2 kysymystä

gonna

Annetaanko pelletti nappula konnalle joka aterian yhteydessä vai esim.kerran viikossa?Olen kokeilemassa nyt pro alpin testudo pellettejä 5v. konnalleni.Entä tulisiko uv-sekä lämpölamppua pitää päällä myös niinä kahtena paastopäivänä viikossa?

2

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konnalla

pelletti nappulat koko ajan tarjolla. ne eivät kyllä juuri maistu. ja erikseen paasto päiviä ei meillä vietetä kun kuivaa heinää koko ajan terraariossa. Meillä 14v. uv-valo joka päivä muutaman tunnin päällä.

• Itse olen ottanut tavaksi sekoittaa kuivaruokaa jokaiseen ruokaan, jonka konnilleni teen. Näin konna ei pääse valikoimaan, syökö herkullista tuoretta vai terveellistä kuiturikasta. Kuivaruualla tarkoitan tässä niin itse kuivaamaani kuin pro alpin testudo-pellettejäkin. (Huomaathan pehmittää pelletit ensin vedessä?)

Paastopäivälle on olemassa parempikin nimi; huononsään päivä. Käytännössä sen olisi tarkoitus olla kuten luonon sadepäivät tai pilviset päivät, jolloin lämpötila ei nouse korkealle, eikä aurinkoa näy.

Tavallisena päivänä maakilpikonnan valoisa aika on 12tuntia, sen ajan minäkin pidän terrassa olevia lämpölamppuja ja UV-valoja päällä. Huononsäänpäivänä en sytytä lämpölamppuja ollenkaan ja UV-valoa käytän päällä vain pari tuntia. Tuleehan luonnossakin UV-valoa myös pilvien läpi.

Huononsään päivänä tarjoan konnille vain kuivaruokaa, johon ne harvoin koskevat. Konnat vähentävät luonnostaan liikkumistaan ja näin myös energiankulutustaan, kun valot ovat poissa ja lämpötila matalampi. Konnillani on satunnaisesti yksi tai kaksi huononsään päivää viikossa. Niitä on hyvä pitää, sillä ne rajoittavat konnan (liian nopeaa) kasvua siinä missä talvihorroskin. Toki jos konna on sairaalloinen ei huononsäänpäiviä kannata pitää, kuten ei horrosta tai puolittaista talvilepoakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2124
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2049
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1762
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1715
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1414
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      109
      1203
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      211
      965
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      886
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      812
    10. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      810
    Aihe