Uskonpuhdistus osa viisi polttorovioita

UnaFortuna

Thomas Cranmer (k.1556), Canterbyryn arkkipiispa,joka asettui Lutherin puolelle ja vangittiin Maria Verisen aikana, peruutti ensin käsityksensä, mutta meni sitten rohkeasti kuolemaan sanoen: "Paavin kiellän Kristuksen vihollisena ja antikristuksena kaikkine väärine oppeineen." Hän ojensi roviolla kätensä ensiksi tuleen, koska hän oli sillä kirjoittanut peruutuksen.
Nicholas Ridley (k.1555) osasi ulkoa uudentestamentin kirjeet kreikaksi. Maria Verisen aikana rehtori Ridley joutui syytteeseen uskonpuhdistusta suosivien mielipiteittensä takia. Hän oli rohkeasti esittänyt Roomaa anti-kristuksena ja Babylonin petona. Ennen Marttyyri-kuolemaansa hän piti jäähyväispuheen omaisilleen, jossa hän todisti Rooman antikris-tukseksi. Kaikkiin uhkauksiin ja suositteluihin hän vastasi: "Niin kauvan kuin henki on ruumiisani, minä en milloinkaan kiellä Herraani Kristusta ja hänen totuuttaan." Hän suuteli roviota, jolle astui, ja kuolikiittäen ja rukoillen Jumalaa.
Antikristus-tekstit
Sana antikristus (kr. Antichristos) esiintyy Raamatussa vain neljä kertaa:
1 Joh.2:18,22.- Antikristus tulee, mutta on monia antikristuksia. Antikristus kieltää isän ja pojan. 1 Joh. 4:3, 2 Joh.7.-Antikristus on se, joka kieltää Jeesuksen lihaan tulleeksi.Johannes ymmärtää antikristil- lisyydellä luopumusta kristillisestä uskosta ja niitä vääriä käsityksiä, joita oli olemassa varsinkin kristin uskon perustotuuksista. Hän ei ymmärrä antikristuksella pakanallista, julmaa ja Kristusta vastaan toimivaa valtaa, vaan vääriä opettajia. Raamatun selittäjät ovat kuitenkin jo hyvin varhaisista ajoista lähtien pitäneet 2 Tess. 2.luvun laitonta,Dan. 7. luvun pientä sarvea ja Ilmestyskirjan 13. luvun petoa ennustettuna antikristuksena.
Monet kirkkoisistä ajattelivat Dan. 7. luvun pienen sarven ja Ilm. 13. luvun ensimmäisen pedon tarkoittavan samaa valtaa ja antikristusta. He sovelsivat Paavalin kuvausta laittomasta (2 Tess. 2)samaan tulevaan antikristukseen. Näin ovat aina ajatelleet oikeat uskon puhdistajat.

32

565

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhat ja yksi

Olen kuullut että uskonpuhdistus on ihmisten tappamista alistamista sen oikean uskon alle ja heidän oman kultuurinsa ja kirjoituksien tuhoamista jane,.

Miten se on mahdollista että Danielin kirjan Peto ja Antikristus käsitteet ovat olleet niinkin pinnalla esittämissäsi tapauksissa 15oo luvulla.

Mitä saakaan aikaan muutaman jakeen omiin tarkoituksiinsa tehdyt tulkinnat ?

• UnaFortuna

Se pakko voima, jola oli ottanut vallan käsiinsä valtiollisen voiman tukemana. Halutessasi tarkkoja tietoja näiden varhaisten uskon puhdistajien vaiheista nämä tiedot löytyvät kaikki historian kirjoista. Meidän tulee aina muistaa se tosiasia, että jo ennen Lutteria monet uskaliaat menettivät henkensä polttorovioilla. Ainoastaan Lutterin yritys onnistui. Ja Guttenbergin keksimä kirjapaino avitti lutterin voittoon pahasta painajaisesta. Eikä kestänyt kovinkaan kauvaa, kun Lutterilaiset alkoivat vainota toisia. Kuitenkin hieman lievemmässä muodossa. Myös kaikkien kirkkojen Äiti oli antanut maapalolle Litteään muodon Andronikuksen maailman kuvan mukaan. Galileo Galilei joutui peruuttamaan sen että meidän maamme ei olekaan pallo vaan me elämme pannarin päällä. Kuitenkin tämä on liian laaja aihe joten katsele vapaasti kirjastosta.

Olen käsitellyt vain menneitä tapahtumia Historian valossa. Nämä kutsumamme uskonpuhdistajt vapauttivat kansan suuresta painajaisesta. Voit olla kiitollinen siitä saavutuksesta.

• tuhat ja yksi
        UnaFortuna kirjoitti:

Se pakko voima, jola oli ottanut vallan käsiinsä valtiollisen voiman tukemana. Halutessasi tarkkoja tietoja näiden varhaisten uskon puhdistajien vaiheista nämä tiedot löytyvät kaikki historian kirjoista. Meidän tulee aina muistaa se tosiasia, että jo ennen Lutteria monet uskaliaat menettivät henkensä polttorovioilla. Ainoastaan Lutterin yritys onnistui. Ja Guttenbergin keksimä kirjapaino avitti lutterin voittoon pahasta painajaisesta. Eikä kestänyt kovinkaan kauvaa, kun Lutterilaiset alkoivat vainota toisia. Kuitenkin hieman lievemmässä muodossa. Myös kaikkien kirkkojen Äiti oli antanut maapalolle Litteään muodon Andronikuksen maailman kuvan mukaan. Galileo Galilei joutui peruuttamaan sen että meidän maamme ei olekaan pallo vaan me elämme pannarin päällä. Kuitenkin tämä on liian laaja aihe joten katsele vapaasti kirjastosta.

Olen käsitellyt vain menneitä tapahtumia Historian valossa. Nämä kutsumamme uskonpuhdistajt vapauttivat kansan suuresta painajaisesta. Voit olla kiitollinen siitä saavutuksesta.

Aina silloin kun on aikaa tietoa ja viitseliäisyyttä kaikkein yltiöpäisimmille hurahtaneille pitää uhrata aikaansa tuomalla esille varmoiksi havaitsemiaan asioita historian kulusta.
        Juuri uskonnon avulla hallittujen kansojen kohtalot ratkaistiin uskonpuhdistuksin vielä keskiajalla ja sen jälkeenkin nyt tiedon vapaus on vähentänyt uskon voimaa ihmistan hallinnassa.

• Kun nostaa päätään väärällä jalalla - omavanhurskauden ja itseriittoisuuden - niin uskonpuhdistuksessaan puhdistaa uskon tykkänään pois.Uskomukset astuvat tilalle, korvausteologiat.

Jää työksi vain historian tulkitseminen.
        Paree ois katella tulevii aikoi.

Niin omistaisi tulevaisuuden ja toivon!
        Hunajaiset asiat ravitsevat, eivät giljotiinit.

Snl. 24:13-15

13 Syö hunajaa, poikani, sillä se on hyvää, ja mesi on makeaa suussasi.
        14 Samankaltaiseksi tunne viisaus sielullesi; jos sen löydät, on sinulla tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan.
        15 Älä väijy, jumalaton, vanhurskaan majaa, älä hävitä hänen leposijaansa.

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kun nostaa päätään väärällä jalalla - omavanhurskauden ja itseriittoisuuden - niin uskonpuhdistuksessaan puhdistaa uskon tykkänään pois.Uskomukset astuvat tilalle, korvausteologiat.

Jää työksi vain historian tulkitseminen.
        Paree ois katella tulevii aikoi.

Niin omistaisi tulevaisuuden ja toivon!
        Hunajaiset asiat ravitsevat, eivät giljotiinit.

Snl. 24:13-15

13 Syö hunajaa, poikani, sillä se on hyvää, ja mesi on makeaa suussasi.
        14 Samankaltaiseksi tunne viisaus sielullesi; jos sen löydät, on sinulla tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan.
        15 Älä väijy, jumalaton, vanhurskaan majaa, älä hävitä hänen leposijaansa.

Ei toisien puolesta tarvitse mielikuvitustaan vaivata ,eikä mielikuvitua teorioilla tule hämätä asioista tietämättömiä ihmisiä.

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Ei toisien puolesta tarvitse mielikuvitustaan vaivata ,eikä mielikuvitua teorioilla tule hämätä asioista tietämättömiä ihmisiä.

Psykopaattisen oireilun kaltaista tuo sinun oireilusi - sillä toki saan ajatella ihan julkisesti ja käyttää mielikuvitustani julkisesti - minäkin.

Sitäpaitsi päätelmäni, koskien reformaatiota, olivat tulevaisuutta ja toivoa täynnä.

Mielikuvitusta kannattaa käyttää luomiseen eikä lannistamiseen.

• sen näin
        AnttiVKantola kirjoitti:

Psykopaattisen oireilun kaltaista tuo sinun oireilusi - sillä toki saan ajatella ihan julkisesti ja käyttää mielikuvitustani julkisesti - minäkin.

Sitäpaitsi päätelmäni, koskien reformaatiota, olivat tulevaisuutta ja toivoa täynnä.

Mielikuvitusta kannattaa käyttää luomiseen eikä lannistamiseen.

Ajanvarausvapaus toki minullakin
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 21.9.2007 klo 17.21

Sillä Psykopaattisen oireiluni kaltaista on minun oireiluni - vastuutunnottomana toki saan ajatella ihan julkisesti ja käyttää mielikuvitustani julkisesti - minäkin.

Sitäpaitsi päätelmäni, koskien reformaatiota, olivat tulevaisuutta ja ihan tuota omaa epätoivoa täynnä.

Mielikuvitusta kannattaa käyttää lumen luomiseen eikä niinkään lannan.    

• sen näin kirjoitti:

Ajanvarausvapaus toki minullakin
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 21.9.2007 klo 17.21

Sillä Psykopaattisen oireiluni kaltaista on minun oireiluni - vastuutunnottomana toki saan ajatella ihan julkisesti ja käyttää mielikuvitustani julkisesti - minäkin.

Sitäpaitsi päätelmäni, koskien reformaatiota, olivat tulevaisuutta ja ihan tuota omaa epätoivoa täynnä.

Mielikuvitusta kannattaa käyttää lumen luomiseen eikä niinkään lannan.    

Ja on sen monin viestein todistanut - älä enää epäile sitä asiaa.

Mutta tunnen miehen, joka on tyystin erilainen.
        Hän viestittää israelilaisille ja kaikelle maailmalle uuden luomista ja vanhan katoamista:

KUKA USKOO ?

1 KUKA USKOO meidän sanomamme? Kuka ymmärtää Herran käsivarren voiman?
        [Joh. 12:38; Room. 10:16]

2 Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso, kuin vesa kuivasta maasta. Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.
        [Jes. 11:1 | Jes. 52:14]

3 Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
        [Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]

4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
        [Matt. 8:17]

5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
        [2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]

6 Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.
        [4. Moos. 27:17 ]

7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        [Mark. 14:61; Ap. t. 8:32]

8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois* -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        [»Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois»; toinen mahdollinen käännös: »ilman tutkintoa, ilman tuomiota hänet vietiin pois».]
        [Ap. t. 8:33]

9 Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa. Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.
        [Matt. 27:57 | Joh. 8:46; 2. Kor. 5:21; 1. Piet. 2:22]

10 Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.

11 Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet. Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa.
        [Room. 5:19]

ARMOLLINEN SAALISTAJA!

12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
        [Luuk. 22:37, 23:34]

(Jesaja 53. luku )

• sen näin
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ja on sen monin viestein todistanut - älä enää epäile sitä asiaa.

Mutta tunnen miehen, joka on tyystin erilainen.
        Hän viestittää israelilaisille ja kaikelle maailmalle uuden luomista ja vanhan katoamista:

KUKA USKOO ?

1 KUKA USKOO meidän sanomamme? Kuka ymmärtää Herran käsivarren voiman?
        [Joh. 12:38; Room. 10:16]

2 Hän kasvoi Herran edessä kuin vähäinen verso, kuin vesa kuivasta maasta. Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet.
        [Jes. 11:1 | Jes. 52:14]

3 Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
        [Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]

4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
        [Matt. 8:17]

5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
        [2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]

6 Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen. Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen.
        [4. Moos. 27:17 ]

7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        [Mark. 14:61; Ap. t. 8:32]

8 Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois* -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.
        [»Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois»; toinen mahdollinen käännös: »ilman tutkintoa, ilman tuomiota hänet vietiin pois».]
        [Ap. t. 8:33]

9 Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa. Koskaan hän ei ollut harjoittanut vääryyttä, eikä petos ollut noussut hänen huulilleen.
        [Matt. 27:57 | Joh. 8:46; 2. Kor. 5:21; 1. Piet. 2:22]

10 Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.

11 Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet. Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa.
        [Room. 5:19]

ARMOLLINEN SAALISTAJA!

12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
        [Luuk. 22:37, 23:34]

(Jesaja 53. luku )

Se on hyvä alku kun sairauden tunnustaa! :)..

• sen näin kirjoitti:

Se on hyvä alku kun sairauden tunnustaa! :)..

TOTUUS TEKEE VAPAAKSI - IANKAIKKISESTI!!!

Jaak. 5:16
        Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Joh. 8:36
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

1. Joh. 1:8
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jes. 58:9
        Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen." Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet,

• sen näin
        AnttiVKantola kirjoitti:

TOTUUS TEKEE VAPAAKSI - IANKAIKKISESTI!!!

Jaak. 5:16
        Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Joh. 8:36
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

1. Joh. 1:8
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jes. 58:9
        Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen." Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet,

Nyt kun tuo asia selvisi, niin voit sitten tuon kirjoitusten selittämisenkin lopettaa, ja sitten kun paranet (kasteen ja rukouksen kautta) tule sitten takaisin, niin varmaan silloin sinullakin voisi olla jotain annettavaa meille!

• sen näin kirjoitti:

Nyt kun tuo asia selvisi, niin voit sitten tuon kirjoitusten selittämisenkin lopettaa, ja sitten kun paranet (kasteen ja rukouksen kautta) tule sitten takaisin, niin varmaan silloin sinullakin voisi olla jotain annettavaa meille!

TÄSTÄ ON KYSE ELÄMÄSSÄ- EI MISTÄÄN MUUSTA
        - joko tai

Hepr. 13:18
        Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

1. Tim. 4:2
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Sillä sydämestä on kyse eikä työhaalareista tms.

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

TÄSTÄ ON KYSE ELÄMÄSSÄ- EI MISTÄÄN MUUSTA
        - joko tai

Hepr. 13:18
        Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

1. Tim. 4:2
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Sillä sydämestä on kyse eikä työhaalareista tms.

Keskustelussa on pidetty hieman kiirettä eikä nuita viestejä ole ehtinyt riitävästi pohtia jotkut asiat ovat jääneet tutkimatta.

Jos sitä kysyt täällä ei ainakaan valheenpuhujasta ole kysymys ja jos niin väität voinet osoitta sen todeksi senverran paljon olen tälle osastolle ja vain ainoastan tällä nimmarilla viestejä kirjoitellut.

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Keskustelussa on pidetty hieman kiirettä eikä nuita viestejä ole ehtinyt riitävästi pohtia jotkut asiat ovat jääneet tutkimatta.

Jos sitä kysyt täällä ei ainakaan valheenpuhujasta ole kysymys ja jos niin väität voinet osoitta sen todeksi senverran paljon olen tälle osastolle ja vain ainoastan tällä nimmarilla viestejä kirjoitellut.

Kaikkihan minun luotettavan
        nimeni tietää ja tuntee
        ei kukaan osaa kirjoitta
        kuin minä terävällä kynällä

Minulta ei mitään pidä kysyä
        sillä teidetäänhän se etten minä
        mihinkään sielun kuolemattomuusoppeihin
        usko

Minä itse voin kysellä ihan mitä vaan
        sehän on etuoikeuteni sehän tiedetään
        enemmsitön mielipiteeseen uskon lujasti
        no periaatteessa yksin jeesukseen

Oikeastaan mä yksin uskon jeesukseen
        onhan hän antanut mulle nimen
        joka tunnetaan ja tiedetään
        ei kukaan niin osaa kirjoittaa omiaan

Senverran paatunut olen ettei minuun
        vaikuta mieliiteet ei ojennukset ei
        niin no yleisesti hyväksytyt asiat
        on ihan eri juttu nehän on kuin jeesus

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Kaikkihan minun luotettavan
        nimeni tietää ja tuntee
        ei kukaan osaa kirjoitta
        kuin minä terävällä kynällä

Minulta ei mitään pidä kysyä
        sillä teidetäänhän se etten minä
        mihinkään sielun kuolemattomuusoppeihin
        usko

Minä itse voin kysellä ihan mitä vaan
        sehän on etuoikeuteni sehän tiedetään
        enemmsitön mielipiteeseen uskon lujasti
        no periaatteessa yksin jeesukseen

Oikeastaan mä yksin uskon jeesukseen
        onhan hän antanut mulle nimen
        joka tunnetaan ja tiedetään
        ei kukaan niin osaa kirjoittaa omiaan

Senverran paatunut olen ettei minuun
        vaikuta mieliiteet ei ojennukset ei
        niin no yleisesti hyväksytyt asiat
        on ihan eri juttu nehän on kuin jeesus

joka samalla nimmarilla vastasit !

En ole kovinkaan pettynyt tapahtuneeseen kaikki olen jo kirjoittanut minkä olen aikonutkin .

Viestistä päätellen taitavampi olet minua ,mutta siitä huolimatta sanon etten tuillaista viestiä kirjottaisi ( ei esiinyinyt yhtään Danielin kirjan jaetta en kommentoi )!

• kysely

Kuka sinun uskosi on puhdistanut? Selvitä hiukan, mitä tarkoitat uskon puhdistamisella.

• tuhat ja yksi

Reformaatio !

• mitä väliä
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Reformaatio !

No vastaa sitten vaikka reformoimisen mukaan muuten samoihin kysymyksiin! Kuka sinun uskosi on puhdistanut?

• tuhat ja yksi
        mitä väliä kirjoitti:

No vastaa sitten vaikka reformoimisen mukaan muuten samoihin kysymyksiin! Kuka sinun uskosi on puhdistanut?

En halua sinua paitani alle !

Reformaatio !

Jess! Reformaatio! Ja sillä on tapana jatkua ja jatkua. Tuhat ja yksi kertaa.
        Mutta keskiajan alkeet ja jäänteet väistyvät kuin likainen jää. Unafortunalaisuus haikailee menneen talven lumia, Miksi - sillä onhan vielä edessäpäinkin tulemassa lunta tupaan?!

Job 38:21-23 :

21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
        22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi? (Sak 13. ja 14. luvut).

Jes. 43:19
        Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Hes 47:12
        "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]

• Uskoa ei ole tarkoitus pudistella pois, vaan uskosta poistetaan lain taakat.
      Sillä ensin pitää riisua omavaatetus pois ja sitten vasta vanhursakuden vaate mahtuu ylle.

Matt. 22:12
      Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
      -----------------------

Matt 22:8-14 - Kuninkaanpojan häät

8 Sitten kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Kaikki on valmiina hääjuhlaa varten, mutta kutsutut eivät olleet juhlan arvoisia.
      [Ap. t. 13:46]

9 Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'
      [Matt. 13:47, 21:43]

10 Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.

11 "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.
      [Ilm. 3:4,5, 19:8]

12 Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

13 Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
      [Dan. 3:20 | Matt. 8:12 ]

14 Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Joh 3:16
      Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
      [Room. 5:8, 8:32, 10:8-10]

Apt 16:31
      Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

• tuhat ja yksi

Uskonpuhdistuksia ja ei niitä myöskään tule jos ihmiset ovat riittävän valveutuneita eivätkä anna valtaa harha uskomuksille vaan antavat tiedon virrata vapaasti ja siten ahkerimpien mielikuvitus saarnaajien mahdollisuudet vähenevät !

Uskonpuhdistuksia ja ei niitä myöskään tule jos ihmiset ovat riittävän valveutuneita eivätkä anna valtaa harha uskomuksille vaan antavat tiedon virrata vapaasti ja siten ahkerimpien mielikuvitus saarnaajien mahdollisuudet vähenevät !

Pois tieltä kaikki, mikä painaa ja laki (synnin ja kuoleman laki), joka niin helposti kietoo meidät (galatalaiset) uudestaan.
        Se on tosi reformaatiota! Mutta myös konfrontaatio.

Matt. 10:34
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Luuk. 21:24
        ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

(Luuk. 22:36
        Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.)

Hepr. 12:1
        Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Pois tieltä kaikki, mikä painaa ja laki (synnin ja kuoleman laki), joka niin helposti kietoo meidät (galatalaiset) uudestaan.
        Se on tosi reformaatiota! Mutta myös konfrontaatio.

Matt. 10:34
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Luuk. 21:24
        ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

(Luuk. 22:36
        Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.)

Hepr. 12:1
        Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

Jossittelu ei ole minun tapaani esittää asiaani se joko on tai ei ole .

Ja silloin kun oikein tarkasti seuraa vierelle mahtuu toisenlaisiakin näkemyksiä tiedon ja opiskelun pakkoa en esitä. (Kehoitan kylläkin asioista ottamaan selvää)

Jossittelu ei ole minun tapaani esittää asiaani se joko on tai ei ole .

Ja silloin kun oikein tarkasti seuraa vierelle mahtuu toisenlaisiakin näkemyksiä tiedon ja opiskelun pakkoa en esitä. (Kehoitan kylläkin asioista ottamaan selvää)

Niin - voisit sinäkin alkaa ensin tutkia Raamatusta asioita ja vasta sitten vaahdota käsitystesi puolesta. Avartuminen ei ole pahitteeksi kellekään - eikä siirtyminen keskiajasta nykyaikaan.

Nykyaika alkoi v. 1948 - siltä perustalta alkaisi profeetatkin ynnä Ilmestyskirja raottua.

Ja kyllä sinä jossittelet yhä.
        Raaamtun totuudellinen tutkistelu poistaa ylimääräiset "jos"-ehdollisuudet.
        Selkeää ehdollisuuttakin on - mutta aina toisaalta Sanasta löytyy poisto sillekin.

ESIMERKKEJÄ

Matt 24. luvussa Jeesus muistuttaa, että rukoilkaa, ettei pakonne tapahtuisi talvella.
        Toisaalla sanotaan, että sinä päivänä (Herran päivä) ei ole lunta eikä jäätä.
        Jeesus näet tietää jo edeltä, että rukoillaan hartaasti asianpuolesta - olenhan minäkin vaivainen kehotellut.

Egyptille sanotaan (Sak 14:18), että jollei se riennä vuosittain Jerusalemiin lehtimajanjuhlaan, niin ei tule sadetta.
        Koko Egyptin tuhokin asetetaan ehdolle.
        Toisaalta käy ilmi, että Egypti sittenkin on senverran kuuliainen, ettei sitä peräti tuhota, vain osa siitä.

Kas, Sana selittää itse itseään, eikä erehdy.
        Et erehdy sinäkään, kun otat ensisijaisena auktoriteettian Sanan.

Tuskinpa asiantunteva muukaan opetus pahasta on, mutta silloin täytyy olla avarakatseinen - pitää huomioida kaikki arvovaltaiset asiantuntijatahot.
        Puolueettomia sellaisia tarkoitan.

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Niin - voisit sinäkin alkaa ensin tutkia Raamatusta asioita ja vasta sitten vaahdota käsitystesi puolesta. Avartuminen ei ole pahitteeksi kellekään - eikä siirtyminen keskiajasta nykyaikaan.

Nykyaika alkoi v. 1948 - siltä perustalta alkaisi profeetatkin ynnä Ilmestyskirja raottua.

Ja kyllä sinä jossittelet yhä.
        Raaamtun totuudellinen tutkistelu poistaa ylimääräiset "jos"-ehdollisuudet.
        Selkeää ehdollisuuttakin on - mutta aina toisaalta Sanasta löytyy poisto sillekin.

ESIMERKKEJÄ

Matt 24. luvussa Jeesus muistuttaa, että rukoilkaa, ettei pakonne tapahtuisi talvella.
        Toisaalla sanotaan, että sinä päivänä (Herran päivä) ei ole lunta eikä jäätä.
        Jeesus näet tietää jo edeltä, että rukoillaan hartaasti asianpuolesta - olenhan minäkin vaivainen kehotellut.

Egyptille sanotaan (Sak 14:18), että jollei se riennä vuosittain Jerusalemiin lehtimajanjuhlaan, niin ei tule sadetta.
        Koko Egyptin tuhokin asetetaan ehdolle.
        Toisaalta käy ilmi, että Egypti sittenkin on senverran kuuliainen, ettei sitä peräti tuhota, vain osa siitä.

Kas, Sana selittää itse itseään, eikä erehdy.
        Et erehdy sinäkään, kun otat ensisijaisena auktoriteettian Sanan.

Tuskinpa asiantunteva muukaan opetus pahasta on, mutta silloin täytyy olla avarakatseinen - pitää huomioida kaikki arvovaltaiset asiantuntijatahot.
        Puolueettomia sellaisia tarkoitan.

Ei erilaiset näkemykset useinkaan siitä johdu ettei olisi luettu sinäkin olet lukenut ,muttet ole Makkabialaiskirjoja avannut siitä se johtuu mitä lukee ja mitä tiedoksi ja uskoksi päänsä sisään hyväksyy !

Ei erilaiset näkemykset useinkaan siitä johdu ettei olisi luettu sinäkin olet lukenut ,muttet ole Makkabialaiskirjoja avannut siitä se johtuu mitä lukee ja mitä tiedoksi ja uskoksi päänsä sisään hyväksyy !

En todellakaan millään epäluotettavilla Makkabilaiskirjeillä ajatuksiani saastuta!
        Raamatussa riittä tutkimista vaikkapa 1000 vuodeksi.

Jeesus Siirakin kirjaa joskus lueskelen, viisauden kirjaa ja sellaista, mutta ne ei mitenkään vaikuta Raamattu-käsityksiini. Hepposia ovat Vanhan Testamentin rinnalla ja niistä löytyy jopa historian kanssa ristiriidassa olevaakin tietoa.

Voisin kinastella Suuren Taistelun yksityiskohdista, mutta se olisi täysin hyödytöntä, sellainen puuha.

Makkabilaistuotteet eivät ole puolueettomia, sillä taustalla on eräänlainen lahkolaisuus.

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

En todellakaan millään epäluotettavilla Makkabilaiskirjeillä ajatuksiani saastuta!

Jeesus Siirakin kirjaa joskus lueskelen, viisauden kirjaa ja sellaista, mutta ne ei mitenkään vaikuta Raamattu-käsityksiini. Hepposia ovat Vanhan Testamentin rinnalla ja niistä löytyy jopa historian kanssa ristiriidassa olevaakin tietoa.

Voisin kinastella Suuren Taistelun yksityiskohdista, mutta se olisi täysin hyödytöntä, sellainen puuha.

Makkabilaistuotteet eivät ole puolueettomia, sillä taustalla on eräänlainen lahkolaisuus.

Melko paljon tätä Juudas Makkabealaisesta. Tämä Makkabealais kirja on tärkeä puuttuva rengas Juutalaisen suvun historiassa. Tämä Makkabealais kirja täydentää tämän Raamatussa olevan aukon lähes 400 vuotta tyhjiötä. Antigonos EA oli viimeinen Makkabealainen Pappiskunigas. Roomalaiset asettivat hänet pois vallasta ja antoivat vallan Herodekselle.

Juudas Makkabealainen oli Leeviläinen pappi, joka aloitti Israelilaisten vapaustaistelun Syyrialasten ja myöhemmin kreikkalaisten vallan alaisuudesta. Leeviläiset papit oli vannotetti ottamasta koskaan asetta puolustaakseen itseään Näin tapahtui, että viholliset alkoivat aina tulla näihin Leeviläisten leirihin sapatin päivänä tappamaan helpolla tavalla pois Israelilaiset pois maanpäältä. Tämän jatkuvan murhatyön seurauksena. Juudas Makkapealainen Sanoi Pappisluokalleen näin: Seuraavana sabattina me emme enää olekaan uhrilampaita, vaanme puolustaudumme. Näin tapahtui ja Leeviläiset voittivat vihollisensa kerta toisensa jälkeen. Lopulta he menettivät valtansa Rooman mahdille EA 37 Jolloin Roomalaiset syrjäyttivät Makkabealais vallan ja Herodes Mooabilainen tuli Rooman vasalliksi. Nämä Leeviläiset Pappiskuninkaat eivät käyttäneet päässään ruunua, vaan he käyttivät otsaripaa. Tästä Leeviläisten Pappiskuninkuudesta ei ole Raamatussa mainintaa. Siihenkin on oma syynsä?

• UnaFortuna kirjoitti:

Melko paljon tätä Juudas Makkabealaisesta. Tämä Makkabealais kirja on tärkeä puuttuva rengas Juutalaisen suvun historiassa. Tämä Makkabealais kirja täydentää tämän Raamatussa olevan aukon lähes 400 vuotta tyhjiötä. Antigonos EA oli viimeinen Makkabealainen Pappiskunigas. Roomalaiset asettivat hänet pois vallasta ja antoivat vallan Herodekselle.

Juudas Makkabealainen oli Leeviläinen pappi, joka aloitti Israelilaisten vapaustaistelun Syyrialasten ja myöhemmin kreikkalaisten vallan alaisuudesta. Leeviläiset papit oli vannotetti ottamasta koskaan asetta puolustaakseen itseään Näin tapahtui, että viholliset alkoivat aina tulla näihin Leeviläisten leirihin sapatin päivänä tappamaan helpolla tavalla pois Israelilaiset pois maanpäältä. Tämän jatkuvan murhatyön seurauksena. Juudas Makkapealainen Sanoi Pappisluokalleen näin: Seuraavana sabattina me emme enää olekaan uhrilampaita, vaanme puolustaudumme. Näin tapahtui ja Leeviläiset voittivat vihollisensa kerta toisensa jälkeen. Lopulta he menettivät valtansa Rooman mahdille EA 37 Jolloin Roomalaiset syrjäyttivät Makkabealais vallan ja Herodes Mooabilainen tuli Rooman vasalliksi. Nämä Leeviläiset Pappiskuninkaat eivät käyttäneet päässään ruunua, vaan he käyttivät otsaripaa. Tästä Leeviläisten Pappiskuninkuudesta ei ole Raamatussa mainintaa. Siihenkin on oma syynsä?

>>> Tämä Makkabealais kirja on tärkeä puuttuva rengas Juutalaisen suvun historiassa.

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

>>> Tämä Makkabealais kirja on tärkeä puuttuva rengas Juutalaisen suvun historiassa.

Jo hyvin tiedossa. Jesuiitta oppiaan syöttää senkun vain kerkiää. Jesuiitat siunatkoon ja varjelkoot sinua eksymästä takaisin aitoon Lutterilaisuuteen. Aamen

• UnaFortuna kirjoitti:

Jo hyvin tiedossa. Jesuiitta oppiaan syöttää senkun vain kerkiää. Jesuiitat siunatkoon ja varjelkoot sinua eksymästä takaisin aitoon Lutterilaisuuteen. Aamen

Ilm 3:18
        Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7].

Ilm. 12:10
        Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Oli Danielin kirjan viimeisien päivien kapina johtaja . Taisteli Emmauksenssa Seleukideja vastaa ja saavuttivat voiton heistä ,sitä voittoa juutalaiset viettävät vielä tänäkin päivänä; Saavutetun voiton ja Temppelin puhdistamisen ja uuden alttarin rakentamisen muistoksi. (Ja he alkoivat uhritoimitukset n,3½ vuoden katkoksen jälkeen.)

-Juutalaiset hallitsivat nimellä Hasmonit.
        -Hanukka juhla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63