peitsaaminen

ongelmana

mulla on 16 vuotias lämppäri tamma, jolla ongelmana on tuo peitsaaminen.. ollut siitä asti kun sain tamman(4vuotta sitten). muuten tamma menee todella nätisti mutta rupeaa yleensä laukan jälkeen tai kesken peitsaamaan..mitä sille voisi tehdä?

3

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuyu-girl

Voisit juoksuttaa sitä nii että se laukkaa, laukkaa, laukkaa, jos se rupee peitsaamaan niin käske takaisin laukkaan eläkä anna sen peitsata.. :)

• Sandra_84

Aloita koko homma maasta käsin, eli juoksuttamalla hevostasi liinassa. Jos hyppää laukalle ja rupeaa peitsaamaan, niin "aja eteen". Eli pakota hevosesi laukkaamaan ja jos laukan jälkeen rupeaa vielä peitsaamaan, ota alas ja komenna EI-käskyllä. Muista kuitenkin palkita heti, kun hevonen menee 2-4 kierrosta PUHDASTA askellusta!
      Juoksuttaa kannattaa ainoastaan sellaiset 10-15 minuuttia kumpaankin suuntaan. Enempää ei kannata, koska se rasittaa hevosen jalkoja.

Itsellä oli ongelmaa 5-vuotiaan lv-ruunan kanssa. Ruuna, kun ei millään pysynyt ravilla, vaan hyppi aina laukoille kärryjen ja satulan kanssa. Juoksutuksella sitten opetin ruunan siihen, ettei saa laukata ja nythän se kulkee, kuin unelma kärryjen sekä satulan kanssa. Laukoista tietoakaan. :)

• neneh

..laittaa hevoselle etupäähän painoa, esim. bootsit. Sitten aina kun ollaa peitsin, näpäytä lavalle pienesti raipalla, otat käynnin takaisin. Toista tätä. Hevonen oppii kyllä sen.

Omalla kohdalla toimi erittäin hyvin, nyt ei tarvitse enään bootseja, eikä aikaakaan mennyt kun joku parisen kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40