ALIRAVITTU!!!

hepan omistaja

pidän heppaani eräällä tallilla...heppani on altis laihtumaan varsinkin talvella...ennen sillä on ollu ähkytaipumusta suuresti mutta ei enää aloitettuani öljyn sekoituksen kauroihin...
MIKSI ihmeessä tallinpitäjä ei voi antaa hepalle kunnolla ruokaa.?!?!? käytän heppaa suht raskaasti vaikka onkin iäkäs mutta se tarvitsisi paljon ruokaa...tallinpitäjä antaa sille litran aamulla ja illalla kauraa ja heinää sitten...mutta mää annan kaks viiva kolme litraa kauraa kun käyn kerran päivässä suunnilleen...se tarvitsisi paljon enemmän...kun taas yksi läski heppa joka on kunnon käytössä ni se saa sit iha tosi paljon kauraa...mut mun hepo ei! ei tietenkää voi verrata mutta haloo!!!ei oo kiva ku heppa näyttää sairaalloisen laihalta:(voisi mun mielest antaa kaks litraa kolme kertaa päivässä! ellei enemmänki! ja heinääkin sais olla aina enemmi. ei hyväne aika tota touhua...!!!

13

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikeesti

      Jos hevostasi ei hoideta kunnolla tallissa, ota hyvä ihminen asia puheeksi. Ja voithan itsekkin syöttää hevosellesi lisiä; esim melassia. Built uppia, joka on todella hyvä rehu tuomaan hevoselle enemmän massaa ym... ei kaura ja heinä hevosellesi yksinään riitä!!!!! Eikä huonokuntoista hevosta voi raskaasti edes käyttää. Nyt tilanne haltuun, hevosesi terveys on SINUN vastuullasi. EI tallinomistajan. Omistajana SINÄ päätät hevosen ruokinnasta. EI TALLINPITÄJÄ. Jos puhuminen ei auta, et jostain syystä pysty antamaan lisäruokaa VAIHDA TALLIA.

      • minä taas..hepan omistaja

        mutta kun se ei ole niin helppoa...tallimaksu on halpa ja tallinpitäjä pitää huolta hepasta...mutta se ruokinta on perseestä!!!!!!!
        olen puhunut, ja tuntuu että tallinpitäjä määräilee ja luulee olevansa kaikkitietäväinen tässä asiassa...mutta minusta näyttää tältä tämä tilanne, minähän sitä heppaa käytän!!!
        joo pitää hankkii tota lisärehuu heti!tota oon aiemminki katellu...toivottavasti se ei kuumenna.
        heppani on hyväkuntoinen enkä käytä LIIAN raskaasti sitä...kaikki on tästä ruokinnasta nyt kiinni...:/


      • ei todella
        minä taas..hepan omistaja kirjoitti:

        mutta kun se ei ole niin helppoa...tallimaksu on halpa ja tallinpitäjä pitää huolta hepasta...mutta se ruokinta on perseestä!!!!!!!
        olen puhunut, ja tuntuu että tallinpitäjä määräilee ja luulee olevansa kaikkitietäväinen tässä asiassa...mutta minusta näyttää tältä tämä tilanne, minähän sitä heppaa käytän!!!
        joo pitää hankkii tota lisärehuu heti!tota oon aiemminki katellu...toivottavasti se ei kuumenna.
        heppani on hyväkuntoinen enkä käytä LIIAN raskaasti sitä...kaikki on tästä ruokinnasta nyt kiinni...:/

        built up ei varmasti kuumenna. siksi erikoinen rehu ja todella hintansa arvoinen!!! Kokeile ihmessä!


      • brain
        minä taas..hepan omistaja kirjoitti:

        mutta kun se ei ole niin helppoa...tallimaksu on halpa ja tallinpitäjä pitää huolta hepasta...mutta se ruokinta on perseestä!!!!!!!
        olen puhunut, ja tuntuu että tallinpitäjä määräilee ja luulee olevansa kaikkitietäväinen tässä asiassa...mutta minusta näyttää tältä tämä tilanne, minähän sitä heppaa käytän!!!
        joo pitää hankkii tota lisärehuu heti!tota oon aiemminki katellu...toivottavasti se ei kuumenna.
        heppani on hyväkuntoinen enkä käytä LIIAN raskaasti sitä...kaikki on tästä ruokinnasta nyt kiinni...:/

        Toivottavasti et ollut tosissasi. Kun sitoutuu omistamaan hevosen, siittä tulee pitää kunnon huolta ja ajatella AINA hevosen parasta etua, ei sitä mihin välinne tallinomistajan kanssa ajautuu tai mikä on muiden tallien vuokra. Syö itse vähemmän ja anna hevosesi syödä!!!! ja Tallinpitäjä ei suinkaan tulisi olla se joka "pitää huolen hepasta" !!! Etkö sanonut että se on sinun hevosesi? Mieti omaa vastuuta lemmikkisi kanssa. jos sinulla ei ole varaa, aikaa ja huolenpitoa MYY hevosesi tai hanki edes kunnon hoitaja!!!


      • hepan om.
        brain kirjoitti:

        Toivottavasti et ollut tosissasi. Kun sitoutuu omistamaan hevosen, siittä tulee pitää kunnon huolta ja ajatella AINA hevosen parasta etua, ei sitä mihin välinne tallinomistajan kanssa ajautuu tai mikä on muiden tallien vuokra. Syö itse vähemmän ja anna hevosesi syödä!!!! ja Tallinpitäjä ei suinkaan tulisi olla se joka "pitää huolen hepasta" !!! Etkö sanonut että se on sinun hevosesi? Mieti omaa vastuuta lemmikkisi kanssa. jos sinulla ei ole varaa, aikaa ja huolenpitoa MYY hevosesi tai hanki edes kunnon hoitaja!!!

        kyse on täysihoitopaikasta. omistaja siis huolehtii hepan ruokinnan sun muun(minä huolehdin myös kerran päivässä kun käyn)...tallin pitäjä sanoi ettei uskalla hepalle sen takia antaa enempää ruokaa kun sillä on se ähkyriski:Pja pah sillä mitää ähkyä oo ollu vuosiin!!! mut nyt sain nostettua hepan kauramäärän 2litraa kolme kertaa päivässä(huom.kaksi kertaa vain jos minä en käy).ja built up rehu on pikkuisen alkanu jo auttamaa...sitä mätän vielä kaks litraa sen kauramäärän lisäks mitä mä annan. kyllä hepan kelpaa:D...se on tosin vähän huonosyöntinen heppa joskus esim keväällä kun haluaisi vain ruohoa mut sitä ei vielä olis saatavalla...ni polkee sit heinät aina karsinan pohjalle ja pissii niiden päälle:P


    • eka neuvo

      ala antaa hepalle jotain priksiä.sis,vitamiinit ei kumennna. ja ala kattella taloa missä on hervosen pito mahd nim: täällä maalla meillä on mukavaa..

      • ::::))))

        Vaihda nyt helkutissa tallia! Saat varmasti samalla hinalla paremman tallipaikan! Ei taida tallin omista ja olla ihan oikea hevos ihminen kun tuolleen tekee!!! Nyt kuule menet: www.hevostalli.net sieltä markkinat ja tallipaikat! Onnea matkaan! Muut yrittäjät kyllä kunnioittaa asiakkaita niin paljon etteivät jätä hevosia syöttämättä.


    • hevosen omistaja(keskustelu...

      aloitin hepallani built up rehun ja nyt se on jo vähän pulskistunutkin:)ja tallin pitäjäkin antaa nyt PIKKUISEN enemmän heinää sille kuin ennen ja syynä sanoi: "se on nyt syönytkin pikkuisen paremmin heiniä"...ei toikaa oo mun mielestä mikää syy antaa hepalle vähemmä heiniä koska toisena kertana maistuu paremmin ehkä kuin toisena. sit tää on nyt lisänny kauramäärän et antaa aamulla kaks litraa ja illalla kaks litraa...mut ei päivällä???!!!...meikä antaa sit aina kun käy(ei joka päivä mahdollista) kaks litraa tai reilummi kauraa ja lisäks built upin...sille ei sitä kauheesti tartte antaakkaa ku se vaikuttaa aika hyvin:)kun katsoin pussista et annostelu on niin hirmuisen iso oltava...olisikohan tämän rehun hyvä jatkua miten kauan? olisko vinkkejä?kiitos:)

      • ÄLÄ ÄLÄ!!

        älä herran jumala nna hevoselles nuin paljon kauraa! siellä ei ole minkäänlaista vaikutusta lihotukseen! ja sitä ähkyriskiä voit helpottaa syöttämällä sille pellavarouhetta, niin syötän omallekin hevoselleni, vaikka ähkynvaaaraa tosin ei ole. kaikenvaralta se silti hyvä on antaa.


      • huh huh

        Kai olet tietoinen että hevosellesi on tärkeintä tasapainoinen ruokailu samat ruokailu tottumukset ja ajat jolloin sitä ruokaa annetaan? lopeta nyt helkutissatommonen et annat aina vähän lisää- meininki. sano omistajalle että lisää ruuan määrää ja jos näin ei tapahdu SÄÄNNÖLLISESTI ELI AAMUIN JA ILLOIN muutat tallilta pois ja ota nyt helkatti se kirjastokortti käteen ja hae opuksia hevosen ruokinnasta ettei hevosesi kärsi tyhmyytesi ja naiviutesi vuoksi. ei pahalla mutta nyt olisi korkea aika herätä!!!!


      • keskustelun aloittaja
        huh huh kirjoitti:

        Kai olet tietoinen että hevosellesi on tärkeintä tasapainoinen ruokailu samat ruokailu tottumukset ja ajat jolloin sitä ruokaa annetaan? lopeta nyt helkutissatommonen et annat aina vähän lisää- meininki. sano omistajalle että lisää ruuan määrää ja jos näin ei tapahdu SÄÄNNÖLLISESTI ELI AAMUIN JA ILLOIN muutat tallilta pois ja ota nyt helkatti se kirjastokortti käteen ja hae opuksia hevosen ruokinnasta ettei hevosesi kärsi tyhmyytesi ja naiviutesi vuoksi. ei pahalla mutta nyt olisi korkea aika herätä!!!!

        tallin pitäjä lisäsi kauramäärää hyvin nyt. tietenki antaa kivennäisetkii sit niiku sano. ja antaa aamulla ja illalla aina saman määrän(riippuen miten käytän sitä ja onko kesä tai talvi). lisäksi mä annan sille built uppia kerran päivässä noin kolmisen litraa. kyllä pitäisi olla hyvä.
        mutta heppaseni on hirmu nirso heinän kanssa. haluaisi vain tuoretta ruohoa:P mut ei oikein talvella onnaa! vaikka kui paljo yrittäis syöttää heinää ni ei:P se vaa nyrpistelee että yök. vaikka heinä on iha hyvälaatusta yms.
        tää on hankala juttu:P


    • hanna

      niin elikkäs otsikossa jo asiani tulikin eli kauralla sitä on turha yrittää lihottaa, se ei nimittäin toimi. Heinää heinää vaan niin paljon kun hevonen syö, kokoajan tarjolla! mulla hevonen kans laiha, vasta ostin ja kylkiluut näkyy, mahaa kyllä on mutta kysyin klinikalta yhdeltä naiselta niin sanoi että heivää vaan niin paljon kun hevpsella sielu sietää syödä. kauran voi jättää vaikka kokonaan pois. lisää vaan energiaa.

    • ...viedä sitä muualle. Olen kuullut samanlaisista tapauksista. Heinää ei voi antaa koskaan liikaa joten silläkin saa hevon lihomaan. Etkö voi viedä omia heiniä lisäksi ! Katsotaanko se "nenille hyppimiseksi"? Toisaalta vanhanahan hepo voi laihtua ihan normaalistikkin. Ajattelin vaan ääneen.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe