Auton tuulettimen korjaus...

Maryshka

Autostani (BMW 300i Touring vm. -90) on hajonnut tuuletin. Aluksi toimi ihan ok, yhtäkkiä toimi vaan täysillä, eli 1, 2 ja 3 asennoissa ei tapahtunut oikein mitään, mutta jos laittoi neloselle, niin puhallus toimi edes jotenkin. Nyt ei puhalla oikeastaan enää täysillä ollessa, tuulettimesta kuuluu vaan jotain epämääräistä pörinää ja räplätystä (propellissa vika?) Mitä kyseisen vamman korjaaminen voisi maksaa autokorjaamossa? Jos koko moottorin joutuu vaihtaan, niin mitä se voisi suurin piirtein kustantaa? Haluan vähän kartoittaa skenaarioita, etten tuu huijatuksi korjausliikkeessä (naista ehkäpä helpompi vetää höplästä autoasioissa...) ;)

5

8054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vouvou

Koko lämppärin moottori vaihtoon niin alkaa puhaltamaan.Kai se pitäs 300 eurolla saada uusituksi,volvossa ainakin sai ja se on iso homma siinä,bemusta en tiedä,älä ny ainakaan merkkikorjaamolle vie,ne kynii vaatteetki päältä.

• Maryshka

...miten kallista lystiä. ;-/ Soitin yhteen autokorjaamoon, jonka pitäis olla paikkakunnan edullisimpia (ja kuitenki hyvää palvelua kuulemma), ja he heittelivät uuden tuulettimen moottorin hinnaksi jotain 100 euroa ja sitten töistä jne. toista satasta. Eli 200 eurolla saattaisi saada homman kuntoon. Mutta eihän ne tietenkään varmaksi voinut hintoja sanoa, kun ei vielä tiedä mikä tuulettimessa on vialla...

• lämppärinmoottorin

vaihtaa 10 minuutissa: Osa maksoi alle 100.

• finnbulli

kiinni.
      Kysymys on kuinka paljon joutuu purkaamaan että saa sen pois.
      Monessa aitossa joutuu purkaamaan kaikki etuistuimen ja tuulilasin välillä alaspäin (välillä rattia myöten),ja se on aikaa vievä työtä.

Yleisin vika pujaltimissa on laakerivika, sillion joutuu vaihtamaan vähintään moottorin,voihan se olla täynna paskaakin, yritä saada sinne ilmaluukkujen kautta letku pölyimurille.

• Maryshka

... en sit tiedä olisko siä tosiaan vaan niin paljon paskaa, ettei sen takia toimi. Se ääni kyllä kuulostaa siltä, että se itse propelli ottaa kiinni johonkin, siitä lähtee niin kova jurraava räplätys. Tiiä häntä sitten, kertaalleen sitä koitettiin putsata jollain lailla (en tiedä kyllä miten); jonkin aikaa tuuletin toimi joten kuten, eli puhalsi kyllä, mutta melko huonosti ja puhallin oli aika äänekäs. Sitten taas ihan yhtäkkiä se lakkasi toimimasta sitä vähääkään ja jäljellä on vaan melusaaste. Harmi, kun ei itse pysty sille tekeen mitään, kokemusta kun ei oo tuuletinhuolloista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe