Ei saa käydä suihkussa

kylma_tila

Eli otsikko kertoo oleellisimman. Asumme kerrostalossa ja minun työt keskittyy pitkälti iltaan. Työvuoro on merkattu loppuvaksi klo 22.30 ja kun tulen kotiin, haluaisin käydä suihkussa pikaisesti ennenkuin menen nukkumaan. Mutta ongelma piileekin siinä että hiljaisuus on klo 22-07 välisenä aikana ja järjestyssäännöissä on kielletty häiritsevä vedenlaskeminen hiljaisuuden aikana, mutta poikkeuksena voi olla työajat. Yläkerrassamme asuu taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja häneltä on tullut valituksia meille suoraan ja isännöitsijän kautta.

Olen selittänyt hänelle ja isännöitsijälle, miksi sitä suihkua käytetään hiljaisuuden aikana, mutta yläkerran asukas ei ymmärrä asiaa, eikä suostu kuuntelemaan saati keskustelemaan asiasta. Isännöitsijä on hampaaton tämän asian kanssa. Nyt sitten vuokranantaja aikoo laittaa asunnon myyntiin koska ei aio eikä jaksa alkaa riitelemään asiasta taloyhtiön kanssa.

Tässä alkaa omat keinot loppua ja olo olla aika neuvoton. Tuntuu et jotain pitäisi tehdä mut ei keksi mitään. Keskustelu ei kai tule kuuloonkaan toisen osapuolen osalta. Haluaisimme kuitenkin jatkaa tässä asumista koska olemme todellakin viihtyneet täällä.

Kommentoikaa ihmeessä.

82

15185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän samaisen

      asian tiimoilta joutunut vuosia sitten vääntämään kättä.Tein vielä siihen aikaan tarjoilijan töitä joissa työaika pääsääntöisesti keskittyi ilta/yöaikaan.

      Seinänaapurini vanha pappa valitti suihkussa käymisestä ilta/yöaikaan väittäen sen häiritsevän häntä.Otin asiasta selvää ja selvisi, että suihkussa saa käydä myös klo 22 jälkeen (tai yleisesti siis hiljaisuuden jälkeen) jos asukkaan esim. juuri työaika sijoituu niin, että hänen on työnsä takia mahdoton peseytyä ennen hiljaisuuden alkamista, kuitenkin niin ettei siitä aiheudu häiriötä talon muille asukkaille.Ketään ei voida kieltää peseytymästä,joidenkin ihmisten työ nyt vaan on sellaista että se sijoittuu ilta/yöaikaan.

      Tuskin kuitenkaan "lotraat" ja laulat tuntitolkulla suihkussa=)

      Otat nyt vaan tiukemman linjan ja esität asian asiallisesti vaikka sitten kirjallisessa muodossa ellei tämä naapuri suostu järkipuhetta kuuntelemaan.Tuntuu vähän siltä kuin olisit joutunut tämän henkilön silmätikuksi ja hän on ottanut tämän asian nyt syyksi valittaa sinusta isännöitsijälle.
      Aika on onneton isännöitsija jos ei osaa/voi/halua ottaa asiaan kantaa.

      Muistahan myös että jos olet asunut asunnossasi yli vuoden on irtisanomisaikasi 6kk ellette ole vuokranantjan kanssa muuta sopineet.

      Tsemppiä sulle,olen hengessä mukana ja kerrohan kuinka asia etenee..

      -M-

    • auta muu

      kuin käydä siellä työpaikalla suihkussa ennen kotiinlähtöä, taikka aamulla vasta. Mennä siis likaisena sinne sänkyyn. Aika tuskasta se varmaan on alkaa noitten kanssa vääntämään saako vaiko ei. Kun vastassa sentään isännöitsijä ja taloyhtiön hallituksenpj. Menee vaan pahemmaksi se elämä siinä jos ei yhtään jousta mistään ja tekee vaan toisin kun mitä on pyydetty. Jos se häiritsee, se häiritsee ei kai sille mitään mahda. Itse muuttaisin pois tuollaisesta paikasta, vaikkapa rivitaloon, siellä ei tuollaiset suihkun äänet kuulu sillailla kuin kerrostaloissa. Äänieristeet huonot jos kuuluu niin hyvin että häiritsee.

      • riittää maailman loppuun

        Sinuna kävisin suihkussa, silloin kun tulet töistä.
        Eri asia on jos laitat vaikka pesukonen käymään keskellä yötä.
        On kyllä todella ihme jos joku herää siihen että naapurissa käydään suihkussa.
        Jos taas naapuri on jo hereillä, mitä sitä valittaa.
        Kyllä sopu sijaa antaa.


      • äänistä
        riittää maailman loppuun kirjoitti:

        Sinuna kävisin suihkussa, silloin kun tulet töistä.
        Eri asia on jos laitat vaikka pesukonen käymään keskellä yötä.
        On kyllä todella ihme jos joku herää siihen että naapurissa käydään suihkussa.
        Jos taas naapuri on jo hereillä, mitä sitä valittaa.
        Kyllä sopu sijaa antaa.

        Mikä ihme se muka olisi? Eräs kaverini kertoi aikoinaan heräävänsä siihen, kun yläkertalainen kävi aina yöllä suihkussa. Joissain taloissa kohina on valtava. Etenkin, jos sitä hanaa valutetaan ihan täysillä.

        Ja yksi toinen kaverini heräsi siihen, kun alakertalainen kävi yöllä suihkussa.


      • ja täytyy myöntää
        riittää maailman loppuun kirjoitti:

        Sinuna kävisin suihkussa, silloin kun tulet töistä.
        Eri asia on jos laitat vaikka pesukonen käymään keskellä yötä.
        On kyllä todella ihme jos joku herää siihen että naapurissa käydään suihkussa.
        Jos taas naapuri on jo hereillä, mitä sitä valittaa.
        Kyllä sopu sijaa antaa.

        että naapurin melkein joka iltainen saunominen noin yhdentoista-kahdentoista aikaan alkaa pikkuhiljaa rasittamaan. Äänieristys on huono, kun kuulen selvästi kun naapurissa esim. heittävät lölyä ja puheesta saa melkein selvää. Tähän lisätään vielä parkuva yksivuotias joka käy pesulla myös samaan aikaan. Itse pitäisi aamulla olla ylhäällä aikaisin. Onneksi kohta on muutto edessä!


    • entinen kapakkilainen

      Entisenä ravintola työntekijänä meinasin saada häädön kolmesta varoituksesta, syynä suihkussa käynnit. Tarkat ajat ja kestot ja kaikki tuli kirjallisena huomautuksina, kolmesta kerrasta, ei taitanut muut kerrat sitten häiritä vaikka työaika oli ti- la neljään asti.

      Nuorena ja hurjana, sitä en sitten hyväksynyt ja vein asian oikeuteen. Asunnon sain pitää ja jotain korvauksiakin taisin saada laittomasta irtisanomisesta. Asuntoon en kyllä jäänyt ja kostokin oli suloinen naapureille. Ei häirinnyt meidän ravintolan työntekijöiden suihkussa käynnit heidän naapureita sen kuukauden aikana, kun meillä oli hurjan hauskoja saunaöitä.

      • comment

        Olisiko ravintola-alalla yleensä kovapäisempiä ihmisiä töissä? Työhän on melkein ala-arvoista iltaisin ja öisin. Jos sitä kestää niin luonteessa voi olla puutoksia ymmärtää naapureita noin yleensäkin. Tällaisia mietteitä minulla.


      • buarimesu
        comment kirjoitti:

        Olisiko ravintola-alalla yleensä kovapäisempiä ihmisiä töissä? Työhän on melkein ala-arvoista iltaisin ja öisin. Jos sitä kestää niin luonteessa voi olla puutoksia ymmärtää naapureita noin yleensäkin. Tällaisia mietteitä minulla.

        minä taasen edelleen olen ravintola-alalla töissä, en siis ole se jolle vastasit.

        Toi on tosi loukkaavasti sanottu "melkein ala-arvoista". Me teemme kovasti töitä, helposti painamme sen 200 tuntia kuukaudessa, ilman ylityökovauksia ja valittamatta. Maksamme myös pitkän pennin veroja, ihan samalla tavalla kun te muutkin.

        Aikanaan minäkin asuin kerrostalossa, ja ei se helppoa ollut kun joka puolelta kuului meteliä sillon kun piti itse nukkua ja kerätä voimia, enkä minä siitä rutissut, mutta kyllä sitä perkele pitää hikisen työpäivän jälkeen päästä suihkuun. Sillon varsinkin kun kapakeissa vielä sai polttaa.. kokeileppa itse tehdä sama perässä. Haiset kun rankkitynnyri ja nukkumaan pitäs käydä. Minusta suihkussa käyminen on tavallista elämää, ja se pitää ihmiselle sallia. Muu meteli on sitten erikseen.

        Olen edelleen baarimestarina. ja asun tätä nykyä omakotitalossa vantaalla, luojan kiitos!


    • käymään suihkussa

      tosiaikaisin aamulla. Silloin en kolistele lasisten seinien kanssa, vaan jätän suihkukopin auki ja päästän vettä suihkusta ihan pienellä paineella ja lyhyen ajan. Herkkäunista naapuriakaan ei tällainen haittaa, vaikka hänen makuualkovinsa on kylppärimme vieressä.

    • kunnalta

      Jos saat häädön kun asunnon omistaja laittaa asunnon myyntiin, saat varmaan nopeasti häätöpaperin avulla asunnon kunnalta tai muulta vuokranantajalata, vvo:lta, satolta ym.
      Toki niissäkin valitetaan ihan kaikesta, mutta ymmärtääkseni vaikeampi häätää.

      • varoitusta

        sielläkin ja se on siinä.


    • ...

      Suihkussa voi käydä yölläkin. Jos olet vuokralainen, asunnon myynti ei vaikuta vuokrasuhteeseesi muuta kuin että vuokranantaja vaihtuu. Irtisanoa tietysti voi, mutta irtisanomisaika on 6 kk jos olet ehtinyt asua vuoden, ja hyvin todennäköisesti seuraava asukki on meluisampi kuin sinä, joten naapurin kannalta mennään ojasta aallikkoon.

      • Aivan kulman takana M

        Paitsi, että valiTtajat ovat katkeroituneita vanhoja ukkoja ja akkoja, joilla on paskat housuissa.

        Asun tässä naapuritalossa, tule nainen tänne niin tiedät sen jälkeen saaneesi naapuriseksiä.


      • kysyy.

        Irtisanomisaika 6 kk...? Miten niin...?


      • ...
        kysyy. kirjoitti:

        Irtisanomisaika 6 kk...? Miten niin...?

        Katso laki asuinhuoneistojen vuokrauksesta
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

        52 § Vuokrasopimuksen irtisanomisaika

        Vuokrasopimuksen irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin sovita taikka tästä tai muusta laista muuta johdu.

        Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta, jos huoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika).

        Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi (vuokralaisen irtisanomisaika).

        Ehto, jolla vuokranantajan irtisanomisaikaa lyhennetään tai vuokralaisen irtisanomisaikaa pidennetään, on mitätön.


    • yöllä suihkussa

      Kukaan tai mikään ei kiellä käymästä yöllä suihkussa, jos työajat ovat sellaiset. Vaikkei olisikaan, voi hiljaisuuden jälkeen käydä suihkussa jos ei ennen hiljaisuutta ehtinyt. Kunhan ei siinä tapauksessa ole toistuvaa toimintaa. Jos joku vaatii päätäsi vadille tuossa asiassa, vie rauhassa asia oikeuteen ja vaadi kunnon korvaukset. Et voi hävitä, koska laki on puolellasi. Ja sanotaanhan jo taloyhtiösi järjestyssäännöissä, että työn takia voi käydä hiljaisuuden aikana suihkussa...

      Pyydä valitukset kirjallisena, jolloin sinulla on näyttää toteen tuo kotirauhan asiaton häirintä (siis sinua on häiritty ja mahdollisesti uhkailtu). Tosin naapurisi on varmaankin sellainen idiootti, että ihan vapaaehtoisesti myöntää häirinneensä sinua asiattomasti.

      • yötyöläinen00

        Onko tuo juttu peseytymisestä hiljaisuuden aikana määrätty laissa? Voitko antaa linkkiä?


    • eräs.

      Joo, outoa ja pikkumaista. Jos olisit minun naapurini, saisit käydä suihkussa vaikka AINA aamuyöllä...tuollainen ei MINUA häiritse - sen sijaan KYYLÄÄMINEN häiritsee!

      • kylma_tila

        ...eli olin kotona n. klo 22.50. Menin heti käymään suihkussa. Aikaa mulla menee yleensä noin 2-4min. Eli onko paljon?? Ei minun mielestäni, joten on aika kohtuutonta laitella jtn lappusia ja kitistä ihan turhanpäiväisestä asiasta (vieläpä kun tuon yläkerran kyylän kanssa ei voi keskustella asiasta). Sekuntikellolla otan aikaa ja merkitsen ne ylös.

        Huomenna otan yhteyttä taloyhtiön hallituksen muihin jäseniin ja yritän keskustella heidän kanssaan. Ihan periaatteesta en anna tässä asiassa periksi. Täytyyhän jokaisella olla oikeus huolehtia omasta hygieniastaan. Miten joku voi edes ajatella menevänsä nukkumaan hikisenä? Minäkin teen muuten ravintola-alalla töitä.

        Aivan mahtavaa että tää keskustelu-ketju olin saanut näin paljon viestejä yhen päivän aikana kun oli töissä :D Huomenna taas kerron lisää miten tilanne on mennyt eteenpäin.


      • Vanha äiti
        kylma_tila kirjoitti:

        ...eli olin kotona n. klo 22.50. Menin heti käymään suihkussa. Aikaa mulla menee yleensä noin 2-4min. Eli onko paljon?? Ei minun mielestäni, joten on aika kohtuutonta laitella jtn lappusia ja kitistä ihan turhanpäiväisestä asiasta (vieläpä kun tuon yläkerran kyylän kanssa ei voi keskustella asiasta). Sekuntikellolla otan aikaa ja merkitsen ne ylös.

        Huomenna otan yhteyttä taloyhtiön hallituksen muihin jäseniin ja yritän keskustella heidän kanssaan. Ihan periaatteesta en anna tässä asiassa periksi. Täytyyhän jokaisella olla oikeus huolehtia omasta hygieniastaan. Miten joku voi edes ajatella menevänsä nukkumaan hikisenä? Minäkin teen muuten ravintola-alalla töitä.

        Aivan mahtavaa että tää keskustelu-ketju olin saanut näin paljon viestejä yhen päivän aikana kun oli töissä :D Huomenna taas kerron lisää miten tilanne on mennyt eteenpäin.

        Mekin asuimme 1980-luvulla kerrostalossa, jonka järjestyssäännöt kielsi peseytymisen ja ammeen tyhjentämisen klo 22 jälkeen. Mies oli silloin vuorotöissä ja iltavuoro päättyi klo 22. Laitoin aina veden valmiiksi ammeeseen klo 21, ja mies kävi pesulla töiden jälkeen. Päästimme veden sitten pois vasta aamulla.

        Pohdimme silloin kovasti, ettei yön aikana ammeesta tuleva kosteus sitten vaurioita kylppäriämme enemmän, kuin naapurirauhan kunnioitus tuotti sopua. Mietimme sitä myös ääneen taloyhtiön kokouksessa, mutta meidän, silloisten nuorten, mielipiteille ei annettu mitään arvoa.

        Sitten olin myös itse iltavuorossa, joka päättyi vasta klo 23, jolloin yläkerran naapuri alkoi valittaa jatkuvasti siitä, että käyn wc:ssä töiden jälkeen. Sitä hän ei huomannut, että mies oli myös laittanut mulle pesuveden valmiiksi ämpäriin (en halunnut kylpeä), joten onneksi isännöitsijä käski hänen pitää suunsa kiinni, ja sanoi, että monet vanhat ihmiset taloyhtiössä käyvät pitkin yötä wc:ssä sairauksien vuoksi. Huokaisimme silloin kyllä helpotuksesta.

        Asuimme talossa 5 vuotta, taloyhtiössä ei ollut muilla lapsia, vanhoja ihmisiä kaikki. Lapsista ei kyllä meille ikinä valitettu.


    • myös kerrostalossa

      Tuollaiset "hallituksen puheenjohtajat" ym. isoiksi herroiksi itseään luulevat pikkusieluiset nysväkkeet nyt ovat lähes aina tuollaisia. Vikisevät joka pikkuasiasta vaikka se ei heitä edes todellisuudessa häiritsisi, haluavat vaan päästä vittuilemaan ja aiheuttamaan harmia muille. Yleensä vanhoja, yksinäisiä käppyröitä joilla ei ole elämää.

      Millaisia isännöitsijän puolelta tulevat valitukset ovat olleet? Onko käskenyt sinua lopettamaan veden laskemisen hiljaisuuden aikana vai onko vain sanonut jotain että "yläkerran asukas pyysi sanomaan tämmöistä" tms.? Jos ei ole kieltänyt, haistata vitut sille yläkerran pösilölle ja jatka entiseen malliin! Jos järjestyssäännöissä sanotaan että työajat ovat poikkeus veden käytölle, siinä ei ole kellään mitään sanomista asiaan.

    • keskellä yötä...

      Välillä saunotaan kunnolla vaikka keskellä yötä. Ei siinä mietitä että miten sitä vettä lasketaan. Eipä ole kukaan koskaan valittanut.

    • keplox

      ..ihan oikeuden ennakkopäätöskin,voit käydä suihkussa myöhemminkin jos se esim.vuorotyön takia on tarpeellista.

      • KHO:n

        ennakkopäätös tältä vuosituhannelta? Laitatko linkin?


      • Talossaa

        jossa suihkussa käyminen kuuluu tosi äänekkäästi.
        Joudun heräämään työni luonteen vuoksi 04.45 joten menen ajoissa nukkumaan. Se että joku menee suihkuun vielä klo. 22.00 jälkeen on tosi itsekästä naapureita kohtaan jotka joutuvat lähtemään aikaisin aamulla duuniin. Jos työpaikalla on suihku, käyttäisin itse sitä. Ja JOS on ihan pakko käydä myöhäsellä suihkussa,laskisin vettä hyvin, hyyyvin hiljaisesti ja vähän. Mikäli olisin eläkeläinen ja saisin olla kotona niin suihkuttelijat eivät häiritsisi, saisinhan jatkaa uniani....
        Omassa taloyhtiössä klo 20.00 jälkeen äänekäs eläminen on kielletty, hyvä niin.


      • voiko olla totta....
        Talossaa kirjoitti:

        jossa suihkussa käyminen kuuluu tosi äänekkäästi.
        Joudun heräämään työni luonteen vuoksi 04.45 joten menen ajoissa nukkumaan. Se että joku menee suihkuun vielä klo. 22.00 jälkeen on tosi itsekästä naapureita kohtaan jotka joutuvat lähtemään aikaisin aamulla duuniin. Jos työpaikalla on suihku, käyttäisin itse sitä. Ja JOS on ihan pakko käydä myöhäsellä suihkussa,laskisin vettä hyvin, hyyyvin hiljaisesti ja vähän. Mikäli olisin eläkeläinen ja saisin olla kotona niin suihkuttelijat eivät häiritsisi, saisinhan jatkaa uniani....
        Omassa taloyhtiössä klo 20.00 jälkeen äänekäs eläminen on kielletty, hyvä niin.

        Mielestäni on kyllä aika "törkeetä"jos ei omassa kodissa saa edes peseytyä silloin kun itse haluaa(asuupa omassa tai vuokralla)Mikä koti se semmoinen on,jossa eletään naapurin pillin mukaan????Tarkoitan tällä "asiallista"muut ihmiset huomioon ottavaa käytöstä!!!Mut että HILJAISUUS klo 2o.00...En ole moista kuullut ,ja asun kerrostalossa,hiljainen veden lorina ei kyllä antaisi "aihetta" sanomisiin!!Mut meitä on moneksi...joka haluaa elää täysin hiljaisuudessa,kannattaisi miettiä muuttoa johonkin korpeen,jossa ei kuulu naapurin ääniä.Mutta loppuisiko valitus ja pahaolo siihen???Tuskin toisia kyttäävä,vinkuja löytää AINA uuden valituksen aiheen...niin et suihkuun vaan silloin kun on tarvis!


      • entä toisinpäin?
        voiko olla totta.... kirjoitti:

        Mielestäni on kyllä aika "törkeetä"jos ei omassa kodissa saa edes peseytyä silloin kun itse haluaa(asuupa omassa tai vuokralla)Mikä koti se semmoinen on,jossa eletään naapurin pillin mukaan????Tarkoitan tällä "asiallista"muut ihmiset huomioon ottavaa käytöstä!!!Mut että HILJAISUUS klo 2o.00...En ole moista kuullut ,ja asun kerrostalossa,hiljainen veden lorina ei kyllä antaisi "aihetta" sanomisiin!!Mut meitä on moneksi...joka haluaa elää täysin hiljaisuudessa,kannattaisi miettiä muuttoa johonkin korpeen,jossa ei kuulu naapurin ääniä.Mutta loppuisiko valitus ja pahaolo siihen???Tuskin toisia kyttäävä,vinkuja löytää AINA uuden valituksen aiheen...niin et suihkuun vaan silloin kun on tarvis!

        Tuohan kuulosti hauskalta. Niin, mikä koti se sellainen on, jossa eletään naapurin pillin mukaan???? Samaa voisi kysyä se, joka herää öisin naapurin suihkutusääniin. Miksi hänen pitää elää suihkuttajan pillin mukaan?

        Kyllä meillekin kuuluu, kun alakerta huudattaa vettä. Ei onneksi tee sitä yöllä, sillä veden kohinan kuulee kämpän joka puolelle, kolmeen eri huoneeseen. Tarkoitan, että joissain taloissa vedenjuoksutus kuuluu tosi lujaa, joissain ei.


      • keplox
        KHO:n kirjoitti:

        ennakkopäätös tältä vuosituhannelta? Laitatko linkin?

        ..mutta ei löydy:) Muutama vuosi sitten (5-7v?)asiasta oli Hesarissa(-kin)juttu.En enää muista missä oikeusasteessa asiaa käsiteltiin,mutta päätös oli jokseenkin näin;"Asukkaalla on oikeus peseytyä vaikka yöllä jos se hänen työaikojen takia on välttämätöntä" Eihän ne suihkun äänet nukkuvia häiritse,unettomat niistä narisee:)


      • jackse
        Talossaa kirjoitti:

        jossa suihkussa käyminen kuuluu tosi äänekkäästi.
        Joudun heräämään työni luonteen vuoksi 04.45 joten menen ajoissa nukkumaan. Se että joku menee suihkuun vielä klo. 22.00 jälkeen on tosi itsekästä naapureita kohtaan jotka joutuvat lähtemään aikaisin aamulla duuniin. Jos työpaikalla on suihku, käyttäisin itse sitä. Ja JOS on ihan pakko käydä myöhäsellä suihkussa,laskisin vettä hyvin, hyyyvin hiljaisesti ja vähän. Mikäli olisin eläkeläinen ja saisin olla kotona niin suihkuttelijat eivät häiritsisi, saisinhan jatkaa uniani....
        Omassa taloyhtiössä klo 20.00 jälkeen äänekäs eläminen on kielletty, hyvä niin.

        ..en ymmärrä. Jos itselläni on pitkä työputki päällä ja työvaatteeni ovat likaiset,niin totta kai laitan pesukoneen pyörimään klo 02.30 kun kotiin pääsen. Asiakaspalvelualalla puhtaat työvaatteet ovat jokseenkin merkittävä seikka. Työnantaja on antanut käyttöömme kaksi asua per henkilö, joten oltuani kuusi päivää baaritöissä, ovat molemmat asut likaiset. Tässä vaiheessa on usein kolme vuoroa edessä. Ja tosiaan työillan jälkeen huonounisena saan harvoin unta ennen klo 7.00 (jolloin yleensä naapurin remontti ja veden laskeminen alkavat),joten ennen seuraavan vuoron alkua en ennätä pestä pyykkiä.


      • se
        entä toisinpäin? kirjoitti:

        Tuohan kuulosti hauskalta. Niin, mikä koti se sellainen on, jossa eletään naapurin pillin mukaan???? Samaa voisi kysyä se, joka herää öisin naapurin suihkutusääniin. Miksi hänen pitää elää suihkuttajan pillin mukaan?

        Kyllä meillekin kuuluu, kun alakerta huudattaa vettä. Ei onneksi tee sitä yöllä, sillä veden kohinan kuulee kämpän joka puolelle, kolmeen eri huoneeseen. Tarkoitan, että joissain taloissa vedenjuoksutus kuuluu tosi lujaa, joissain ei.

        on. Sääntöjen rikkojat pitävät aina hirveää meteliä oikeuksistaan. Oikeus se on toisillakin siksi on tehty säännöt. Esim. liikennesäännöt.


    • Vivien-79

      Tässä talossa on hiljaisuus klo:22-07. Mä käyn monesti aamulla suihkussa vähän ennen kuutta, mitään valitusta ei ole tästä asiasta tullut.

      Mutta tässä taloyhtiössä on sellainen naurettava sääntö, että hiljaisuuden aikana ei pihaan saisi ajaa autolla. Jos mulla sattuu olemaan auto käytössä viikonloppuna ja tulen töistä yöllä kotiin, niin en todellakaan jätä autoa muualle parkkiin vaan ajan pihaan. Mutta eipä ole tuostakaan valitettu. Ei tuollainen sääntö voi toimia, jos on vuorotyötä tekeviä ihmisiä talossa.

      • Ex-rahtari

        Olin joskus ajohommissa ja jos tulin muutaman päivän rekan nupissa asumisen jälkeen kotiin, oli sitten yö tai päivä niin ensitöikseni peseydyin ja huolella. Valitus tai pari siitä poiki mutta isännöitsijä vain totesi asian selitettyäni, että minulla on siihen oikeus.

        Tässä yhtiössä myös yleinen katu käsitettiin taloyhtiön piha-alueeseen kuuluvaksi. Työkalun pysäköinti kadulla (kuorma- ja linja-autoille liikennemerkein osoitettu pysäköinti alue!) poiki myös valituksia. Talvipakkasilla auton öiset käynnistämiset (vaikka pidin joutokäynnillä) ja väitetyt sisätiloihin leviävät pakokaasut olivat jollekin liikaa. Vaikka ei se edes paljon savuttanut, kun oli lämmitys. Ihmettelin isännöitsijälle, että kuka nukkuu tuuletusluukut auki 20 asteen pakkasessa johon isännöitsijä vastasi, että talon vakituiset valittajat tekevät mitä tahansa saadakseen valittaa :))


      • Urbanus Stadinus
        Ex-rahtari kirjoitti:

        Olin joskus ajohommissa ja jos tulin muutaman päivän rekan nupissa asumisen jälkeen kotiin, oli sitten yö tai päivä niin ensitöikseni peseydyin ja huolella. Valitus tai pari siitä poiki mutta isännöitsijä vain totesi asian selitettyäni, että minulla on siihen oikeus.

        Tässä yhtiössä myös yleinen katu käsitettiin taloyhtiön piha-alueeseen kuuluvaksi. Työkalun pysäköinti kadulla (kuorma- ja linja-autoille liikennemerkein osoitettu pysäköinti alue!) poiki myös valituksia. Talvipakkasilla auton öiset käynnistämiset (vaikka pidin joutokäynnillä) ja väitetyt sisätiloihin leviävät pakokaasut olivat jollekin liikaa. Vaikka ei se edes paljon savuttanut, kun oli lämmitys. Ihmettelin isännöitsijälle, että kuka nukkuu tuuletusluukut auki 20 asteen pakkasessa johon isännöitsijä vastasi, että talon vakituiset valittajat tekevät mitä tahansa saadakseen valittaa :))

        haluavat elää itsekkäästi toisista piittamatta, heidän pitäisi muuttaa korpeen jossa saa käydä suihkussa koska haluaa, huutaa, melskata, hillua vapaasti jne...
        Ei tarvitsisi huolehtia naapureiden valituksista ja tulla niistä tänne voivottelemaan. Kannattaa harkita, koska kerrotalo (kolhoosi) elämä ei sovi heille. Monet näistä minä-elän-miten-haluan-ihmisistä ovat junalla tulleita maalaisia joiden ei ole tarvinut naapureita huomioida. Joten, hopihopi, takaisin metsään. Ja ne jotka eivät, ovat niitä joita on "unohdettu" kasvattaa toisten huomioiminen. Joten nyt kasvattamaan lähimmäisen (naapurin) huomioimista.


      • Naapurisi
        Urbanus Stadinus kirjoitti:

        haluavat elää itsekkäästi toisista piittamatta, heidän pitäisi muuttaa korpeen jossa saa käydä suihkussa koska haluaa, huutaa, melskata, hillua vapaasti jne...
        Ei tarvitsisi huolehtia naapureiden valituksista ja tulla niistä tänne voivottelemaan. Kannattaa harkita, koska kerrotalo (kolhoosi) elämä ei sovi heille. Monet näistä minä-elän-miten-haluan-ihmisistä ovat junalla tulleita maalaisia joiden ei ole tarvinut naapureita huomioida. Joten, hopihopi, takaisin metsään. Ja ne jotka eivät, ovat niitä joita on "unohdettu" kasvattaa toisten huomioiminen. Joten nyt kasvattamaan lähimmäisen (naapurin) huomioimista.

        Hyvähän sitä on yöllä käydä suihkussa jos saa nukkua aamulla pitkään. Meitä aamulla varhain töihin lähtijöitä se ei miellytä. Unet keskeytyy ja ottaa aikaa ennenkuin saa unepäästä uudelleen kiinni, ei jää montaa tuntia aikaa nukkua kun jo on noustava.

        Terveisin 04.30


      • Naapurisi
        Naapurisi kirjoitti:

        Hyvähän sitä on yöllä käydä suihkussa jos saa nukkua aamulla pitkään. Meitä aamulla varhain töihin lähtijöitä se ei miellytä. Unet keskeytyy ja ottaa aikaa ennenkuin saa unepäästä uudelleen kiinni, ei jää montaa tuntia aikaa nukkua kun jo on noustava.

        Terveisin 04.30

        hiukkasen tätä:

        "eli olin kotona n. klo 22.50. Menin heti käymään suihkussa. Aikaa mulla menee yleensä noin 2-4min. Eli onko paljon??"

        Ei ajallisesti, mutta jos päästät vettä täysillä - on, siinä ajassa ja siitä äänestä ainakin minä herään valvomaan joksikin aikaa, kenties jopa tunniksi mikä on poissa tarvitsemastani levosta :(

        terv. 04.30


      • sunkin kans
        Urbanus Stadinus kirjoitti:

        haluavat elää itsekkäästi toisista piittamatta, heidän pitäisi muuttaa korpeen jossa saa käydä suihkussa koska haluaa, huutaa, melskata, hillua vapaasti jne...
        Ei tarvitsisi huolehtia naapureiden valituksista ja tulla niistä tänne voivottelemaan. Kannattaa harkita, koska kerrotalo (kolhoosi) elämä ei sovi heille. Monet näistä minä-elän-miten-haluan-ihmisistä ovat junalla tulleita maalaisia joiden ei ole tarvinut naapureita huomioida. Joten, hopihopi, takaisin metsään. Ja ne jotka eivät, ovat niitä joita on "unohdettu" kasvattaa toisten huomioiminen. Joten nyt kasvattamaan lähimmäisen (naapurin) huomioimista.

        kuule,normalin elämän äänet ovat esim,suihkussa käynti.joten sinä voisit muuttaa sinne maalle.jos on asunut kaupungissa kuten sinä ,olis jo pitänyt tottua ääniin.olet herkkäkuuloinen joka on sairaus.mene lääkäriin hyvä ihminen.


      • mulle
        Naapurisi kirjoitti:

        Hyvähän sitä on yöllä käydä suihkussa jos saa nukkua aamulla pitkään. Meitä aamulla varhain töihin lähtijöitä se ei miellytä. Unet keskeytyy ja ottaa aikaa ennenkuin saa unepäästä uudelleen kiinni, ei jää montaa tuntia aikaa nukkua kun jo on noustava.

        Terveisin 04.30

        toolaiset valittajat.


      • oikein on
        sunkin kans kirjoitti:

        kuule,normalin elämän äänet ovat esim,suihkussa käynti.joten sinä voisit muuttaa sinne maalle.jos on asunut kaupungissa kuten sinä ,olis jo pitänyt tottua ääniin.olet herkkäkuuloinen joka on sairaus.mene lääkäriin hyvä ihminen.

        että kun ja jos käydään öisin suihkussa niin sitä ei voi tehdä rauhallisesti!?! Kerrostalo asumisessa on säännöt jokaiselle asukkaalle ja jos ei niitä voi noudattaa kuuluu kuusen juureen asumaan!! Sieltä voi kyllä sitten käydä vesisateessa/lumisateessa suihkuttamassa itseään kellonajasta välittämättä. Taloyhtiöissä on järjestyssäännöt ja ne on tarkoitettu noudatettaviksi. Piste. Jos ei siihen kykene ei kerrostalo ole oikea paikka asua.


      • kylma_tila
        oikein on kirjoitti:

        että kun ja jos käydään öisin suihkussa niin sitä ei voi tehdä rauhallisesti!?! Kerrostalo asumisessa on säännöt jokaiselle asukkaalle ja jos ei niitä voi noudattaa kuuluu kuusen juureen asumaan!! Sieltä voi kyllä sitten käydä vesisateessa/lumisateessa suihkuttamassa itseään kellonajasta välittämättä. Taloyhtiöissä on järjestyssäännöt ja ne on tarkoitettu noudatettaviksi. Piste. Jos ei siihen kykene ei kerrostalo ole oikea paikka asua.

        No, sanoiko joku että siellä suihkussa ei käytäisi rauhallisesti?! Muista en tiedä, mutta omalta osaltani voin sanoa että hiljaa ja nopeasti olen pyrkinyt käymään. Piste.

        Niin ja kaikille tiedoksi: Meillä ei ole työpaikalla suihkua. Käyttäisin kyllä sitä jos sellainen mahdollisuus olisi, vaan kun ei ole. Ja minä olen asunut koko ikäni kaupungissa. Ja minut on kyllä kasvatettu huomioimaan muita ihmisiä. Mielestäni pahempaa muiden kanssaihmisten huomioimisen laiminlyöntiä on se, ettei huolehdi omasta hygieniastaan.

        Ja nimimerkille "04.30": Jos olisit oikeasti naapurini, olisit saanut tänään minulta postia. Minä nimittäin kirjoitin tänään yläkerran naapurilleni kirjeen jossa kerroin tilanteeni ja asiani, joita ei tämä arvoisa herra puheenjohtaja suostunut tässä muutama päivä sitten kuuntelemaan, saati keskustelemaan kanssani asiallisesti. Niin ja kirjeen mukaan laitoin vielä korvatulpat.

        Aikaisemmissa viesteissä joku kysyi että millaisia viestejä isännöitsijä on meille laittanut. Ne ovat alkaneet tyyliin "Naapurinne ovat ottaneet yhteyttä allekirjoittaneeseen koskien asunnossanne vietettävää häiritsevää elämää".

        Ainoa poikkeus veden käytön suhteen meillä on juuri ne työajat.


      • äänistä
        Urbanus Stadinus kirjoitti:

        haluavat elää itsekkäästi toisista piittamatta, heidän pitäisi muuttaa korpeen jossa saa käydä suihkussa koska haluaa, huutaa, melskata, hillua vapaasti jne...
        Ei tarvitsisi huolehtia naapureiden valituksista ja tulla niistä tänne voivottelemaan. Kannattaa harkita, koska kerrotalo (kolhoosi) elämä ei sovi heille. Monet näistä minä-elän-miten-haluan-ihmisistä ovat junalla tulleita maalaisia joiden ei ole tarvinut naapureita huomioida. Joten, hopihopi, takaisin metsään. Ja ne jotka eivät, ovat niitä joita on "unohdettu" kasvattaa toisten huomioiminen. Joten nyt kasvattamaan lähimmäisen (naapurin) huomioimista.

        vikisijäthän ne niitä itsekkäitä kusipäitä ovat. Mitä sinä oikein selität?? Jokaisella jolla on tietynlaiset työajat, on oikeus käydä suihkussa myös hiljaisuusaikaan ja siinä ei kenelläkään ole mitään nokan koputtamista. Muuttakoon nämä vikisijät korpeen asumaan jos normaali elämä häiritsee!


      • samaa
        Urbanus Stadinus kirjoitti:

        haluavat elää itsekkäästi toisista piittamatta, heidän pitäisi muuttaa korpeen jossa saa käydä suihkussa koska haluaa, huutaa, melskata, hillua vapaasti jne...
        Ei tarvitsisi huolehtia naapureiden valituksista ja tulla niistä tänne voivottelemaan. Kannattaa harkita, koska kerrotalo (kolhoosi) elämä ei sovi heille. Monet näistä minä-elän-miten-haluan-ihmisistä ovat junalla tulleita maalaisia joiden ei ole tarvinut naapureita huomioida. Joten, hopihopi, takaisin metsään. Ja ne jotka eivät, ovat niitä joita on "unohdettu" kasvattaa toisten huomioiminen. Joten nyt kasvattamaan lähimmäisen (naapurin) huomioimista.

        mieltä. Korpeen kaikki metelintuottajat, niin moottoripyörät, pärinäautot ym.


      • Onneksi ei ole töitä
        Naapurisi kirjoitti:

        Hyvähän sitä on yöllä käydä suihkussa jos saa nukkua aamulla pitkään. Meitä aamulla varhain töihin lähtijöitä se ei miellytä. Unet keskeytyy ja ottaa aikaa ennenkuin saa unepäästä uudelleen kiinni, ei jää montaa tuntia aikaa nukkua kun jo on noustava.

        Terveisin 04.30

        Virolaisten naapurina ei voi itse vaikuttaa nukkumaanmenoaikaan.


      • Anonyymi
        Naapurisi kirjoitti:

        Hyvähän sitä on yöllä käydä suihkussa jos saa nukkua aamulla pitkään. Meitä aamulla varhain töihin lähtijöitä se ei miellytä. Unet keskeytyy ja ottaa aikaa ennenkuin saa unepäästä uudelleen kiinni, ei jää montaa tuntia aikaa nukkua kun jo on noustava.

        Terveisin 04.30

        Aarrgghh, mitäköhän tollasille mökkihulluillekin oikein tähän sanoisi........?!!!!
        Oon ite nainen, jolla menee suihkussa jonkun verran vettä, yritän kyllä säännöstellä vedellä lotraamista, mutta silti - pakko-oireita, ni en selviä pienellä lämminvesivaraajalla, mutta enpä myöskään käy suihkussa päivittäin, atooppinen iho ja jaksamisen kanssa ongelmia - sit meen suihkuun kiukkuisen, ku oikein likainen ja inhottava olo vaikka aamuneljältä ja jos se jotakuta luupäämiestä häiritsee, ni voi vetää käteen vapaalla kädellä mun puolesta ja jos se jotakuta naista häiritsee, voi taas nussia persettään mun puolesta.........
        Ymmärrän kyllä, jos suihkussa käynti aiheuttaa hirveetä meteliä hiljaisuuden aikaan, että se voi häiritä, sit en ite kävis suihkussa hiljasuuden aikaan, mutta hitto, jos ihmisellä on nihkee ja paskanen olo, ni kukaan palliaivo mies tai seinähullu nainen ei voi estää ihmistä sillon peseytymästä, jos ei edes joka yö lotraa suihkussa hiljasuuden aikaan........
        Että vihaan tollasia ihmisiä, jotka puuttuu toisten henkilökohtaisiin asioihin........!!!!
        Ite kävin kerran kymmenen jälkeen sellasessa kuntoutusyksikössä ollessa suihkussa, mikä oli siellä säännöissä kielletty, noh yks toinen ärsyttävä pallinaama mieskuntoutuja meinas tulla mulle sanomaan, että ei saa käydä, oli vähällä, etten sanonu sille, että vedä käteen, senkin läskipaska äläkä puutu muitten asioihin.........Ois ollu aika rumasti sanottu joo,
        tiedetään, mutta en myöskään ymmärrä tollasia tyhjä molopäitä, jotka puuttuu toisten ihmisten asioihin....... 😵😤
        Kyllä saa käydä suihkussa vaikka yöllä, jos on tarpeeks inhottava ja likainen olo, jos ei edes joka yö lotraa siellä suihkun alla ja jos se nyt ei hirveetä meteliä aiheuta yöllä.........
        En siis todellakaan ymmärrä tollasia pikkusielusia vatipäitä, ite oon pessy pyykkiäkin yöllä - jos mun pyykinpesukone pitäis tosi kovaa ääntä, en pesis, mutta ku ei pidä, olen ite rauhallisin ja kiltein naapuri mun taloyhtiössä, vaikka yökyöpeli oonki, mutta mitäs vittua se kenellekään muulle kuuluu, jos en meteliä ja häiriötä yöaikaan aiheuta niinku en aiheutakkaan.......?!! 😉
        On se kumma, ku jotkut muita naapureita vainoavat seinähullu ei osaa keskittyä omaan elämäänsä, vaan kiinnostaa niin helvetisti muitten tekemiset.........
        Ihmiset, älkää välittäkö, ei tollasia munapääkyyliä voi ku sääliä.........😊😁😉


    • 12345 eli bätmän

      Minä taas käyn kernaasti suihkussa ennenkuin menen töihin. Työvuorot alkavat tosin joskus 04:30 joten suihkussa käyn tuossa kolmen jälkeen! Ja joskus päättyvät myöhään, kuten alkuperäinen kirjoittaja. Ja käyn (pika)suihkussa jos siltä tuntuu.

      Perkele! Puhtaus on tärkeä asia. Syytönhän minä siihen että työajat ovat mitkä ovat. Peseytyminen kuuluu perusasioihin mitä pitää saada hoitaa kun on tarve.

      Kuten kusella käyminen, siitähän kans kuulemma vingutaan kun vessaa vedetään yöllä.

    • teen minä

      käyn suihkussa kun tulen töistä illalla.käyn myöskin suihkussa aamulla ennen aamuvuoroa.normaalia elämisen ääntä joten turvat tukkoon taikka valitus isännöitsijälle,johon teen vastineen ja asia tulee sieltä kautta selväksi kaikille vinkujille. moron.

    • vaihdetaanko

      lopetan suihkussa käynnin 22 jälkeen heti kun te vitun hajupommit lakkaatte vetämästä sitä kessun paskaa alakerran parvekkeella niin että se paskan käry ei tule mun kämppään sisälle.sitten vasta alan keskustelemaan kaikesta muusta normaalin elämisen aiheuttamista äänistä.sovitaanko niin ?

      • kylma_tila

        Kohtapa loppuu luultavasti minultakin ne iltamyöhään painottuneet peseytymiset. On nimittäin uusi työpaikka jo tiedossa.

        Ja huomenna kokoonnumme heti aamusta minä, avopuolisoni, yläkerran pj ja isännöitsijä. Keskustelemme hieman asioista.

        Tämä viikko on vielä niin että olen siihen puoli yhteentoista joka päivä duunissa. Täytyy yrittää jokaisen jaksaa ja joustaa. Mutta viimeistään huomenna lisää. Katsotaan kuinka käy, vaikka voitoksihan tämä meille kääntyy


      • uuden työpaikan
        kylma_tila kirjoitti:

        Kohtapa loppuu luultavasti minultakin ne iltamyöhään painottuneet peseytymiset. On nimittäin uusi työpaikka jo tiedossa.

        Ja huomenna kokoonnumme heti aamusta minä, avopuolisoni, yläkerran pj ja isännöitsijä. Keskustelemme hieman asioista.

        Tämä viikko on vielä niin että olen siihen puoli yhteentoista joka päivä duunissa. Täytyy yrittää jokaisen jaksaa ja joustaa. Mutta viimeistään huomenna lisää. Katsotaan kuinka käy, vaikka voitoksihan tämä meille kääntyy

        johdosta! Toivottavasti saat inhimillisemmät työajat. Helpottaa itseäsi ja naapureitasi.


      • parvekkeella

        on luultavasti kaikissa taloyhtiöissä (ellei järjestyssäänössä rajoitettu) 24*7 toimintaa ellei se aiheuta ääniä... Jos tupakanpoltto on äänekästä, sitäkään ei saa tehdä hiljaisuuden aikana;-)


      • keskusliitto
        kylma_tila kirjoitti:

        Kohtapa loppuu luultavasti minultakin ne iltamyöhään painottuneet peseytymiset. On nimittäin uusi työpaikka jo tiedossa.

        Ja huomenna kokoonnumme heti aamusta minä, avopuolisoni, yläkerran pj ja isännöitsijä. Keskustelemme hieman asioista.

        Tämä viikko on vielä niin että olen siihen puoli yhteentoista joka päivä duunissa. Täytyy yrittää jokaisen jaksaa ja joustaa. Mutta viimeistään huomenna lisää. Katsotaan kuinka käy, vaikka voitoksihan tämä meille kääntyy

        Katsopa netistä vuokralaisten keskusliitto.
        Siellä puhelinneuvontaa vuokralaisille.
        En tiedä pitääkö kuulua liittoon että saa neuvoja, mutta kannattaa kokeilla.


      • kuin suihkuttelu
        parvekkeella kirjoitti:

        on luultavasti kaikissa taloyhtiöissä (ellei järjestyssäänössä rajoitettu) 24*7 toimintaa ellei se aiheuta ääniä... Jos tupakanpoltto on äänekästä, sitäkään ei saa tehdä hiljaisuuden aikana;-)

        myöskin normaalia elämistä.mutta suihkuttelu ei haise pultsrilta vaan ruusulta.haissi.


      • samaa

        mieltä.tupakan polttajat vois muuttaa omaan taloonsa haiseen.


      • ei ole
        samaa kirjoitti:

        mieltä.tupakan polttajat vois muuttaa omaan taloonsa haiseen.

        tämän keskusteluketjun aihe. Palataan suihkunkäyttöön.
        Taloyhtiöiden järjestyssäännöissä harvemmin kielletään suihkunkäyttö 22.00 jälkeen, pikemminkin pyydetään välttämään sitä.
        Ei kannata lähteä sotasille taloyhtiön pj:n kanssa eikä hallituksen. Isännöitsijä "joutuu" kumartumaan heidän edessä tai saattaa saada lähdön, eli potkut jos on erimieltä hallituksen kanssa. Meillä on isännöisijää vaihdettu 5 vuoden sisällä jo kolmekertaa. Voithan lähteä käräjöimään mutta muista että jos häviät, siitä tulee tosi kallis paukku. No sulla työaika vaihtuu jotenmä jättäisin asian sikseen.


      • isännöitsijät
        ei ole kirjoitti:

        tämän keskusteluketjun aihe. Palataan suihkunkäyttöön.
        Taloyhtiöiden järjestyssäännöissä harvemmin kielletään suihkunkäyttö 22.00 jälkeen, pikemminkin pyydetään välttämään sitä.
        Ei kannata lähteä sotasille taloyhtiön pj:n kanssa eikä hallituksen. Isännöitsijä "joutuu" kumartumaan heidän edessä tai saattaa saada lähdön, eli potkut jos on erimieltä hallituksen kanssa. Meillä on isännöisijää vaihdettu 5 vuoden sisällä jo kolmekertaa. Voithan lähteä käräjöimään mutta muista että jos häviät, siitä tulee tosi kallis paukku. No sulla työaika vaihtuu jotenmä jättäisin asian sikseen.

        vaihtuu meilläkin helposti. Kyllä isännöitsijän lojaalisuus on aina hallituksen puolella - pakko olla jos aikoo töitä tehdä jatkossakin..


      • niin ,
        ei ole kirjoitti:

        tämän keskusteluketjun aihe. Palataan suihkunkäyttöön.
        Taloyhtiöiden järjestyssäännöissä harvemmin kielletään suihkunkäyttö 22.00 jälkeen, pikemminkin pyydetään välttämään sitä.
        Ei kannata lähteä sotasille taloyhtiön pj:n kanssa eikä hallituksen. Isännöitsijä "joutuu" kumartumaan heidän edessä tai saattaa saada lähdön, eli potkut jos on erimieltä hallituksen kanssa. Meillä on isännöisijää vaihdettu 5 vuoden sisällä jo kolmekertaa. Voithan lähteä käräjöimään mutta muista että jos häviät, siitä tulee tosi kallis paukku. No sulla työaika vaihtuu jotenmä jättäisin asian sikseen.

        mutta kun aihe on yhtä turhan vääntöä kuin tupakoinnin vänkääminen.elikkä asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeenpää keskusteltavaa koska asia on hyvin selvä .ainakin joka jotenkin on selväjärkinen.mutta luultavasti suurinosa porukasta ei ole kun jaksaa täälä vängätä normaaleista asumisen normeista.suihkussa käynti on ihmisen perustarve,vai pitäisikö esim.housuihinsa paskantaneen muksun odottaa aamuun asti likaisena kun joku ääliö valittaa heti kun suihkun hanan aukaisee.esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon,mutta niin löytyy ÄÄLIÖ VALITTAJIAKIN.


      • päätellen
        niin , kirjoitti:

        mutta kun aihe on yhtä turhan vääntöä kuin tupakoinnin vänkääminen.elikkä asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeenpää keskusteltavaa koska asia on hyvin selvä .ainakin joka jotenkin on selväjärkinen.mutta luultavasti suurinosa porukasta ei ole kun jaksaa täälä vängätä normaaleista asumisen normeista.suihkussa käynti on ihmisen perustarve,vai pitäisikö esim.housuihinsa paskantaneen muksun odottaa aamuun asti likaisena kun joku ääliö valittaa heti kun suihkun hanan aukaisee.esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon,mutta niin löytyy ÄÄLIÖ VALITTAJIAKIN.

        myös sinä kuulut "ääliövalittajiin", valitan.

        Vuokralainen on aina huonoilla kun vastassa on hallituksen pj hallitus. Mikäli valituksia tulee, taloyhtion hallitus käsittelee ne ja tekee päätöksen niiden pohjalta. Jos valitukseen on aihetta ja varoitus annetaan ja vuokralainen ei noudata sitä, tuskinpa esim. minä osakkeenomistajana ottaisin riskiä että asuntoni otettaisiin taloyhtiön hallintaan sen takia että vuokralainen halveksii toistamiseen järjestyssääntöä eikä anna muille naapureille heille oikeutettua yörauhaa. Vuokralainen joutuisi lähtemään.
        Tässä tarkoita pelkästään suihkussa käyntiä vaan kovaäänistä melua yleensä. Miksi turhaan saada monoa pepulle kun sen voi välttää yhteistoiminalla ja naapurit huomioiden. Helppoa :)
        Tyhmä laukoo suustaan itselleen vaan vaikeuksia.


      • yrität
        päätellen kirjoitti:

        myös sinä kuulut "ääliövalittajiin", valitan.

        Vuokralainen on aina huonoilla kun vastassa on hallituksen pj hallitus. Mikäli valituksia tulee, taloyhtion hallitus käsittelee ne ja tekee päätöksen niiden pohjalta. Jos valitukseen on aihetta ja varoitus annetaan ja vuokralainen ei noudata sitä, tuskinpa esim. minä osakkeenomistajana ottaisin riskiä että asuntoni otettaisiin taloyhtiön hallintaan sen takia että vuokralainen halveksii toistamiseen järjestyssääntöä eikä anna muille naapureille heille oikeutettua yörauhaa. Vuokralainen joutuisi lähtemään.
        Tässä tarkoita pelkästään suihkussa käyntiä vaan kovaäänistä melua yleensä. Miksi turhaan saada monoa pepulle kun sen voi välttää yhteistoiminalla ja naapurit huomioiden. Helppoa :)
        Tyhmä laukoo suustaan itselleen vaan vaikeuksia.

        kirjoittaa.??????


      • Minkäs teet
        parvekkeella kirjoitti:

        on luultavasti kaikissa taloyhtiöissä (ellei järjestyssäänössä rajoitettu) 24*7 toimintaa ellei se aiheuta ääniä... Jos tupakanpoltto on äänekästä, sitäkään ei saa tehdä hiljaisuuden aikana;-)

        Menetkö sanomaan suorat sanat virolaisjunteille? Kovaääninen nauraminen kuuluu myös aina asiaan. Taitavat pitää Suomalaisia pilkkanaan.


    • tytti

      Hei! En jaksa käydä tätä ketjua läpi, mutta k.o. asiasta on oikeuden ennakkopäätös,muistaakseni Helsinki ja kyseessä oli ravintola-alan työntekijä, ja se päätös on työntekijälle myönteinen, se on viime syksyltä tai tältä keväältä. En tiedä mistä sen saat vaan hanki se ja näytä muille. Hyvää yötä! tv. reissunainen, meen jo nyt suihkuun, mun taloyhtiössä ei ole kukaan valittanut, tietävät mitä teen työkseni, joskus käyn myöhään työni on niin epäsäännöllinen.

      • on vain ennakkopäätös

        Kaikki valitukset/syytteet tutkitaan kuitenkin tapauskohtaisesti. Ihmisten elämäntilanteet vaihtelevat.


    • asunto on kiva ja

      haluatte asua siellä, niin laske pesuvatiin vettä, vaahdota ja kaada vedet päälle, vaikka kauhalla, ei pitäisi kauheasti kuulua.

      • neuvo, mutta..

        ..ämpäri olisi vielä kätevämpi tai kaksikin

        Toisessa pesuvesi, toisessa huuhtelu. Niinhän sitä ennenkin...ennen suihkujen aikaa.

        ;)


      • kuulumisia
        neuvo, mutta.. kirjoitti:

        ..ämpäri olisi vielä kätevämpi tai kaksikin

        Toisessa pesuvesi, toisessa huuhtelu. Niinhän sitä ennenkin...ennen suihkujen aikaa.

        ;)

        jotta kuis miitinki sujui:

        "Väliaikatietoja
        Kirjoittanut: kylma_tila 24.9.2007 klo 11.43


        Kohtapa loppuu luultavasti minultakin ne iltamyöhään painottuneet peseytymiset. On nimittäin uusi työpaikka jo tiedossa.

        Ja huomenna kokoonnumme heti aamusta minä, avopuolisoni, yläkerran pj ja isännöitsijä. Keskustelemme hieman asioista.

        Tämä viikko on vielä niin että olen siihen puoli yhteentoista joka päivä duunissa. Täytyy yrittää jokaisen jaksaa ja joustaa. Mutta viimeistään huomenna lisää. Katsotaan kuinka käy, vaikka voitoksihan tämä meille kääntyy"

        Huomenna oli eilen.


      • kylma_tila
        kuulumisia kirjoitti:

        jotta kuis miitinki sujui:

        "Väliaikatietoja
        Kirjoittanut: kylma_tila 24.9.2007 klo 11.43


        Kohtapa loppuu luultavasti minultakin ne iltamyöhään painottuneet peseytymiset. On nimittäin uusi työpaikka jo tiedossa.

        Ja huomenna kokoonnumme heti aamusta minä, avopuolisoni, yläkerran pj ja isännöitsijä. Keskustelemme hieman asioista.

        Tämä viikko on vielä niin että olen siihen puoli yhteentoista joka päivä duunissa. Täytyy yrittää jokaisen jaksaa ja joustaa. Mutta viimeistään huomenna lisää. Katsotaan kuinka käy, vaikka voitoksihan tämä meille kääntyy"

        Huomenna oli eilen.

        ...juuh, en oo tässä pariin päivään koneelle päässyt mutta nyt sitten vihdoin :)

        Elikäs: Meillä kävi isännöitsijä, yläkerran valittaja-puheenjohtaja ja yksi taloyhtiön hallituksen jäsen. Yritettiin keskustella asioista mutta kun ei meitä uskottu ja olivat sitä mieltä että asioiden pitää muuttua tai jonkun lähteä, eli tässä tapauksessa meidän koska vuokralaisia ollaan.

        Tuo naapuri valehteli silmät ja suut täyteen että meillä lotrataan veden kanssa tunteja hiljaisuuden aikana ja sitten vielä kolistellaan toinen mokoma. Ja tietysti nämä muut uskoivat. Asian laita on niin että tällä naapurilla on jotain meitä vastaan, en tiedä mitä mutta jos juuri tästä asiasta kitiseminen loppuu niin aivan varmasti tuo kyylä keksii jotain muuta tilalle. Ja kun aikaisemmin ei kuulemma ole tässä talossa mitään vastaavaa ollut.

        Isännöitsijä on hallituksen edessä täysin hampaaton ja munaton. Pakko olla mieliksi että saa töitään tehdä. Ja isännöitsijä oli aikaisemmin itse yhteen kirjeeseensä kirjoittanut että työajat on ainoa poikkeus veden käytön suhteen, mutta koska naapurin kyylä oli sitä mieltä että se häntä niin kamalasti häiritsee niin asia on sitten niin. Eli käytännössä tuota poikkeusta ei ole.

        Toivottavasti tämän asunnon ostaa joku oikeasti mölyisä nuoripari tai joku äänekäs nuori mies tai nainen ja iso koira, joilla on iso kaveripiiri ja bileitä usein ja mahdollisimman kosteita sellaisia.


      • ..siinä yleensä käy.
        kylma_tila kirjoitti:

        ...juuh, en oo tässä pariin päivään koneelle päässyt mutta nyt sitten vihdoin :)

        Elikäs: Meillä kävi isännöitsijä, yläkerran valittaja-puheenjohtaja ja yksi taloyhtiön hallituksen jäsen. Yritettiin keskustella asioista mutta kun ei meitä uskottu ja olivat sitä mieltä että asioiden pitää muuttua tai jonkun lähteä, eli tässä tapauksessa meidän koska vuokralaisia ollaan.

        Tuo naapuri valehteli silmät ja suut täyteen että meillä lotrataan veden kanssa tunteja hiljaisuuden aikana ja sitten vielä kolistellaan toinen mokoma. Ja tietysti nämä muut uskoivat. Asian laita on niin että tällä naapurilla on jotain meitä vastaan, en tiedä mitä mutta jos juuri tästä asiasta kitiseminen loppuu niin aivan varmasti tuo kyylä keksii jotain muuta tilalle. Ja kun aikaisemmin ei kuulemma ole tässä talossa mitään vastaavaa ollut.

        Isännöitsijä on hallituksen edessä täysin hampaaton ja munaton. Pakko olla mieliksi että saa töitään tehdä. Ja isännöitsijä oli aikaisemmin itse yhteen kirjeeseensä kirjoittanut että työajat on ainoa poikkeus veden käytön suhteen, mutta koska naapurin kyylä oli sitä mieltä että se häntä niin kamalasti häiritsee niin asia on sitten niin. Eli käytännössä tuota poikkeusta ei ole.

        Toivottavasti tämän asunnon ostaa joku oikeasti mölyisä nuoripari tai joku äänekäs nuori mies tai nainen ja iso koira, joilla on iso kaveripiiri ja bileitä usein ja mahdollisimman kosteita sellaisia.

        Valehtelua, nou guud mutta ehkäpä se että olisi osannut olla suihkuttelematta 22.00 jälkeen olisi ollut rauhan tae, mutta tiiäpä sitten siitä.
        Eipä sekään auta, koston toivominen, nimittäin meuhkaajille käy samoin: potkut peppuun - lähtö.
        Vuokraisännän pitäisi nyt sitten varoittaa seuraavaa vuokralaista että hallituksen pj. asuu naapurissa. Ei kannata "soitella" kirjeillä ja laitella korvatulppia kirjekuoreen mukaan, vähemmästäkin pottuilusta saattaapi moni ärähtää ja naapurisopu loppua. Kurja juttu :(


      • kylma_tila
        ..siinä yleensä käy. kirjoitti:

        Valehtelua, nou guud mutta ehkäpä se että olisi osannut olla suihkuttelematta 22.00 jälkeen olisi ollut rauhan tae, mutta tiiäpä sitten siitä.
        Eipä sekään auta, koston toivominen, nimittäin meuhkaajille käy samoin: potkut peppuun - lähtö.
        Vuokraisännän pitäisi nyt sitten varoittaa seuraavaa vuokralaista että hallituksen pj. asuu naapurissa. Ei kannata "soitella" kirjeillä ja laitella korvatulppia kirjekuoreen mukaan, vähemmästäkin pottuilusta saattaapi moni ärähtää ja naapurisopu loppua. Kurja juttu :(

        ...että tuskinpa se olisi mitään auttanut vaikka olisin ollut suihkuttelematta ja nukkunut paskasena. Jotain narisemista tämä kyylä olisi siltikin löytänyt, aivan varmasti.

        Ja jos nyt ymmärsitte aikaisemmasta viestistäni että olemme saaneet isännöitsijältä häädön niin ei se niin mennyt, kyllä me etsimme uuden kodin ihan omasta halustamme. Jos kotona oleminen alkaa ahdistaa sen takia että alkaa pelätä sitä miten se naapuri nyt häiriintyy tästä ja tuosta narahduksesta, niin ei semmoisessa paikassa kannata asua.

        Ja kylläpä ne vääryydet yleensä aikanaan kostautuu, ihan itsestään. En mä ala sitä miettimään sen enempää. Tähän tilanteeseen voi soveltaa sitä sanontaa "pilkka osuu omaan nilkkaan". Nytkin yläkerrassa harrastetaan äänistä päätellen pituushyppyä.

        Vai että se kirje oli mielestäsi huono veto?! No miten tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi kommunikoida, jos asenne on että "minun ei tarvitse tästä keskustella, mä en halua kuunnella"? Kerropa se.

        Taisin aikaisemmin unohtaa kertoa että meidän pyykkimme ei saisi kuivua yön yli kuivaushuoneessa, tämän puhennjohtajan mielestä ja meitä tuon asian puitteissa syytetty myös pyykkituvan käytöstä hiljaisuuden aikana.


      • ollut huono
        kylma_tila kirjoitti:

        ...että tuskinpa se olisi mitään auttanut vaikka olisin ollut suihkuttelematta ja nukkunut paskasena. Jotain narisemista tämä kyylä olisi siltikin löytänyt, aivan varmasti.

        Ja jos nyt ymmärsitte aikaisemmasta viestistäni että olemme saaneet isännöitsijältä häädön niin ei se niin mennyt, kyllä me etsimme uuden kodin ihan omasta halustamme. Jos kotona oleminen alkaa ahdistaa sen takia että alkaa pelätä sitä miten se naapuri nyt häiriintyy tästä ja tuosta narahduksesta, niin ei semmoisessa paikassa kannata asua.

        Ja kylläpä ne vääryydet yleensä aikanaan kostautuu, ihan itsestään. En mä ala sitä miettimään sen enempää. Tähän tilanteeseen voi soveltaa sitä sanontaa "pilkka osuu omaan nilkkaan". Nytkin yläkerrassa harrastetaan äänistä päätellen pituushyppyä.

        Vai että se kirje oli mielestäsi huono veto?! No miten tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi kommunikoida, jos asenne on että "minun ei tarvitse tästä keskustella, mä en halua kuunnella"? Kerropa se.

        Taisin aikaisemmin unohtaa kertoa että meidän pyykkimme ei saisi kuivua yön yli kuivaushuoneessa, tämän puhennjohtajan mielestä ja meitä tuon asian puitteissa syytetty myös pyykkituvan käytöstä hiljaisuuden aikana.

        veto (riippuu tietenkin kirjeen sävystä) vaan ne korvatulpat. Jos olet keskustellut asiallisesti hänen kanssaa asia on OK. Kenties henkilökemiat törmäsi.


      • Ajatteleva otus
        kylma_tila kirjoitti:

        ...juuh, en oo tässä pariin päivään koneelle päässyt mutta nyt sitten vihdoin :)

        Elikäs: Meillä kävi isännöitsijä, yläkerran valittaja-puheenjohtaja ja yksi taloyhtiön hallituksen jäsen. Yritettiin keskustella asioista mutta kun ei meitä uskottu ja olivat sitä mieltä että asioiden pitää muuttua tai jonkun lähteä, eli tässä tapauksessa meidän koska vuokralaisia ollaan.

        Tuo naapuri valehteli silmät ja suut täyteen että meillä lotrataan veden kanssa tunteja hiljaisuuden aikana ja sitten vielä kolistellaan toinen mokoma. Ja tietysti nämä muut uskoivat. Asian laita on niin että tällä naapurilla on jotain meitä vastaan, en tiedä mitä mutta jos juuri tästä asiasta kitiseminen loppuu niin aivan varmasti tuo kyylä keksii jotain muuta tilalle. Ja kun aikaisemmin ei kuulemma ole tässä talossa mitään vastaavaa ollut.

        Isännöitsijä on hallituksen edessä täysin hampaaton ja munaton. Pakko olla mieliksi että saa töitään tehdä. Ja isännöitsijä oli aikaisemmin itse yhteen kirjeeseensä kirjoittanut että työajat on ainoa poikkeus veden käytön suhteen, mutta koska naapurin kyylä oli sitä mieltä että se häntä niin kamalasti häiritsee niin asia on sitten niin. Eli käytännössä tuota poikkeusta ei ole.

        Toivottavasti tämän asunnon ostaa joku oikeasti mölyisä nuoripari tai joku äänekäs nuori mies tai nainen ja iso koira, joilla on iso kaveripiiri ja bileitä usein ja mahdollisimman kosteita sellaisia.

        Onhan niitä mahdollisuuksia.

        Ehkä se naapuri oikeasti kuulee jostain veden lotrausta ja kolistelua tuntikausia öisin ja vaan kuvittelee, että ääni on teiltä. Voihan ääni kulkeutua rakenteita pitkin jostain kauempaakin.

        Ehkä sillä naapurilla on mielenterveysongelma ja HÄN kyllä kuulee veden lotrausta ja kolinaa tuntikausia, mutta vain hän ne äänet kuulee.


      • ei voisi
        Ajatteleva otus kirjoitti:

        Onhan niitä mahdollisuuksia.

        Ehkä se naapuri oikeasti kuulee jostain veden lotrausta ja kolistelua tuntikausia öisin ja vaan kuvittelee, että ääni on teiltä. Voihan ääni kulkeutua rakenteita pitkin jostain kauempaakin.

        Ehkä sillä naapurilla on mielenterveysongelma ja HÄN kyllä kuulee veden lotrausta ja kolinaa tuntikausia, mutta vain hän ne äänet kuulee.

        olla taloyhtiön puheenjohtajana ellei sitten koko talo ole hullujenhuone isännöitsijä mukaan lukien sekä "suihkuttelija". Luulosairaus kyllä huomattaisiin muissakin taloon ja sen asukkaisiin liittyvissä asioissa.


      • Kainalot
        ei voisi kirjoitti:

        olla taloyhtiön puheenjohtajana ellei sitten koko talo ole hullujenhuone isännöitsijä mukaan lukien sekä "suihkuttelija". Luulosairaus kyllä huomattaisiin muissakin taloon ja sen asukkaisiin liittyvissä asioissa.

        Hanan alla, niin ei tarvi mennä sinne suihkuun.


    • Comment allez-vous?

      Olisiko mahdollista sinun käydä työpaikallasi suihkussa jos et jaksa odottaa aamuun? Jos yksi sun toinen haluaa joustoa toisilta niin on vaikeaa enää pitää sovituista aikarajoista kiinni. Suihkun takia ei kannata muuttaa. Yöllä jokainen meistä hikoaa kuitenkin ja aamulla voi peseytyä. Eikö?

      • vastaisit ajoissa

        Kysymykseen , viesti johon vastaat on noin kaksi vuotta vanha..


      • Tampio...

        Tapaus ratkennut aikoja sitten ..
        Miksi jakelet typeriä neuvojasi ?


    • kohan tässä mietin

      Tuota tuota... otahan selvää näistä äänieriste hommista...
      Kävin keskutelun yhden kaverini kanssa tässä muutama (lue 3-4) vuosi sitten. joten en todellakaan muista tarkallee termejä mitä hän käytti.. mutta hän kävi vastaavanlaisen tappelun taloyhtiötä vastaan. ja sai toteen näytettyä jotenkin että eritykset eivät taloyhtiössä vastaa nykypäivän lakivaatimuksia (?) hän luki jonkun pykälän, tehnyt äänimittauksia jne jne, oli tehnyt laskeskelman mitä "vian" korjaaminen yhtiölle maksaa jne jne. ja kukaan ei sen taloyhtiökokouksen jälkeen valittanut mitään, ja kaveri sai töitten jälkeen rauhassa käydä suihkussa.

      Hitto kun nyt vois palauttaa ton keskustelun mieleen... Mut onhan toi vitun naurettavaa jos ei suihkussa saa käydä töitten jälkeen.

      Onneks asun omakotitalossa. Heh... tässä meillä meni ensimmäinen puoli vuotta siihen kun iltaisin kuiskittiin ja väännettiin automaattisesti töllöä pienemmälle ennenkun tajuttiin pikku hiljaa ettei enää tartte. Ennen olin tosi hiljanen kerrostalo eläjä, nykyään en enää tietäs varmaan miten se onnistuis.

      • hyviäkin puolia

        vaan hyvää kerrostaloasuminen,aiemmin asuin omakotitalossa.
        Sillä en pysty hillitsemään itseäni esm.riidellessä,karjun ja heittelen tavaroita.
        Olen oppinut nyt olemaan iististi.Myös olo paljon turvallisempi,kun muita asuu lähellä.
        Ihan hyvälle tuntuu,kun elämää ympärillä.


      • ädäfh
        hyviäkin puolia kirjoitti:

        vaan hyvää kerrostaloasuminen,aiemmin asuin omakotitalossa.
        Sillä en pysty hillitsemään itseäni esm.riidellessä,karjun ja heittelen tavaroita.
        Olen oppinut nyt olemaan iististi.Myös olo paljon turvallisempi,kun muita asuu lähellä.
        Ihan hyvälle tuntuu,kun elämää ympärillä.

        no oikea ratkaisu sinulle! =)
        Minulle taas tämä asumismuoto takaa sen että saan rauhassa nukkua päivällä kunnon unet kun yöt olen aina töissä. Ja se on luksusta kerrostaloelämään verrattuna että saan siivota, imuroida ja tiskata töiden jälkeen mielin määrin ihan miten haluan, ilman ettei tartte miettiä että se ketään häiritsee. Mulla kun nää vuorokausirytmit työn takia on toisin päin.


    • vielä ongelmaan

      Etkö voisi käydä työpaikalla suihkussa illalla lähtiessä? Kyllä se on sallittua, jos vain yksikin sellainen työpaikalta löytyy.
      Tai kokeile kotona olla paukuttelematta ovia ja avaa ja sulje suihku varovasti. Laske vettä vain kohtuullisella voimakkuudella tasaisesti.
      Jos sitten kotona jatkat pipploita pitkälle yöhön ja juokset vessakin välillä aamu kahteen niin voi olla jo häiriöksi. :)

    • Unohda se

      Eihän se koske Virolaisiakaan, miksi sitten sinua?

    • maake60

      Osta se asunto itsellesi asunnon omistajalta ja kun olet taloyhtiössä osakkeen omistaja niin vaadit järjestyssääntöön muutoksen että kun töistä tulee niin saa käydä suihkussa vaikka työt päättyvät klo 22.00 jälkeen. Aina on semmoisia narisijoita jotka narisevat tavan vuoksi. Itsekkin joskus kerrostalossa asuneena kävin suihkussa kun hyvitti oli kello mitä hyvänsä mutta ei tullut valituksi. Jotkut valittavt siitä että kun käydään suihkussa ennen kello seitsemää aamulla kun lähdetään töihin niin se on semmoista pilkun nussimista. Nyisin asun rivitalossa ja siinä ei veden klorinat kuulu naapuriin eikä sillä olisi mitään vaikutusta koska käyn suikussa milloin huvittaa.

      • Douh

        Ongelma on ollut ajankohtainen 2007 :DDD


    • Anonyymi

      Eihän kerrostalossa voi asua, ne on vain känää täynnä.

    • Anonyymi

      siitä saa aikaiseksi parhaat palstan aktivoinnit....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe