Uusi Buster XXL

mariner

40

14055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Göran

        Kyllä tuo ohjaamo on sen verran keulassa, että aika hiljaa pitää kelissa ajaa. Varsinkin jos vertaan vanhaa XXL:ään.

        Mitähän tälläkin haetaan? Uusveneilijöitä, vai?


      • minävaantaas
        Göran kirjoitti:

        Kyllä tuo ohjaamo on sen verran keulassa, että aika hiljaa pitää kelissa ajaa. Varsinkin jos vertaan vanhaa XXL:ään.

        Mitähän tälläkin haetaan? Uusveneilijöitä, vai?

        pikkubeikkuhan tuo, alumiinisisuksin. jos uutuusarvoa pitää merille hakea niin takakansi saisi olla tasanen ja kaari niin iso että siitä voi seistessä ajon aikana ottaa tukea. näillä suomen liplatus aallokoilla voi nypyyttää, mut isommilla vesillä tuo voisi toimia n.30s keskinopeudella. ps. tasakannella saisi diesel sisäperäkoneen mukavasti!


      • Minäkötyhmä
        minävaantaas kirjoitti:

        pikkubeikkuhan tuo, alumiinisisuksin. jos uutuusarvoa pitää merille hakea niin takakansi saisi olla tasanen ja kaari niin iso että siitä voi seistessä ajon aikana ottaa tukea. näillä suomen liplatus aallokoilla voi nypyyttää, mut isommilla vesillä tuo voisi toimia n.30s keskinopeudella. ps. tasakannella saisi diesel sisäperäkoneen mukavasti!

        Voi olla kuin pikkubeikku vaan sillä erolla että pituutta on varmaan metri enemmän, mutta tilaa ei yhtään enemmän ja hintaa varmaan tuplat.
        Ja alumiinia ei juuri uusien bustereiden sisukset ole olleet enää aikoihin vaan suurimmalta osin halpaa roskismuovia.


      • wow nolifer
        Göran kirjoitti:

        Kyllä tuo ohjaamo on sen verran keulassa, että aika hiljaa pitää kelissa ajaa. Varsinkin jos vertaan vanhaa XXL:ään.

        Mitähän tälläkin haetaan? Uusveneilijöitä, vai?

        emmä ny tiiä toiha on vaa tommone


      • dj
        minävaantaas kirjoitti:

        pikkubeikkuhan tuo, alumiinisisuksin. jos uutuusarvoa pitää merille hakea niin takakansi saisi olla tasanen ja kaari niin iso että siitä voi seistessä ajon aikana ottaa tukea. näillä suomen liplatus aallokoilla voi nypyyttää, mut isommilla vesillä tuo voisi toimia n.30s keskinopeudella. ps. tasakannella saisi diesel sisäperäkoneen mukavasti!

        busterit ovat todella huonoja. varsinkin xl


    • Benssi

      Kuka vitun neropatti vaatii että koko veneen takaosa on yhtä porrashelvettiä/pelti-uimatasoja??? Ainakin toista metriä menee isosta veneestä hukkaan. Voisiko joku kertoa ne älynväläykset tämän takana?

      • fmas

        Isosta veneestä on onnistuttu näppärästi tekemään sisätiloiltaan pieni ja pulpetitkin on jouduttu viemään aika eteen. Ja sitä muovin määrää... näyttää vähän siltä että alumiini yritetään piilottaa niin hyvin kuin mahdollista. Eikö olisi samantien helpompi tehdä koko vene muovista? Kulutuskestävyys ei enää taida paljon suunnittelussa painaa, jos sisäosat tehdään muovista. Nimittäin kuluu se vene laitojen sisäpuoleltakin kovassa käytössä.


      • minävaantaas

        takakannella näkee seisoen kun toinen ajaa verkot ja karit paremmin, tarvii vaan olla kunnollinen kaari josta ottaa tukea. busteria muuten myydään muuallakin kun teidän kylmille särki-vesille :)


      • minäkötyhmä
        minävaantaas kirjoitti:

        takakannella näkee seisoen kun toinen ajaa verkot ja karit paremmin, tarvii vaan olla kunnollinen kaari josta ottaa tukea. busteria muuten myydään muuallakin kun teidän kylmille särki-vesille :)

        varmaan myydään joo lämpimissä olosuhteissa jossa on mukava nakuna istuskella karkeilla peltitasoilla???
        On muuten ihan uutta tietoa että uimatasoilta tähyillään ettei ajeta karille tai verkkoihin! Muistitkohan ottaa aamulla lääkkeesi?


      • Eki The Fisherman

        Hyvät on tasot. Eikun perät. Se muoto hämää kuvissa. Taso ulottuu peräpeilin ulkopuolelle asti ja siinä on lisäks ne ankkuri/narulaatikot päällä. Livenä vaikuttaa aika hyvältä. Näin kalamiehenä tuntuu paikalta, jossa voi hyvin heitellä jigiä seisaaltaan.


    • busterilta

      tullut ht-mallista venettä taikka katollista läpikuljettavaa venettä.

      • Kippoi

        Tulee sekin 2008 keväällä...Busterin sivujen mukaan...


      • Kippoi

        Jotain ton tyylistä kuitenkin esitellään vielä venemessuilla,Busterin sivujen mukaan...


      • Tulee,oletko valmis?

      • nätti
        Tulee,oletko valmis? kirjoitti:

        http://extra.medita.fi/uusiXXL/UusiXXL_AWC.jpg

        Joo, ihan on niinkuin muutkin busterit, eli ruma kuin mikä. Milloinkahan ne oppii taivutelemaan aluminia hiukan nätimmille kaarille, vai oppiivatko ikinä.


      • pakko
        nätti kirjoitti:

        Joo, ihan on niinkuin muutkin busterit, eli ruma kuin mikä. Milloinkahan ne oppii taivutelemaan aluminia hiukan nätimmille kaarille, vai oppiivatko ikinä.

        Ei ne opi ennen kuin on pakko. Niin kauan kuin suomalainen lippalakkimies tykkää peltipurkilla ajosta, niin kauan niitä tehdään.

        Merkillepantavaa on kuitenkin, että joutuivat aloittamaan maalauksen. Seuraavaksi varmaan hiotaan hitsaussaumat ennen maalausta. Sitten vasta alkaa pellin muotoilu.


      • AluM
        pakko kirjoitti:

        Ei ne opi ennen kuin on pakko. Niin kauan kuin suomalainen lippalakkimies tykkää peltipurkilla ajosta, niin kauan niitä tehdään.

        Merkillepantavaa on kuitenkin, että joutuivat aloittamaan maalauksen. Seuraavaksi varmaan hiotaan hitsaussaumat ennen maalausta. Sitten vasta alkaa pellin muotoilu.

        No joo,eihän tuo mikään kaunistus ole,mutta tuo toinen malli kyllä näyttää hyvältä ja uskon sen menestykseen!!


      • ....
        AluM kirjoitti:

        No joo,eihän tuo mikään kaunistus ole,mutta tuo toinen malli kyllä näyttää hyvältä ja uskon sen menestykseen!!

        Eipähän aina tahdo nuo kauneus ja käytännöllisyys mahtua samaan veneeseen. Busterilla on otettu käytännöllisyys ja kestävyys etusijalle ja ulkonäkö on sitten asiallinen kompromissi. Hyvä niin ja uskon tuon tuovan taas menestystä uusille malleille, eipä nuo Busterit ole vielä koskaan flopannut markkinoilla, vaikka näillä palstoilla tulee aina "kritiikkiä" ulkonäöstä.


      • pakko
        .... kirjoitti:

        Eipähän aina tahdo nuo kauneus ja käytännöllisyys mahtua samaan veneeseen. Busterilla on otettu käytännöllisyys ja kestävyys etusijalle ja ulkonäkö on sitten asiallinen kompromissi. Hyvä niin ja uskon tuon tuovan taas menestystä uusille malleille, eipä nuo Busterit ole vielä koskaan flopannut markkinoilla, vaikka näillä palstoilla tulee aina "kritiikkiä" ulkonäöstä.

        Veneen alkuperäinen idea karuna mutta käytännöllisenä kivikon koluajana on alkanut hämärtymään aikoja sitten.


      • Benssi
        .... kirjoitti:

        Eipähän aina tahdo nuo kauneus ja käytännöllisyys mahtua samaan veneeseen. Busterilla on otettu käytännöllisyys ja kestävyys etusijalle ja ulkonäkö on sitten asiallinen kompromissi. Hyvä niin ja uskon tuon tuovan taas menestystä uusille malleille, eipä nuo Busterit ole vielä koskaan flopannut markkinoilla, vaikka näillä palstoilla tulee aina "kritiikkiä" ulkonäöstä.

        mitä niin ylivertaisen käytännöllistä noissa muka on? On nykyään jopa maalattu jotta naarmut varmaan näkyisivät.
        Ja eihä ne koskaan ole olleet kaupallisisa floppeja kun mainoksiin satsataan niin perkeleesti. Eihän tyhmä kuluttaja osaa sitten ostaa muuta kuin sitä mitä naapurilla on.


      • ScandiNaval
        .... kirjoitti:

        Eipähän aina tahdo nuo kauneus ja käytännöllisyys mahtua samaan veneeseen. Busterilla on otettu käytännöllisyys ja kestävyys etusijalle ja ulkonäkö on sitten asiallinen kompromissi. Hyvä niin ja uskon tuon tuovan taas menestystä uusille malleille, eipä nuo Busterit ole vielä koskaan flopannut markkinoilla, vaikka näillä palstoilla tulee aina "kritiikkiä" ulkonäöstä.

        Suomalaista ostajaa ei kiinnosta kulkupelien ulkonäkö. Pätee autoihin ja veneisiin... Parasta on kun voi käyttää laitetta asiantuntemattomasti, ajaa kiville jos haluaa, jättää huoltamatta ja pesemättä. Mutta entäpä se veneen moottori? Tekniikasta kun ei ymmärretä mitään, on moottorikin melko nopeasti romuttamotavaraa.

        Kuinka moni teistä ymmärtää ajaa kylmällä konella matalilla kierroksilla, kunnes öljyt ovat lämmenneet? Painatteko autollakin heti kylmäkäynnistyksen jälkeen hanan pohjaan? Entäpä se sisäänajo, kuinka moni edes katsoo käyttöohjekirjaa, kun ostaa uuden moottorin?


      • minävaantaas
        Benssi kirjoitti:

        mitä niin ylivertaisen käytännöllistä noissa muka on? On nykyään jopa maalattu jotta naarmut varmaan näkyisivät.
        Ja eihä ne koskaan ole olleet kaupallisisa floppeja kun mainoksiin satsataan niin perkeleesti. Eihän tyhmä kuluttaja osaa sitten ostaa muuta kuin sitä mitä naapurilla on.

        maalaus suojaa erittäin hyvin saumoja ja muita himmeämpiä kohtia jottei lämpimissä vesissä kaikki nakerra sitä rikki.


      • minäkötyhmä
        minävaantaas kirjoitti:

        maalaus suojaa erittäin hyvin saumoja ja muita himmeämpiä kohtia jottei lämpimissä vesissä kaikki nakerra sitä rikki.

        Tässä se nähdään kun kaiken maailman minävaantaas-neropatit luulevat tietävänsä asioita. Merialumiini nimenomaan kestää merivettä ja sen oksidikerros suojaa itse metallia paremmin kuin yksikään metallihohtoväri. Seuraavaksi varmaan ehdotat että niiden pitäisi vielä ruveta maalaamaan kaikki roskismuoviosat ettei aurinko haalista niitä.


      • Benssi
        minävaantaas kirjoitti:

        maalaus suojaa erittäin hyvin saumoja ja muita himmeämpiä kohtia jottei lämpimissä vesissä kaikki nakerra sitä rikki.

        Merialumiini kestää merivettä. Myös lämmintä. Mitä muuta halusit tietää?
        Jos saumat hajoaa niin se johtuu metallin väsymisestä eikä maalaamattomuudesta. Olen ollut kerran jopa mukana kun kesken ajon hitsatun aluveneen pohjasauma petti ja rupesi vuotamaan.


      • svenkku

        No mihin ihmeeseen sellaista tarvitaan? Sivukannettomat HT-veneet ovat käyttömukavuudessaan neuvostoliittolaisen sotalaivan luokkaa.


      • plagiaatti
        Tulee,oletko valmis? kirjoitti:

        http://extra.medita.fi/uusiXXL/UusiXXL_AWC.jpg

        Ei varmaankaan oo plagiaatti mistään tuotannossa olevasta veneestä.. mutta pieniä viitteitä näkyy olevan joistain Targa malleista, mutta samapa tuo, en osta kuitenkaan.. Vissiin rahapula mulla mutta olkoon! Ainiin ja en omista kunnollista lippalakkiakaan..=)


      • Bjørn Finnes
        minäkötyhmä kirjoitti:

        Tässä se nähdään kun kaiken maailman minävaantaas-neropatit luulevat tietävänsä asioita. Merialumiini nimenomaan kestää merivettä ja sen oksidikerros suojaa itse metallia paremmin kuin yksikään metallihohtoväri. Seuraavaksi varmaan ehdotat että niiden pitäisi vielä ruveta maalaamaan kaikki roskismuoviosat ettei aurinko haalista niitä.

        On kuule vähän eri tilanne Pohjanmeren rannikolla. Siellä merivesi on merivettä eikä Itämeren murtovettä. Suolapitoisuus konsentroituu vielä veneen pintaan kuivuvassa pisarassa. Se taas aiheuttaa oksidikerrokseen reiän ja alumiiniin pistemäisen syöpymän. Katsokaapas kulkiessanne alumiiniveneitä Ruotsin länsiranniolla ja Norjassa. Niistä tulee tosi rivon näköisiä. Siellä maalipinnasta on hyötyä.


      • minäkötyhmä
        Bjørn Finnes kirjoitti:

        On kuule vähän eri tilanne Pohjanmeren rannikolla. Siellä merivesi on merivettä eikä Itämeren murtovettä. Suolapitoisuus konsentroituu vielä veneen pintaan kuivuvassa pisarassa. Se taas aiheuttaa oksidikerrokseen reiän ja alumiiniin pistemäisen syöpymän. Katsokaapas kulkiessanne alumiiniveneitä Ruotsin länsiranniolla ja Norjassa. Niistä tulee tosi rivon näköisiä. Siellä maalipinnasta on hyötyä.

        tilanne on siis verrattavissa autoihin, jotka ruostuisivat puhki ilman maalipintaa. Eipä vaan ole mikään maali niin hyvä että estäisi täydellisesti hapettumisen, kuten ei autoissakaan. Niinpä on tulevaisuudessa mielenkiintoista nähdä näitä 15 vuotta vanhoja maalattuja ja "kukkivia" veneitä.
        Miksiköhän muuten ei Norjassa valmisteta juuri alumiiniveneitä? Laadukkaita ja köliteräksellä valmistettuja lujitemuoviveneitä kylläkin... "Oikeille merille", siis... ;)


      • lepakko seilaaja

        ainakin paremp kuin se "xl"


    • vene.

      Perätilaa on venytetty mielettömän pitkäksi mikä syö arvokasta tilaa sisäältä missä yleensä matkustajat ovat.Näyttä tosia ahtaalta ainakin kuvissa.

      • larulainen

        siinä takana jonkinlaiset irroitettavat muovilaatikot, vastaavia käytetään ainakin X-mallissa.

        Sinänsä aika valitettavaa, että ei-niin-halpaan veneeseen ilmaantuu aina vain enemmän noita ruiskuvalettuja muoviosia. Tuotantoteknisesti varmaan edullinen ratkaisu, mutta kelpaako tämä linja ostajille..


      • Kuules!

        Sehän on aivan mahtavaa että valtava osa veneestä on uritetulla pellillä päällystettyä uimatasoa!!!
        Kuvittele nyt kuin ihanaa on sellaisen karun alumiinin päällä istuskella munasillaan ja nauttia kateellisen naapurin katseista samalla kun uittaa jalkoja sinilevämössössä.
        Kyllä on taas niin suomalaiselle ostajalle tehty junttivene.


      • töntterö
        larulainen kirjoitti:

        siinä takana jonkinlaiset irroitettavat muovilaatikot, vastaavia käytetään ainakin X-mallissa.

        Sinänsä aika valitettavaa, että ei-niin-halpaan veneeseen ilmaantuu aina vain enemmän noita ruiskuvalettuja muoviosia. Tuotantoteknisesti varmaan edullinen ratkaisu, mutta kelpaako tämä linja ostajille..

        Ei ainakaan minun silmää miellytä noi harmaasta kierrätysmuovista puristetut sisukset ja irtolootat. Karu paatti karuille miehille.


    • Mökki saaressa

      BUSTER on kiilannut itseään retkiveneluokkaan mikä on johtanut siihen että alkuperäinen ajatus kaikki kolhut kestävästä työ- ja mökkiveneestä on vaihtunut.
      Nyky-BUSTER maalattuna hienoveneenä ei enää ole sovelias mökkiveneeksi saareen.
      Tuolla nyky-XXL:llä ei pysty saati viitsi kuljettaa uuneja sun muita painavia betonirenkaita saareen.
      Ilmeisesti iki-BUSTERit ovat niin vankkoja pelejä että meillä kaikilla tarvitsevilla on jo työvene ja siten niiden kysyntä on hiipunut.
      Kun ei edes ole retkiversion rinnalle tuotu työversiota.
      Mistä uusi 6,5 metrinen alumiinityövene niitä haluaville?

      • käyttöön

        Alumiinisia 16-23 jalan veneitä kovaan käyttöön:

        www.alucraft.se, (valmistuttaja ruotsissa, valmistaja Suomen Paraisilla)16, 19 ja 23 jalkaiset
        www.alulaakso.fi, Caprera veneet useita malleja
        Master veneet
        Näistä varsinkin Alucraft sekä Caprera tekee vaikutuksen vahvalla hitsatulla rakenteellaan ja reiluilla levypaksuuksillaan verratuna näihin "hienoihin" paljon myytyihin sarjatuotantopeltirumpuihin jotka ovat tosiaan herkkiä naarmuille sekä kolhuille.


    • Yksinkertaisesti ....

      Kivaahan se on ajella rumalla veneellä. Näyttää itsekin juntilta! Eikö nyt oikeasti saatu parempaa aikaiseksi ja miksi niin perkeleesti myöhässä? - kielii ongelmista suunnittelussa tai tuotannossa. Ennuste on että floppas!!! Ja kuka nuija ostaa rakennus / työveneeksi uuden veneen?? Joku valmiiksi naarmutettu paska käy harjoitteluun ja kovaan työkäyttöön. Eikö rakennus veneeksi ole saatavilla sellaisia terassin näköisiä liikkuvia parvekkeita. ja kiviseenkin saareen olisi kiva ajaa vähän tyyliikkämmin. No oltiihan me vielä hiljattain euroopan suurin LADA kansa! Nyt kai Nivastakin saa jo retro kopiota! ja vielä niitatuista veneistä sen verran, että eikö noi kaikki ole luonnostaan kieroja!!

      • Magnum mies

        ...sitten kehittäkö Magnumia tähän suuntaan...


      • 2345

        kuka ostaa jonkun busterin xxl tai xl. bill gateskö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe