä sujuu. Tuli pakolla opeteltu kun meillä oli tosi juonikko ompelukone ja xyl poltti aina päreensä sen koneen kanssa. No nyt on kunon ompelukone ja saumuri...- Suttura
Pipo pieneni kuin pyy maailmanlopun edellä...
pallopussiksi... Hyvä ettei ope sitä sitten enää ainakaan pipoksi ehdottanut. :))
Olisitpa nähnyt veljeni käsitöillä kutoman solmion, se kapeni välillä vain muutaman silmukan levyiseksi... - sitroen.
Suttura kirjoitti:
Pipo pieneni kuin pyy maailmanlopun edellä...
pallopussiksi... Hyvä ettei ope sitä sitten enää ainakaan pipoksi ehdottanut. :))
Olisitpa nähnyt veljeni käsitöillä kutoman solmion, se kapeni välillä vain muutaman silmukan levyiseksi...olen kansalaisopistossa ja autotallissa joskus tehnyt. Lundian näköisiä kirjahyllyjä, muutamia 5- ja 10-kielisiä kanteleita, kolme sänkyä yms pientä.
Metallipuolella yritän tehdä pappamopon puuttuvia osia, mutta työkaluja (lähinnä kaasuhitsauslaitteet) puuttuu. Jotain muutakin nyhräystä on meneillään...
Jos olisi isommat työtilat, niin enemmänkin harrastaisin käsillä tekemistä.
Tietokoneella olen opetellut kuvankäsittelyä saadakseni vanhoista valokuvista paremmat kopiot. - ibiza
sitroen. kirjoitti:
olen kansalaisopistossa ja autotallissa joskus tehnyt. Lundian näköisiä kirjahyllyjä, muutamia 5- ja 10-kielisiä kanteleita, kolme sänkyä yms pientä.
Metallipuolella yritän tehdä pappamopon puuttuvia osia, mutta työkaluja (lähinnä kaasuhitsauslaitteet) puuttuu. Jotain muutakin nyhräystä on meneillään...
Tietokoneella olen opetellut kuvankäsittelyä saadakseni vanhoista valokuvista paremmat kopiot.on myö minulle tuttua. Autotallissani on kunnon hitsaus- ja metallien pilkkomislaitteet. Kansalaisopistolla on hyvä metallisorvi ja siellä voin sorvailla tavitsemani akselit ja laakeripesät.
Puuvestaani iso vannesaha ja nauhahiomakone esim. ovat tekemiäni ja toimivat hyvin. Viimeksi rakentelin hydraulisen halkojen halkomakoneen sekä puurankojen katkaisusirkkelin. Minulla on puulämmitys ja kolmen vuoden puut ( n. 100 kuutiota ) tein viime talvena em. laitteilla. Tytönpoikani ensi pihamopo "harrikka" tuli myös aikanaan väsättyä. sitroen. kirjoitti:
olen kansalaisopistossa ja autotallissa joskus tehnyt. Lundian näköisiä kirjahyllyjä, muutamia 5- ja 10-kielisiä kanteleita, kolme sänkyä yms pientä.
Tietokoneella olen opetellut kuvankäsittelyä saadakseni vanhoista valokuvista paremmat kopiot.Olet taitava käsistäsi, aivan kuten Ibizakin!
ibiza kirjoitti:
on myö minulle tuttua. Autotallissani on kunnon hitsaus- ja metallien pilkkomislaitteet. Kansalaisopistolla on hyvä metallisorvi ja siellä voin sorvailla tavitsemani akselit ja laakeripesät.
Puuvestaani iso vannesaha ja nauhahiomakone esim. ovat tekemiäni ja toimivat hyvin. Viimeksi rakentelin hydraulisen halkojen halkomakoneen sekä puurankojen katkaisusirkkelin. Minulla on puulämmitys ja kolmen vuoden puut ( n. 100 kuutiota ) tein viime talvena em. laitteilla. Tytönpoikani ensi pihamopo "harrikka" tuli myös aikanaan väsättyä.Oletpas myöskin taitava käsistäsi, kuten Sitroenkin.
- Suttura
miljoona kirjoitti:
Olet taitava käsistäsi, aivan kuten Ibizakin!
...ja ihailen käsistään taitavia ihmisiä. Kaikenlainen rakentaminen ja luominen kehittää ihmisen mielikuvitusta, kärsivällisyyttä ja ongelmien ratkaisukykyä.
Se on sitäpaitsi sosiaalista toimintaa koska ainahan joku tuttu tai tutun tuttu tarvitsee osaajan apua...:) - Tulipupu
tuo sinun puuhallisi. Miyen tekisit pyöreän sängyn jonga läpimitta olisi 3-3,2 m reunat. Päätyjä olisi ripoteltuna erilaisia: olisi ainakin koristeeliset pysty tangot, joista voisi pitää kiinni. Olisi pääty joka toimis löhötuolin tavoin lukunurkkauksena, siinä pitäisi olla suljettava lokero vesipullolle, jos yöllä halauaisi kostuttaa suutaan. Olisi pääty jossa olisi pikku tasoja ja lokeroita; voisi jutella kännyyn ja kuunnella musiikkia. Nukkumispääty olisi sellainen että sen allta löytyisi tilaa ylimääräisille isoille tyynyille joita muutenkin olisiainakin 7?
- Tulipupu
sitroen. kirjoitti:
Tietokoneella olen opetellut kuvankäsittelyä saadakseni vanhoista valokuvista paremmat kopiot.kanteleen teko miten vaikeaa? Miten valitset materiaalin? Käveletkö metsässa aina silläsilmällä? Vapisevatko puut normaalia enemän kun lähestyt :D
- Tulipupu
ja muusta tehty on sinällään taidetta. Aidosta materia-aineesta on saatu näkyviin se kaunein, muotoiltua ja suojattua. Käyttöesineenä oleva saa ajanpatinansa. Onnellinen mies olet.
- ibiza*
Tulipupu kirjoitti:
tuo sinun puuhallisi. Miyen tekisit pyöreän sängyn jonga läpimitta olisi 3-3,2 m reunat. Päätyjä olisi ripoteltuna erilaisia: olisi ainakin koristeeliset pysty tangot, joista voisi pitää kiinni. Olisi pääty joka toimis löhötuolin tavoin lukunurkkauksena, siinä pitäisi olla suljettava lokero vesipullolle, jos yöllä halauaisi kostuttaa suutaan. Olisi pääty jossa olisi pikku tasoja ja lokeroita; voisi jutella kännyyn ja kuunnella musiikkia. Nukkumispääty olisi sellainen että sen allta löytyisi tilaa ylimääräisille isoille tyynyille joita muutenkin olisiainakin 7?
on tietenkin toteutuskelpoinen, mutta aika massiivinen ja niin suurikokoinen että rakennettava/koottava paikalla. Kaipaamaan jäin sitä "nettinurkkaa", sillä onhan tännekin päästävä muiden nautintojen välillä he..he.
Puumateriaaleista on yllättävän kaunis eri ruskea-vaaleakuvioineen meillä hyljeksitty raita. Kuivuessaan tulee aika kovaksikin ja käsiteltynä esim. parafiiniöljyllä ( elitarvikekelpoinen öljy ) korostuu kuviointi erittäin kauniina. Samoin käsiteltynä pihlaja ja omenapuu ovat kaunista materiaalia tummine ja vaaleine raitoineen...
- jotain tekeillä
Minun käsillä pitää olla aina jotain tekemistä. Olen hurahtanut vähän joka sortiin, tässä vähän luotteloa: kirjonta, revinnäiset, sukat, lapaset, tilkkutyöt, mosaikkityöt, kipsi, kortit, huovutus, paperinaruenkelit ym. Elämä olisi ankeaa, jos tekeminen loppuisi. Tällä hetkellä tuntuu vain, että vuorokaudessa on liian vähän tunteja.
Vaikka tuntuu, että paljon on tekeillä, niin kyllä naapurin rouva hakkaa minut menne tullen, hän käy jopa myymässä tuotteitaan. - on kiva askarrella
ja tehdä itse. Myös lahjapakettien teko on kivaa. Päällystää esim.laatikoita ja tehdä kivat nauhoitukset ja ruusukkeet.. Sääli että visioita enemmän kuin taitoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632