Pidätkö aina lupauksesi?
oletko ihminen joka lupaa jotakin,mutta ei pysty pitämään lupauksiaan?
Itse olen ihminen joka pitää aina lupauksensa,eli en lupaa mitään jos en pysty niitä pitämään.
Miten on,,,onko lupaukset tehty rikottavaksi?
Lupauksia rikottavaksi vai ei?
37
2675
Vastaukset
ain sie oot luwan miut tulla kattoo mut missä ei näy :=)
onko se lupaus jos ei muista minne piti mennä tjn- blackwomans
Eka oli mp-messut näin sut, mut en tullu juttelee.
Kontio,sä et tullu sinne:)
Sä oot pelkuri ja piste:)
No ens Mp-messuilla mä potkasen sua persuksille ja se on siinä. blackwomans kirjoitti:
No ens Mp-messuilla mä potkasen sua persuksille ja se on siinä.nainen joka on nähnyt walon :=)
kontioon en entinyt :=(
se mökki tuli pahaan aikaan :=)
ja ennemmin mää siäl mökil ko sun monotettawana :=)
kuules nirppanokka elä sie minuu hauju pelkuriksi :=)
jos et mopomessuil tullu juttelee :=)
olit tietenkin siel werhon takana piilos :=)
"ostamas puutsin kestäwiä warkkuja"- blackwomans
A.DONIS kirjoitti:
nainen joka on nähnyt walon :=)
kontioon en entinyt :=(
se mökki tuli pahaan aikaan :=)
ja ennemmin mää siäl mökil ko sun monotettawana :=)
kuules nirppanokka elä sie minuu hauju pelkuriksi :=)
jos et mopomessuil tullu juttelee :=)
olit tietenkin siel werhon takana piilos :=)
"ostamas puutsin kestäwiä warkkuja"Tiesin mökistä.
Enhän mä nyt jatkuvasti potki:)
Mä mikään nirppanokka oo:)
Piilossapa hyvinkin,olit niin perskatin pelottava:)
Mulla ajelut on kohta ajeltu,,,nyyh:)
Elämä on epäreiluu....
Bootseilla tai ilman bootseja... - sille myös
blackwomans kirjoitti:
No ens Mp-messuilla mä potkasen sua persuksille ja se on siinä.tuplavee vitut...
- blackwomans
sille myös kirjoitti:
tuplavee vitut...
Rumasti kirjoitettu,ei hyvä ei;(
blackwomans kirjoitti:
Tiesin mökistä.
Enhän mä nyt jatkuvasti potki:)
Mä mikään nirppanokka oo:)
Piilossapa hyvinkin,olit niin perskatin pelottava:)
Mulla ajelut on kohta ajeltu,,,nyyh:)
Elämä on epäreiluu....
Bootseilla tai ilman bootseja...ettet sää ole mikään nirppanokka :=)
et et tjn :=)
juh ei ajeta ei enää kohta :=/
ei elämä ole epäreilua :=)
kiwaa on wain tietyn aikaa ja sitten pitää pitää tauko tai se muuttuisi tylsäksi tjn
useimmiten puutseilla :=)sille myös kirjoitti:
tuplavee vitut...
sitten tykkään :=) kun joku wetää herneet tjn :=)
mik ihmeessä sie pyydät jotain toista tekee sitä mitä itse haluaisit tehdä :=)
- niisku-myy46
elikkä aina jätän ns. heivuunvarroo.
Sellaiset asiat, jotka varmasti tiedän pystyväni lupaamaan, ne lupaan - melko suoraan.
Jos taas on kyse epävarmasta jutusta; sanon yleensä, että "No, katotaan."
:))- blackwomans
Yleensä mä en edes lupaa mitään ,jos mä en pysty toteuttaa sitä.
Otetaan esimerkkinä vaik noiden netti mp -kundien tapaaminen.
Mä olen tänä kesänä tavannut useita heitä,koska olen niin heille luvannut.
Kahvilla käynti ja face to face keskustelua se on siinä.
Tää on vaan yks esimerkki siitä ,mitä mä tässä ajan takaa.
Mitä sun mielestä se kertoo ihmisestä, joka ei pysty pitämään lupauksiaan?
Mä en voi sietää sellasia ihmisiä.
Niin ikävää kun se onkin;(
- Reino
Politiikka, työelämä, parisuhteet, kaupankäynti ja mitä niitä onkaan. Kaikilla elämänalueilla saa odottaa kusetusta. Vaikka itse olisit rehellinen, varaudu aina siihen, että joku yrittää sinua petkuttaa jotenkin. Pettymykset ovat pienempiä siten.
- blackwomans
Jos ei odota kuuta taivaalta ei ne pettymykset tunnu ees miltään.
Mun mielestä mikään ei oo mahdoton toteuttaa.
Realistiset lupaukset,niissä meidän jokaisen pitäisi mennä itseensä.
Miksi edes luvata mitään,jos ei pysy sanojensa takana?
Miksi luvata ihmiselle jotain,jos tietää itse ettei se lupaus koskaan toteudu?
Politikot niimpä niin;)
Kuitenkin he ovat oma kastinsa.
Ihminen joka sinisilmäisesti uskoo kaikkeen,saa kokea karvaan pettymyksen.
Jokainen asia pitäisi käsitellä erikseen ja punnita eri vaihtoehtoja.
Mulla ei oo kirkkaan siniset silmät:)
- tomppa2006
...mutta joskus toinen ihminen vaatii lupausta puolestasi tyyliin: "Lupaatko ettet koskaan jätä minua...". Myönnän tälläisten minulta pakotettujen lupausten joskus rikkoontuneen...
- blackwomans
Kukaan ei voi päättää puolestamme.
Ei vaatia mahdottomia.
Typerintä on vaatia toista lupaamaan sellaista,minkä tietää joskus ehkä loppuvan.
Ehkä toinen osapuoli on epävarma itsestään.
Itse en ole koskaan pyytänyt keneltäkään olemaan mun kanssa loppu elämää.
Mä tiesin sun olevan mies ,joka on sanojensa takana.
Mä arvostan kaltaistasi miestä:)
- US...
Itse harvemmin lupaan mitään ja jos lupaankin jätän varmuudeksi hiukan portin raolleen. Hyviä lisuketermejä: Mahdollisuuksien mukaan..., Ellei tule esteitä..., Pyrin..., Tarkoitus olisi..., Luulisin..., Ehkä... Esim. poliitikkojen juttuja kannattaa kuunnella äärimmäisen tarkkaan, nimittäin jos missä, niin siellä vilisee em. termejä ;) Vanhanen: "Mikäli budjetissa on varaa ja asioista päästään yhteisymmärrykseen yli puoluerajojen, uskon ja toivon plaa plaa plaa löytyvän ison läjän euroja..." ....... ja media tiedottaa: "Vanhanen lupasi kahmalokaupalla euroja plaa plaa plaalle..."
- blackwomans
Että,jotta,koska,kun:)
Entäs jos ne portit menee sun nenän edestä kiinni?
Sä et saa niitä enään auki,sulla ei ole avainta niihin?
Media on asia erikseen.
On asia mikä tahansa,media tekee niistä omat johtopäätöksensä ja kirjoittaa niistä haluamallaan tavalla.
Ihminen lukee myös niitä kirjoituksia haluamallaan tavalla.
Käy läpi niiden sisältöä ja ikävä kyllä uskoo kaikkeen lukemaansa.
Olen samanlainen tarkkaa harkitsen asioita joita lupaan,jos todella lupaan niin pidän lupaukseni. - US...
blackwomans kirjoitti:
Että,jotta,koska,kun:)
Entäs jos ne portit menee sun nenän edestä kiinni?
Sä et saa niitä enään auki,sulla ei ole avainta niihin?
Media on asia erikseen.
On asia mikä tahansa,media tekee niistä omat johtopäätöksensä ja kirjoittaa niistä haluamallaan tavalla.
Ihminen lukee myös niitä kirjoituksia haluamallaan tavalla.
Käy läpi niiden sisältöä ja ikävä kyllä uskoo kaikkeen lukemaansa.
Olen samanlainen tarkkaa harkitsen asioita joita lupaan,jos todella lupaan niin pidän lupaukseni.Nimittäin minäkin 'pyrin' pitämään sen minkä lupaan.
btw: Kuinka monta kertaa voi vastata kutsuun ok ja sitten kun aika koittaa, ilmoittaa sairastuneensa ;)
Lupasin itselleni ottaa rennosti tämän päivän ja taatusti sen pidän tyyliin - ai katos, puhelinkin tais soida, en ihan ehtinyt. Joskus kun oikein stressaa, minulla ei ole oikeastaan muuta konstia kuin päättää (luvata itselle) olla stressaamatta. Joskus joskin harvemmin, oikein päätän tehdä rivakasti töitä ja silloin siihen saattaa tulla pari lisuke-termiä sekaan. - Kilroy4
US... kirjoitti:
Nimittäin minäkin 'pyrin' pitämään sen minkä lupaan.
btw: Kuinka monta kertaa voi vastata kutsuun ok ja sitten kun aika koittaa, ilmoittaa sairastuneensa ;)
Lupasin itselleni ottaa rennosti tämän päivän ja taatusti sen pidän tyyliin - ai katos, puhelinkin tais soida, en ihan ehtinyt. Joskus kun oikein stressaa, minulla ei ole oikeastaan muuta konstia kuin päättää (luvata itselle) olla stressaamatta. Joskus joskin harvemmin, oikein päätän tehdä rivakasti töitä ja silloin siihen saattaa tulla pari lisuke-termiä sekaan.hankalan kysymyksen, höh! Ei tällaista saa kysyä :)
Nimittäin jokainen vastaaja valehtelee, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Nimittäin lipsumista tapahtuu varmaan jokaisella lähes päivittäin.
Joo, sitä pidetään lupaukset asioissa, joissa se on helppo pitää. Melkein jokainen tähän pystyy, mutta heti kun liikutaan "harmaalla alueella" alkaa lipsuminen.
Siis turha on kehua itseään. Hyvä tietysti, että edes yrittää.... - blackwomans
Kilroy4 kirjoitti:
hankalan kysymyksen, höh! Ei tällaista saa kysyä :)
Nimittäin jokainen vastaaja valehtelee, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Nimittäin lipsumista tapahtuu varmaan jokaisella lähes päivittäin.
Joo, sitä pidetään lupaukset asioissa, joissa se on helppo pitää. Melkein jokainen tähän pystyy, mutta heti kun liikutaan "harmaalla alueella" alkaa lipsuminen.
Siis turha on kehua itseään. Hyvä tietysti, että edes yrittää....Kysyä nimittäin:)
Katos tässä erotellaan jyvät akanoista.
Eihän kukaan meistä oo täydellinen.
Mitäs salaamista meillä on.
Luurangotkin on kolissu kaapista ulos jo monen monta kertaa:)
^Vain elämää ei sen enempää on kaikki tää, koita ymmärtää....^ - musta-g.
blackwomans kirjoitti:
Kysyä nimittäin:)
Katos tässä erotellaan jyvät akanoista.
Eihän kukaan meistä oo täydellinen.
Mitäs salaamista meillä on.
Luurangotkin on kolissu kaapista ulos jo monen monta kertaa:)
^Vain elämää ei sen enempää on kaikki tää, koita ymmärtää....^Punatukkaiset ovat aina saaneet mitä ovat halunneet. Ma ainakin haluisin antaa kaikkeni jos joku vaan ymmärtäis pyytää...
Kaapit on ihan tyhjät, kolinaa ei enää kuulu. - blackwomans
musta-g. kirjoitti:
Punatukkaiset ovat aina saaneet mitä ovat halunneet. Ma ainakin haluisin antaa kaikkeni jos joku vaan ymmärtäis pyytää...
Kaapit on ihan tyhjät, kolinaa ei enää kuulu.Niimpä niin no ehkä ne punatukkaiset saavat mitä haluavat,toista on me sinimustahiuksiset:)
Vaihtelu virkistää,sillä eihän Roomaakaan rakennettu yhdessä yössä tai päivässä:)
kyllä sullekkin se punatukkainen misu löytyy,mä voin vaikka laittaa mun duunin seinälle ilmoituksen, jos mun duunikamuista joku värjäis lettinsä punaiSeksi:)
Joo ei tässä enää luurankoja ole,kaik on männy kun karjalasta evakkoon lähettiin,sinne jäi rammarikin pöydälle soimaan....
Nyt se on prööööm:) - musta-g
blackwomans kirjoitti:
Niimpä niin no ehkä ne punatukkaiset saavat mitä haluavat,toista on me sinimustahiuksiset:)
Vaihtelu virkistää,sillä eihän Roomaakaan rakennettu yhdessä yössä tai päivässä:)
kyllä sullekkin se punatukkainen misu löytyy,mä voin vaikka laittaa mun duunin seinälle ilmoituksen, jos mun duunikamuista joku värjäis lettinsä punaiSeksi:)
Joo ei tässä enää luurankoja ole,kaik on männy kun karjalasta evakkoon lähettiin,sinne jäi rammarikin pöydälle soimaan....
Nyt se on prööööm:)niin...sinne jäi rammari rallattamaan ja mylly pauhaamaan, menetykset tuntuu vieläkin.
No sinimustapörröpäätkin saa kaiken minkä vaan haluaavat, ainakin multa. Viikon varoituksella.
Pusss.
- Gaiza
En kans lupaa mitään, jota en voi pitää. Kun lapset oli pieniä, silloin se oli tosi tärkee juttu. Lapset tiesi luottaa siihen mitä mamma lupas ja mitä ei. Tai jos tuli uhkailtua niitä jostain, tiesivät myös et toi tosiaan tekee niin kun sanoo. Hain joskus poikia murrosiässä bileistä kotiin, kun eivät tuleet silloin kun oli sovittu. Ei tarvinnut montaa kertaa hakea. Tiesivät että on tehtävä niin kun mamma sanoo. Luottamus luo myös turvallisuuden tunnetta, varsinkin näihin nuoriin ja tietenkin kaikenikäisiinkin.
Elämässä tulee tilanteita, joissa olen aivan ymmälläni, kun joku pettää lupauksensa, en voi ymmärtää, miksi sitten luvata? Täytyy sanoa, et mun palaa päreet aikas nopeesti. Ja en kyllä osaa lupauksensa pettäneeseen kyl enään luottaa, siin se sit menee, luottamus. Ja se jos mikä on aikas mahdotonta saada takaisin.- blackwomans
Oikeessa oot mun luottamuksen jos pettää on ihminen mulle ilmaa.
Lupausten kanssa oon samaa mieltä,mitä sitä edes luvata mitään jos se ei kuitenkaan toteudu.
Saahan sitä lupailla vaikka kuun taivaalta,mut ei vielä kukaan oo pystyny sitä hakemaan.
Toisit ihmiset on vaan joo ,joo ihmisii.mä en koskaan oo ymmärtänyt heitä.
No ei mun ees tarvitse,ihmetällä vaan että mikä on tossakin takaa-ajatuksena.
- k.t.a
Taitaa riippua kenelle sen lupauksen antaa?Jos annan sen itselleni,sillä on taipumusta joustaa?(En tänään vielä jaksa/ehdi/viitsi lenkille.)
Mutta jos annan sen lapselleni- ja tässä täytyy olla tarkka,teen kaikkeni että lupaukseni pitää.Sillä minkälaisen esimerkin annan jos lupaan ja lupaan,enkä pidä niitä?- blackwomans
On pysyä sanojensa takana.
mitä lapseen tai lapsiin tulee.
Mä en ole koskaan luvannut mun tyttärelle asioita, joista en pysty pitämään kiinni.
Näin ollen jospa se auttaa häntäkin elämässä eteenpäin.
Roolimallit on kotoa opittuja,se osaako tai onko niissä hyödyntämistä lasten omassa elämässä on asia erikseen.
- ei ole
olemassa, joka pystyy pitämään kaikki lupaukset. Kuka sellaista väittää on valehtelija.
- blackwomans
Kait sä käsitit realistisia lupauksia mä tässä perään kuulutan.
En mahdottomia ja jokainenhan sen tietää mihin ne omat rahkensa riittää.
Valehtelija,niimpä niin:) - vähemmän
blackwomans kirjoitti:
Kait sä käsitit realistisia lupauksia mä tässä perään kuulutan.
En mahdottomia ja jokainenhan sen tietää mihin ne omat rahkensa riittää.
Valehtelija,niimpä niin:)realistisia, korjaan brutaalia sanontaani "valehtelija", ei totuuden mukainen.
Ihmisen luonnon tuntien, lupaukset voi pettää niin helposti että parempi olisi sanoa että pyrin aina pitämään lupaukseni, REALISTISEMPAA. - blackwomans
vähemmän kirjoitti:
realistisia, korjaan brutaalia sanontaani "valehtelija", ei totuuden mukainen.
Ihmisen luonnon tuntien, lupaukset voi pettää niin helposti että parempi olisi sanoa että pyrin aina pitämään lupaukseni, REALISTISEMPAA.Mul on hyvä kuulo,enkä ees valehtele.
Sä ajattelet asioista sun tavalla..oki.
Mä omalla tavallani..oki?
Pyrkiä pitämään lupaus on ihan eriasia,kun todella pitää lupauksensa ja sillä saletti:) - se on eri asia
blackwomans kirjoitti:
Mul on hyvä kuulo,enkä ees valehtele.
Sä ajattelet asioista sun tavalla..oki.
Mä omalla tavallani..oki?
Pyrkiä pitämään lupaus on ihan eriasia,kun todella pitää lupauksensa ja sillä saletti:)mutta jos väität ettet ole koskaan pettänyt pienintäkään lupaustasi edes itsellesi niin mitä se kertoo sinusta. Jos et voi olla rehellinen edes itsellesi niin miten sitten muille.
Eikä täällä tarvitse kenenkään vielä esittää mitään, sen enempää hurskasta kuin virheetöntä, taivaassa ne perseet vasta tervataan 8)
- pidä
kaikkia lupauksiaan,oletko luvannut koskaan itsellesi mitään =)
- blackwomans
Kiitti teille keskustelijat,tämäpä aihe herätti mielenkiintonne.
Kuten sanoin ei kukaan meistä ole täydellinen,on vaan tiettyjä asioita jotka ovat mulle tärkeitä.
Periaatteita josta en osaa/halua tinkiä koskaan.
Jokainen päivä opettaa meitä niin myös minua.
Kahta samanlaista päivää ei ole.
Erilaiset ihmiset on elämän rikkaus ,niin myös te omine mielipiteineen.
Sulle joka sanoit mun olevan hurskastelija,sitä mä en todellakaan ole.
Mut mä oon mä:)
Niin ja jos sä menet ennen mua sinne tervauspaikkaan käske varata paksua tervaa,mun perse ei pienistä oo koskaan hätkähtäny,eikä siinä pienet määrät ja laihat tervat ees pysy:)
Vaik ei mulla leveetä, eikä ees jäykkäperää ole:)
No niin se olis siinä se:) - Seijasini
Annan luvan mennä kaverille
Annan luvan valvoa myöhään
Annan luvan suudelmalle
Lupaan tulla yöksi kotiin
Lupaan olla luottamuksen arvoinen
Lupaus on tarkoitettu täytettäväksi
- ei rikottavaksi
Lupauksia on eri tasoisia.
Kun kuuntelee lasten touhuja puolella korvalla, voi vahingossa antaa luvan katsoa jotain ohjelmaa, joka ei ole ollenkaan sopivaa pienten pilttien silmille. Silloin lupaus kumotaan pätemättömänä!
Kun lupaan aidosti ja harkiten - se lupaus pitää.
Jos en ole täysin varma, että voin lupauksen pitää, en lupaa...- blackwomans
On lukea sinun ajatuksiasi lupauksista,
siihen meidän tulisi kaikkien pyrkiä.
Hyvää päivää sinulle:) - Märk
Seijasini
antoi luvan suudelmalle
sitä en
aio unohtaa
(Eiks muuten oo heti ihan runon näkönen teksti kun kirjottaa vaan pari sanaa riville ja jättää välimerkit pois?) - Seijasini
Märk kirjoitti:
Seijasini
antoi luvan suudelmalle
sitä en
aio unohtaa
(Eiks muuten oo heti ihan runon näkönen teksti kun kirjottaa vaan pari sanaa riville ja jättää välimerkit pois?)taisi tulla vahingossa avoin suudelmavaltakirja ilman voimassaoloaikaa :)
No, ei hätiä mitiä... ehkä ne kaikki on jo varattu jonnekin, jollekin... heaven knows... ja ehkä joku muukin.
*miten niin aivot solmussa?*
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle794134Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2023352Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473026Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle812732Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3812455- 1812092
- 381623
- 781615
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231418Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391402