minulla todettiin kilpirauhasessa kystia joista yksi on suurentunut.tietääkö joku näistä jotain?kilpirauhas arvot olivat kunnossa.kuitenkin ahdistaa koko ajan,on palan tunne kurkussa,hengästyn helposti,välillä huimaa ja välillä käsi tärisee..
imusolmukkeet ovat hieman kasvaneet.lääkäri sanoi ettei kysta haittaa,kuitenkin olen lukenut että joillakin on niitä tyhjennetty kun on oireita.
onko ketään joka tietäisi asiasta jotain?
kilpirauhas kysta
5
6664
Vastaukset
- :::::::::
kerrotko ne arvosi lukuina? hankala sanoa muuten mitään... kystat voivat aiheuttaa esim. ohimenevän liikatoiminnan. jos kysta on iso, se kannattaa tyhjentää mutta harvemmin sen saa yleisellä puolella tyhjennytettyä :(
- yleiselläkin puolella..
Eli mulla oli vuosia kans sama riesa. Oikealla puolella kaulalla kysta, josta imettiin sit nestettä aina silloin tällöin pois. Ihan työterkkarin lähetteellä pääsin. Ei sattunut, mut oli vaikeeta olla nielaisematta silloin, kun tyhjennystä tehtiin, ettei neula ois raapinut.
Lopulta päätettiin poistaa koko kysta ja sehän olikin monikyhmystruuma, joka oli kurotellut itseään vähän joka suuntaan.
Leikkaus oli helppo, eikä sairaalas tarvinnut olla kuin 2 yötä. Haava parani nopeasti ja on nyt miltei huomaamaton. Eikä tarvii ihmetellä kaulapatin kans :) - arvot
yleiselläkin puolella.. kirjoitti:
Eli mulla oli vuosia kans sama riesa. Oikealla puolella kaulalla kysta, josta imettiin sit nestettä aina silloin tällöin pois. Ihan työterkkarin lähetteellä pääsin. Ei sattunut, mut oli vaikeeta olla nielaisematta silloin, kun tyhjennystä tehtiin, ettei neula ois raapinut.
Lopulta päätettiin poistaa koko kysta ja sehän olikin monikyhmystruuma, joka oli kurotellut itseään vähän joka suuntaan.
Leikkaus oli helppo, eikä sairaalas tarvinnut olla kuin 2 yötä. Haava parani nopeasti ja on nyt miltei huomaamaton. Eikä tarvii ihmetellä kaulapatin kans :)OK vai oliko vajista tai liikaa?
- janika73
arvot kirjoitti:
OK vai oliko vajista tai liikaa?
arvot olivat ok.ei mitään liika tai vajaa toimintaa.edelleen tuntuu kaulan ympärillä puristusta ja kuumetta on ollut reilun viikon hieman.
mitään koe paloja ei ole otettu.lääkäri sanoi että pitäisi ottaa,toinen lääkäri sanoi että odotellaan ja katsellaan miten menee... - Kääk!
yleiselläkin puolella.. kirjoitti:
Leikkaus oli helppo, eikä sairaalas tarvinnut olla kuin 2 yötä. Haava parani nopeasti ja on nyt miltei huomaamaton. Eikä tarvii ihmetellä kaulapatin kans :)Mulla todettiin tänään trauman aiheuttama kyhmystruuma. Sain trauman kaulan alueelle melko tasan vuosi sitten. Kilppari turposi, ja se on nyt punkteerattu tyhjäksi kaksi kertaa. Lääkäri ei enää suositellut tyhjennystä mahd. tulehduksen vuoksi. Eikä sen koko siitä kyllä pienentynytkään... Sain lähetteen kirurgille, siis poistetaankohan? Jääkö kaameat arvet? Mimmoinen leikkaus on, sairasloma pitkä? Olen töissä, lapsia, siis naisimmeinen... Mites radiojodi? Onko kellään siitä kokemuksia. Mitä tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077746
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1105997- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552977
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056