tyttärelläni tarkkaivaisuushäiriö

niiin väsynyt

on tää kumma juttu..tytär on kohta 10 vuotias ja edelleen käydään terapiass,kasvatus ja perheneuvolassa,lasten psykiatrisella polilla..nää hommat on kestänyt jo kohta 3 vuotta.
ja edelleen ollaan tavallaan ilman apua.
koska mä olen sitä mieltä että nyt ois hyvä aika koekilla jotain lääkitystä..uskokaa kun sanon että kaikkee ollaan kokeiltu.
käydään miehen kans kasvatus ja perhe neuvolassa kuuntelemassa ja oppimassa miten käsitellään lasta jolla on tarkkaavaisuushäiriö..tai hei sii,, ei meillä ole edelleenkään diagnoosia.. vaikka lääkärikin on haastatellut meidät ja lapsenkin tavannut pariin kertaan.
me ollaan miehen kans kuljettu kun nolo koira heidän pillin mukaan.ollaan tehty sitä ja yritetty tätä ja voi voi.
lapsi on erityisluokalla(pienryhmässä) jossa on avustaja ja erityisopettaja.tuolla kasv. ja perh. neuvolassa ollaan kans lääkityksen kannalla,opettaja on palio nähnyt ja on myös lääkityksen kannalla.. mikä on että asiat on näin hitaita.. ihan yks pv istuin ja mietin tätä koko juttua.. MIKSEI ME SAADA APUA.
kyllä mä jaksan,olen elänyt tyttäreni kanssa kohta 10 vuotta,mutta kun hänen oma käytös,impulsivuus,rauhattomuus,huono itsetunto,riidanhaluisuus ja mitä vielä..ne kaikki vaikuttaa hänen elämään eniten,tulee vaikeuksia koulussa,läksyjen teossa,,ja kavereiden kassa..mä haluan että tyttäreni sais vihdoin jo kunnon apua.
miksi tää on niin hidasta!
onko lasten psykiatrisella todellakin niin kova ruuhka..ettei heistä ole kuulunut edellisen käynnin jälkeen mitään,ja siittä 3-4 kk! voiko kestää melki 4 kk kun joku toinen lääkäri/psykiatri konsultoi tyttäreni kansiota.

ja valehtelisin jos väittäisin ettei se vie voimia kun lapsi on omalaatuinen..koulun jälkeen päivät menee yleensä riidelleen,kieltäen,selittäen,läksyissä,..puheita toistamalla..ja sit monesti saan tutun tutuilta kuulla että no,tyttöshän on jo kohta 10.ei sen kanssa raskasta pitäis olla,kun kaiken osaa jo itsekkin tehdä.. niiin.. osa totta.
onneksi olen hoitovapaalla nuorimmaisen kanssa.. muuten en varmaan jaksais töiden jälkeen tätä rumbaa.
voimia kaikille,ja hyvää syksyn odotusta.

2

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi päästä

Silloin kun voimat vanhemmilta loppuu on aika ottaa puhelin käteen ja soittaa itse psykiatriselle. KErrotte tilanteen ja että olette kovin väsyneitä. Varmasti teille annetaan aika lähiaikoina, ei teidän tarvitse oottaa. Ei ne voi jättää teitä tuommoisen tilanteen kanssa roikkumaan, on vaikka kriisiosastoja joissa voidaan aloittaa lääkekokeilut. Lääkkeitä kyseiseen vaivaan on.

• tsaidu

Alat pommittamaan täysillä sinne sairaalaan ja VAADIT tyttärellesi hoitoa!!Lasta vartenhan hoito on!!Niinkuin myös lääkitys.Poikaani lainaten:"On niin tavis olo ku syö lääkettä." Teillä tuntuu muuten olevan tukitoimet kohillaan mut diagnoosi puuttuu.Ja ilman diagnoosia ette voi hakea sopeutumisvalmennuskurssille/kuntoutukseen,ette voi hakea kelasta hoitotukea ettekä ilman kelan korotettua hoitotukea kunnan/kaupungin omaishoitajapalkkaa.Nyt voimat äärimmilleen ja vaadit kovin sanoin hoitoa lapsellesi!!
      Voimia toivottaa kohtalotoveri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      273
      2495
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    4. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      9
      1589
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      50
      1506
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1387
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe