Tunnistatko 9-3:n sivuäänen?

Yccer

Hankala selitettävä, mutta autoon (9-3 vm.
2001), on ilmestynyt hieman häiritsevä sivuääni,
ikäänkuin "perä" hieman ulvoisi. Ei lujaa, mutta
oman auton ääniin tottuneena huomaa että se
ei kuulu joukkoon.
Kävin huoltomiehen kanssa ajelulla mutta oudolle
äänen löytäminen auton normaalien äänien seasta
oli hankalaa ja sen lähteen määrittäminen vielä
hankalampaa. Ohje oli jatkaa menoa kunnes jotain
selkeämpää ilmaantuu.
Kuskin paikalta äänen ikäänkuin paikallistaa repsikan edestä tulevaksi, autossahan voi tosin
erehtyä suunnasta totaalisesti.
Vollotus alkaa kuulua parin-kolmen kilsan ajon jälkeen ja vaihteella, vedätyksellä, kytkimellä,
jarrulla ym. ei ole mitään vaikutusta.
Ei myöskään afaltin laadulla, eikä kelillä,
ulisee sateella ja paisteella.
Pyöränlaakerin jurinaa se ei oikein muistuta,
eikä aivan hiljaisissa nopuksissa esiinny lainkaan. Höh, nyt sitä sitten kuuntelee koko
ajan ja funtsaa jotta mikähän siellä vaivaa.
Eipä taida täältäkään konstia löytyä.
Eikä mennä renkaisiin, ei ole vaihdettu uusia pyöriä.

6

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saabracing

Ilman suhina jostain pitäisi sellaista ääntä... ?

Ainakin jos ikkunan aukaisee tietyissä nopeuksissa, tietyn verran rupeaa kuulumaan veikeä ulina.

Jos joku muovi tms. on tärissyt eri asentoon ja ulvoo sitten kun ilma menee siitä ????

Arvaushan tuokin..

• arvaus/tieto?

elikkäs ainakin vanhempien autossa nämä sähköiset sivulasit tuppaavat ajonaikana pikku hiljaa laskemaan itsekseen. Elikkäs silloin tällöin kannattaa kokeilla että ne ovat yläasennossa. Lapin matkalla vasen takaikkuna aukesi ihan niin että suhina alkoi kuulumaan selvästi! Samaa pikkuvikaa on myös muissakin automerkeissä..

• Saba93

Kuuluuko kyseinen ääni "jatkuvana" vai silloin tällöin? Itselläni kuuluu myös ikävää "ulinaa" repsikan puolelta, mutta ulina kuuluu vain 1-3s kerralla.
      Yritin paikallistaa ääntä viikonloppuna ja tulin siihen tulokseen että automaatti-ilmastoinnin ollessa pois päältä, ulinaa ei esiinny. Mahtaisikohan kyseessä olla sama vika??
      Onkohan muilla saabisteilla ollut kyseisiä ongelmia? Mikähän voisi aiheuttaa ulinaa ilmastoinnissa?

• Yccer

Kyllä se enempi jatkuvaa on, eikä tule ilmastoinnista. Ei kuulu paikallaan eikä
        hijaisissa nopeuksissa. Se ääni on ÄRSYTTÄVÄÄ!!

• Harri344

Koska autosi on -01 niin se on turbo ja taitaa olla ahtimen siivillä sen verran öljysumua että ääni tulee siitä? Tai ?

Ja Saabin asentaja kuulee epänormaalit äänet niin että anna nyt mennä vaan vaikka sitten vaihtoon jos ominaisäänet alkaa rassata.

Ajomäärä oli kai satkun nurkilla?

• Jokke

Minulla on -02 mallin 9-3, ja huomasin jossakin vaiheessa kuvailemasi epämääräisen suhinan tai vihellyksen. Valittelin asiasta 10 tkm huollossa. Kertoivat, että joissakin autoissa oli kotelosuojauksen yhteydessä jäänyt ovi- ja koteloreikien tulppia laittamatta paikoilleen (siis tehtaalla). No, tulppia puuttui ovista, niitä laiteltiin paikalleen, ja ääni pieneni mutta ei aivan täysin hävinnyt. Ujellus alkoi kuulua yleensä siellä 70-80 km/h nopeuden korvilla ja häviää sitten muihin suhinoihin moottoritienopeuksissa. Hyötyä tästä "korjauksesta" kuitenkin oli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4161
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      490
      2305
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1204
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      727
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe