Elisan mobiililaajakaista hidas

Ymmärränkö oikein?

Onko normaalia, että esim. megasen kuvan siirtäminen 384 kb/s (langattomalla)laajaksaistalla kestää minuutteja. Kuluuko tiedonsiirtokapasiitteettia johonkin aivan muuhun ja ymmärränkö asian aivan oikein. Oman laskuoppini mukaan sen pitäisi viedä noin 3s, mutta vaikka se veisi 5 tai 10 sekuntia asialla ei olisi juuri merkitystä. Todellinen tehollinen siirtonopeus on vain joitakin yksittäisiä prosentteja ilmoitetusta nopeudesta, siis se minkä kuvittelen tapahtuvan sekunneissa, vie minuutteja. Mobiililaajakaistan tiedonsiirto ikkuna kertoo tietoja siirtyvän molempiin suuntiin, tosin yhteensä vain pienellä muroto-osalla tuosta 384 kb/s. Kuuluvuudessa ei pitäisi olla vikaa, kaupungin keskustassa ja 3G alueella ainakin Elisan karttojen mukaan. Joskus toimii vielä hitaammin, jos ollenkaan. Viikon ajan olen yrittänyt ja ihmetellyt. Kuvittelin tuon nopeuden riittävän omiiin tarpeisiini, mutta aika tihkuiselta vaikuttaa. Toimiikohan missään ja kenelläkään nopeammin eli onko toivoakaan paremmasta.

Merkilliseti näyttää mainittu operaattori keräävän tänne mainintoja teknisistä ongelmista.

3

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • närkästynyt

"Liittymäsi nopeus on: 47.60kbps
      Voit siis ladata 5.95 KB/sec. PPO:n palvelimelta."
      Tässä elisan arkipäivää.
      Asiasta reklamoito, mitään ei tapahdu.

Tälläistä nopeutta saunalahti todella tarjoaa, vaikka pitäisi olla rajaton nopeus jopa 15 mbit/s
      vaikka elisan verkokartan nopeus pitäiisi yltää jopa 15mbit/s
      Ongelmaa on ollut koko ajan, varsinki viimeiset 3-4vko.
      Samoin myös puhelimen kuuluvuuden osalta.

• myös närkästynyt

Viime viikot Elisa ollut surkean hida. Ei juuri vaativampi selailu onnistu.
        Todella pettynyt tehtyihin liitymäkauppoihin :(

• tripla närkästynyt

Samaa vikaa. Rajoittamaton netti (kaikinpuolin) ja nopeus sellaiset 0.2-0.3 megaa..
      Veljellä samainen puhelin, mutta Soneran liittymä. Ladatessa ohjelmaa oli nopeus vähintään 2 megaa ja parhaillaan 10. Normaalisti tuli kuulemma 6-7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4682
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1201
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe