Kysymyksiä adventistien kastekaavasta

terence.hill

Nimimerkki eepu* kastepalstalla:
"Kaste tapahtuu upotuskasteena ja Vapahtajan (JAHSHUAN MESSIAAN) Nimeen, ei kolmeen arvoasemaan!"

Toimivatko adventistit näin?

Ovatko esimerkiksi helluntailaiset adventistien oppien mukaan väärin kastettuja? ("Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.")

Kelpaako adventisteille Jeesuksen nimeen kastaminen? Vai onko se kastajan sanottava muodossa "Jahshuan Messiaan", että olisi oikein toimitettu kaste?

Vai edustaako eepu* jotain pientä äärisiipeä?

51

573

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... sekä ns. Jumalan seurakuntaa, joka on myös jeesus-on-herra-nettiseurakunta.
      Kaiketi ovat yksi ja sama nettiseurakunta.com'in kanssa.

Ovat ns. uloskutsuttuja ts. ei saa kuulua MIHINKÄÄN seurakuntaan - ei adventisteihinkaan.

Vaikka heillä tuo lauantaisapatti on - siis kuudes päivä tarkoittaa heilläkin 7. pvää.

He yksinkertaisesti vain yliviivaavat akstekäskystä sen Jeesuksen käskyn, että "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ja kirjoittavat päälle: Jeesuksen nimeen.

Hallussani on IRT, jolle ovat tehneet yllä mainitsemani tempun. Mutta kysyisin: näinkö helposti Jeesus muuttaa kasteen asetussanoja ja yleensäkin omia sanojaan? Sehän olisi samaa kuin että söisi sanansa!

Advareista en tiedä kasteen suhteen - tuo asetussanaasia olisi hyvä tietää.

• terence.hill

NokiaMissiossa oli äskettäin suuri kastekeskustelu. Mission sivuilla kerrottiin:
        "Lopulta paneeliin osallistuneiden viesti oli kuitenkin se, että rakkaus rakentaa ja veljeksi hyväksyminen ei riipu kastekäsityksestä."

Olen huomannut, ettei tuo eepu* hyväksy veljikseen kuin hänen oppinsa mukaan kastetut. Adventistit ovat toivottavasti vähän toisenlaisilla linjoilla... Jään odottelemaan heidän vastauksiaan.

• eepu*
        terence.hill kirjoitti:

NokiaMissiossa oli äskettäin suuri kastekeskustelu. Mission sivuilla kerrottiin:
        "Lopulta paneeliin osallistuneiden viesti oli kuitenkin se, että rakkaus rakentaa ja veljeksi hyväksyminen ei riipu kastekäsityksestä."

Olen huomannut, ettei tuo eepu* hyväksy veljikseen kuin hänen oppinsa mukaan kastetut. Adventistit ovat toivottavasti vähän toisenlaisilla linjoilla... Jään odottelemaan heidän vastauksiaan.

Sanon vain, että panettelua sinun kirjoituksesi ja tapasi mukaan laitat omia sanoja toisten sanomiksi?

No, mitä muutakaan oli odotettavissa vastauksena sinulta , sinä joka olet antautunut itsesi vääryyden ja valheen valtapiiriin – tuomiten näin itse itsesi?!
        Eipä tässä enää oikein muuta voi lopuksi sanoa kuin vain tuo Paavali sana tähän sinunlaisistasi kestokääntymättömistä:
        ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”

Joten; olenpahan Varoittanut näinä vuosina sinuakin useamman kuin kerran!!!

• eepu*

Äläpä sinäkään valheen korkkiruuvi rupea aivan mahdottomaksi valheinesi.. :(..

• terence.hill kirjoitti:

Itse löydän Sanasta kumpaisellekin lähetyskäskylle ja kumpaisellekin raaamtulliselle käytännölle hyvät perustelut.
        Mutta ennen kaikkea sille, ettei asiasta saa tehdä kiistakapulaa.
        Missio ratkaisi siis hyvin.

Mikä on adventistinen käsitys ja käytäntö?
        En tarkoita niinkään teologiaa, sillä eri liikkeillä on arkistopapereissaan aivan merkillisiäkin perusteita.
        Puhumattakaan yksilöiden erikoiskäsityksistä.
        Vaan tosiaankin: mitä on kastautuminen adventtiliikkeessä?

• eepu* kirjoitti:

Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

• hyvä kun puhutaan
        eepu* kirjoitti:

Sanon vain, että panettelua sinun kirjoituksesi ja tapasi mukaan laitat omia sanoja toisten sanomiksi?

No, mitä muutakaan oli odotettavissa vastauksena sinulta , sinä joka olet antautunut itsesi vääryyden ja valheen valtapiiriin – tuomiten näin itse itsesi?!
        Eipä tässä enää oikein muuta voi lopuksi sanoa kuin vain tuo Paavali sana tähän sinunlaisistasi kestokääntymättömistä:
        ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”

Olen huomannut, että adventismiin kuuluu "sammutetuin lyhdyin" ajaminen. Mutta sinä se vasta ajatkin sammutetuin lyhdyin. Kerro mitä poppoota olet? Mihin yhteisöön sinä sanot kuuluvasi. Syyttelet muita väärien tietojen levittämisestä ja itse salaat tietoja itsestäsi. Sellaista salamyhkäisyyttä voi pitää paheksuttavampana kuin jonkun muun sinusta väärän jäsenyystiedon antaminen.

• terence.hill
        eepu* kirjoitti:

eepu* kirjoittaa kastepalstalla toistuvasti:
        ".. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!"

Eepu* myös on antanut ymmärtää olevansa adventisti. Onneksi tulin itse selvittäneeksi, että adventistit eivät todellisuudessa tuomitse meitä uskossa olevia luterilaisia kadotukseen, kuten eepu*... Hänen kirjoittelunsa antaa adventisteista ihmisille kuvaa, että se on täysin suvaitsematon ääriliike, ja ainoa oikeassa oleva...

• heillä tuo
        terence.hill kirjoitti:

eepu* kirjoittaa kastepalstalla toistuvasti:
        ".. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!"

Eepu* myös on antanut ymmärtää olevansa adventisti. Onneksi tulin itse selvittäneeksi, että adventistit eivät todellisuudessa tuomitse meitä uskossa olevia luterilaisia kadotukseen, kuten eepu*... Hänen kirjoittelunsa antaa adventisteista ihmisille kuvaa, että se on täysin suvaitsematon ääriliike, ja ainoa oikeassa oleva...

Adventtikirkolle on ominaisia erilaiset ristiriitaisuudet opeissaan. He ovat kirkon alusta lähtien velmunneet erilaisilla lausunnoilla . ASdventisteja kodanneessa kritikissä he käyttävbät tätä asearsenaalinaan kun heiltä löytyy aina sopivaa todisteaineistoa näistä ristiriitaisuuksistaan. Ellen itsekin kirjoitti ristiriitaisesti. Hänenkin lausuntojaan voi käyttää edelläolevalla tavalla. He ovat melkoisia limanuljakkeita!

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

AnttiVKantola kirjoitti: 21.9.2007 klo 03.
        Miksi lyöt totuudenpuhujaa? 13Joh. 18:23

*
        eepu:
        Puhutko itsestäsi, jos niin sanopa mikä on sinun sanomisessasi totta?

*
        Kirjoitit:
        " ... sekä ns. Jumalan seurakuntaa, joka on myös jeesus-on-herra-nettiseurakunta.
        Kaiketi ovat yksi ja sama nettiseurakunta.com'in kanssa.

Ovat ns. uloskutsuttuja ts. ei saa kuulua MIHINKÄÄN seurakuntaan - ei adventisteihinkaan.

Vaikka heillä tuo lauantaisapatti on - siis kuudes päivä tarkoittaa heilläkin 7. pvää.

He yksinkertaisesti vain yliviivaavat akstekäskystä sen Jeesuksen käskyn, että "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ja kirjoittavat päälle: Jeesuksen nimeen.

Hallussani on IRT, jolle ovat tehneet yllä mainitsemani tempun. Mutta kysyisin: näinkö helposti Jeesus muuttaa kasteen asetussanoja ja yleensäkin omia sanojaan? Sehän olisi samaa kuin että söisi sanansa!

Advareista en tiedä kasteen suhteen - tuo asetussanaasia olisi hyvä tietää."

--???--   

• ????
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuleeko vastaus näkyviin

• ????
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuleeko vastaus näkyviin

• jos olet eepu
        ???? kirjoitti:

Tuleeko vastaus näkyviin

.... niin ei sillä ole väliäkään!

• Näin se on
        jos olet eepu kirjoitti:

.... niin ei sillä ole väliäkään!

Niinpä, niin, koskapa tapasi mukaan olit taas kirjoituksissasi sielunvihollisen asialla! No, sehän on tapasi! .. ja tämä kun tuli jälleen ilmi, niin se alkoi sinua harmittamaan, liekö edes omatunto sinulle mitään puhuukaan, paatunut kun olet?

• benedi
        terence.hill kirjoitti:

Emme tarkkaan tiedä,miksi Jeesus verhosi kastekäskynsä sanat niin, että vain opetuslapset ymmärsivät että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kastamis käsky tarkoittaa Jeesuksen nimeen kastamista.

Raamattu on kirjoitettu siten, että "pimeys" ei sitä käsitä.
        Mutta ne, joissa on Pyhä Henki ne sen käsittävät.

Luulen että kaste on ihmiselle kunnia-asia, ja Jeesukselle myös, siksi " Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"

Vaikka kastekäsky , ja nuo persoonat tarkoittavat yksinomaan Jeesusta, niin silti siinä Jeesus antaa kunnian myös omalle
        Isälleen ja Pyhälle Hengelle, koska kaikkihan ne osallistuivat ihmisten pelastamiseen.

Kuitenkin kaste-asiassa on yksi Herra, ja yksi kaste.
        Kaste käsky on muisto suuresta Kristuksen evankeliumin totuudesta, ja tapahtumasta Golgatalla.

" Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut:
        että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan" 1 Kor 15: 3

Samoin Johannes antoi kastaessaan ihmisiä parannuksen kasteella, kaikille tiedoksi ..." kehoittaen kansaa uskomaan Jeesukseen"

Johannes ei kastanut Jeesuksen nimeen, koska valtaisa määrä ihmisiä kastettiin odottamaan Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja ylösnousemista.
        Hehän tunustivat syntinsä, ja kun Jeesus nousi kuolleista, he saivat tunnustetut syntinsä Jeesuksen "liiton veressä"
        anteeksi.

Siksihän me ehtoollisella juodaan Kristuksen muistoksi ehtoollismalja.
        Kristuksen joka on MEIDÄN Isä, ja joka on Jumalan Poika, ja joka on Pyhä Henki.

" M i n ä O l e n oleva hänen Isänsä ja hän minun poikani 2 Sam. 7: 14...Tässä Jeesus tarkoittaa Salomoa.
        " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut" Jeesus

Se, että Jeesus on myös Pyhä Henki löytyy monestakin kohdasta esim. Apost 16: 7

Ja koska Jeesus on luoja..niin 1 Moos kirjassa alkulehdillä lukee: " Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"

Tämä Jumalan Henki on tietenkin Jeesus itse. Tämän esikuvan mukaan Jeesus liikkui vetten päällä, myrskyssä ja tuulessa, ja kutsui Pietarin luokseen.

Kaikki opetuslapset kastoivat Jeesuksen nimeen, joten on aivan sama kastaako Isän Pojan ja Pyhän Hengen
        nimeen, sillä se on Jeesuksen nimeen kastamista.

Isä meidän joka olet taivaassa...tarkoittaaq tietenkin Jeesusta, koska Jeesus opasti rukoilemaan meitä näin..ja jatkoi: " Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin te saatte sen"

Meille ei ole annettu muuta Isää kuin Jeesus, ja muuta Pyhää Henkeä ei ole, kuin Jeesuksen Pyhä Henki.

Toivottavasti valkeni: " Minä olen maailman valo" Jeesus

• benedi

Jeesus ei syönyt kastekäskyssä omia sanojaan,
        sillä hän on meidän Isämme, hän on Poika ja hän on Pyhä Henki.
        Pyhä Henki on Jeesuksen Pyhä Henki, jota hän antoi meillekin.
        Apost 16: 7

Kuinka voisimme kasteessa Jeesuksen yllemme pukea, ellei
        Jeesus olisi se nimi, jonka rakentajat hylkäsivät, mutta meille se nimi on
        voima, jonka nimen kantajan kautta pelastumme.

• Vapautunut #
        hyvä kun puhutaan kirjoitti:

Olen huomannut, että adventismiin kuuluu "sammutetuin lyhdyin" ajaminen. Mutta sinä se vasta ajatkin sammutetuin lyhdyin. Kerro mitä poppoota olet? Mihin yhteisöön sinä sanot kuuluvasi. Syyttelet muita väärien tietojen levittämisestä ja itse salaat tietoja itsestäsi. Sellaista salamyhkäisyyttä voi pitää paheksuttavampana kuin jonkun muun sinusta väärän jäsenyystiedon antaminen.

"Tuossa sanonnassa sammutetuin lyhdyin ajaminen on tapahtunut kohdallani".

Minut todella liitettiin lutterilaisen kirkon kasteen mukaan sammutetuin lyhdyin ajamiselta, koska vasta teiniikäisenä minua vaadittiin rippikouluun. "Kyseltyä syytä tähän koulutukseen". Vanha rovasti vastasi, että tämä on kasteenliiton uudistus.

Minä sanoin rovastille, että minä en kyllä voi mitenkään muistaa, että olisn ollut koskaan edes millään kasteella. Tähän asiaan sain rovastilta ovelan vastauksen, että lapset pitää kastaa vauvvana seurakunnan yhteyteen, koska aikuisena eivät aika ihmiset tule vapaehtoisesti kasteelle.

Tämän tähden on tämä rippikoulu välttämätön toimenpide pitää seurakunnan Jäsenluku korkeana. Minä kerroin mammalle, etten minä mene tonne rippikouluun. Mamma alkoi parkua, että sinun pitää käydä tämä koulu koska se kuuluu meidän sakramentteihin ja alaikäisenä minun pitää totella. Kävin mamman mieliksi tämän koulun. Ei minusta koskaan mitään Kristittyä tullut. Kävin aikuisena eroamassa seurakunnan verotus eli keritsemis listalta irti sanomassa. Nyt olen uskonnoista ja uskomuksista vapaa elämään omaa elämääni hyvän moraalin alaisessa elämässä()

• Oikean puolesta¤
        eepu* kirjoitti:

"Miksi ei Eepu halua kastaa Joosuan nimeen"! Minä olen sen verran lukenut tuota historiaa, että olen löytänyt Jeesuksen vanhempien antaneen tälle tuntemallamme Jeesukselle kolme nimeä. Nämä oikeat nimet olivat Joosua Juudas Barabbas. Miksi ei Eepu kehoita esimerkiksi kastamaan Barabbas nimeen, koska tämä samainen tuntemamme Jeesus kutsui aina itseään Barabbas nimellä. " En ymmärrä lainkaan Eepun Filosofiaa". Siksi haluan vain kysyä tätä Eepun Jashuan nimen vetoa turkin hihasta! Mitä vikaa olisi kastaa uskoon tullut Barabbas nimeen? Mitähän tämä Eepu oikein ajaa takaa. Eepun selittelyt ovat hieman vaikea tajuisia tavalliselle tallaajalle¤

• Että jotta kun
        hyvä kun puhutaan kirjoitti:

Sinä ja sinun lyhtysi?
        Missä kirkossa opetetaan Raamattua enemmän kuin Adventtikirkossa ?

Siksihän te olettekin vain sillä valhe ja parjauslinjalla - kun te jäättte kaikissa Raamattukeskusteluissa adventistien varjoon.

Tässäkin sinä kirjoitat salamyhkäisyydestä, sammutetuista lyhdyistä, ja poppoosta ja syyttelet muita vääristä tiedoista ja pidät kaikkea paheksuttavana..

MUTTA KUMALLISINTA ON että omaa käyttäytymistäsi et pidä paheksuttavana.

Aikaisemmin olin niin naivi että luulin että uskossa olevat ihmiset ovat säädyllisiä, Jumalaa pelkääviä rakkaudellisia ihmisiä.
        MUTTA OLETTE AUKAISSEET SILMÄNI.

Uskovat ovat suurelta osalta parjaajia, syyttäjiä, valehetta rakastavia puskiin piiloittuvia parjaajia usein jopa suuremmassa määrin kuin ateistit.

Mutta puskat eivät tule auttamaan - kun tulee tilinteon aika. Siilä ihminen tuomitaan jokaisesta sanasta ...

Kyllä näiden antagonistien olisi jo aika pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päänsä päälle..

• tosi on ....
        Että jotta kun kirjoitti:

Sinä ja sinun lyhtysi?
        Missä kirkossa opetetaan Raamattua enemmän kuin Adventtikirkossa ?

Siksihän te olettekin vain sillä valhe ja parjauslinjalla - kun te jäättte kaikissa Raamattukeskusteluissa adventistien varjoon.

Tässäkin sinä kirjoitat salamyhkäisyydestä, sammutetuista lyhdyistä, ja poppoosta ja syyttelet muita vääristä tiedoista ja pidät kaikkea paheksuttavana..

MUTTA KUMALLISINTA ON että omaa käyttäytymistäsi et pidä paheksuttavana.

Aikaisemmin olin niin naivi että luulin että uskossa olevat ihmiset ovat säädyllisiä, Jumalaa pelkääviä rakkaudellisia ihmisiä.
        MUTTA OLETTE AUKAISSEET SILMÄNI.

Uskovat ovat suurelta osalta parjaajia, syyttäjiä, valehetta rakastavia puskiin piiloittuvia parjaajia usein jopa suuremmassa määrin kuin ateistit.

Mutta puskat eivät tule auttamaan - kun tulee tilinteon aika. Siilä ihminen tuomitaan jokaisesta sanasta ...

Kyllä näiden antagonistien olisi jo aika pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päänsä päälle..

En ole koskaan tavannut adventistia joka tuntisi Raamatun totuuden. Oman kirkkonsa tulkinnat sitäkin visummin.
        Miksi he muuten vääristelisivät Raamattua tulkinnoillaan?
        Tahallaanko?

• eepu*
        Oikean puolesta¤ kirjoitti:

"Miksi ei Eepu halua kastaa Joosuan nimeen"! Minä olen sen verran lukenut tuota historiaa, että olen löytänyt Jeesuksen vanhempien antaneen tälle tuntemallamme Jeesukselle kolme nimeä. Nämä oikeat nimet olivat Joosua Juudas Barabbas. Miksi ei Eepu kehoita esimerkiksi kastamaan Barabbas nimeen, koska tämä samainen tuntemamme Jeesus kutsui aina itseään Barabbas nimellä. " En ymmärrä lainkaan Eepun Filosofiaa". Siksi haluan vain kysyä tätä Eepun Jashuan nimen vetoa turkin hihasta! Mitä vikaa olisi kastaa uskoon tullut Barabbas nimeen? Mitähän tämä Eepu oikein ajaa takaa. Eepun selittelyt ovat hieman vaikea tajuisia tavalliselle tallaajalle¤

Alapa sinäkin tutkiskella asiaa täältä, miksi:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&p=49&hilit=Oikea nimi#p49
        *
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=4#p12
        *
        http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
        *
        -
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ
        eepu
        *
        Jk.:
        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• huomioita adventismi
        eepu* kirjoitti:

Alapa sinäkin tutkiskella asiaa täältä, miksi:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&p=49&hilit=Oikea nimi#p49
        *
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=4#p12
        *
        http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
        *
        -
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ
        eepu
        *
        Jk.:
        "Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Mutta kun asinua tutkii, tulee tietämään ettet ole oikeassa muuten kuin omasta mielestäsi.
        Yrität saada ihmisiä vain itsesi näköisiksi vaikket ole oikeassa.
        Haluan tulla opettajaksi väärin perustein. Ehkä jopa rahaakin odottelet?

• terence.hill

Kun luin SPA:ien ja luterilaisten välisistä keskusteluista:
      http://www.adventtikirkko.fi/opetus/advlute.html

Adventistit kastavat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!
      (eli eepu*n vaatimukset ovat hänen omiaan, eivät adventistien opettamia)

Keskusteluista oli julkilausuttu myös mm., että:

b. Suositamme myös, että adventistit suhteissaan toisiin kristillisiin kirkkoihin pyrkivät johdonmukaisesti vahvistamaan tätä vakaumusta. Tämä suositus voidaan nähdä ilmauksena SPA pääkonferenssin toimintaohjeesta (Working Policy 1997/1998, Section O 100), jossa selvästi puhutaan "muista kristillisistä kirkoista" ja tunnustetaan "voimat, jotka korottavat Kristusta ihmisten edessä, osaksi jumalallista suunnitelmaa maailman evankelioimiseksi." Lisäksi adventistien käsitys Herran ehtoollisesta merkitsee sitä, että luterilaiset ovat "uskovina kristittyinä" (FB 15) tervetulleita osallistumaan ehtoollispalveluksesta adventtiseurakunnassa.

2. Keskusteluissamme olemme saavuttaneet laajan yksimielisyyden Raamatusta seurakunnan arvovallan ainoana perustana ja Kristuksesta seurakunnan päänä. Tunnustuskirjat ovat luterilaisille johdettuja uskon normeja (norma normata). Vastaavasti Ellen G. Whiten kirjoitukset edustavat adventisteille Raamatusta johdettua arvovaltaa, joka on koeteltava Raamatulla.

ELI eepu toimii vastoin näitä suosituksia, kun on laittamassa uskovat luterilaiset helvettiin erilaisen kastenäkemyksen vuoksi.

• Terence.hill muistuttaa eepu*a siitä, että adventistit eivät tuomitse luterilaisia
        kastekäsityksen vuoksi, mutta eepu* tuomitsee niin luterilaiset kuin adventistit:

/7/7 2. Keskusteluissamme olemme saavuttaneet laajan yksimielisyyden Raamatusta seurakunnan arvovallan ainoana perustana ja Kristuksesta seurakunnan päänä. Tunnustuskirjat ovat luterilaisille johdettuja uskon normeja (norma normata). Vastaavasti Ellen G. Whiten kirjoitukset edustavat adventisteille Raamatusta johdettua arvovaltaa, joka on koeteltava Raamatulla.

ELI eepu toimii vastoin näitä suosituksia, kun on laittamassa uskovat luterilaiset helvettiin erilaisen kastenäkemyksen vuoksi. /7/7

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Terence.hill muistuttaa eepu*a siitä, että adventistit eivät tuomitse luterilaisia
        kastekäsityksen vuoksi, mutta eepu* tuomitsee niin luterilaiset kuin adventistit:

/7/7 2. Keskusteluissamme olemme saavuttaneet laajan yksimielisyyden Raamatusta seurakunnan arvovallan ainoana perustana ja Kristuksesta seurakunnan päänä. Tunnustuskirjat ovat luterilaisille johdettuja uskon normeja (norma normata). Vastaavasti Ellen G. Whiten kirjoitukset edustavat adventisteille Raamatusta johdettua arvovaltaa, joka on koeteltava Raamatulla.

ELI eepu toimii vastoin näitä suosituksia, kun on laittamassa uskovat luterilaiset helvettiin erilaisen kastenäkemyksen vuoksi. /7/7

Adventistit EIVÄT hyväksy vauvavalelua (jota luterilaiset nimittävät ohi Raamatun kasteeksi) Raamatulliseksi kasteeksi! Piste!

• Sopu Herrassa
        eepu* kirjoitti:

Adventistit EIVÄT hyväksy vauvavalelua (jota luterilaiset nimittävät ohi Raamatun kasteeksi) Raamatulliseksi kasteeksi! Piste!

SAMA KASTEKÄYTÄNTÖ ADVENTISTEILLA JA LUTERILAISILLA.
        Nimittäin kumpaisetkin kastavat Kristukseen "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", niinkuin Jeesus käskikin.

Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Terence.hill muistuttaa eepu*a siitä, että adventistit eivät tuomitse luterilaisia
        kastekäsityksen vuoksi, mutta eepu* tuomitsee niin luterilaiset kuin adventistit. Terence.hill muistuttaa adventistien ja luterilaisten hedelmällisestö vuoropuhelusta ..

--- 2. Keskusteluissamme olemme saavuttaneet laajan yksimielisyyden Raamatusta seurakunnan arvovallan ainoana perustana ja Kristuksesta seurakunnan päänä. Tunnustuskirjat ovat luterilaisille johdettuja uskon normeja (norma normata). Vastaavasti Ellen G. Whiten kirjoitukset edustavat adventisteille Raamatusta johdettua arvovaltaa, joka on koeteltava Raamatulla.

ELI eepu toimii vastoin näitä suosituksia, kun on laittamassa uskovat luterilaiset helvettiin erilaisen kastenäkemyksen vuoksi. ---

• olen huomannu
        eepu* kirjoitti:

No nakkaatko sinä ihmisen selälleen veteen kastaessasi?
        Miten sen sitten perustelet? Siihen et löydä yhtäkään kehoitusta Raamatusta.
        Päinvastoin; "älkää tehkö muille niin kuin ette haluaisi tehtävän itsellenne"!
        Ethän itsekään halua tulla muiden väärinjohtamiksi.
        Toiseksi opettajahan ei voi tulla ulkopuolelta kenenkään "esivallaksi" .
        Sinua ei ole asetetettu oikein!

• adventtikirkossa

kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• Näin se on

Ei ole ainut muoto, käytetään myös Apt.2:38 mainittua sanamuotoa!

• olen itse
        Näin se on kirjoitti:

Ei ole ainut muoto, käytetään myös Apt.2:38 mainittua sanamuotoa!

kastanut ja osaan seurakuntakäsikirjani riittävän hyvin. Jos joku on kastanut kuten sanoit, ei sitten ole toiminut kuten pitää.

• eepu*
        olen itse kirjoitti:

kastanut ja osaan seurakuntakäsikirjani riittävän hyvin. Jos joku on kastanut kuten sanoit, ei sitten ole toiminut kuten pitää.

Puhu mitä puhut, silloin kun on kastettu Vapahtajan Messiaan Nimeen olemme toimineet Raamatun apostolisen kaavan mukaan, emmekä jonkin ihmisviisauden/paavin väärennöksen mukaisesti, niin kuin sinä vajaalla ymmärrykselläsi/käsikirjan mukaan toimit!

• Jeesus sanoi
        eepu* kirjoitti:

Puhu mitä puhut, silloin kun on kastettu Vapahtajan Messiaan Nimeen olemme toimineet Raamatun apostolisen kaavan mukaan, emmekä jonkin ihmisviisauden/paavin väärennöksen mukaisesti, niin kuin sinä vajaalla ymmärrykselläsi/käsikirjan mukaan toimit!

Matt. 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

Tuon mukaan olen kastanut ja kastan jatkossakin.

• benedi
        olen itse kirjoitti:

Raamattu Jumalan sana opettaa selkeästi että
        Jeesus on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jeesushan sanoi, Mooses on minusta kirjoittanut"

Mitä? mm. Tämän. " Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä 1 Moos 1: 2
        Miksi Jeesus olisi liikkunut vetten päällä, ja kutsunut Pietarinkin sinne, ellei Mooses olisi puhunut Jeesuksesta.

Ja Salomosta Jeesus sanoi: " Minä olen hänen Isänsä, ja hän on minun poikani....2 Sam 7: 14

Jeesuksella on tosin oma Isä, meillä omamme, hän on Jeesus, ja Pyhä Henki on Jeesuksen Pyhä Henki Apost 16: 7

• benedi kirjoitti:

Raamattu Jumalan sana opettaa selkeästi että
        Jeesus on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jeesushan sanoi, Mooses on minusta kirjoittanut"

Mitä? mm. Tämän. " Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä 1 Moos 1: 2
        Miksi Jeesus olisi liikkunut vetten päällä, ja kutsunut Pietarinkin sinne, ellei Mooses olisi puhunut Jeesuksesta.

Ja Salomosta Jeesus sanoi: " Minä olen hänen Isänsä, ja hän on minun poikani....2 Sam 7: 14

Jeesuksella on tosin oma Isä, meillä omamme, hän on Jeesus, ja Pyhä Henki on Jeesuksen Pyhä Henki Apost 16: 7

Jos tarkoituksesi on sanoa, etä Jeesus on kaikki kolme Jumalan persoonaa, niin se ei kyllä pidä paikkaansa. Tosin, viestisi loppu näyttäisi olevan ristiriidassa viestisi alun kanssa.

Jeesus ei sanoillaan viittaa 1Moos 1:2 tekstiin, vaan Mooseksen messiasta koskeviin profetioihin.

• benedi
        TimoFlink kirjoitti:

Jos tarkoituksesi on sanoa, etä Jeesus on kaikki kolme Jumalan persoonaa, niin se ei kyllä pidä paikkaansa. Tosin, viestisi loppu näyttäisi olevan ristiriidassa viestisi alun kanssa.

Jeesus ei sanoillaan viittaa 1Moos 1:2 tekstiin, vaan Mooseksen messiasta koskeviin profetioihin.

Asia on niinkuin sanot, Jeesus on yhtä kaiken kolmen persoonan kanssa.

Hän on meidän Isämme...siitä on paljon tekstejä Raamatussa.
        ja ; Hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista
        ja selitti heille, mitä hänestä oli KAIKISSA kirjoituksissa sanottu"
        LK 24: 27

Olet oikeassa, että Mooseksen kirjoitukset kattavat
        myös hänen Messiasta koskevat ennustukset.

Ja on muistettava, että Raamattu kertoo että Mooseskin on profeetta.
        Kaikissa kirjoituksissa on sanottu hyvin paljon Jeesuksesta.
        esim. se että Hän on " elämän valkeus!
        Ja JUmala sanoi tulkoon valkeus, ja valkeus eli Jeesus tuli,
        ja Jeesus joka on Pyhä Henki liikkui vetten päällä...

Ja sitten tapahtui että Jeesus tuli lihaksi, ja antoi molemmista asioista vinkin meille.

"Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä" Jeesus ja Pietari
        Jeesus tuli lihaksi, ja kertoi opetuslapsille,
        ettei "Hengellä, joka Hän aiemmin oli, ei ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan.

Jeesus joka oli Henki, voitiin nyt ensi kertaa nähdä, siksi koska hän syntyi neitsyt Mariasta lihaksi...Hän oli se, Jumalan Henki, joka liikkui vetten päällä.

Mistäkö tiedän? " Minä olen Alfa ja Omeqa
        , ensimmäinen ja viimeinen..ja juuri tällä tavoin Mooses on kirjoittanut Jeesuksesta Raamatun alun...ja juuri siksi on kirjoitettu
        Raamatun loppukin. Ilm 22: 21

On tärkeä huomata että painopiste on uskossa,
        uskosta Jeesuksen nimeen..jota seuraa kaste Apost 8: 12, 37

Jos meillä on usko Jeesukseen ja paikalla on paljon vettä, niin mikään ei estä kastamasta sellaista henkilöä.

Mutta jos hän uskoo Jeesuksen Isään, ja Pyhään Hengeen,
        niin sellaista henkilöä ei tule kastaa.

Koska " Muuta nimeä ei ole ihmisille annettu kuin mikä on
        annettu, ja se on Jeesus Kristus"

Jeesuksen Isä, tosin lähetti Poikansa, mutta Hän ei Poikaansa pakottanut, vaan tämä tuli omiensa tykö rakkaudesta.

Siksi Jeesus kyseli Pietariltakin , " Olenko minä sinulle rakas"?
        Pietarihan oli vähää aiemmin ollut Jumalaa kohtaan rakkaudeton: " En tunne sitä miestä"
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi".. Rakkaus Jumalaa kohtaan on, että me pidämme hänen käskynsä"

Ja Pietari rikkoi, ne, kaikki 10..ja " Jokainen on syntiä tehnyt...
        Maailma ei pelastu Isän ja Pyhän Hengen kautta,
        vaan Jumalan Pojan kautta.

Me kastamme mielellään ehkä Isän ja Pyhän Hengen nimeen, koska, jokainen joka pahaa tekee vihaa valkeutta, eli Jeesusta, eikä tule valkeuteen että hänen tekonsa joutuisivat
        nuhdeltaviksi

" Sillä jokainen joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi" Joh 3: 20

Se, että Jeesus on Isämme todistaa Kol 3: 1
        "Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella"
        Siksi Jeesus anoi: " Rukoilkaa te näin: " Isä MEIDÄN, joka olet Taivaassa,..
        Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa, ei Isän, eikä
        Pyhän Hengen kanssa.
        Pyhä Henki ottaa Kristuksen omasta ja antaa teille.

" Jos nyt hänen HENKENSÄ, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä
        myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu" Room 8: 11

Jos siis kastamme Isän, Pojan ja Pyhään Henkeen,
        niin olemme Jeesuksen Hengeen kastettu.

Jeesus on Pyhä Henki, ja se ei Hänestä kadonnut, sillä, että hänellä on liha ja luut.

Pyhä Henki liikkui vetten päällä, ja salli Pietarinkin
        tulla luokseen.
        Pietari ei kuitenkaan tuntenut Pyhää Henkeä, vaan alkoi vajota.
        Ja Jeesus sanoi: " Miksi epäilit!?

• Eepun kanta ei edusta Adventtikirkon kantaa. Me kastamme Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja hyväksymme helluntaiseurakunnassa suoritetun kasteen.

• benedi

Tarkoittaako Timo että kun kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen , niin silloin ollaan " Jeesukseen Kristukseen kastetut, ja Kristuksen päällemme pukeneet"?

Olenko minä siis väärässä, , joka olen kastettu Isän ,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Toivo Ahonen kastoi),niin minä en ole Kristusta päälleni pukenut, ja minua ei ole siis kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen?

Miksi sitten opetat? Yksi Herra= Jeesus Kristus,
        Yksi usko: Jeesukseen, Yksi kaste: Kaste: Jeesukseen Kristukseen? Ef 4: 5

Eikö niin Timo, seurakuntamme etevimmät Sanan tuntijat uskovat että: Isä = Jeesus, Poika = Jeesus, ja
        Pyhä Henki = Jeesuksen Pyhä Henki Apost 16: 7

Ja Isä meidän= 2 Sam. 7: 14

Eli me adventistit uskomme ja kastamme Jeesuksen nimeen, vaikka tuo Timon nimeämä kastekaava onkin voimassa, ja käytössä.

Jeesus on elämän vesi..ja kasteessa tarvitaan paljon vettä
        Apost 8: 38...ja paljon vettä tarvitaan Joh 3: 23
        Meillähän on vain Jeesuksen veren kautta pääsy Kaikkeinpyhimpään, ja meidän on käykiminen
        Jeesuksen nimessä kasteen kautta kuolemaan, ja liiton veren kautta saamme syntimme anteeksi, ..ja kastajan
        täytyy kehoittaa kastettavaa uskomaan Jeesukseen.

" Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan..Room 6: 4..tämä on esikuvallinen
        kuolema, Jeesuksen kanssa.
        Jeesus käveli kasteen kautta ristille.

Täsmälleen juuri näin meidänkin tulee seurata Jeesusta..ja juuri ristillä
        hän on syntimme sovittanut.

Kristityiksi tulemme näin: 1. Usko Jeesukseen Kristukseen
        Apost 16: 31, 32

2. Katuminen Luuk 24: 47
        3. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä, kuten minä tässä: " Jeesus Kristus on Herrani, jota yksin kumarran ja palvelen"
        4. Ota kaste:
        " Ne, jotka uskoivat (Jeesukseen) ne kastettiin Mark 16: 16
        Apost 2: 38

Ja juuri Pietarille Jeesus antoi kehoituksen " Kaitse minun lampaitani"
        Pietari, koska oli Jeesukselle rakas, ja Pietarille rakas, niin hän kastoi rakkaansa nimeen!

Huom. Syntisen (vapautetun) osa on uskoa, harjoittaa uskoaq, katua päivittäin, jos tulee syntiä tehtyä, tunnustaa Kristusta, seurata hänen askelissaan kuuliaisuudessa, ottaa vastaan kaste, ja elää totellen kaikessa Jumalan Sanaa.

Jumalan osana on antaa kastetulle uusi luonne, ja sydän (mieli)
        Tätä juuri kutsutaan uudestisyntymäksi. Lue Joh 3: 3-8

Näin me adventistit uskomme!

• eepu*

Eihän se Timo Flinkille kelpaa tämä (Apt.2:38) Vapahtajan nimeen kastaminen, hän kun on katolisen kirkon (sunnuntai-) opin hapattama kätyri ja näin ollen sen pedon merkin levittäjä - käärme adventtiseurakunnassa!
        -- Timo valehtelee, jos väittää ettei adventtiseurakunnassa kasteta myös yksin Vapahtajan Messiaan Nimeen!

Ja se Tietäkää, että Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta!
        "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."

Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta, se on jäänyt yksin, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen UPOTTAMALLA KASTAMISEN PUOLESTA SELVIN NUMEROIN; katso ja TUNNUSTA tämä TOSIASIA: Apt.2:38; 4:12; 6:3,4; 8:12,16, 37; 10:48; 19:5; Gal.3:27

- "Nyt on viimeinen aika." Herätkää!
        *
        ”Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.” (Ilm.15:2)
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• benedi
        eepu* kirjoitti:

Eihän se Timo Flinkille kelpaa tämä (Apt.2:38) Vapahtajan nimeen kastaminen, hän kun on katolisen kirkon (sunnuntai-) opin hapattama kätyri ja näin ollen sen pedon merkin levittäjä - käärme adventtiseurakunnassa!
        -- Timo valehtelee, jos väittää ettei adventtiseurakunnassa kasteta myös yksin Vapahtajan Messiaan Nimeen!

Ja se Tietäkää, että Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta!
        "Lähtekää siitä ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa, sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."

Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta, se on jäänyt yksin, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen UPOTTAMALLA KASTAMISEN PUOLESTA SELVIN NUMEROIN; katso ja TUNNUSTA tämä TOSIASIA: Apt.2:38; 4:12; 6:3,4; 8:12,16, 37; 10:48; 19:5; Gal.3:27

*
        ”Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.” (Ilm.15:2)
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

Miksi joku olisi muuttanut kastekäskyn , ja Jeesus olisi sanonut:
        Menkää .....ja kastakaa heitä minun nimeeni"?

Olisihan käskyn muuttaneet, kuitenkin lukeneet apostolien tavan kastaa Jeesuksen nimeen.

Jeesushan teki maanpäällä, vain sitä mitä hänen Isänsä käski hänen tehdä.
        Pelastussuunnitelmahan on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhteinen suunnitelma, jonka Poika toteutti.

Jeesus oli se aktiivinen agentti, ihmisen pelastamisessa.

Mieidän adventtikirkon mielestä Jeesus ei ole tehnyt mitään pahaa, etteikö hän sopisi siihen, että hänen nimeensä kastettaisiin.
        Kunhan ette kasta yhtäkään benedin nimeen!

"Kuitenkinhan on näin: " Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on,
        maanpiiri ja ne jotka siinä asuvat" Ps 24: 1

Eli maanpäällä asuvat kaikki ne jotka on kastettu , ja jotka vielä tulee kastaa.
        Ja: " Herra tälläkö ajalla sinä rakennat...Jeesus, on Herra.

Jeesus on Herra, joka matkusti muille maille, ja antoi meille talenttinsa....ja sama Herra tulee takaisin ja laskee talentimme uudelleen Matt 25: 14- 30

Jumalan Henki saadaan asumaan meihin kasteen kautta Jeesuksen nimeen, ..niin te saatte Pyhän Hengen.
        Jae 41 kertoo että kastamalla Jeesuksen nimeen, seurakuntaan lisääntyi n, 3000 jäsentä

Apost 1: 15 kertoo että ennen kasteita jäseniä oli koolla noin 120 henkeä.
        Aivan samon kävi niille jotka uskoivat Soiniin....tuli oikea JYTKY.

Jeesus tuli synnittömänä Johanneksen kastettavaksi
        Matt 3: 13-15
        Johannes saarnasi paraNNUSTA SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI. Mark 1: 4

Eikö juuri Jeesus ole, se, joka kasteen jälkeen ristiinnaulittiin, ja hankki meille sovituksen, jos uskomme Jeesukseen.

• eepu*
        benedi kirjoitti:

Miksi joku olisi muuttanut kastekäskyn , ja Jeesus olisi sanonut:
        Menkää .....ja kastakaa heitä minun nimeeni"?

Olisihan käskyn muuttaneet, kuitenkin lukeneet apostolien tavan kastaa Jeesuksen nimeen.

Jeesushan teki maanpäällä, vain sitä mitä hänen Isänsä käski hänen tehdä.
        Pelastussuunnitelmahan on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhteinen suunnitelma, jonka Poika toteutti.

Jeesus oli se aktiivinen agentti, ihmisen pelastamisessa.

Mieidän adventtikirkon mielestä Jeesus ei ole tehnyt mitään pahaa, etteikö hän sopisi siihen, että hänen nimeensä kastettaisiin.
        Kunhan ette kasta yhtäkään benedin nimeen!

"Kuitenkinhan on näin: " Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on,
        maanpiiri ja ne jotka siinä asuvat" Ps 24: 1

Eli maanpäällä asuvat kaikki ne jotka on kastettu , ja jotka vielä tulee kastaa.
        Ja: " Herra tälläkö ajalla sinä rakennat...Jeesus, on Herra.

Jeesus on Herra, joka matkusti muille maille, ja antoi meille talenttinsa....ja sama Herra tulee takaisin ja laskee talentimme uudelleen Matt 25: 14- 30

Jumalan Henki saadaan asumaan meihin kasteen kautta Jeesuksen nimeen, ..niin te saatte Pyhän Hengen.
        Jae 41 kertoo että kastamalla Jeesuksen nimeen, seurakuntaan lisääntyi n, 3000 jäsentä

Apost 1: 15 kertoo että ennen kasteita jäseniä oli koolla noin 120 henkeä.
        Aivan samon kävi niille jotka uskoivat Soiniin....tuli oikea JYTKY.

Jeesus tuli synnittömänä Johanneksen kastettavaksi
        Matt 3: 13-15
        Johannes saarnasi paraNNUSTA SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI. Mark 1: 4

Eikö juuri Jeesus ole, se, joka kasteen jälkeen ristiinnaulittiin, ja hankki meille sovituksen, jos uskomme Jeesukseen.

benedi ystäväiseni älä ole niin tietämätön tästä asiasta, sillä monet arvostetut tutkijat pitävät kastesanojen (Vapahtajan nimestä kolmeen arvoasemaan) muutokseen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        Katso ja lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=d0beeba6d3474d3118041727655683c2
        *-
        Ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! – Jätä siis kirkko, (kirkko sanana tarkoittaa sunnuntaita) – sunnuntaiyhteisö/rakennus!

*
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• benedi kirjoitti:

Tarkoittaako Timo että kun kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen , niin silloin ollaan " Jeesukseen Kristukseen kastetut, ja Kristuksen päällemme pukeneet"?

Olenko minä siis väärässä, , joka olen kastettu Isän ,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Toivo Ahonen kastoi),niin minä en ole Kristusta päälleni pukenut, ja minua ei ole siis kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen?

Miksi sitten opetat? Yksi Herra= Jeesus Kristus,
        Yksi usko: Jeesukseen, Yksi kaste: Kaste: Jeesukseen Kristukseen? Ef 4: 5

Eikö niin Timo, seurakuntamme etevimmät Sanan tuntijat uskovat että: Isä = Jeesus, Poika = Jeesus, ja
        Pyhä Henki = Jeesuksen Pyhä Henki Apost 16: 7

Ja Isä meidän= 2 Sam. 7: 14

Eli me adventistit uskomme ja kastamme Jeesuksen nimeen, vaikka tuo Timon nimeämä kastekaava onkin voimassa, ja käytössä.

Jeesus on elämän vesi..ja kasteessa tarvitaan paljon vettä
        Apost 8: 38...ja paljon vettä tarvitaan Joh 3: 23
        Meillähän on vain Jeesuksen veren kautta pääsy Kaikkeinpyhimpään, ja meidän on käykiminen
        Jeesuksen nimessä kasteen kautta kuolemaan, ja liiton veren kautta saamme syntimme anteeksi, ..ja kastajan
        täytyy kehoittaa kastettavaa uskomaan Jeesukseen.

" Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan..Room 6: 4..tämä on esikuvallinen
        kuolema, Jeesuksen kanssa.
        Jeesus käveli kasteen kautta ristille.

Täsmälleen juuri näin meidänkin tulee seurata Jeesusta..ja juuri ristillä
        hän on syntimme sovittanut.

Kristityiksi tulemme näin: 1. Usko Jeesukseen Kristukseen
        Apost 16: 31, 32

2. Katuminen Luuk 24: 47
        3. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä, kuten minä tässä: " Jeesus Kristus on Herrani, jota yksin kumarran ja palvelen"
        4. Ota kaste:
        " Ne, jotka uskoivat (Jeesukseen) ne kastettiin Mark 16: 16

Ja juuri Pietarille Jeesus antoi kehoituksen " Kaitse minun lampaitani"
        Pietari, koska oli Jeesukselle rakas, ja Pietarille rakas, niin hän kastoi rakkaansa nimeen!

Huom. Syntisen (vapautetun) osa on uskoa, harjoittaa uskoaq, katua päivittäin, jos tulee syntiä tehtyä, tunnustaa Kristusta, seurata hänen askelissaan kuuliaisuudessa, ottaa vastaan kaste, ja elää totellen kaikessa Jumalan Sanaa.

Jumalan osana on antaa kastetulle uusi luonne, ja sydän (mieli)
        Tätä juuri kutsutaan uudestisyntymäksi. Lue Joh 3: 3-8

Näin me adventistit uskomme!

>>Tarkoittaako Timo että kun kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen , niin silloin ollaan " Jeesukseen Kristukseen kastetut, ja Kristuksen päällemme pukeneet"?

• benedi
        TimoFlink kirjoitti:

>>Tarkoittaako Timo että kun kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen , niin silloin ollaan " Jeesukseen Kristukseen kastetut, ja Kristuksen päällemme pukeneet"?

Henkeni sanoo, että olen samaa mieltä kuin Timo Flink,
        mutta jos kysyn onko minut joka olen kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu,
        saanut kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen? Niin sinä Timo ehkä sanot: " Kuinka kaksi kulkee yhdessä, jos eivät ole keskenänsä sopineet"?

Voimme ainoastaan olla yhtämieltä tästä:

" Ei ole ikiajoista kuultu,
        ei ole korviin tullut,
        ei ole silmä nähnyt muuta Jumalaa, paitsi sinut
        joka senkaltaisia tekisi häntä odottavalle" Jes. 64 luku muistaakseni, jaetta en nyt muista.

Mitä Jeesus on sitten tehnyt adventtikansalle, joka häntä odottaa?
        Jätän tähän, en tahdo maailman näkevän kun Timo ja Benedi painii keskenään, kun kumpikaan meistä ei ole se Jumala jonka jonkun silmä on maanpäällä nähnyt.

• benedi=siunattu
        eepu* kirjoitti:

benedi ystäväiseni älä ole niin tietämätön tästä asiasta, sillä monet arvostetut tutkijat pitävät kastesanojen (Vapahtajan nimestä kolmeen arvoasemaan) muutokseen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        Katso ja lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=d0beeba6d3474d3118041727655683c2
        *-
        Ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö! – Jätä siis kirkko, (kirkko sanana tarkoittaa sunnuntaita) – sunnuntaiyhteisö/rakennus!

*
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

Hei Eebu ystäväiseni. Sinä itse opetat kaikkia, joita tapaat että;: " Jeesus on Herra"

Etkö opetakin? Ja Timo Flink opettaa myös, ja jos ei opeta,
        voin soitaa veljelleni joka on adventtikirkon ylimissä
        johtoportaissa, että Timoa on ensin nuhdeltava seurakuntamme taholta.

Ja sillä tavalla palautettava hänet takaisin tielle.

Timo uskoo että, profeetat ovat puhuneet Jeesuksesta.
        Ja Timo sanoo meille: " Ellette usko Moosesta ja profeettoja
        ei se auta jos JOKU kuolleistakin nousisisi ylös"

Tällä " Joku" Timo F tarkoittaa Jeesusta, joka nousi komantena päivänä kuolleista ylös.

Timo myös kertoo kuulijoilleen näin: " Niin muut opetuslapset
        sanoivat hänelle (Tuomaalle), " Me näimme Herran"
        Joh. 20: 25

Ja juuri Jesaja sanoo näin, opettaa Timo F ja Benedi:

" Mutta olethan sinä HERRA, meidän Isämme;
        me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme,
        kaikki me olemme sinun kättesi tekoa" Jes 64: 8

Sinä Eebu olet Raamatun tuntija, ja siksi en jatka tästä
        eteenpäin, joilla sanoilla todistaisin että Jeesus, Meidän Herramme, on kaiken Luoja.
        Ihmisen Luoja.
        Joka nyt viimein käsität, että Benedi voi vapauttaa Taivaasta saamallaan viisaudella, sinut piinastasi, ja Timo Flinkin hänen piinastaan.

" Kastamalla heitä Isän ( Herra, Jeesus on Isämme")
        Pojan, Jeesus on Poika, ja Pyhän Hengen nimeen.

Tuntuu hassulta, mutta Jeesus on Pyhä Henki

" Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä
        ja sanoi heille: " Ottakaa Pyhä Henki" Joh 20: 22

..., mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä" Apost 16: 7

Ole kiltti ja keskity johonkin muuhun aiheeseen, tämä asia on niinkuin sanon. Opetuslapset tiesivät ja tunsivat hyvin,Jeesuksen sanat, eikä siellä kukaan riitele tästä asiasta.
        Miksi? Juuroi siksi, koska he olivat olleet Jeesuksen kanssa,
        useita vuosia, ja he tiesivät ja tunsivat Jeesuksen,
        ja ymmärsivät Jeesuksen sanat, että " Isä, Poika ja Pyhä Henki on " Me näimme Herran"!!

"Sillä minä annoin ennenkaikkea teille tiedoksi sen,
        minkä olin itse saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden ,kirjoitusten mukaan, 1 Kos 15: 3, 4

...ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä,
        kirjoitusten mukaan"

Ja kirjoitusten mukaan : " Me näimme Herran"
        Ja kirjoitusten mukaan:" Herra on Isämme " Jes 64:8

sekä 2 Sam 7: 14..." Minä olen hänen Isänsä, ja hän on minin poikani....Tässä Herra puhuu Salomosta.

Rauha, rauha tässä asiassa sinulle ja Timolle...kumpikin olette oikeassa, mutta tulkinta on väärä.
        Katsokaas " Selitykset ovat Herran"..ei teologien
        OLen isekin kirjautunut Joensuun Yliopistin teol, tiedekuntaan..mutta ..." Minä näin Herran"
        ja hän opettaa minun kauttani teitä, tällä kertaa ilman teologin titteliä. terv. Benedi

• kysymys Flinkille

Timo Flink voitko selittää mitä väärää on kasteessa, joka suoritetaan upottamalla Herran Jeesuksen nimeen? Miksi et hyväksy?

Ap. t. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

• benedi

Hieno kysymys.

Mitä väärää isämme ja me Jeesuksesta löysimme, ettei
        kaste: " Jeesuksen Kristuksen nimeen" ole soveliasta??

• eepu*

Timolta on kysytty:
        "Timo Flink voitko selittää mitä väärää on kasteessa, joka suoritetaan upottamalla Herran Jeesuksen nimeen? Miksi et hyväksy? "

*
        eepu:
        _
        Tietäkää, että Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta!
        RAAMATUN SELVÄ NEUVO ON; että ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!
        Eli tälle Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta, se on jäänyt yksin, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen UPOTTAMALLA KASTAMISEN PUOLESTA SELVIN NUMEROIN; katso ja TUNNUSTA tämä TOSIASIA: Apt.2:38; 4:12; 6:3,4; 8:12,16, 37; 10:48; 19:5; Gal.3:27

-- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen, kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

*
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

• PYH!
        eepu* kirjoitti:

Timolta on kysytty:
        "Timo Flink voitko selittää mitä väärää on kasteessa, joka suoritetaan upottamalla Herran Jeesuksen nimeen? Miksi et hyväksy? "

*
        eepu:
        _
        Tietäkää, että Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta!
        RAAMATUN SELVÄ NEUVO ON; että ei YHDEN todistajan nojalla vaan kahden tai useamman todistajan lausunto antaa asialle varmuuden/pätevyyden!
        Eli tälle Matt.28:19 jakeen sanoille ei löydy puolustusta Raamatun kirjoittajilta, se on jäänyt yksin, sillä TODISTEET PUHUVAT Kristus/Messiaan Nimeen UPOTTAMALLA KASTAMISEN PUOLESTA SELVIN NUMEROIN; katso ja TUNNUSTA tämä TOSIASIA: Apt.2:38; 4:12; 6:3,4; 8:12,16, 37; 10:48; 19:5; Gal.3:27

-- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis katolisen kirkon väärennökseen, kolmeen arvoasemaan), sillä MESSIAS VAPAHTAJA KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

*
        *-
        ♥ MARANATA! ♥

Herää ite! Oot harhaoppinen.

• eepu*
        PYH! kirjoitti:

Herää ite! Oot harhaoppinen.

Te kantapäähän pistävät kyykäärmeensikiöt; -- Eihän se sinulle kelpaa tämä (Apt.2:38) Vapahtajan nimeen kastaminen, sinä kun olet katolisen kirkon (sunnuntai-) opin hapattama kätyri ja näin ollen sen pedon merkin levittäjä - käärme adventtiseurakunnassa! Käärme on luikerrellut ja poikinut seurakuntaamme…..

Mutta Herra Kristus on ”polkeva rikki sinun pääsi”
        *
        http://www.youtube.com/watch?v=tSvyuCaL9pc&feature=related
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• Varpulan Matti

Kysymys oli heitetty Flinkille, mutta näin maallikkona ihmettelen tällaisia sanojen pyörityksiä..

Esim. Mtt 28:18-
      18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

ts. se pelastuksen kokonaisuus on Kristus. Jumala päätti pelastaa ihmisen, Pojassaan, ja Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen työtä.

eli tämä kokonaisuus on tuossa ja aivan turhaa sanahelinää nyt käydään sanojen ympärillä ja tavallaan unohtuu tämä perus-asia eli Golgatan sovitus.

Jumala on aina pukenut ihmisen, puhautensa menettänyt, Aadam ja Eeva sai puvun, tästä pukemisesta raamattu kertoo monenlaista pukua.

Kaikki tähtää tähän samaan ja näinollen kaste, so. Kristuksen sovitustyön yllepukemista. Jumala pukee, vanhurskauden so. hänen vanhurskautensa.
      Sijaisen puku on ylläni, Pyhä Henki sen kertoo.

Miksi joutavanpäiväistä kumpi kampi, inhimillistä ihmisen, täällä vajaamittaisten kädenvääntöä.

Eläkää rauhassa.

• benedi

Pelastus saadaan sillä tavalla että tullaan Herran eteen.
      Tämä sama sääntö on ollut Aadamista aina ajan loppuun.

Ja Herra puolestaan on Jeesus, meidän Jumalamme.

" Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat
      tulivat Herran eteen...Jo 1: 6

Meidän on tehtävä sovinto Herran Jeesuksen kanssa
      ja elettävä rauhassa hänen kanssaan.
      näin saamme onnen.

Jos tie painuu alaspäin, niin sinä sanot " Ylös"
      ja hän auttaa nöyrtyväistä" Job

"Ylös" tarkoittaa että " ilosi on oleva Kaikkivaltiaassa
      ja sinä nostat katseesi Jumalan eli Jeesuksen puoleen. Job
      22 luku

Herra tuomitsee kansat..ja Häneen loppuu jumalattomien pahuus, ..jos he häneen katsovat.

Siksihän Raamattuun on kirjoitettu: " Muita hän on auttanut,
      itseään hän ei voi auttaa..Matt 27: 42

Miten yksin Jeesus, on teitä auttanut?
      Eikö juuri siten että kun te tunnusitte syntinne, kaduitte niitä,
      ja te otitte kasteen Jeesuksen esimerkin mukaan,
      niin te saitte Pyhän Hengen,...koska juuri Jeesus auttaa teitä
      ja minua lähettämällä sen meille.

Jokaiselle meille riittää avuksi yksin Jeesus, siinä asiassa on Eebu oikeassa.

Jos Jeesus oli auttanut itseään, ja astunut alas ristiltä,
      niin se merkitsisi, että meistä kaikki olisivat kadotetut.
      Mark 15: 30
      Jeesuksen Isä, ja hänen Isänsä Pyhä Henki ei olisi voinut
      meitä auttaa, vaan me olisimme kuolleet synteihimme.

Kiittäkää Herraa, meidän Jumalaamme, ettei hän astunut alas ristiltä.
      Kun Jeesus oli ristillä, ja sapatti oli alkamaisillaan , niin sanokaapa?
      " Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä
      vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?

Jeesus pelasti sapattina meidän hengemme,
      kun seurakunnan johto päätti tappaa hänet.

Huomaatteko kuinka seurakunta, Jumalan vaimo, tappoi miehensä,(Yljän) ja pelasti sillä oman henkensä.?

Se, joka ojentaa kätensä ja katsoo Kristukseen, jonka seurakunta tappoi, se pelastuu.

Ja eräs pakana mies sanoi: " Minä seuraan sinua, mihin ikinä menet" Lk 9: 57

Oletko sinä se mies?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      167
      1314
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1204
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1090
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      67
      921
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      58
      694
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      563
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      558
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      516
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      494
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      487
    Aihe