Discoveryn

tekstitys

Kirjoittajalla on Canal Digital Finland Oy:n pari vuotta sitten toimittama satelliittipaketti, 1/2-paraboilipeili, digiboxi ja kortti, jolla näkyy kaikki kotimaiset, CD:n elokuvakanavat, kansainväliset uutis-, ajankohtais-, tiede- ja viihdekanavat, runsain mitoin.
Antennipeili toimii hyvin. Digiboxi ajoittain, välttävästi. Kirjoittaja yritti monella tavalla selvittää CDF:ilta digiboxin päivivysmahdollisuuksia tai alkuperäistä valmistajaa. Samoin olisin tiedustellut Discovery-ohjelmien suomeksitekstitysten vajaatoimisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
CDF:n asiakkaat tietysti arvaavat kuinka menestyin tiedusteluissani. Yhtä tyhjän kanssa!
Soitin kokeilumielessä laskutuspalveluun. Välitön yhteys! Kerroin, että haluan keskustella ostamieni tuotteiden toimivuudesta. Kysyin myös kenen kanssa puhun. Urpo tms sanoi, että "Valitettavasti meillä ei ole sukunimiä tässä hommassa". Arvaattekin, etten sittemmin ole yrittänyt lähestyä yritystä.
Olisin kyllä halunnut kysyä, miksi Discovery-ohjelmien kielivalikossa kaikki muut tekstityskielet ovat saatavana tyydyttävästi paitsi Suomi, ja sekin, ehkä Canal Cigital -digiboxista johtuen, vajaasti.
CDF:n laskutus on toiminut täsmällisesti, olen antanut maksut suoraveloitukseen, joten ihan epätyydyttävää asiakkuus ei toivoakseni ole ollut.

3

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin CD:n boksi

      Mulla toimii ihan hyvin toi CD:n boksi. Tosin itelläni on päivittäiskäytössä vanhempi boksi elikkä Philips (eli se sama jota aikaisemmin vuokrasivat mutta nyt ne on katsojan omaisuutta koska CD siirsi ne katsojan omaisuudeks).

      Tuo sun boksi on kaiketikin uudempi eli ns. combo-boksi, muitahan Canal Digital ei enää anna kuin comboja ja se on Handanin valmistama laite, tarkemmin sanottuna se on mallia CDC-7000ST. Juuri tuota mallia ei voi ostaa kaupasta mitenkään vaan tuo on erikoisversio jota tehdään vaan Canal Digitalille.

      Sinänsä teknisesti saman laitteen toki voi ostaa kaupastakin mutta se on eri mallinimellä ja erinäköisilä kuorilla. Handan onkin siis risteyttänyt kaksi valmistamaansa laitetta jotka on ihan ostettavissakin (ei tosin Suomesta), ottanut kuoret toisesta laitteestaan ja tekniikan sitten toisesta laitteestaan ja risteytyksen tuloksena laite on ristitty siis nimelle CDC-7000ST.

      • Tämä selvisi

        Arvelinkin, että kyseessä on OEM-tuote kun raudasta ei selvinnyt originaalia ja Canal Digital Finland ei ottanut mitään kantaa kysymyksiini raudan alkuperästä, softan päivitysmahdollisuuksista jne.
        Handan-tuotteet voivat olla ihan kelvollisia mutta ilmeisesti Handan ei saanut Canal Digitalia ymmärtämään, että OEM-tuotteesta kuluttajalle vastaa sen valmistuttaja, tuotteen tilatusta laadusta ja sen finanssijärjestelyistä huolimatta, myös Suomessa.
        Digiboxien toimintalaatu näyttäisi olevan kestokulutustuotekeskustelun kestävä ykkösaihe, ainakin jostain syystä.


      • PYSTYY päivittämään!
        Tämä selvisi kirjoitti:

        Arvelinkin, että kyseessä on OEM-tuote kun raudasta ei selvinnyt originaalia ja Canal Digital Finland ei ottanut mitään kantaa kysymyksiini raudan alkuperästä, softan päivitysmahdollisuuksista jne.
        Handan-tuotteet voivat olla ihan kelvollisia mutta ilmeisesti Handan ei saanut Canal Digitalia ymmärtämään, että OEM-tuotteesta kuluttajalle vastaa sen valmistuttaja, tuotteen tilatusta laadusta ja sen finanssijärjestelyistä huolimatta, myös Suomessa.
        Digiboxien toimintalaatu näyttäisi olevan kestokulutustuotekeskustelun kestävä ykkösaihe, ainakin jostain syystä.

        Päivityssignaali/uusi softa tulee satelliittiteitse ja Canal Digitalin sivuilla on kyllä ohjeet miten tuo boksi päivitetään, tai siis että miten se saadaan päivittämään itsensä satelliitin kautta. Jos nyt en ihan väärin muista niin se taisi jopa itse tunnistaa uuden päivityksen ilmassa olon ja tarjoaa mahdollisuutta päivittää napin painalluksella (siis paina OK-nappia).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe