Onko olemassa jokin sääntö laskutus ajasta?
2 viikkoa tuntuu olevan aika yleinen, mutta kauhean pitkä uudelle yritykselle.
Laskutus aika
8
1414
Vastaukset
- tarkoitat
Mikä on laskutusaika ?
Tarkoitatko maksuaikaa ?- Newbe
Kyllä, maksuaikaa eli aika joka asiakkaalla on aikaa maksaa lasku ennen eräpäivää.
- yrittäjä-
Newbe kirjoitti:
Kyllä, maksuaikaa eli aika joka asiakkaalla on aikaa maksaa lasku ennen eräpäivää.
Maksuaika voi olla mikä tahansa, mutta pitkälti käytännön sanelema toi 14 päivää. Postin kulku ottaa muutaman päivän ja mitä isompi yritys on laskun maksajana, sen kauemmin laskusi siellä "koneistossa" kiertää hyväksyttävänä.
- amatööri_
10 pv netto!
turha pitää pisempää aikaa. Meillä on tuo maksuaika ollut käytössä ja se riittää 99% asiakkaistamme. Kuntasektorille tms. voidaan mennä 14 pv netto ja superspecialtapauksissa joissa myyjältä on loppunut keinot kaupantekemisessä maksuaika 14pv-2%, 21 pv netto.
Uuusille yrittäjille on tärkeää neuvotella itselleen mahdollisimman sopiva maksuaika. Eli jos itse käytät asiakkaillesi 10 pv, netto niin oma maksuaikasi tavaratoimittajille tulee olla mieluusti vähintään se 14 pv jne...
Lasku heti matkaan ja eka karhu tulee lähettää n. vko siitä kun eräpäivä on mennyt. Opeta asiakkaat heti, että laskujen maksu on se mistä pidetään kiinni.... Jos et karhua tehokkaasti heti ja säännöllisesti niin aina on asiakkaita jotka oppivat löytämään sellaiset toimijat joitten laskua ei tarvitse maksaa kuin viimeisessä hädässä...
ja kukaan asiakas ei karkaa sinulta pois jos maksuaikasi on 10 pv netto! - Yrittäja
Ainakin siinä tapauksessa jos asiakkaat ovat kuluttajia, lasku tulee lain mukaan lähettää heille viimeistään 14 päivää ennen eräpäivää.
- maksan
Jos saamissani laskuissa on maksuaikaa vähemmän kun 14 päivää tai lasku tulee muuten myöhässä, heitän laskun kasan alimmaiseksi ja maksan kun kerkiän. Jos on käteisalennuksia maksuehdossa, käytän ne.
- amatööri_
maksan kirjoitti:
Jos saamissani laskuissa on maksuaikaa vähemmän kun 14 päivää tai lasku tulee muuten myöhässä, heitän laskun kasan alimmaiseksi ja maksan kun kerkiän. Jos on käteisalennuksia maksuehdossa, käytän ne.
Opetetaan asiakas heti alustapitäen maksamaan laskunsa eikä laittamaan niitä kasan alimmaiseksi.
Meillä rapsahtaa asiakkaalle maksukehoituksesta 5 euron lisäkulu jos joudutaan karhuamaan....
Mielestäni homma menee niin, että meillä palvelu on parasta A-luokkaa ja tavarat toimitetaan rivakasti perille sopimuksen mukaan.
Minun mielestäni asiakas vastavuoroisesti sitoutuu maksamaan laskun ajallaan ja jos ei maksa niin maksaa muistutuksesta aiheutuvat kulut... ja jos ei maksa niin perintätoimisto hoitaa rahat meille...
Tästä "tylystä" toimintatavastamme valittaa muutama asiakas vuodessa, että Teillä on epäinhimilliset toimintatavat... Tämä on aika vähän kun ajatellaan, että laskuja lähtee noin 8000 kpl vuodessa... Minusta on todella epäeettistä olla maksamatta laskua ajoissa...
Juu, ja jos ei kykene maksamaan laskua ajoissa, niin se sopii meille mainiosti. Ilmoittaa siitä ja sopii uuden maksuajan... Ja luonnollisesti pitää siitä kiinni...
näin meillä!!!
t. amatööri
- Yrittäjänä 5-vuotias
Oli tuo maksuaika sovittu miksi hyvänsä, aina löytyy niitä, joita ei tunnu eräpäivä hetkauttavan millään lailla. Teki mitä hyvänsä, rahantulo takkuilee. Toiminimiyrittäjä ei ainakaan kauheasti voi valita asiakkaitaan ja esim. kun uusi tulee, vaikka tietää sen maksukyvyn, tekee sopimuksen maksuehtoineen - niin rahaa ei vain ilmesty tilille silloin kuin pitäisi. Eivätkö nykyään ihmiset välitä eräpäivistä tippaakaan, vai ajattelevatko, että ei kai tuolla niin kiire ole - on "vaan toiminimi". Voiko nykyään vielä olla niin valistumattomia ihmisiä, etteivät ymmärrä, että yrittäjällä on myös kiinteitä kustannuksia ja mitä pienempi yrittäjä, sen tärkeämpää on saada rahansa ajallaan, jotta pystyy itse maksamaan kiinteät kulunsa. Sitäkin ihmettelen joskus, että ihmiset teettävät suuriakin urakoita (meillä juuri saneerausyritys), mutta eivät laske ja varaa sille rahoitusta. ÄÄÄH! Nyt just on sellainen tilanne, että maailmalla lepää rahaa, joista joissain eräpäivä mennyt ajat sitten (tietenkin toimenpiteisiin ryhdytty) ja omat vastaavat jäävät siten myös maksamatta ajallaan, ja tiedättehän taas mitä siitä seuraa. Yrittäjyydessä ei ole mitään muuta vikaa kuin eräpäivää kunnioittamattomat asiakkaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006