Olen taas viiden vuoden jälkeen ajatellut aloittaa ratsastuksen. Mulla on kammo ratsastustunneilta, joissa kävin nuorempana. Opettajat huusi ja tunneille välillä ahdisti mennä. Olisiko kellään ehdottaa hyvää tallia Espoossa, jossa olisi tunteja vanhemmille (en ole itse kovin vanha, 20v., mutta en enää pikkutyttö iässäkään, jolloin aiemmin olen ratsastanut). Jos jollain olisi vaikka ihan omaa kokemusta:)
Kiitos
espoossa talleja vanhemmille?
12
2886
Vastaukset
- saara
Heippa!
Itsellä olisi vähän sama tilanne, tosin kammoa ei ratsastustunneilta mutta etsinnässä kiva talli espoosta jossa voisi taas aloittaa ratsastuksen usean vuoden tauon jälkeen.
Jos löydät jonkun kivan tallin josta löytyy sopiva ryhmä niin kerro ihmeessä mullekkin:) tai voishan sitä yhdessäkin yrittää etsiä! Itse olen 22-vuotias:)- lisbet
täällä ois myös 20.v etsimässä espoosta kivaa tallia jossa käydä tunneilla.Ei tarvitse olla edes ns.ratsastuskoulu vaan myös yksityiset ihmiset kelpaavat, jos osaamista ja hevonen löytyvät :)
- ----!
lisbet kirjoitti:
täällä ois myös 20.v etsimässä espoosta kivaa tallia jossa käydä tunneilla.Ei tarvitse olla edes ns.ratsastuskoulu vaan myös yksityiset ihmiset kelpaavat, jos osaamista ja hevonen löytyvät :)
noista pienemmistä/vaatimattomimmista (=ei maneesia) tulee mieleen Punametsän talli Röylässä, Kirkkonummen ratsastuskoulu (voipi olla maneesi, en ole käynyt) Jorvaksessa (okei, Kirkkonummea) ja Etelä-espoon alias Matinkylän talli.
Eiköhän kaikilta opetustalleilta löydy ryhmä just noille sennuille, jotka ON jo ratsastaneet.
Itse käyn Kirkkonummen puolella Rauhalan tallilla, joka on pienehkö suokkiopetustalli, ja erittäinkin sennumyönteinen. Varmasti jokaiselle löytyy se sopiva - vaikkapa sitten vähän tuonne rajojen taaksekin kuikuillen.. - mimilla
----! kirjoitti:
noista pienemmistä/vaatimattomimmista (=ei maneesia) tulee mieleen Punametsän talli Röylässä, Kirkkonummen ratsastuskoulu (voipi olla maneesi, en ole käynyt) Jorvaksessa (okei, Kirkkonummea) ja Etelä-espoon alias Matinkylän talli.
Eiköhän kaikilta opetustalleilta löydy ryhmä just noille sennuille, jotka ON jo ratsastaneet.
Itse käyn Kirkkonummen puolella Rauhalan tallilla, joka on pienehkö suokkiopetustalli, ja erittäinkin sennumyönteinen. Varmasti jokaiselle löytyy se sopiva - vaikkapa sitten vähän tuonne rajojen taaksekin kuikuillen..täällä kanssa yksi 22v espoolainen etsii tallia ja tosiaan autokin käytössä (käyn kirkkonummella ratsastamassa tällä hetkellä)
mehän voitais perustaa oma ryhmä ja käyttää tarvittaessa kimppakyytejä ;)
- Suosituksia
Itse en Punametsää suosittele, tuttuni mukaan huono talli ja hevoset vaarallisia ja todella vanhoja sekä huonokuntoisia. Itse käyn Primuksessa, ja tykkään paljon. Tosin kilpailuhenkinen ilmapiiri ja melko kireät säännöt eivät sovi kaikille. Hevoset ovat kuitenkin osaavia ja turvallisia. Myöskään Espoon kartanon ratsastuskoulua en suosittele, samat syyt kun Punametsässä mutta hitusen lievempinä ehkä.
Olen itse kokeillut monia talleja, mutta päätynyt siihen tulokseen, että mukavimmat ja rennoimmat, hyväkuntoiset tallit löytyvät Espoon ulkopuolelta :) - Sennut
Kokeilujemme perusteella parhaimmat tallit ovat Espoon ulkopuolella.
Siuntiossa on Övergårdin talli, joka on erittäin mukava paikka! Taitavat hevoset, pienet ryhmät (4-6 oppilasta/ryhmä), hyvät opettajat ja mahtavat puitteet (tilava kenttä ja maneesi), ennen kaikkea yksi ryhmä ratsastaa kerralla. Tuntihintakin vain 25-30€.
Jos teillä on auto käytössä, käykää ihmeessä kokeilemassa Övergårdia, on matkan arvoinen! :)
Espoonkartanon ratsastuskoululla tarkoittanet Espoon ratsastustallia? ERT:tä en voi suositella, ryhmämme lähti sieltä, koska emme saaneet laadukasta opetusta (kaikki opettajat eivät ole ratsastuksenohjaajia/opettajia, vaikka paikka SRL:n jäsen), hevoset eivät olleet hyviä ja ilmapiiri ei ollut mukava.- ert2
Kuka teidän ryhmälle piti tunnit? Ihan uteliaisuuttani kysyn, kun itsekin käyn ert:llä ja olen kyllä ollut tyytyväinen varsinkin uuteen opettajaan, tosin en minäkään haluaisi maksaa kallista tuntihintaa, jos en pääsisi koulutetun ohjaajan tunnille. Käsittääkseni vain maanantai tuntien pitäjä ei ole ratsastuksenohjaaja?
- tallilla kävijä
suosittelen primus tallia koska se on turvallinen paikka ja hienot tilat opettajat tai jotkut ovat jopa master tasoa joten suosittelen lämpimästi!
- äänestin jaloillani
Primus on pääkaupunkiseudun kallein talli Hesarin artikkelin mukaan, todennäköisesti siis myös Suomen kallein. Minusta hevosharrastus pitäisi aloittaa ihan tavallisissa vaatimattomissa puitteissa, normaalilla pienellä tallilla. Tällaisissa ökytalleissa saa ihan väärän kuvan koko harrastuksesta ja sen kustannuksista. Kolmin-nelinkertainen tuntihinta verrattuna pieneen maalaistalliin ei ole missään järkevässä suhteessa esim. opetuksen tasoon.
- vaihtaja1
Primus talli on hyvä talli. Itse en jatka siellä enään koska on kallis talli vaan siirryin Punametsän tallille. Sekin on hyvä talli. :))
- peikkiprimus
primuksella on ihan yhtä kallista kuin esim. Peikin tallilla :) ratsastan molemmilla talleilla ja olen erittäin tyytyväinen! Primus tallia voisin suositella ihan kenelle vain ja peikin tallia sellaiselle joka haluaa aloitaa kilpauransa !
- Ratsastelija3
Peikin talli on tosi hyvä ja kiva paikka. Siellä on ihanat ja osaavat hevoset, ja hyvä tallihenki mikä ei pääkaupunkiseudulla ole mikään itsestäänselvyys. :) Helsingistä voin suositella Tuomarinkartanon ratsastusopistoa, ja Nurmijärvn ratsastuskoulustakin olen kuullut kaikenlaisia positiivisia kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982