heippa... kelakortissani on takapuolella koodi " 100% 111 " en sairasta epilepsiaa, miksi näin silti kortissani lukee? olisi kiva tietää jos vaikka sairastankin, sukulaiset eivät kerro ja koskaan en ole kohtausta saanut...
kelakortin koodi 111
22
5212
Vastaukset
käytetään myös muihin sairauksiin,
kuin epilepsiaan -esim. kipuihin.
Itselläni on merkintänä YE 111.- kelalainen
tarkoittaa tätä; Epilepsia ja siihen verrattavat kouristustilat.
YE tarkoittaa ylempää erityiskorvattavuutta.
Kyllä, toki epilepsialääkkeillä on useitakin indikaatioita, esim. bipolaarinen mielialahäiriö, MUTTA jos epilepsialääkettä käytetään esim. bipon hoidossa, niin kortissa on sitten numerot 112 jos nyt yleensä on hakemus lääkkeiden erityiskorvattavuuteen mennyt läpi.
Miksi et itse lue mitä sinusta on kirjoitettu? Onhan sinulla oikeus saada itse lukea mm. epikriisisi, B-lausuntosi ym. Sinulle kuuluu kopiot KAIKISTA sinua koskevista asioista!!!
Koska sinun kortissasi on tuo 111 niin sinulla joko sitten on epilepsia tai siihen verrattavia kouristuksia. Et kerro ikääsi...en vain oikein ymmärrä tätä "sukulaiset eivät kerro...., miksi sukulaisesi ovat sinua paremmin tietoisia sairauksistasi?! Outoa.
Kyllä sinulla on todettui joko epilepsia tai jokin muu sairaus joka aiheuttaa kouristuskohtauksia, nimittäin turhan takia erityiskorvattavuutta EI myönnetä.
Jos saatkin esim. PM-kohtauksia?
Vähän puutteellinen oli kysymyksesi, toivon mukaan sait jotain vastauksesta irti.
PÄRRE; vaikka epilääkkeiden indikaatio on laajahko, niin niitä ei tosiaankaan saa tuolla 111:llä jos sairaus ei ole tuo jonka jo mainitsin, eli aina automaattisesti korvaus menee sairauden, ei suinkaan lääkkeen mukaisesti.
Hyvää syksyn jatkoa! - kaksin kappalein
YE 111 ja 183. Toisella sai Deprakinea ja toisella saa Topimaxia, sairastan epilepsiaa. Neurologini piti laatia lausunto kumpaakin lääkettä varten erikseen, sillä 111:llä ei saanut Topimaxia, vaan vain Depraa.
Ei nuo koodit todellakaan tule kuin Manulle illallinen, niinkuin edellinen vastaaja jo kertoi, vaan niitä varten tarvitaan tuo lääkärin lausunto.- Tiia*
noin vain. Minulla on kortissani kolme koodia kaikki 100% korvattavuudella eli YE 111, 114, 182. En tarkalleen muista minkä lääkkeen yhteydessä mikäkin on tullut. Tuo 182 tuli joka tapauksessa Neurontinin myötä. Muista en muista mikä lääke otettiin käyttöön, että neurologi noita lausuntoja kirjoittin kelalle. Lääkkeitä on kokeiltu sen verran paljon ja olin itse vielä niin pieni, että äiti hoiti nuo asiat puolestani.
- Telle
annetaan vain "painavasta" syystä. Kyllä sinulla mitä luultavimmin on jotain epileptistä. Sitä jäin ihmettelemään, kuinka sukulaisesi voisivat kertoa, sairastatko epilepsiaa vai et?
Lisäksi, kohtauksia on niin monenlaisia, aina niistä ei ole itse tietoinen. Kyllä sinun on täytynyt jollakin vastaanotolla jostakin syystä käydä; eivät lääkärit oma-aloitteisesti B-lausuntoja lähettele ;) Eipä siitä koodista varmaan haittaakaan ole. - kxtaawi
Olet kai lääkityksellä hyvässä hoitotasapainossa ja hyvä näin, luulen että olet nuori.
Hänelle joka tässä ketjussa vihjaisee mieliala asioista. Jos toinen kerran on todennäkoisesti nuori, samoin hänelle ei ole kerrottu
111 koodista, en menisi muuta selittämään kuin 111 koodin merkitystä.
http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=vak00051
oma synkkä lista :((
YE (ylin erityiskorvausluokka)
104 (100%)kilpirauhanen
111 (100%)epi
182 (100%)gababentiini,viagabatriini..
183 (100%)Lamotrigiini, topiramaatti
AE (alin erityiskorvausluokka)
206 (75%) krooninen sepelvaltimotauti- kirjoittaa tänne,
tietää mitä KELA-kortissa on mainittu ym., niin tuskin kyseessä nyt ihan hirmuisen nuori on, ja vaikka olisikin, totta kai ihmiselle itselleen pitää kertoa mitä hän sairastaa!
Mitä ihmeellistä siinä on, että mainitsee epilepsialääkkeiden muutkin indikaatiot? Mielestäni ei mitään. Ja kuten tuolla aiemmin jo todetaankin, YR-merkintä menee sairauden, ei lääkityksen mukaisesti.
Yllättävää ja samalla surullista huomata, että mieliala-sairaukset ovat joillekin tabu, vaikka ne ovatkin yleisiä.
Eli maton alle lakasten vain kaikki ei niin mukavat asiat, vai..
Ei vastaaja mitään vihjaillut, hän kertoi silkkaa faktaa.
Mistä sinä nimimerkki KXTAAWI tiedät ap:n iän?
Syy tähän vaitonaisuuteen voi olla jokin muukin kuin ikä...
Ja on aika ikävää sairastaa epilepsiaa itse siitä tietämättä! Miten sitä osaa sitten edes muille kertoa mahdollisen kohtauksen tullen mitä tehdä, puhumattakaan miten itse asiaa säikähtää!!! - kxtaawi
kirjoittaa tänne, kirjoitti:
tietää mitä KELA-kortissa on mainittu ym., niin tuskin kyseessä nyt ihan hirmuisen nuori on, ja vaikka olisikin, totta kai ihmiselle itselleen pitää kertoa mitä hän sairastaa!
Mitä ihmeellistä siinä on, että mainitsee epilepsialääkkeiden muutkin indikaatiot? Mielestäni ei mitään. Ja kuten tuolla aiemmin jo todetaankin, YR-merkintä menee sairauden, ei lääkityksen mukaisesti.
Yllättävää ja samalla surullista huomata, että mieliala-sairaukset ovat joillekin tabu, vaikka ne ovatkin yleisiä.
Eli maton alle lakasten vain kaikki ei niin mukavat asiat, vai..
Ei vastaaja mitään vihjaillut, hän kertoi silkkaa faktaa.
Mistä sinä nimimerkki KXTAAWI tiedät ap:n iän?
Syy tähän vaitonaisuuteen voi olla jokin muukin kuin ikä...
Ja on aika ikävää sairastaa epilepsiaa itse siitä tietämättä! Miten sitä osaa sitten edes muille kertoa mahdollisen kohtauksen tullen mitä tehdä, puhumattakaan miten itse asiaa säikähtää!!!Jos on ylioppilas.
telle paljastit sen. kiitos.
-------------------------------
kirjoitukseni sisältö.
a)mitä tarkoittaa. luulen että olet nuori,
huomaatko? siellä on sana luulen.
b)Olet kai lääkityksellä. huomaatko?
siinäkin on sana kai, mitähän se tarkoittaa :)??
c)Jos toinen kerran on todennäkoisesti nuori.
No olisikohan tuossa jotain faktaa, no ei
ikävä kyllä löydy, harmi, sielläkin on tuo
todennäkoisesti.
-----------------------------------------
Telle, älä ota niin vakavasti tää on sama
synkkä juttu meillä kaikilla, älä suotta
kirraa. ja kirjaudu seuraavan kerran koska
rehellisyys on a ja o - Telle
kxtaawi kirjoitti:
Jos on ylioppilas.
telle paljastit sen. kiitos.
-------------------------------
kirjoitukseni sisältö.
a)mitä tarkoittaa. luulen että olet nuori,
huomaatko? siellä on sana luulen.
b)Olet kai lääkityksellä. huomaatko?
siinäkin on sana kai, mitähän se tarkoittaa :)??
c)Jos toinen kerran on todennäkoisesti nuori.
No olisikohan tuossa jotain faktaa, no ei
ikävä kyllä löydy, harmi, sielläkin on tuo
todennäkoisesti.
-----------------------------------------
Telle, älä ota niin vakavasti tää on sama
synkkä juttu meillä kaikilla, älä suotta
kirraa. ja kirjaudu seuraavan kerran koska
rehellisyys on a ja ohypiskele siellä vääriin johtopäätöksiin. Minä en ole edeltävää kirjoittanut, minä, toisin kuin eräät, käytän AINA virallista nimimerkkiäni.
Pitäisikö minun ilmoittaa ylläpidolle? - kxtaawi
Telle kirjoitti:
hypiskele siellä vääriin johtopäätöksiin. Minä en ole edeltävää kirjoittanut, minä, toisin kuin eräät, käytän AINA virallista nimimerkkiäni.
Pitäisikö minun ilmoittaa ylläpidolle?Poistitko muuten itse sen ketjun KXtaavi
otsikkoisen? - Telle
kxtaawi kirjoitti:
Poistitko muuten itse sen ketjun KXtaavi
otsikkoisen?edeltävässä viestissäni sanoin, käytän aina nimimerkkiäni, lipullista sellaista.
En ole edes nähnyt viestiketjua KXtaavi otsikkoisena; oma ketjuni lipullisella nimimerkillä varustettuna(jonka sinä poistatit) oli otsikolla Taawi Boy. Pysyn edelleenkin kannassani.
Minä en vaivaudu leikkimään täällä nimettömänä!
Ja lopuksi, olen itse kielenkäytön AMMATILAINEN, en tarvitse oppitunteja luetunymmärtämisessä. Olen itsekin sinulle "räävitellyt", sorry siitä, mutta nuo sinun kommenttisi tulevat ihan aiheettomasti minulle. Ehkäpä joku nauttii, kun menee läpi minuna.
Peace Taavi? - kxtaawi
Telle kirjoitti:
edeltävässä viestissäni sanoin, käytän aina nimimerkkiäni, lipullista sellaista.
En ole edes nähnyt viestiketjua KXtaavi otsikkoisena; oma ketjuni lipullisella nimimerkillä varustettuna(jonka sinä poistatit) oli otsikolla Taawi Boy. Pysyn edelleenkin kannassani.
Minä en vaivaudu leikkimään täällä nimettömänä!
Ja lopuksi, olen itse kielenkäytön AMMATILAINEN, en tarvitse oppitunteja luetunymmärtämisessä. Olen itsekin sinulle "räävitellyt", sorry siitä, mutta nuo sinun kommenttisi tulevat ihan aiheettomasti minulle. Ehkäpä joku nauttii, kun menee läpi minuna.
Peace Taavi?kohta kopsaan sen laittamasi jossa loukkasit minua ja palsta kauhistui ja hiljeni hetkeksi selvästi, olit ilkeä.
siitä tein valituksen ja yp poisti sen ja heille siitä kiitos. - Telle
kxtaawi kirjoitti:
kohta kopsaan sen laittamasi jossa loukkasit minua ja palsta kauhistui ja hiljeni hetkeksi selvästi, olit ilkeä.
siitä tein valituksen ja yp poisti sen ja heille siitä kiitos.Minä kyllä muistan, mitä olen kirjoittanut ja millä otsikolla, niin että älä nyt turhaan palauta jo kerran poistettua viestiä. Siksikö, että saisit poistattaa sen uudestaan?
Minä en kyllä huomannut mitään hiljenemistä, suorastaan päin vastoin. Itse hiljenen ainakin sinun suuntaasi, kun ei "sorry" kelpaa. Vai pitääkö tässä ryömiä maassa?
Itse en ole kiistänyt omia psyykkisiä vaivojani; niitä tepposia sekä saadaan että annetaan. - satunnainen ohikulkija
Telle kirjoitti:
Minä kyllä muistan, mitä olen kirjoittanut ja millä otsikolla, niin että älä nyt turhaan palauta jo kerran poistettua viestiä. Siksikö, että saisit poistattaa sen uudestaan?
Minä en kyllä huomannut mitään hiljenemistä, suorastaan päin vastoin. Itse hiljenen ainakin sinun suuntaasi, kun ei "sorry" kelpaa. Vai pitääkö tässä ryömiä maassa?
Itse en ole kiistänyt omia psyykkisiä vaivojani; niitä tepposia sekä saadaan että annetaan."niskoille" laita kirjoittamaani viestiä! En ole Telle, enkä Lelle,kunhan silloin tällöin luen palstaa, osittain ihan ammattini vuoksi.
- Telle
satunnainen ohikulkija kirjoitti:
"niskoille" laita kirjoittamaani viestiä! En ole Telle, enkä Lelle,kunhan silloin tällöin luen palstaa, osittain ihan ammattini vuoksi.
viestistäsi ;) On tässä kiihkeyksissään tullut hiillostettua puolin ja toisin!
Hyvää syksyn jatkoa!
t. Oikeasti Telle - eräs gaijin
kxtaawi kirjoitti:
kohta kopsaan sen laittamasi jossa loukkasit minua ja palsta kauhistui ja hiljeni hetkeksi selvästi, olit ilkeä.
siitä tein valituksen ja yp poisti sen ja heille siitä kiitos.mihinkään muuhun asian ympärillä velloneeseen keskusteluun kantaa mutta ihmettelen itsekin poistojasi. Aloituksiisi on moni asiallisesti vastannut, pitkästikin, ja siihen ympärille on saattanut syntyä oheiskeskustelua, joka voi olla taas joillekin hyödyllistä, joku on saanut vastauksen kysymykseen yms. En ymmärrä, miksi sitten hetken päästä päätät poistaa koko jutun, siinä kun lähtee aina koko rimpsu. Sitähän Telle sillä itsekkyydellä tarkoitti.
Mielestäni koko poistomahdollisuus on ihan tyhmä, ylläpidolle sellainen tietysti kuuluukin. - Telle
eräs gaijin kirjoitti:
mihinkään muuhun asian ympärillä velloneeseen keskusteluun kantaa mutta ihmettelen itsekin poistojasi. Aloituksiisi on moni asiallisesti vastannut, pitkästikin, ja siihen ympärille on saattanut syntyä oheiskeskustelua, joka voi olla taas joillekin hyödyllistä, joku on saanut vastauksen kysymykseen yms. En ymmärrä, miksi sitten hetken päästä päätät poistaa koko jutun, siinä kun lähtee aina koko rimpsu. Sitähän Telle sillä itsekkyydellä tarkoitti.
Mielestäni koko poistomahdollisuus on ihan tyhmä, ylläpidolle sellainen tietysti kuuluukin.Verbaalipoliittisesti menin liian pitkälle, tietty, mutta minua ärsyttävät tuollaiset "omatekoiset" shefut, jotka pitkälti vievät motiivin kirjoittaa; en ymmärrä, miten joku ihminen katsoo asiakseen poistaa viestejä tietäen, että siinä samalla menevät toistenkin mielipiteet.
Kaikki poistelu on mielestäni lapsellista potaskaa! - Taavi-boy
eräs gaijin kirjoitti:
mihinkään muuhun asian ympärillä velloneeseen keskusteluun kantaa mutta ihmettelen itsekin poistojasi. Aloituksiisi on moni asiallisesti vastannut, pitkästikin, ja siihen ympärille on saattanut syntyä oheiskeskustelua, joka voi olla taas joillekin hyödyllistä, joku on saanut vastauksen kysymykseen yms. En ymmärrä, miksi sitten hetken päästä päätät poistaa koko jutun, siinä kun lähtee aina koko rimpsu. Sitähän Telle sillä itsekkyydellä tarkoitti.
Mielestäni koko poistomahdollisuus on ihan tyhmä, ylläpidolle sellainen tietysti kuuluukin.luulisin tämän oikun liittyvän minun epiin ja lääkitykseen kai, kenties.
Jatkuvaa muuttelua lääkityksessä ja se sekoittaa pään niin
että vittuuntuu ihan kaikkeen, joskus
myös toimii ihan miten vaan, ei edes muista ottaa lääkityksiä päivittäin ellei ole kuvannut kännykkään kasaa mikä otetaan aamulla ja mikä illalla. - Ystäväni, se laatikko!
Taavi-boy kirjoitti:
luulisin tämän oikun liittyvän minun epiin ja lääkitykseen kai, kenties.
Jatkuvaa muuttelua lääkityksessä ja se sekoittaa pään niin
että vittuuntuu ihan kaikkeen, joskus
myös toimii ihan miten vaan, ei edes muista ottaa lääkityksiä päivittäin ellei ole kuvannut kännykkään kasaa mikä otetaan aamulla ja mikä illalla.Pirskatin kallis se apteekissa on mutta kun minullakin oli niitä lääkkeitä en todellakaan muistanut ottaneeni ja tuntuu niin tutulta ja muistamattomuuteni muutenkin ja ns, sekavuustilat, mutta siten ei tule otettua liikaa. Tänään olisi pitänyt mennä hoitoon ja olin syyskuussa ja soitettiin, että miksi en ole siellä. Ymmärsivät, että näin voi käydä. Ei ole lääkkeitä kuin stesolid ja näin kuitenkin.Koitetaan kaikki vaan jaksaa ja iloitaan auringon pilkahduksista, kun sattuu näkemään. Ruska on kauneimmillaan.
- Taavi-boy
Ystäväni, se laatikko! kirjoitti:
Pirskatin kallis se apteekissa on mutta kun minullakin oli niitä lääkkeitä en todellakaan muistanut ottaneeni ja tuntuu niin tutulta ja muistamattomuuteni muutenkin ja ns, sekavuustilat, mutta siten ei tule otettua liikaa. Tänään olisi pitänyt mennä hoitoon ja olin syyskuussa ja soitettiin, että miksi en ole siellä. Ymmärsivät, että näin voi käydä. Ei ole lääkkeitä kuin stesolid ja näin kuitenkin.Koitetaan kaikki vaan jaksaa ja iloitaan auringon pilkahduksista, kun sattuu näkemään. Ruska on kauneimmillaan.
se oli kai klosetti :)))))
- Telle
Taavi-boy kirjoitti:
se oli kai klosetti :)))))
omani on dosetin sijasta dosentti ;)))
En pärjäisi ilman, tosin viikot tuntuvat hurahtavan kauheata kyytiä, kun aina vähän väliä joutuu "dosenttia" lataamaan :(
Joku puhui kalleudesta; mielestäni 20 ekeä siihen, että tietää, missä mennään ei ole paljon. Se "dosentti" kun ei ole kertakäyttökamaa.
Ei muuta kuin ostoksille ;))
t. Pitkästä aikaa ulkoillut Telle Telle kirjoitti:
omani on dosetin sijasta dosentti ;)))
En pärjäisi ilman, tosin viikot tuntuvat hurahtavan kauheata kyytiä, kun aina vähän väliä joutuu "dosenttia" lataamaan :(
Joku puhui kalleudesta; mielestäni 20 ekeä siihen, että tietää, missä mennään ei ole paljon. Se "dosentti" kun ei ole kertakäyttökamaa.
Ei muuta kuin ostoksille ;))
t. Pitkästä aikaa ulkoillut TelleVaimoni hoitaa latauksen ja
katsoo iltaisin, että olen
varmasti ottanut pillerit.
Ehkä Sinunkin kannattaisi
"opettaa" miehesi samaan:)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821259Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611000Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12959Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139900Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119761- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694