Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

verenpaine & sydän

suzyanne

Hei! En tiedä, miksi verenpaineeni on noussut nyt viikon aikana.

Mulla on nyt verenpaine 165 / 110 ja pulssi 130 luokkia. En stressaa, oon eläkeläinen...

Ainut vaan mikä askarruttaa, niin voiko suussa olevat, lahot & reikiintyneet hampaat ja kovat kivut aiheuttaa verenpaineen nousun? Mulla on tarkoitus tehdä hampaiden poisto ( 5 - 7 kpl ) nukutuksessa. Mua alkoi hammas vaivaamaan toukokuussa ja operaation ois pitäny olla lokakuulla, mutta se siirtyykin jonnekin marraskuulle.

Mulla on kammioväliseinäaukko, VSD ja verenpainetauti. Yläpaine on ollut jotain 120 tienoilla ja alapaine 90 - 100. Mulla on Emconcor 5 mg ja 10 mg tulee otettuu päivässä ( kokonainen aamulla, puoli tbl päivällä ja puolikas illalla ) .

Nyt on anestesialääkärille aika n. 2 - 4 vkon kuluttua, että uskaltaako mut nukuttaa ( viime leikkauksessa paineet romahti, alapaine 20 ja osastolla kun oli heräämisvaikeuksia niin 40 ja rutiini umpparileikkaus pitkittyi 20 minuutista tuntiin). Tietty mainitsen asiasta ane - lääkärille, mutta osaako teistä kukaan sanoo, että onko verenpaineen nousu vaaratonta noihin lukemiin?

Olen yrittänyt aloittaa liikuntaharrastuksen, eli voimistelen kevyesti ( venytykset ) ja käyn hiukan kävelemässä joka päivä mutta ne lenkit ei oo pitkiä. Voisiko verenpaineen nousu johtua siitä?

Muuten harrastukset on rentouttavia, eli neulomista ja ristikoiden ratkomista.

Muita oireita ei ole kuin tykytys ja lievä päänsärky.

Jos tietäisitte, niin sanokaa. En tarkkaile verenpainetta ( vaikka ehkä pitäis verenpainetaudin takia ja hammaslääkäri kysyi verenpainearvoja ) tai oireitani, mutta hiukan ihmetyttää tuo nousu.

Ystävällisin syysterveisin Suzyanne.

1

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin kaks

      juttua tulee mieleen jotka voi väliaikaisesti nostaa verenpainetta: särkylääkkeiden (kuten Burana) käyttö ja lakritsin/salmiakin syönti. Toiset on noille hyvinkin herkkiä ja paineet nousee heti, toisilla ei nouse yhtään. Kipujenkin luulis voivan nostaa paineita, aiheuttaahan kipu stressiä koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe