kumpikin omaan kirkkoonsa rukoilemaan, toinen adventisti ja toinen helluntailainen.
Adventisti seisoi korskeasti pystypäin ja rukoili näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin nuo luterilaiset ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä minä ole myöskään niinkuin harhaoppinen helluntailainen.
Minä kirjoitan adventismi-palstalla kaikenaikaa sapatista ja julistukseni pääpaino on sapattia koskeva. Ja minä potkin (kuvaannollisesti sanoen) ahterit mustelmille kaikilta, tai lyödä mäjäytän EGW:n Suuri Taistelu-kirjalla päähän kaikkia niitä, jotka eivät sapattia vietä. Minä itse vietän Sinun sapattiasi kerran viikossa. Minä annan adventtikirkon kolehtiin aina setelirahaa kaikista tuloistani, niinkuin olet varmasti huomannut minun tehneen niin.
Helluntailainen seisoi seurakunnassaan nöyränä, eikä kunnolla tohtinut edes katsettaan kohottaa taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Kumpikohan näistä kahdesta meni kotiinsa vanhurskaampana kuin toinen; ja kummankohan Herra ylentää sitten, kun on aika astua jordanvirran tuolle puolen omaan iankaikkiseen osaansa?
Kaksi miestä meni
12
304
Vastaukset 12
- Ystävällinen ehdotus
Etkö arvon veli koskaan näe mitään ihmisarvoista adventistissa? Eivätkö hekin ole Kristuksen veren hinnalla lunastettuja? Eikö Kristus kuollut heidänkin puolestaan? Jos olet itse päässyt Jumalan armosta osalliseksi, niin silloin sinun tulisi suoda adventille oikeus tuohon samaan Jumalan armoon. "Autuaita ovat laupiaat (eli armahtavaiset), heidät armahdetaan."
- näet
Kaikki mitä JEESUS teki, koskee myös adventistien sovittamista.Mutta------
4:2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. (Hebr.4:->) - Markku Tampio
ulkopuolella netin. Ja tunnen monta kunniallista adventistia, joiden kanssa on tullut monia antoisia keskusteluja Jumalan sanasta miellyttävällä asialinjalla pysytellen. Kunnia Jumalalle!
Mutta tällä palstalla kirjoittavista adventisteita ei heijastu Jumalan armahtava laupeus laisinkaan, vaan kylmä ja lakihenkinen sapatin julistaminen EGW:n hengessä.
Moinen tyyli se on ruvennut hiljaisempaakin miestä ja naista suorastaan kyrsimään pikkuhiljaa, kun muusta Raamatun sanasta ei aihetta löydy, vaikka kuinka yrittäisimme siitä aloituksia tehdä ja vastata myös lähimmäistemme aloituksiin.
Ja siksipä laitoin tällaisen provosoidun aloituksen palstalle, että jos se vaikka ravistelisi uralleen jämähtäneitä ajatuksia itsekunkin aivoissa. - Publikaanin rinnalle siirtynyt
näet kirjoitti:
Kaikki mitä JEESUS teki, koskee myös adventistien sovittamista.Mutta------
4:2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. (Hebr.4:->)Miksi sinulla on tarvetta nousta korokkeelle ja tuomita nuo höperöt adventistit? Oletko mielestäsi oikealla asialla, kun pyrit tuomitsemaan niiden välillä, jotka ovat ymmärtäneet ja hyväksyneet Jumalan armon ja toiset eivät? Mistä sinä tiedät ketkä ovat Jeesuksen todellisia seuraajia ja ketkä eivät? Minä en tuollaiseen ryhtyisi. Ihminen näkee ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämeen.
- vai kuis on?
Publikaanin rinnalle siirtynyt kirjoitti:
Miksi sinulla on tarvetta nousta korokkeelle ja tuomita nuo höperöt adventistit? Oletko mielestäsi oikealla asialla, kun pyrit tuomitsemaan niiden välillä, jotka ovat ymmärtäneet ja hyväksyneet Jumalan armon ja toiset eivät? Mistä sinä tiedät ketkä ovat Jeesuksen todellisia seuraajia ja ketkä eivät? Minä en tuollaiseen ryhtyisi. Ihminen näkee ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämeen.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikse olekaan niin, että kukin kirjoittaa omat viestinsä? Oletko ilmoittautunut palstan sensuroijaksi? Entäs sinun viestisi? Sovitaanko niin, että kukin kirjoittaa itse omat viestinsä ilman muiden neuvoja?
- Kiitos!
Markku Tampio kirjoitti:
ulkopuolella netin. Ja tunnen monta kunniallista adventistia, joiden kanssa on tullut monia antoisia keskusteluja Jumalan sanasta miellyttävällä asialinjalla pysytellen. Kunnia Jumalalle!
Mutta tällä palstalla kirjoittavista adventisteita ei heijastu Jumalan armahtava laupeus laisinkaan, vaan kylmä ja lakihenkinen sapatin julistaminen EGW:n hengessä.
Moinen tyyli se on ruvennut hiljaisempaakin miestä ja naista suorastaan kyrsimään pikkuhiljaa, kun muusta Raamatun sanasta ei aihetta löydy, vaikka kuinka yrittäisimme siitä aloituksia tehdä ja vastata myös lähimmäistemme aloituksiin.
Ja siksipä laitoin tällaisen provosoidun aloituksen palstalle, että jos se vaikka ravistelisi uralleen jämähtäneitä ajatuksia itsekunkin aivoissa.Hyvä" Make!"
Kirjoittanut: Siinäpä SE! 20.9.2007 klo 14.58
Sinä et sanonut itsestäsi yhtään mitään, mutta silti SANOIT IHAN KAIKEN:
>>>Mutta yhden asian minä tiedän ja se on tämä varma ja tulessa koeteltu sana: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkisen elämä". (Joh.3:16).
Tässä on evankeliumin ilosanoman ydinkohta. Aamen!
Uskon kautta Jeesukseen, nimemme ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. - mutta mitä
Markku Tampio kirjoitti:
Ja siksipä laitoin tällaisen provosoidun aloituksen palstalle, että jos se vaikka ravistelisi uralleen jämähtäneitä ajatuksia itsekunkin aivoissa.minä olen seurannut sivullisena tätä palstaa, niin eihän täällä ole ollutkaan muuta kuin adventistien parjaamista ja kun he yrittävät puolustaa itseään niin sitten te parjaajat alatte toisinpäin haukkumaan kuinka adventistit ovat kylmiä lakihenkisiä harhaoppineen ja vaikka mitä keksitte niinkuin tuo aloituksesikin oli parjaus mielessä sinulta kirjoitettu, tuliko mielesi hyväksi siitä ja nostiko se uskon elämääsi korkeamalle. Hedelmistäänhän se puu tunnetaan.
- Markku Tampio
mutta mitä kirjoitti:
minä olen seurannut sivullisena tätä palstaa, niin eihän täällä ole ollutkaan muuta kuin adventistien parjaamista ja kun he yrittävät puolustaa itseään niin sitten te parjaajat alatte toisinpäin haukkumaan kuinka adventistit ovat kylmiä lakihenkisiä harhaoppineen ja vaikka mitä keksitte niinkuin tuo aloituksesikin oli parjaus mielessä sinulta kirjoitettu, tuliko mielesi hyväksi siitä ja nostiko se uskon elämääsi korkeamalle. Hedelmistäänhän se puu tunnetaan.
Kun esim. 'kolme-enkeliä' ym:t adventistit haukkuvat adventistikirkon ulkopuolella olevia Jeesuksen uskovia lohikäärmeiksi ja saatanan palvojiksi, niin eipä se oikein mieltä ylentävästi kunnioitusta herätä adventisteja kohtaan.
Eikä kunnioitusta herätä varsinkaan se, etteivät sinunkaltaisesi muka 'sivusta seuraajat' kommentoi noita syytöksiä laisinkaan, vaikka kommentoivat adventisteihin kohdistuvia mielipiteitämme.
Koeta nyt edes kerrankin olla 'puolueeton tarkkailija' palstalla, niin saatat ehkä herättää luottamusta puolueettomudessasi.
Mutta ellet kykene siihen, olet samanlainen itsensä lähimmäistensä yläpuolelle korottava adventistituomari kuin muutkin palstalla kirjoittavat adventistit.
- äärimmäisen typerä
vertaus, koska tiedän hellareita, jotka ovat tuon sinun tarinasi advareita ja advareita, jotka ovat tuon sinun tarinasi hellareita.
MINÄ OLEN SE SYNTINEN - tuota toista en tunne
Vanha käännös sanoo tosiaankin, että tuo toinen meni vanhurskaampana kuin toinen.
Uusi käännös toteaa rohkeasti, että toinen ei ollut ensinkään vanhurskas, (Jeesuksen sanat).
Jeesushan sanoi, että se toinen "rukoili itsekseen"! Elikkä taivas ei lainkaan huomioi sellaista puhetta, jossa esitetään jotain omaa.
Näinollen hän oli omavanhurskas, eikä Jumalan lapsi.
Toisella ei ollut muuta "vaatetta päällään" kuin vain: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!"
Tämähän on aitoa uskonvanhurskautta; tämä että uskaltautuu Isän kasvojen eteen alastomana.
Mieluusti jeesus tuollaisen pukee valkoiseen vanhurskauden vaatteeseen.
Valkoinen hevonen ja sen ratsastaja - Ilm 19:11-16
11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
[Ilm. 11:19 | 2. Makk. 3:25, 11:8; Ilm. 6:2 | Ilm. 1:5, 3:14]
12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.
[Ilm. 1:14, 2:18 | Ilm. 2:17]
13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.
[Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]
14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli HOHTAVAN VALKEAA PELLAVAA.
[Matt. 28:3; Luuk. 2:13]
15 Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.
[Ilm. 1:16, 2:16 | Ilm. 2:27, 12:5 | Ilm. 14:19,20]
16 Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra.
[Ilm. 17:14]
armahdettu syntinen- Carson123
Tuohon tarinaan voidaan etsiä kaikki maailman kirkkokunnat ja vaihdella osien paikkaa mielin määrin. Minä väitän, ettei täydellistä oppia ole kenelläkäään.
- ylifariseus
Mutta mitä varten se Helluntailainen nöyristelee kun he kumoaa Jumalan käskyt, sillä missä ei ole lakia, ei ole rikkomustakaan, jonka vuoksi täytyy nöyrtyä.
Ei muuta kuin pää pystyyn niinkuin Adventisteillakin, sillä heidän syntinsä ovat sovitetut, eikä tarvitse katsella kengän kärkiä.
Raamattu v. 1903 Joh. Ilm. 22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Mistähän portista ne laittomuuden ruhtinaan alamaiset sisälle menevät?.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1761370- 881214
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2071110- 68952
- 59721
- 55590
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526- 45497
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494