Yli kaksi vuotta olen ajanut niin, että vain yksi ylimääräinen korjaamokäynti on tullut tehtyä. Ohjaustehostimessa oli narinaa. Muuten auto on toiminut hienosti. Radioon olen ollut tyytymätön. Sen kuuluvuus on hyvä, mutta bassotoistot onnettomat säädöistä huolimatta. Auton melutaso aleni, kun vaihdoin renkaiden nopeusluokkaa pykälää pienemmäksi. Alakierrosten vääntö on heikkoa, mutta kaikkeen tottuu. Kilpailijat tässä kokoluokassa ovat kuitenkin aika kovia, joten hieman kannattaisi kohentaa joitakin ominaisuuksia. Mutta laatu on parempaa kuin mitä merkin maine antaa olettaa.
Peugeot 407:n laadusta
11
3416
Vastaukset
- ehkä ei
kannattaisi kiinnittää niin hirveästi huomiota niiden marinoihin jotka toyotalla joutuvat ajamaan...
- 407 laadusta
mutta kilpailijoihin nähden kaikki ominaisuudet ovat aika heikkoa tasoa. Auto-Bildin testissä jäi selvästi viimeiseksi. Mukana olivat muistaakseni.Avenis, Vectra, Mondeo, Passat ja joku Kia ! Pahoittelen !
- testit ovat
407 laadusta kirjoitti:
mutta kilpailijoihin nähden kaikki ominaisuudet ovat aika heikkoa tasoa. Auto-Bildin testissä jäi selvästi viimeiseksi. Mukana olivat muistaakseni.Avenis, Vectra, Mondeo, Passat ja joku Kia ! Pahoittelen !
muihin vakavammin otettaviin saksalaisiinkin autolehtiin verrattuna enemmän tai vähemmän viihdettä. Milloin muuten olet nähnyt muun kuin saksalaisen merkin voittavan Autobildin testin? Harvemmin. Suomalainen versio on jopa yleisönosastojuttuja myöten käännetty saksasta. Pahoittelen, lue muitakin autolehtiä.
- "näin"
407 laadusta kirjoitti:
mutta kilpailijoihin nähden kaikki ominaisuudet ovat aika heikkoa tasoa. Auto-Bildin testissä jäi selvästi viimeiseksi. Mukana olivat muistaakseni.Avenis, Vectra, Mondeo, Passat ja joku Kia ! Pahoittelen !
ja meidän tekniikan maailmammekin on vain ja ainoastaan tekniikan nakke nakuttaja, sen lauluja laulat kenen leipää syöt, näin on ollut ja on vastakin oleva.
- sinulla on ollut ?
407 laadusta kirjoitti:
mutta kilpailijoihin nähden kaikki ominaisuudet ovat aika heikkoa tasoa. Auto-Bildin testissä jäi selvästi viimeiseksi. Mukana olivat muistaakseni.Avenis, Vectra, Mondeo, Passat ja joku Kia ! Pahoittelen !
Oikea tieto syntyy vain kokemuksesta, kaikki muu on kuulopuhetta, eikä niitä monen mutkan takaa tulleita tarinoita kannattaisi ainakaan lehteen tulla kirjoittelemaan, kun näköjään sinulla sitä tietoa ei ole.
Itselläni on muutaman Mersun ja Volvon jälkeen menossa 407 HDI ja en ole koskaan saanut niin mukavaa, edullista ja luotettavaa kyytiä aiemmin. Ja ostan autoni aina uutena.
Pösöllä on malleja, jotka ovat nakertaneet sen mainetta paljonkin, esim.307, mutta 407 on taatusti lunastanut paikkansa laatuautona ! - saksan seiska
407 laadusta kirjoitti:
mutta kilpailijoihin nähden kaikki ominaisuudet ovat aika heikkoa tasoa. Auto-Bildin testissä jäi selvästi viimeiseksi. Mukana olivat muistaakseni.Avenis, Vectra, Mondeo, Passat ja joku Kia ! Pahoittelen !
HS:n tilastoituja vikakohteita, niin aika vähän on vikoja ilmennyt. Kyllähän saksan seiska kirjoittelee, mitä mieleen tulee.
- Pösömiestenkin
saksan seiska kirjoitti:
HS:n tilastoituja vikakohteita, niin aika vähän on vikoja ilmennyt. Kyllähän saksan seiska kirjoittelee, mitä mieleen tulee.
jutut muuttua, jos yksikin Pösö voittaisi TM tai esim Auto Bildin testin-lehdistä tulisi totuudentorvia kertaheitolla aivan kuten Toyotallakin tapahtui. Viime vuodet Tojokansa on syyttänyt TM: aa saksalaisautojen suosimisesta (maksetuista jutuista), mutta kun Avensis voitti viime testin muuttui ääni kellossa välittömästi. TM on asiantuntevin autolehti " maailassa ". Näin muuttuu maailma "eskoseni " !!!
- vain sinulle
Pösömiestenkin kirjoitti:
jutut muuttua, jos yksikin Pösö voittaisi TM tai esim Auto Bildin testin-lehdistä tulisi totuudentorvia kertaheitolla aivan kuten Toyotallakin tapahtui. Viime vuodet Tojokansa on syyttänyt TM: aa saksalaisautojen suosimisesta (maksetuista jutuista), mutta kun Avensis voitti viime testin muuttui ääni kellossa välittömästi. TM on asiantuntevin autolehti " maailassa ". Näin muuttuu maailma "eskoseni " !!!
tiedoksi, niin 307 on voittanut TM:n ja tuulilasin testejä enemmän kuin Toyotat yhteensä...
- autoilija 1
Pösömiestenkin kirjoitti:
jutut muuttua, jos yksikin Pösö voittaisi TM tai esim Auto Bildin testin-lehdistä tulisi totuudentorvia kertaheitolla aivan kuten Toyotallakin tapahtui. Viime vuodet Tojokansa on syyttänyt TM: aa saksalaisautojen suosimisesta (maksetuista jutuista), mutta kun Avensis voitti viime testin muuttui ääni kellossa välittömästi. TM on asiantuntevin autolehti " maailassa ". Näin muuttuu maailma "eskoseni " !!!
en mielestäni maininnut mitään muuta merkkiä viestissäni, vai havaitsitko sinä sen. Ensinnäkään en omista pösöä, mutta en pidä sitäkään vaihtoehtoa pois suljetuna, seuraavaa autoa hankkiessani. Kyllä se saksalainen autolehti on seiskan tasoinen, itselläni ei ole tapana haukkua muita merkkejä, kirjoittaessani autoista, siinä asiassa näkee hölmöyden, kun menee muille sivuille haukkumaan tietämättömyyttään muita merkkejä, kehuakseen omaa merkkiä maailman parhaaksi, ymmärsitkö? jos et, niin siinä se sinun tyhmyytesi näkyy erittäin selvästi.
- Puolueeton Tony
Pösömiestenkin kirjoitti:
jutut muuttua, jos yksikin Pösö voittaisi TM tai esim Auto Bildin testin-lehdistä tulisi totuudentorvia kertaheitolla aivan kuten Toyotallakin tapahtui. Viime vuodet Tojokansa on syyttänyt TM: aa saksalaisautojen suosimisesta (maksetuista jutuista), mutta kun Avensis voitti viime testin muuttui ääni kellossa välittömästi. TM on asiantuntevin autolehti " maailassa ". Näin muuttuu maailma "eskoseni " !!!
Aivan sama mitä jotkut lehdet tai testit sanovat, kun käytäntö on osoittanut luotettavuuden, se riittää. Aloittaja kirjoittaa olevansa tyytyväinen, kun kahden vuoden aikana on tullut vain yksi ylimääräinen huoltokäynti... Kuinka ollakaan meillä ei 19 vuoden aikana ole Toyotassa ollut minkäänlaista vikaa, saati jonkun kahden vuoden aikana joka menee hetkessä... Eikä myöskään toisessa japanilaisessa mitään, tällä ikää 10 vuotta. Säännölliset öljynvaihdot vain ja tietysti muut määräaikashuollot uutena.
Kyllä mullekin yksi Pösön malli kelpaisi ulkonäkönsä puolesta, jos vaan tietäisi että vikoja ei sitten ainakaan viiteen vuoteen ilmene... Sillä tänne eksyinkin. Ja monta muutakin merkkiä on vaihtoehtoina (kolmanneksi autoksi), mutta kynnys on kova ja varsinkin käytettyjen kohdalla kun ei sellaista ole koskaan perheessä ollut.
- Markonen
Laatu on suhteellista ja lähtee omista vaatimuksista. Maailmassa on varmasti monta parempaakin autoa kuin 407, mutta jos omat vaatimukset kohtaavat 407 ominaisuudet, niin hinta/laatusuhdetta on vaikea ohittaa.
Vaihtokuume iski keväällä, tutkin tarjontaa (nykyinen 407 2.2 Sport) ja kun rinnalla oli Audi 4 ja Jaguar x-type, niin varustelut ja ajomukavuus johti pysymään 407:ssa. Mielipiteeni koskee vain näitä autoja, tiedän, että on olemassa BMW:tä ja Mersuja ja muitakin, joiden hinta on tavoittamattomissani.
Nykyinen on otettu käyttöön 6/2004, ajettu noin 65000, tehtaan takaisinkutsujen ja huoltojen lisäksi käynyt kerran korjaamolla (vakionopeuden viiksi vaihdettiin kuukausi ostosta). Toinen avaimista ja öljytikku on vaihdettu (molemmat takuuseen). Avaimesta rikkoutui kumit, se toimi normaalisti ja öljytikusta tuli muovinen.
En tiedä onko kukaan muu huomannut, mutta minulla ajotietokone menee sekaisin, jos sitä ei nollaa (jossain 3000-4500 km:n välissä). Se jotenkin sotkee kulutus ja keskinopeuslukeman).
Polttoaineen kulutus on kilometrien myötä laskenut, nyt saattaa maantiellä mennä 6,9, uudempana ei tahtonut päästä alle 7,5:n (Lieneekö kitkan pienentymistä vai onko kompuutterille keksitty parempia säätöjä). Tämä siis 80-90 maantienopeuksilla. Kaasua painamalla bensaa saa toki kulumaan enemmänkin, auton iloisen sporttinen luonne ja ajo-ominaisuudet oikeastaan vaativat käyttämään kaasua. Vaikka 2.2:ssa on tehoa 120kW, niin sama väännöttömyys alakierroslukualueilla vaivaa, mistä edelläkin puhuttiin.
Takapenkillä ei yleensä istu kukaan, autolla ei kuljeteta rattaita tai mitään muutakaan suurta, joten sisätilojen autaudella ei minun vaatimuslistalla ole painetta. Olen tosin istunut takanakin, ehkäpä takatilat on myös mielikuvakysymys, koska olen sopinut sinnekin ihan siedettävästi.
Kun laitoin vaatimuslistani autotallin autohakuun (hintarajauksella), se palautti vain 407: malleja. Kun poistin peruutustutkan, listalle tuli myös Skodia, pitäneeköhän minun harmitella, kun en sitä käynyt testaamassa.
Autossa ei ole mitään, mikä todella harmittaisi, mutta sitä huoltava organisaatio on sitten kokonaan toinen juttu. En viitsi sitä tässä mainita, koska jo pelkkä ajattelu saa verenpaineeni kohoamaan. Onneksi siellä ei tarvitse tämän auton kanssa paljoa enää majailla (oletan, että 3 vuoden kokemus ja takaisinkutsut ovat karistaneet suurimmat suunnitteluvirheet).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733814Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92041Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2291365- 1351266
- 1121158
- 1121138
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701050Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61005- 60984
- 35906