7. "Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä."
2 Kor.4:7.
Voisitko omin sanoin tulkita tämän jakeen merkityksen?
Aarre saviastioissa!
5
241
Vastaukset 5
- näistä lohduttavista
sanoista! Jumala kyllä tietää, että saviastia on halpa ja hauras. Mutta kuitenkin hän asetti aarteensa siihen!
Senvuoksi, että se suunnattoman suuri voima, olisi Jumalan, eikä näyttäisi tulevan meistä.
Senvuoksi, älä sinäkään katso astiaa, vaan AARRETTA! Älä kiinitä katsettasi omaan huonouteesi, vaan Jumalan SUUNNATTOMAAN VOIMAAN! Syntisen armahdetun kautta Jumalan voima tulee näkyviin, sillä tällä ihmisellä ei ole kerrassaan mitään omaa hyvää - on vain särjetty ja pehmeä saviastia. Sitä Herra voi muokata vaikakpa alati.
Kovaksi keitetty pettymyksissä ja riittämättömyyssä, on jo pienenkin "voiton" jälkeen olevinaan jotakin.
Tuon ihmisen "kauneus" havaitaan 8luullaan), mutta Jumalan voima ja kunnia jää pelkäksi hokemiseksi.
2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Ps. 51:17
(51:19) Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
armahdettu syntinenAarretta ei voi olla ei-uskovalla. Ei-uskovat vaeltavat yltä päältä pimeydessä arvottomien aarreväärennöstensä kanssa (Matt 6:19-23) eivätkä tule valoon, ettei heitä nuhdeltaisi (Joh 3:19-20). Vain Jumala voi ulkopuolelta antaa tuohon pimeyteen etsikkoajan ja he voivat etsiä ja löytää aarteen.
Mikä se aarre sitten on?
No se on Jumalan Pojan elämä uskovissa.
Niinhän siinä edellisessä jakeessa sanotaan, että "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."
Astia on sama ei-uskovilla ja uskovilla eli siitä ei tule mitään hyvää, mutta uskovina astioina ihminen voi olla Jumalan käytössä ja Jumala voi yhä uudestaan särkeä hänet, saviastian, ja valaa ja polttaa yhä uudelleen ja uudelleen jalompaa käyttöä varten (Jer 18:13-4, Room 9:21).- Tosiaankin
Room. 9:
21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? [Viis. 15:7; 2. Tim. 2:20]
22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. Täydellinen vastaus, muutamalla sanalla lausuttuna:
>>>Mikä se aarre sitten on?
No se on Jumalan Pojan elämä uskovissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1761370- 881214
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2071110- 68952
- 59721
- 55590
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526- 45497
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494