2 kuukauden päästä siitä kun suutelin miestä joka oli sen olonen että seon tosi monien naisten kanssa mulle tuli iha älytön niska/pää kipu eikä se oo ikinä sen jälkeen lähteny pois. Niin oon kuullut ettei oo kauheen todennäköstä saada suutelemalla hiviä, mut mulla on tosi usein ientulehduksia..
hiv ja suutelu
9
1530
Vastaukset
- impi_ilona
HIV ei tartu suudellessa. Sen sijaan hepatiitti b voi tarttua..harvoin kuitenkin. Jos hirveesti mieltä painaa niin käy testeissä. mut tuskin mitään muuta kuin perusniskahartia särkyä ja psyykkistä kipua tuo sun kipusi..
- justagirl82
Olen lukenut, että hiv ei tartu suudellessa eikä myöskään syvissä kielisuudelmissa, MIKÄLI suussa ei ole haavoja tai syljessä verta. Että kait siinä on kuitenkin pieni mahdollisuus saada se myls suutelun kautta.
- Hiv valistaja
justagirl82 kirjoitti:
Olen lukenut, että hiv ei tartu suudellessa eikä myöskään syvissä kielisuudelmissa, MIKÄLI suussa ei ole haavoja tai syljessä verta. Että kait siinä on kuitenkin pieni mahdollisuus saada se myls suutelun kautta.
Todennäköisintä on, että olet saanut jonkin muun suuinfektion. Monet aiheuttavat niskakipujakin.
Syynä saattaa olla jokin muu virus-, bakteeri- tai sieni-infektio. Osta suun desifiointitabletteja ensin alkuun ja syö lisäksi valkosipulia, ellei auta mene lääkäriin. Bakteeri-infektioon auttaa antibiootit. Suun herbekseen on saatavissa oma viruslääke, jota saa reseptivapaasti apteekista.
Tosin, jos suudelmat ovat olleet rajuja ja partnerillasi olisi ollut tosiaan hi-virus hyvin
aktiivisessa lisääntymisvaiheessa, on mahdollista, joskin ei kovin todennäköistä saada tartunta suudelmistakin, etenkin jos suun limakalvot ovat molemmilla rikkinäiset, todennäköisyys kasvaa. Kannattaa siis välttää myös tietyntyyppisiä suudelmia. VARMUUDEN VUOKSI.
Poskipusut sallittuja ehjälle poskelle.
- ........
Tietääkseni olemassa on yksi varmaksi todettu tapaus jossa hiv on tarttunut suutelemalla. Tässä molemmilla on ollut verta vuotavat ikenet. Eli jos sinulla ei tapahtumahetkellä ollut ientulehdusta, tai haavaa suussa, ei tartunta ole mahdollinen.
- Tutkija tilastopohjalta
Suomessa on tilastoitu joka vuosi melko suuri prosentti tartunnan saaneita, joiden tartuntatietä ei ole kyetty selvittämään. Tosiasioihin pohjautuen, tartuntamahdollisuus on aina olemassa myös ohuiden limakalvojen välittämänä, ihottuman kautta jne. Totuudessa pysyttäessä, koska myös naisen genitaalitiet, eli limakalvot läpäisevät viruksen, miksi ei siis myös suun limakalvot ja ikenet.
Tärkein syy silti tartuttamiselle on se, että partnerilla on se virus ja virus on suussa esim.
verestävillä limakalvoilla tai ysköksissä, nenä- nielueritteissä ym. - lizzie654
Tutkija tilastopohjalta kirjoitti:
Suomessa on tilastoitu joka vuosi melko suuri prosentti tartunnan saaneita, joiden tartuntatietä ei ole kyetty selvittämään. Tosiasioihin pohjautuen, tartuntamahdollisuus on aina olemassa myös ohuiden limakalvojen välittämänä, ihottuman kautta jne. Totuudessa pysyttäessä, koska myös naisen genitaalitiet, eli limakalvot läpäisevät viruksen, miksi ei siis myös suun limakalvot ja ikenet.
Tärkein syy silti tartuttamiselle on se, että partnerilla on se virus ja virus on suussa esim.
verestävillä limakalvoilla tai ysköksissä, nenä- nielueritteissä ym.tosta tapahtumasta on nykyään jo 5 vuotta. pitäisikö siinä ajassa olla jonkunlaisia oireita hivistä? kuten kuumetta? miltä sellaiset tulehtuneet imusolmukkeet näyttävät?
- .....
siis suomessa vai ihan koko maailmassa?
- Tutkija til...
lizzie654 kirjoitti:
tosta tapahtumasta on nykyään jo 5 vuotta. pitäisikö siinä ajassa olla jonkunlaisia oireita hivistä? kuten kuumetta? miltä sellaiset tulehtuneet imusolmukkeet näyttävät?
Ei viidessä vuodessa vielä hyväkuntoinen henkilö välttämättä oireile lainkaan. Ensitartunnan jälkeen osa saa ohimeneviä flunssan kaltaisia oireita noin 3 viikon kuluttua tartunnasta. Tämän jälkeen on oireeton vaihe. Itse hi-virus ei kuitenkaan ole aivan oireeton, eli se aiheuttaa olemassaolollaan vasta-aineita vereen ja virus valtaa hiljaa tartunnan saaneen valkosoluja. Vasta-aineet ja virus voidaan todeta verestä oteussa näytteessä, mutta henkilön terveydessä ei viruksen olemassaolo vielä aiheuta muutoksia.
Sinuna silti joko kävisin testeissä tai unohtaisin koko jutun. Voit pyytää testin jopa anonyymisenä omalta lääkäriltä tai terveyskeskuksessa tukikeskuksien lisäksi, tai tee kotitesti. - Tutkija til..
Tutkija til... kirjoitti:
Ei viidessä vuodessa vielä hyväkuntoinen henkilö välttämättä oireile lainkaan. Ensitartunnan jälkeen osa saa ohimeneviä flunssan kaltaisia oireita noin 3 viikon kuluttua tartunnasta. Tämän jälkeen on oireeton vaihe. Itse hi-virus ei kuitenkaan ole aivan oireeton, eli se aiheuttaa olemassaolollaan vasta-aineita vereen ja virus valtaa hiljaa tartunnan saaneen valkosoluja. Vasta-aineet ja virus voidaan todeta verestä oteussa näytteessä, mutta henkilön terveydessä ei viruksen olemassaolo vielä aiheuta muutoksia.
Sinuna silti joko kävisin testeissä tai unohtaisin koko jutun. Voit pyytää testin jopa anonyymisenä omalta lääkäriltä tai terveyskeskuksessa tukikeskuksien lisäksi, tai tee kotitesti.Kotitestin hyväksymisestä Suomessa on ollut lakiesitys vuonna 2006 ainakin kahdesti. En tiedä varmuudella onko esitys hyväksytty. Muistin jossakin jo nähneeni testin mainoksia, mutta saattaa olla, että kyseeessä oli ulkomaalaiset mainokset.
Mutta pikatesti on ainakin jo olemassa, mutta se tehdään terveydenhoitohenkilöstön toimesta valvonnan alaisena ja vastauksen saa heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797