Verilättyjä haluaisin

tehdä

Asun Saksassa, enkä nyt muuten tarvitse enään sanakirjoja, mutta nyt haluaisin saada kokoon aineet verilättyihin.
Kuka tietää, mitä on OHRA on saksaksi?
Kaunis kiitos vastauksesta!

13

1238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksaksi

Gerste

Tarvitset varmaankin sitten:

Gerstenmehl

• kiitos ASIALLISESTA

vastauksesta.
        Nimimerkki Gerste taas vinoilee kuten tavallista, toivottavasti hän ei ole tämän palstan sheriffi.On Gerstellä vissiin ongelmia itsensä kanssa.

• Gerste

Kun noin sanoit, ettet enää tarvitse sanakirjoja, Saksassa kun asut, niin saanko kysyä, kuinka kauan menee siihen, ettei vieraassa maassa tarvitse sanakirjoja, kun tarvitsee kuitenkin "ohran" perään netissä kuulutella.

• joka on aina yhtä

viehättävä.
        Ich habe eben nicht so viel mit Backen und Putzen zu tun wie Du.MEINE Arbeit schaffe ich nämlich gut. Bitte nicht spricken aus Neid!

• Pipa01
        joka on aina yhtä kirjoitti:

viehättävä.
        Ich habe eben nicht so viel mit Backen und Putzen zu tun wie Du.MEINE Arbeit schaffe ich nämlich gut. Bitte nicht spricken aus Neid!

Was bedeutet "spricken"?

Ich würde erst einmal scheiben, dass "ich meine Arbeit gut erledige".
        Nichtsdestotrotz, Wörterbücher beinhalten nun mal viele Fehler.

Bildung ist kostenlos und oft auch umsonst. :-)

• Bildung kostenlos ist.
        Pipa01 kirjoitti:

Was bedeutet "spricken"?

Ich würde erst einmal scheiben, dass "ich meine Arbeit gut erledige".
        Nichtsdestotrotz, Wörterbücher beinhalten nun mal viele Fehler.

Bildung ist kostenlos und oft auch umsonst. :-)

Dann gelingt es bald mit dem SCHREIBEN.
        Scheiben sind was Anderes.Gruss an die furchtbar
        nette Dame.
        Aber muss sie hier eine eigene Abteilung haben?

• Pipa01
        Bildung kostenlos ist. kirjoitti:

Dann gelingt es bald mit dem SCHREIBEN.
        Scheiben sind was Anderes.Gruss an die furchtbar
        nette Dame.
        Aber muss sie hier eine eigene Abteilung haben?

Danke für den Gruß und die Ehre, guter Hinweis auch - aber noch immer weiß ich nicht, was spricken ist. Meint sie/er nun "sprechen"?

Ein Scheibchen abzuschneiden wäre auch was...

Larifari Wischiwaschi Firlefanz und Kinkerlitzchen. Tärkeää ei ole se mitä sanot, vaan se mitä menee perille.

Und sich hinterm Pseudonym als Kritiker/in zu verstecken spricht sowieso Bände.

• on selvittänyt minulle,
        Pipa01 kirjoitti:

Danke für den Gruß und die Ehre, guter Hinweis auch - aber noch immer weiß ich nicht, was spricken ist. Meint sie/er nun "sprechen"?

Ein Scheibchen abzuschneiden wäre auch was...

Larifari Wischiwaschi Firlefanz und Kinkerlitzchen. Tärkeää ei ole se mitä sanot, vaan se mitä menee perille.

Und sich hinterm Pseudonym als Kritiker/in zu verstecken spricht sowieso Bände.

että pohjois-Saksassa puhutaan vieläkin paikoittain PLATTDÜÜTSCH, johon on eksynyt paljon sanoja skandinaavisista kielistä, kleen, lytten,spricken jne. Joten etsi sieltä.-Mutta mitä se hyödyttää, kun olet kumminkin aina olet oikeassa.Pidä kuitenkin hyvänäsi Wischi-Waschisi.

• Hallo!
        on selvittänyt minulle, kirjoitti:

että pohjois-Saksassa puhutaan vieläkin paikoittain PLATTDÜÜTSCH, johon on eksynyt paljon sanoja skandinaavisista kielistä, kleen, lytten,spricken jne. Joten etsi sieltä.-Mutta mitä se hyödyttää, kun olet kumminkin aina olet oikeassa.Pidä kuitenkin hyvänäsi Wischi-Waschisi.

Mikä piru siinäkin on että pitää tapella täällä jostain oikeinkirjoittamisesta tai murteista? Suomeksi "saa" kyllä jokainen kirjoittaa kuinka lystää mutta saksaa kirjoittaessa pitäisi olla pilkut ja pisteet kohdallaan. Siis jos on suomalainen..

• hullua
        Hallo! kirjoitti:

Mikä piru siinäkin on että pitää tapella täällä jostain oikeinkirjoittamisesta tai murteista? Suomeksi "saa" kyllä jokainen kirjoittaa kuinka lystää mutta saksaa kirjoittaessa pitäisi olla pilkut ja pisteet kohdallaan. Siis jos on suomalainen..

asia lähti sanan kysymisestä ja jo suomalaiset pätemisentarpeessaan saavat aikaan rytinän sanoista ja kirjoittamisesta,-taitaa olla aika huono itsetunto tai muuten vaan todella elvistelyn ja näytön paikka eräillä.Kantsisko pysyä asiassa.
        Verta olen saanut pikkuisesta lihakaupasta tilaamalla, viikon viiveellä tosin. Sen verran olin "kettu" ja sanoin tekeväni makkaraa vaikka teinkin lettuja, mutta en muistanut siinä hädissäni mitä lettu on saksaksi; no niin: nyt pääseekin taas nää "pätijät" oikein elementtiinsä kun neuvovat mitä pitää sanoa ja miten missäkin päin saksaa; Hah :)

• taitaa olla
        hullua kirjoitti:

asia lähti sanan kysymisestä ja jo suomalaiset pätemisentarpeessaan saavat aikaan rytinän sanoista ja kirjoittamisesta,-taitaa olla aika huono itsetunto tai muuten vaan todella elvistelyn ja näytön paikka eräillä.Kantsisko pysyä asiassa.
        Verta olen saanut pikkuisesta lihakaupasta tilaamalla, viikon viiveellä tosin. Sen verran olin "kettu" ja sanoin tekeväni makkaraa vaikka teinkin lettuja, mutta en muistanut siinä hädissäni mitä lettu on saksaksi; no niin: nyt pääseekin taas nää "pätijät" oikein elementtiinsä kun neuvovat mitä pitää sanoa ja miten missäkin päin saksaa; Hah :)

Jos mä kopioisin tähän viestiin, kuinka jotkut syntyperäiset ystäväni puhuu/kirjoittaa yksityisiä meilejä niin ei taitaisi pätemistarpeessa olevat suomalaisetkaan ymmärtää..:-) Meillä päin on lätyt "Palatschinken" mutta taitavatko Saksassa käyttää myös sanaa Pfannkuchen? Ehkäpä tähänkin saadaan selvyys..:0

• ...

Hei!
      Vastauksen kysymykseesi saitkin jo. Itse olen ihmetellyt, mistä saisi ostettua täällä Saksassa verta, kun kaupassa katsoivat vähän karsaasti kysyessäni asiaa... Onko sinulla tietoa?

• sitä saanut.

Vain neuvon, että pienemmistä lihakaupoista ehkä voisi tilata. Kai pitäisi ihmisille selvittää, että haluaisi tehdä suomalaista Blutwurstia, koska tosiaan katsovat vähän pitkään.-Tapolalta Suomesta on sanottu tässä vuosia sitten, että mustaa makkaraa ja verilettuja voisi tilata isomman määrän talvisaikaan, en ole kyllä tilannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8128
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2768
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1911
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1725
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe