uusi octavia starttaa heikosti

ocusti

Tammikuussa ostettu Octavia 1.6 automaatti (ei DSG) starttaa heikosti, jos ei samalla hieman avita kaasulla. Eilen laitettiin huollossa koneeseen uusi softa, mutta sama ongelma jatkuu. Kylmänä (siis kesällä) kone lähtee suht ok ekalla / tokalla käyntiin. Hankalinta on silloin jos ajon jälkeen auto on seissyt pari tuntia.

Ei kovin herätä luottamusta ajatellen talvikelejä. Onko tietoa mistä moinen mahtaisi johtua?

16

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Octavisti

      Itselläni jo kolmas 1,6 MPI Ocu menossa ja moista vikaa ei ole ole ollut yhdessäkään. Kolmella tutullani myös samanlainen, joista yhdellä automaatti, eikä heilläkään mitään ongelmia. Mutta onko sinun Ocu FSI-koneella? Niissä on ainakin merkkihuollon mukaan ollut jonkun verran kone- ongelmia. Tosin niidenkin pitäisi huollossa käynnillä korjaantua. Tuo FSI:n tekniikka on vielä sen verran uutta, että siinä on vielä lastentauteja niinkuin yleensä aina kaikessa uudessa.

      • ocusti

        Ei ole FSI-moottori vaan ihan perinteinen 1.6 mitä on myyty ainakin pari vuotta.


      • Octavisti
        ocusti kirjoitti:

        Ei ole FSI-moottori vaan ihan perinteinen 1.6 mitä on myyty ainakin pari vuotta.

        Mpi:tä koneena jo paljon kauemmin. Mielenkiintoista toki mikäli sinulla on Mpi, sillä noissa moottoreissa ei ole Skodan kohdalla ongelmia ollut.Mutta kaikkihan on mahdollista kun on kysymys tekniikasta.


      • ocusti
        Octavisti kirjoitti:

        Mpi:tä koneena jo paljon kauemmin. Mielenkiintoista toki mikäli sinulla on Mpi, sillä noissa moottoreissa ei ole Skodan kohdalla ongelmia ollut.Mutta kaikkihan on mahdollista kun on kysymys tekniikasta.

        huoltoon vaan kun ei tuo ole normaalia. Eilen ihan testillä pidin virta-avainta starttiasennossa noin 10s kunnes vihdoin starttasi. Veikkaan että 30 asteen pakkasella tulee olemaan aika hiljaista jos tuota ei nyt saadan kuntoon.


      • huoltoon vaan
        ocusti kirjoitti:

        huoltoon vaan kun ei tuo ole normaalia. Eilen ihan testillä pidin virta-avainta starttiasennossa noin 10s kunnes vihdoin starttasi. Veikkaan että 30 asteen pakkasella tulee olemaan aika hiljaista jos tuota ei nyt saadan kuntoon.

        En osaa auttaa enkä kertoa mikä mahdollisesti on pielessä, mutta sen voin sanoa, että huono käynnistyvyys ei ole ominaisuus vaan jossain on vikaa. Oma MPI-pannulla varustettu auto käynnistyy aina nöyrästi. Niin kesällä kuin talvellakin.

        Samaa moottoria on muuten käytössä myös Golfissa ja audi A3:ssa.


    • taas jälleen

      Kohta joku valopää ilmoittaa sen olevan konsernivian, ja ei liity Skodiin mitenkään.

      • sulla...

        senkin valopää, ole muuta tekemistä kuin roikkua Skoda palstalla?


      • jos sinulla

        ei ole mitään aiheeseen liittyvää.


    • Taunovaan

      Kuullostaa siltä, että yhtenä vaihtoehtona viaksi voisi olla moottorin lämpötila-anturin vika. Antaa vääriä arvoja moottorin lämpötilasta ja syöttää liikaa bensaa koneeseen. Vikakoodia tämä vika ei anna. Kylmänä ei haittaa, koska silloin kuuluukin vähän ryypyttää mutta lämpimänä kone saa liikaa ja saa sahata pitkään että lähtee. Vaihda anturi, sillä niissä on ollut paljon vikoja ja anturi maksaa n. 25e ja vaihto on yksinkertainen operaatio.

      • epäilen!

        Just meinasin kirjoittaa kanssa samasta vikavaihtoehdosta kommentin! Tuo anturivika tosiaan 1,6 MPI:ssä aika yleinen. Anturin toiminta on muutoinkin VAG-tuotteissa kunnossaan ollessaankin erikoinen: jo 80-90-luvun taitteessa silloisissa ruiskukoneissa (sekä monipiste- että yksipistesuihkut) anturi kiukutteli silloin, kun omistaja laittoi autonsa pakkasilla lohkolämmittimen piuhaan. Anturi haisteli lämpötilaa ja kuvitteli että kesärikastus riittää. Koneissa oli kautta 90-luvun ongelmia juuri tolpan piuhasta pakkasilla startatessa kun kone ei käynnistynytkään kunnolla ekalla startilla juuri anturin "tyhmyyden" vuoksi.

        Vie vaan autosi merkkikorjaamolle ja vaadi tutkimaan ja toki vaihtamaan anturi. Uskon 99%:sti että pääset viasta kun se vaihdetaan. Näissä MPI-koneissakin ulkona talvella säilytettäessä on paras starttikeino pitää auto ilman lohko/säteilylämppäriä ja startata vaan ihan kylmänä, silloin anturi kunnossa oleva auto starttaa laakista, laittaa vaan kunnon 0/40 W-öljyt koneeseen.


      • aiiivan,,
        epäilen! kirjoitti:

        Just meinasin kirjoittaa kanssa samasta vikavaihtoehdosta kommentin! Tuo anturivika tosiaan 1,6 MPI:ssä aika yleinen. Anturin toiminta on muutoinkin VAG-tuotteissa kunnossaan ollessaankin erikoinen: jo 80-90-luvun taitteessa silloisissa ruiskukoneissa (sekä monipiste- että yksipistesuihkut) anturi kiukutteli silloin, kun omistaja laittoi autonsa pakkasilla lohkolämmittimen piuhaan. Anturi haisteli lämpötilaa ja kuvitteli että kesärikastus riittää. Koneissa oli kautta 90-luvun ongelmia juuri tolpan piuhasta pakkasilla startatessa kun kone ei käynnistynytkään kunnolla ekalla startilla juuri anturin "tyhmyyden" vuoksi.

        Vie vaan autosi merkkikorjaamolle ja vaadi tutkimaan ja toki vaihtamaan anturi. Uskon 99%:sti että pääset viasta kun se vaihdetaan. Näissä MPI-koneissakin ulkona talvella säilytettäessä on paras starttikeino pitää auto ilman lohko/säteilylämppäriä ja startata vaan ihan kylmänä, silloin anturi kunnossa oleva auto starttaa laakista, laittaa vaan kunnon 0/40 W-öljyt koneeseen.

        Täytyy ihmetellä tuota perinteistä tolppa lämmitystä nykyisin, kun todellakin 0/40w öljy moottorissa tekee koko lämmityksen täysin tarpeettomaksi moottorin kulumisen kannalta, se on taasen eriasia kun ajomatka on lyhyt ja nyky diesel nokalla, silloin matkustamon lämpivyyden ja huurteenpoiston kannalta on ko. tolppa-lämmitys paikallaan, itse olen käyttänyt 0-40 öljyä eikä paluuta entiseen ole.


      • aiiivan,,.
        epäilen! kirjoitti:

        Just meinasin kirjoittaa kanssa samasta vikavaihtoehdosta kommentin! Tuo anturivika tosiaan 1,6 MPI:ssä aika yleinen. Anturin toiminta on muutoinkin VAG-tuotteissa kunnossaan ollessaankin erikoinen: jo 80-90-luvun taitteessa silloisissa ruiskukoneissa (sekä monipiste- että yksipistesuihkut) anturi kiukutteli silloin, kun omistaja laittoi autonsa pakkasilla lohkolämmittimen piuhaan. Anturi haisteli lämpötilaa ja kuvitteli että kesärikastus riittää. Koneissa oli kautta 90-luvun ongelmia juuri tolpan piuhasta pakkasilla startatessa kun kone ei käynnistynytkään kunnolla ekalla startilla juuri anturin "tyhmyyden" vuoksi.

        Vie vaan autosi merkkikorjaamolle ja vaadi tutkimaan ja toki vaihtamaan anturi. Uskon 99%:sti että pääset viasta kun se vaihdetaan. Näissä MPI-koneissakin ulkona talvella säilytettäessä on paras starttikeino pitää auto ilman lohko/säteilylämppäriä ja startata vaan ihan kylmänä, silloin anturi kunnossa oleva auto starttaa laakista, laittaa vaan kunnon 0/40 W-öljyt koneeseen.

        Täytyy ihmetellä tuota perinteistä tolppa lämmitystä nykyisin, kun todellakin 0/40w öljy moottorissa tekee koko lämmityksen täysin tarpeettomaksi moottorin kulumisen kannalta, se on taasen eriasia kun ajomatka on lyhyt ja nyky diesel nokalla, silloin matkustamon lämpivyyden ja huurteenpoiston kannalta on ko. tolppa-lämmitys paikallaan, itse olen käyttänyt 0-40 öljyä eikä paluuta entiseen ole.


    • ocusti

      Ei ollut vikaa lämpötila-anturi. Kaksi päivää huollossa etsittiin vikaa ja sama ongelma jatkuu. Nyt tekee joskus myös sitä, että jos lähtee käyntiin niin sammuu sekunnin parin päästä. Kaasulla saa avittaa starttia jos meinaa saada koneen nollakelissä käyntiin tai edes parin tunnin seisomisen jälkeen.

    • mpi1.6

      mitenköhän tarina pääättyi?

      Itsellä ruiskun vuoto aiheutti tuollaista.

      • Herää pahvi

        Ihan sama; tapauksestahan on jo VIISI VUOTTA AIKAA.


      • vuotava ruisku
        Herää pahvi kirjoitti:

        Ihan sama; tapauksestahan on jo VIISI VUOTTA AIKAA.

        Kyllä se jo alkaa kiukuttamaan, jos Skoda ei ole viiteen vuoteen kunnolla käynnistynyt. Pari päivää kuussa pajalla ja vikaa ei vaan löydy. MIssä on merkkiliikkeen huollon ammattitaito, tuuliajollako ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe