Tahtoo tuplat hoidoilla....

Mimmimamma

Onnea paljon kaikille tuplien odottajille! :-)
Minä haluaisin hirveästi kaksoset. Olen hoidoissa ja sen tohtorille tehnyt selväksi ;-)
Onko IVF hoidossa minkälaiset mahdollisuudet kaksosiin jos siis siirretään kaksi alkiota? Kaikkihan sitten on tuurista kiinni, ymmärrän kyllä. Eikä mitään taata, olen kyllä kaikesta siitä tietoinen. Mutta kun tahtoo niin tuplat, voi että tekis mieli pyytää kolmea alkiota jos kolme saataisiin..

9

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thyme

      Mulla on hoidoilla alkunsa saaneet kaksoset. 2 alkiota siirrettiin ja laatunsa puolesta lekuri antoi n.10% mahdollisuuden siihen, että molemmat kiinnittyvät ja jatkavat kehittymistään. Olin aivan masis, kun ajattelin ettei molemmat kuitenkaan kiinnity, niin kovasti niitä kaksosia halusin. Näin kuitenkin kävi ja nyt olen onnellinen 4kk:n ikäisten kaksosten äiti.:)

      Mutta kaikki mitä tähän matkaan on mahtunut, jätti kyllä arpia tuonne jonnekkin. Oloni oli raskausaikana kaikkea muuta kuin hyvä. Jatkuva pelko vaavien menettämisestä, paniikkikäynnit synnärillä, tiheä seuranta äitipolilla jne. Olin niin masentunut ja itkuinen, että luulin jo menettäväni otteeni kokonaan. Parisuhdekin nitisi liitoksissaan, erokin oli varmaan melko lähellä. Olin niin huonossa henkisessä hapessa, että tänä päivänä saan olla todella kiitollinen ihanalle miehelleni, joka tuon kaiken jaksoi. Hän hoiti työnsä, kodin, minut, kaiken... Tähän päälle kun lisätään fyysinen rasitus, joka tuntui suorastaan kohtuuttomalta kaikkine kipuineen ym., niin huh huh... Myönnän rehellisesti toivoneeni, että vain 1 olisi kiinnittynyt. Luultavasti kaikkeen vaikutti se, miten raskaus sai alkunsa. Yhtä jännitystä, odottelua, piikkittelyä ja piinistelyä monta monta kuukautta.

      Kaikki olemme yksilöitä ja asiat koettelevat eri lailla. Toisilla raskaus sujuu ongelmitta, toiset ovat sairaalalevossa kuukausi tolkulla. Vaikka olisi vain yksikin vaavi masussa. Enkä minäkään päivääkään vaihtaisi pois. Kaikkihan meni kuitenkin lopulta ihan hyvin, vaavit ovat terveitä ja kasvavat hurjasti. Mutta...

      En halua tuomita haluasi, halusin itsekin kaksoset... Mutta halusin vain kertoa, että se voi olla hurjan rankka kokemus. Varsinkin rankkojen hoitojen jälkeen. Jos nyt saisin valita yksös- ja kaksosraskauden välillä, niin valitsisin ensimmäisen. Oman ja tulevan vaavin hyvinvoinnin takia.

      Onnea kuitenkin hoitoihin ja toivon, että toiveesi toteutuu. Tuskin kolmea siirtävät, osa paikoista on kai jo lähes yksinomaan vain yhden siirrettävän kannalla. Varsinkin jos laatu on hyvä. Mutta onnea joka tapauksessa, sitähän nämä hoidot vaativat onnistuakseen siirrettävien alkioiden määrästä riippumatta.

      Ihanaa syksyn jatkoa!:)

    • Merkka

      Moi!

      Olen käynyt läpi kolme inssia ja sen jälkeen lääkäri päätti heti, että kun päästään alkionsiirtoon niin kaksi laitettaan.

      Nyt vasta kolmas mikrohedelmöitys onnistui ja saadiin 9 follia talteen. Siitä kuusi jakaudui ja torstaina laitettiin kaksi parasta 4-soluisinä kohduun. loput oli 2-soluisina ja laitettiin pakkaseen.

      En tietä johtuuko se mun iästä (37) tai muuden vaan pitkäksi venynyt hoidoista , mutta kaksi päätetti laitta.
      Lääkäri vielä totesi, että eiköhän mä pärjää kun kaksikin tulisi.

      Minua taas pelottaa se, että kiinnitykö ja alkaako raskaus nyttenkään. Testin saa tehdä vasta lokakuussa.

    • kokemusta on......

      Minulla on kaksoset. Jo melkein kouluiässä. Enkä voi kuvitellakkaan että kukaan täysipäinen HALUAA kaksoset! Minä en henkilökohtaisesti toivo kenellekkään kaksosia tai yleensäkkään monikkolapsia. Riskit ovat suuret, jaksaminen äärirajoilla avun kanssakin. Kaksi ei ikinä mene siinä missä yksikin!

    • Nyt jo koululaisten äiti

      Toivottavasti toiveesi toteutuu! Itsekin haaveilin jo nuoresta tytöstä saakka kaksosista (suvussa ei kellään ole) ja ihme kyllä kaksoset myös sain sitten aikanaan (27-vuotiaana), kun lasten hankinta tuli ajankohtaiseksi. Meillä ei ollut vaikeutta tuon asian tiimoilta, joten poikamme ovat ihan "luomukamaa".
      Mutta tiedätkö, jotenkin uskon siihen, että olin psyykannut itseni siihen, että saan kaksoset ja näin sitten myös kävi... :)
      Kaksosraskaus voi olla vaikea ja vauvojen hoito on raskasta, mutta kyllä normaali ihminen siitä selviää, mikään yli-ihminen ei tarvitse olla!
      Tuplasti onnea matkaan!

    • tulossa on

      meiltä tampereella kysyttiin että tahdommeko yksi vai kaksi että siirretään. tahdoimme kaksi ja nyt viikkoja koossa 34 =))

      onnea matkaan

      • Merkka

        Moi!

        Joku kaksoisten äiti voisi olla niin rohkea ja aloitta ihan uuden ketjun kaksoisten odotuksesta.
        Meille saatta hyvinkin kaksoset tulla ja kiinosta paljon kaikki siihen odotukseen liittyvä. Kuitenkin ei kaikkia juttuja jaksaa lukea että löytäisi sellaisia asioita luettavaksi.
        Esim, milloin olisi sopiva aikaa mennä ultraan tai sydänääniä kuuntelemään, että varmasti huomattais jo molemmat sydämmet.
        Missä vaiheessa on kaksoisten liikkeet eka kerta tunteneet. Miten usein joudu käymään neuvolassa , milloin missäkin vaiheessa tuntuu ja vähä kaikesta , mitä mä en osaa nyt edes kysyä.Mutta kaksoisten odotus kiinosta hyvin paljon.


      • teeii
        Merkka kirjoitti:

        Moi!

        Joku kaksoisten äiti voisi olla niin rohkea ja aloitta ihan uuden ketjun kaksoisten odotuksesta.
        Meille saatta hyvinkin kaksoset tulla ja kiinosta paljon kaikki siihen odotukseen liittyvä. Kuitenkin ei kaikkia juttuja jaksaa lukea että löytäisi sellaisia asioita luettavaksi.
        Esim, milloin olisi sopiva aikaa mennä ultraan tai sydänääniä kuuntelemään, että varmasti huomattais jo molemmat sydämmet.
        Missä vaiheessa on kaksoisten liikkeet eka kerta tunteneet. Miten usein joudu käymään neuvolassa , milloin missäkin vaiheessa tuntuu ja vähä kaikesta , mitä mä en osaa nyt edes kysyä.Mutta kaksoisten odotus kiinosta hyvin paljon.

        Kaikkeen en pysty vastaamaan, kun ihan alussa mennään, mut ainakin pariin voin omasta puolestani vastaukset antaa. Meillä todettiin eilen np-ultrassa tuplat viikoilla 10 0 ja 10 6, mutta vielä oli tyypit liian pieniä niskaturvotuksen mittaukseen, joten saatiin uus aika ultraan parin viikon päähän. Sydänäänet kuuluivat jo tänä aamuna. Itekin vielä ihan ulalla näistä kaksosjutuista, mut eiköhän tähänkin meininkiin mukaan päästä ;)


      • kaksoset ensi
        teeii kirjoitti:

        Kaikkeen en pysty vastaamaan, kun ihan alussa mennään, mut ainakin pariin voin omasta puolestani vastaukset antaa. Meillä todettiin eilen np-ultrassa tuplat viikoilla 10 0 ja 10 6, mutta vielä oli tyypit liian pieniä niskaturvotuksen mittaukseen, joten saatiin uus aika ultraan parin viikon päähän. Sydänäänet kuuluivat jo tänä aamuna. Itekin vielä ihan ulalla näistä kaksosjutuista, mut eiköhän tähänkin meininkiin mukaan päästä ;)

        vuoden kesäkuussa. Saatiin juuri eilen tietää.:) Ensimmäinen IVF ei onnistunut, joten toisella kertaa kysyttiin yksi vai kaksi alkiota. Valitsimme kaksi, että mahdollisuus olisi parempi. Yksikin lapsi olisi ollut lahja, mutta kaksi oli jotain mitä ei voi vieläkään oikein käsittää. Onnellisempia emme voisi olla. Niin paljon on lasta toivottu.

        Yksityisklinikka (missä kävimme) ei edes laita kolmea alkiota riskien takia.

        Ja se mitä joku katkera äiti tuolla aikaisemmin kirjoitti, että kaksoset ovat kauhistus niin meille eivät ole. Olemme varautuneet odotusajan huonoon oloon jne. Enkä ole kyllä kuullutkaan, että kukaan olisi kuollut siihen, että kaksosten hoitaminen olisi niin raskasta.


      • luomutuplat itellä
        kaksoset ensi kirjoitti:

        vuoden kesäkuussa. Saatiin juuri eilen tietää.:) Ensimmäinen IVF ei onnistunut, joten toisella kertaa kysyttiin yksi vai kaksi alkiota. Valitsimme kaksi, että mahdollisuus olisi parempi. Yksikin lapsi olisi ollut lahja, mutta kaksi oli jotain mitä ei voi vieläkään oikein käsittää. Onnellisempia emme voisi olla. Niin paljon on lasta toivottu.

        Yksityisklinikka (missä kävimme) ei edes laita kolmea alkiota riskien takia.

        Ja se mitä joku katkera äiti tuolla aikaisemmin kirjoitti, että kaksoset ovat kauhistus niin meille eivät ole. Olemme varautuneet odotusajan huonoon oloon jne. Enkä ole kyllä kuullutkaan, että kukaan olisi kuollut siihen, että kaksosten hoitaminen olisi niin raskasta.

        Ei se välttämättä oo nii ihanaa kahta lasta hoitaa samaan aikaan, se toinen ei mene siinä sivussa vaan molemmat vaatii yhtä paljon. Isi ja suku jos on mukana sen alkuinnostuksenkin jälkeen ni ehkä sit mut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1790
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      78
      1401
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      199
      1388
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe