vista???

yksin rannalla

minulla on vista ja kaapelikaista. kaikki toimi hyvin sen jälkeen kun laitoin oikean kanavan koneeseen, noin viikon. mutta nyt yhtäkkiä alkoi pätkiminen. modeemin valot sammuvat ja alkavat heti uudestaan hakemaan yhteyttä. puolentoistatunnin aikana jopa 15 kertaa.
mihin ongelma voisi liittyä?

9

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonera UP

      kuullostaa siltä että modeemi on hukannut DHCP palvelimen. mene modeemin sisälle kiinteällä IP osoitteella ja tarkista kohdista WAN ja LAN että DHCP ON Päällä. toisessa kohdassa on vaihtoehdot yes tai no. pitää olla yes ja toisessa kohdassa on vaihtoehdot static IP ja DHCP server. se pitää olla DHCP server. paina APPLY ja lopuksi kohtaa indian scan ja sieltä APPLY ja REBOOT.

      • yksin rannalla

        DHCP oli pois päältä. tein ohjeiden mukaan ja nyt seurataan tilannetta


    • yksin rannalla

      toimi melkein puoli tuntia ja taas sama juttu ja jälleen DHCP pois. laitoin ne taas takas. olisiko modeemi viallinen?

      • sonera UP

        modeemin toimivuuden voit testata pingaamalla modeemin IP komentoriville tai käyttämällä komentoa tracert ja modeemin IP.

        isännän kuuluu vastata 4 kertaa.


      • yksin rannalla
        sonera UP kirjoitti:

        modeemin toimivuuden voit testata pingaamalla modeemin IP komentoriville tai käyttämällä komentoa tracert ja modeemin IP.

        isännän kuuluu vastata 4 kertaa.

        isäntäpä ei vastaile yhtään kertaa ja kohdeisäntäänkään ei saada yhteyttä


      • sonera UP
        yksin rannalla kirjoitti:

        isäntäpä ei vastaile yhtään kertaa ja kohdeisäntäänkään ei saada yhteyttä

        viittaa hyvin selvästi modeemi vaurioon tai on myös mahdollista että DHCP hukkuu jo ennen kuin modeemi saa sen eli silloin vikaa linjoissa, joko operaattorin, talon tai kaapeli TV:yhtiön

        jos modeemissa on takuu niin sinuna veisin sen näytille ja testaisivat sen.

        kannattaa tehdä se mahdollisimman nopeasti koska jos ongelma jatkuu niin se voi silloin rikkoa tietokoneen verkkokortin tai emokortin ja aiheuttaa näin ei toivottaja toimia tietokoneelle.

        toimi nopeasti sillä vielä ei varmaankaan ole mitään pahempaa rikki.


      • sulo sultsiina
        sonera UP kirjoitti:

        viittaa hyvin selvästi modeemi vaurioon tai on myös mahdollista että DHCP hukkuu jo ennen kuin modeemi saa sen eli silloin vikaa linjoissa, joko operaattorin, talon tai kaapeli TV:yhtiön

        jos modeemissa on takuu niin sinuna veisin sen näytille ja testaisivat sen.

        kannattaa tehdä se mahdollisimman nopeasti koska jos ongelma jatkuu niin se voi silloin rikkoa tietokoneen verkkokortin tai emokortin ja aiheuttaa näin ei toivottaja toimia tietokoneelle.

        toimi nopeasti sillä vielä ei varmaankaan ole mitään pahempaa rikki.

        sonera UP on aivan oikeassa. minä aikoinani tappelin juuri samanlaisen ongelman kanssa, en välittänyt juuri mitään kun yhteyden sai aina takaisin modeemin bootauksella. tätä jatkui noin kuukauden ja sitten tapahtui se jota en osannut odottaa, tietokoneen virtapiiri ja verkko-kortti meni rikki ja näin ollen kone joutui remonttiin. ei muuten ole halpa remontti tuo verkko-kortin vaihto jos kortti on intergoitu ja lisäksi jos kuuluu takuun piiriin niin taku ei korvaa, koska käyttäjä on itse saanut rikkoutumisen aikaan omilla viallisilla laitteilla.

        mitä pitempään odottelen sitä pahemmaksi ja kalliimmaksi asia käy!


      • yksin rannalla
        sulo sultsiina kirjoitti:

        sonera UP on aivan oikeassa. minä aikoinani tappelin juuri samanlaisen ongelman kanssa, en välittänyt juuri mitään kun yhteyden sai aina takaisin modeemin bootauksella. tätä jatkui noin kuukauden ja sitten tapahtui se jota en osannut odottaa, tietokoneen virtapiiri ja verkko-kortti meni rikki ja näin ollen kone joutui remonttiin. ei muuten ole halpa remontti tuo verkko-kortin vaihto jos kortti on intergoitu ja lisäksi jos kuuluu takuun piiriin niin taku ei korvaa, koska käyttäjä on itse saanut rikkoutumisen aikaan omilla viallisilla laitteilla.

        mitä pitempään odottelen sitä pahemmaksi ja kalliimmaksi asia käy!

        ilmeiseti koneesta on mennyt jo jotain rikki kun kone välillä käynnistyy itsestään uudelleen ja on myös vaikeuksia saada kone käyntiin.

        lisäksi myös virustorjunta ohjelman (norton) päällä on ruksi ja lukee että virustorjunta ohjelma ei ole käytössä. eikä sitä saa enää käyttöön.

        voivatko kyseiset ongelmat olla seurausta tästä netti pätkimisestä?


      • bryan malone
        yksin rannalla kirjoitti:

        ilmeiseti koneesta on mennyt jo jotain rikki kun kone välillä käynnistyy itsestään uudelleen ja on myös vaikeuksia saada kone käyntiin.

        lisäksi myös virustorjunta ohjelman (norton) päällä on ruksi ja lukee että virustorjunta ohjelma ei ole käytössä. eikä sitä saa enää käyttöön.

        voivatko kyseiset ongelmat olla seurausta tästä netti pätkimisestä?

        kyllä voivat liittyä juuri tuohon että pätkiminen on ne aiheuttanut. etenkin jos tietokone ongelmat alkoivat sen jälkeen kun pätkiminen oli jo alkanut. ja ongelmia voi olla esiintyä vain sillä koneella joka on verkkopiuhalla kiinni.


        jos nortonissa lukee että virustorjunta ohjelma ei ole käytössä niin silloin on mahdollista että nortonin moduuli on poistunut emokortilta, tämä vain siinä tapauksessa jos koneessasi oli jonkinlainen norton valmiiksi asennettuna. tällöin levy pitää alustaa uudestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1778
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      171
      1206
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1138
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      27
      970
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      930
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      870
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      784
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      741
    Aihe