Maahanmuuttava työvoima = must !

Maahanmuuttajat on monellekkin tekosyy omaan saamattomuuteen, ja sitä kautta koettuun “huonoon oloon”. Jos maahanmuuttajille annettaisiin mahdollisuus työtekoon heti kun maahan tulevat, niin heitä ei tarvitsisi yhteiskunnan varoista juurikaan ruokkia. Itä-Afrikan tulijat on pääosin erikseen, mutta muut tekisivät töitä jos vain työluvan saisivat heti, eikä vasta 1/2-1 vuoden päästä.

Työvoimapulasta voivotellaan ja maahanmuuttajia toivotaan, mutta työnteko estetään. Ristiriitaista eikö totta? Miten tuo yhteiskuntaan integroituminen onnistuu jos ei luoda siihen mahdollisuuksia? Hallitus ja eduskunta voi vain katsoa peiliin samalla kun ihmettelevät, että kun maahanmuuttajat ei työllisty. Huono on työllistyä, jos työluvan saanti kestää ja kestää.

Suurin maahanmuuttaja ryhmitymä Suomessa on Venäläiset joita oli 2006 lopussa 25326 henkeä 2. Virolaiset 17600 henkeä ja 3. sitten Ruotsalaiset, joita oli 8265, ja sitten 4. Somalit joita oli 4623 henkeä. Kuitenkin nuo muslimit tuntuu olevan noiden tiettyjen tahojen hampaissa jatkuvasti, vaikka heidä osuutensa on vain muutama % koko ulkomaalaisväestöstä.

Kyse onkin enemmän asenteellisuudesta ja vääristetyistä mielikuvista, kuin todellisista ongelmista. Ongelma on lähinnä siinä ettei luoda oikeita mahdollisuuksia niille maahanmuuttajaryhmille, jotka oikeasti haluaa sitoutua ja asettua, suomalaiseen yhteiskuntaan.

Tätä keskustelua pitäisi käydä ilman ylimääräisiä intohimoja, joita valitettavasti mm. tälläkin palstalla joidenkin taholta esiintyy.

Joka tapauksessa Suomi niminen valtio tulee tarvitsemaan ulkomaista työvoimaa, koska jo nyt on selvää että tulevat eläkkeet edellyttää tekijöitä, joita jostain kumman syystä suomesta ei saada aikaiseksi.

Miksi sitten suomesta ei noita tekijöitä löydy, niin sitä pitänee itsekunkin tutkistella tykönnään. Yhteiskuntamme tärkeimpiä asioita lienee sen ylläpitäminen taloudellisesti, ei niinkään poliittisesti tai uskonnolliseti. Vain talous tuo leivän pöytään ei uskonto tai politiikka.

23

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maahamme ei kannata

päästää minkään väristä porukkaa joista 90 % elää suorilla tulonsiirroilla ja siitä lopusta 10 % suurin osa taluttaa toisia uskonveljiään ja sisariaan peruskouluissa, sosiaalitoimistoissa tai ne työt on muuten vaan eskoahositrassa-pukuneekeriteeveessä-kaikillaonkivaa luokan pseudotöitä.

Läskit ja typeränkorruptoituneet kepulaiset pois lihomasta suojatyöpaikoistaan sekä loisivat ja rötöstelevät kaikenväriset ulkkarit, joita on vähemmistö, ulos maasta. Siinäpä sitä vaalivoiton tuovia siemeniä persuille.

• ymmärrä

mikä on todellisuus. Jos olet 50-60 vuotias, niin sinunkin eläkkeiden maksajiksi tarvitsemme maahanmuuttajia. Tulonsiirroista onturha edes keskustella, kun suomalaisista liian moni elää noiden varassa, vaikka eivät sitä edes ansaitsisi.

• jos ajattelee
        ymmärrä kirjoitti:

mikä on todellisuus. Jos olet 50-60 vuotias, niin sinunkin eläkkeiden maksajiksi tarvitsemme maahanmuuttajia. Tulonsiirroista onturha edes keskustella, kun suomalaisista liian moni elää noiden varassa, vaikka eivät sitä edes ansaitsisi.

edes vähän niin huomaa ettei tänne edelleenkään kannata tuoda sosiaaliavustuksille eläviä loisia, vaikka niistä pieni osa työtä tekisikin.. katspas, vanhenee ja eläkettä naukuu se "kultamunakin"..

• Jo viisi vuotta olen vaatinut tekemistä maahanmuuttajille, mutta ei, ainoat jotka työllistyvät ovat
      valtionavuilla niiden parissa työskentelevät, he ovat suurin este integraatiolle, jos maahanmuuttajalle kävisi niin ikävästi että hän sopeutuisi ja työllistyisi, valtion avut kunnalle loppu.
      Minä vaadin maahanmuuttajille työttä jos siitä ei ole, ei pidä tuoda ihmisiä maahan ja varastoida suomen lähiöhiin.

• keittiön ikkunasta.

Eikös sullakaan Ari ole parempaa tekemistä lauantai-iltaisin kuin arabien hyysäämistä ja miettiä typeriä sianlihakieltoja.
      Menisit vaikka Aapeliin,voisi sieltä joku nainenkin löytyä sinulle,mikäli johonkin pystyt.

• Kuka on taas kerran puhunut Arabeista, ja miksi yleensäkään puhua Arabeista. Tai kuka on puhunut sianlihakielloista? Eiköhän se ole jokaisen oma asia, mitä suuhunsa tunkee. Kinkku on ihan ok, vaikka jos sitä vertaa esim. nautaan, niin se on todistettavasti epäterveellisempää.

Aapeliin! Jos minun on mentävä kapakkaan, niin kullä se olisi joku muu paikka kuin Aapeli. Katsos kun minä menen kapakkaan, niin haen sieltä tiettyä tasoa ja tietynlaista ympäristöä. Minulle ei riitä joku lähiökapakka, josta saa keppanaa, vaan siinä pitää olla jotain oikeesti viihdyttävää.

Naisiin liityyviä asioita ei kannata juuri kenenkään pohtia sillä se ei ole mikään ongelma,
        ei ainakaan minulle. Pystyväisyydenkin olen jo osoittanut kun minulla on siitä selkeää näyttöä, toisin kuin niillä jotka siitä tekee numeroa.

• keittiön ikkunasta
        AriKähärä kirjoitti:

Kuka on taas kerran puhunut Arabeista, ja miksi yleensäkään puhua Arabeista. Tai kuka on puhunut sianlihakielloista? Eiköhän se ole jokaisen oma asia, mitä suuhunsa tunkee. Kinkku on ihan ok, vaikka jos sitä vertaa esim. nautaan, niin se on todistettavasti epäterveellisempää.

Aapeliin! Jos minun on mentävä kapakkaan, niin kullä se olisi joku muu paikka kuin Aapeli. Katsos kun minä menen kapakkaan, niin haen sieltä tiettyä tasoa ja tietynlaista ympäristöä. Minulle ei riitä joku lähiökapakka, josta saa keppanaa, vaan siinä pitää olla jotain oikeesti viihdyttävää.

Naisiin liityyviä asioita ei kannata juuri kenenkään pohtia sillä se ei ole mikään ongelma,
        ei ainakaan minulle. Pystyväisyydenkin olen jo osoittanut kun minulla on siitä selkeää näyttöä, toisin kuin niillä jotka siitä tekee numeroa.

Ajattelin,kun et ihan ikäloppu ole niin kannattaako tälläistä korvike-elämää viettää jatkuvasti viikonloppuisin tietokoneen ääressä.

• Suomessa vain
        AriKähärä kirjoitti:

Kuka on taas kerran puhunut Arabeista, ja miksi yleensäkään puhua Arabeista. Tai kuka on puhunut sianlihakielloista? Eiköhän se ole jokaisen oma asia, mitä suuhunsa tunkee. Kinkku on ihan ok, vaikka jos sitä vertaa esim. nautaan, niin se on todistettavasti epäterveellisempää.

nostamassa tukia ja nussimassa lisää sossun asiakkaita hamaan maaiman tappiin.Joutas kyllä mustalaisetkin välillä elättään itsensä...

• mutta minä vain kysyn
        keittiön ikkunasta kirjoitti:

Ajattelin,kun et ihan ikäloppu ole niin kannattaako tälläistä korvike-elämää viettää jatkuvasti viikonloppuisin tietokoneen ääressä.

että onko ikkunassa roikkuminen sitten erillaista, tai onko kapakka parempi vaihtoehto kuin koti? Mikä siinä keittiönikkunassa roikkumisessa kiehtoo?

• määristä
      • tuolla on

suomalaisen yhteiskunnan tarpeiden kanssa? Ei mitään!

• Sinähän harvinainen mulkku olet. Antaisin puoluejohtajana kenkää perseelle tuollaiselle idiootille. Huomenna otetaan avoin väittelytuokio aiheesta tällä palstalla. Älä nyt jumaliste sano olevasi Perussuomalainen, huomenna sinut tullaan kyykyttämään niin, että äänestäjäkunta nauraa mahansa kipeäksi.

Ari "turhanjauhaja" Käräjä, huomenna katsotaan mikä on sinun politiikkasi kestävyys faktojen valossa! Muutenkin minun täytyy todeta, että olen katsellut pikkumaista politikointiasi läpi sormien. Tästä päivästä lähtien sinä et ole Perussuomalaisten jäsem, sinut on erotettu!

• jotenkin yksinkertainen

tai jotain wwwnational? eihän Ari ole edes puolueen jäsen, enempää kuin sinäkään. Siksi toisekseen mikä sinä olet päsmäröimään palstalla? Onko sinulla jotain auktoriteettia? Ei! Meiollä jokaisella on oikeus mielipiteisiin, ja mitä mennään tuohon Arin aloitukseen, niin sen allekirjoittaa useimmat taloustuntijat tässä maassa. Sinulle on kaikki maahanmuuttajat kauhistus koska olet pikkuinen ja munaton. Sinä pelkäät varjoasikin , koska se on musta.

• jotenkin yksinkertainen kirjoitti:

tai jotain wwwnational? eihän Ari ole edes puolueen jäsen, enempää kuin sinäkään. Siksi toisekseen mikä sinä olet päsmäröimään palstalla? Onko sinulla jotain auktoriteettia? Ei! Meiollä jokaisella on oikeus mielipiteisiin, ja mitä mennään tuohon Arin aloitukseen, niin sen allekirjoittaa useimmat taloustuntijat tässä maassa. Sinulle on kaikki maahanmuuttajat kauhistus koska olet pikkuinen ja munaton. Sinä pelkäät varjoasikin , koska se on musta.

Kyse on ainoastaan siitä, että olen Aria kymmenen kertaa fiksumpi, hän on suorastaan idiootti minuun verrattuna. Toisaalta sinä Ari voit elää kuvitelmissasi, mutta kuten sanottua, nuijin sinut koska vain suohon, verbaalisesti, fyysisesti ja kaikin mahdollisin tavoin.

Katsos minä olen Perussuomalainen, minusta Halme oli fiksu jätkä vaikka häntä ei aivokapasiteetilla rangaistukaan. Minusta suomalaisuus on jotain mitä ei saada ilmaiseksi Halpa Hallista tai Citymarketista plussa kortti hakemusta täyttämällä. Kähärät pitäis viedä saunantaakse ja lopettaa, jos joskus näen kyseisen närtin edessäni niin teen sen oma-aloitteisesti, omilla käsilläni.

• MKZJ
        wwwnational kirjoitti:

Kyse on ainoastaan siitä, että olen Aria kymmenen kertaa fiksumpi, hän on suorastaan idiootti minuun verrattuna. Toisaalta sinä Ari voit elää kuvitelmissasi, mutta kuten sanottua, nuijin sinut koska vain suohon, verbaalisesti, fyysisesti ja kaikin mahdollisin tavoin.

Katsos minä olen Perussuomalainen, minusta Halme oli fiksu jätkä vaikka häntä ei aivokapasiteetilla rangaistukaan. Minusta suomalaisuus on jotain mitä ei saada ilmaiseksi Halpa Hallista tai Citymarketista plussa kortti hakemusta täyttämällä. Kähärät pitäis viedä saunantaakse ja lopettaa, jos joskus näen kyseisen närtin edessäni niin teen sen oma-aloitteisesti, omilla käsilläni.

Perin mielenkiintoista, ihanko siis olet sitä mieltä että omin käsin meinaat teilata Kähärän/ KähäräT kuten mainitsit?

Muuten pieni kommentinpoikanen itse aiheeseen.. suomalaisuus tai edes PerusSuomalaisuus ei minun mielestäni kata ulkomaalaisvihaa rodun tmv. seikan perusteella vaan halun tehdä töitä Suomen hyväksi. Mielipide-eroja tosin näkyy olevan ja kaikilla on mielipiteeseensä oikeus.

• MKZJ kirjoitti:

Perin mielenkiintoista, ihanko siis olet sitä mieltä että omin käsin meinaat teilata Kähärän/ KähäräT kuten mainitsit?

Muuten pieni kommentinpoikanen itse aiheeseen.. suomalaisuus tai edes PerusSuomalaisuus ei minun mielestäni kata ulkomaalaisvihaa rodun tmv. seikan perusteella vaan halun tehdä töitä Suomen hyväksi. Mielipide-eroja tosin näkyy olevan ja kaikilla on mielipiteeseensä oikeus.

Katsos olen kaiken maailman Kähäröitä valovuoden edellä, mieleni on terävä ja kirkas, fyysisesti olen erinomaisessa toimintakunnossa. Kyseistä herra Kähärän Aria en kuitenkaan lähde uhkailemaan, jos sitä luulet, olen aina vastustanut tarpeetonta väkivaltaa. On kuitenkin totta, että terveessä ruumiissa, terve mieli toimii selkeämmin. Ei kannata puhua huoltosuhteesta yhtään mitään, tai edes kuvitellusta työvoimapulasta, jos aikoo itse olla yhteiskunnan taakkana jo viisikymppisenä.

PS. Kalastelemalla ei tällaisia kaloja saada verkkoon. Aika nättejä muuten molemmat kuvassa olevat kisut:)

• kun on jo roju housuissa.
        wwwnational kirjoitti:

Katsos olen kaiken maailman Kähäröitä valovuoden edellä, mieleni on terävä ja kirkas, fyysisesti olen erinomaisessa toimintakunnossa. Kyseistä herra Kähärän Aria en kuitenkaan lähde uhkailemaan, jos sitä luulet, olen aina vastustanut tarpeetonta väkivaltaa. On kuitenkin totta, että terveessä ruumiissa, terve mieli toimii selkeämmin. Ei kannata puhua huoltosuhteesta yhtään mitään, tai edes kuvitellusta työvoimapulasta, jos aikoo itse olla yhteiskunnan taakkana jo viisikymppisenä.

PS. Kalastelemalla ei tällaisia kaloja saada verkkoon. Aika nättejä muuten molemmat kuvassa olevat kisut:)

tuossa ylempäänä olevassa kirjoituksessa sinä esität selkeä uhkauksen, ja sen tiimoilta on toivottavaa tulla toimenpiteitä. Sinun valovuotesi voi hyvin muuttua aivan toisenlaiseksi asiaksi.

• kun on jo roju housuissa. kirjoitti:

tuossa ylempäänä olevassa kirjoituksessa sinä esität selkeä uhkauksen, ja sen tiimoilta on toivottavaa tulla toimenpiteitä. Sinun valovuotesi voi hyvin muuttua aivan toisenlaiseksi asiaksi.

Suomessa ei asu kähärät omaavia mustia. Yleisesti sanotaan, että aidot Kähärät kuuluvat harvinaiseen Khoit heimoon, Khoit heimolaisia ei tiettävästi ole Suomessa. Sinun pitää nyt lähteä etsimään nämä (kähärät) viidakosta. Khoit tai khoikhoit eli hottentotit, nauttivat ennen hollannissa nimellä Kähärät, joka oli suora käännös kyseisestä sanasta.

Kähärä on muuten mainio sukunimi, kuvastaa hyvin Arin ideologiaa, aito kähärä on kuitenkin Khoit heimon edustaja, heillä on tieteellisesti todettu olevan eniten kähäriä hiuksissaan. Heti kun yksi olemassaolevasta noin 10500 kähärästä tulee vastaan niin voin ryhtyä toimiin:)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Khoit

• ääni väristä kun
        wwwnational kirjoitti:

Suomessa ei asu kähärät omaavia mustia. Yleisesti sanotaan, että aidot Kähärät kuuluvat harvinaiseen Khoit heimoon, Khoit heimolaisia ei tiettävästi ole Suomessa. Sinun pitää nyt lähteä etsimään nämä (kähärät) viidakosta. Khoit tai khoikhoit eli hottentotit, nauttivat ennen hollannissa nimellä Kähärät, joka oli suora käännös kyseisestä sanasta.

Kähärä on muuten mainio sukunimi, kuvastaa hyvin Arin ideologiaa, aito kähärä on kuitenkin Khoit heimon edustaja, heillä on tieteellisesti todettu olevan eniten kähäriä hiuksissaan. Heti kun yksi olemassaolevasta noin 10500 kähärästä tulee vastaan niin voin ryhtyä toimiin:)

tuli huudeltua liikaa.

• sarkasmia kerrakseen
        wwwnational kirjoitti:

Kaikki eivät osaa äidinkieltään, suomenkieltä, hyvin piilotettu humoristinen viestisi aiheutti hämmennystä vain näissä piireissä. Muista aina, jos joudut Kähärän kaveripiirin kanssa keskusteluyhteyteen, niin kannattaa käyttää yksinkertaista retoriikkaa ja kieliasua.

• kaikki tuntee sun tyylin
        ääni väristä kun kirjoitti:

tuli huudeltua liikaa.

Älä nyt enempää viitsi nolata ittees dösäkuski.

• kähärät on yleinen haukkuma...
        kaikki tuntee sun tyylin kirjoitti:

Älä nyt enempää viitsi nolata ittees dösäkuski.

kähärät on rasistinen nimitys mustista, jos jollain mustilla on kähärä tukka ei niitä saa uhata senkin tyhmä rasisti. ari luuli et sä tarkotit sen sukunimee ei ari oo musta vaikka sen sukunimi on kähärä ja se pitää kähärien puolta. sitä paitti kähärät haukkumanimee käytetään vaan pohjois suomessa.

• Uolevi Sinisorsa

Työvoimapulaa ei olisi, jos työttömät uudelleenkoulutettaisiin niihin töihin, joissa on tarvetta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3085
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2163
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1749
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1617
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1341
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1236
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1147
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1041
    Aihe