Seroquel/ketipinor

uneton

Tervehdys!
Löysin viimeinkin monien kokeilujen jälkeen toimivan lääkkeen unettomuuteen "ei-benzosta":Seroquel.
Ongelmana on vain lääkkeen kallis hinta. Joku kertoi, että ketipinor olisi samaa tavaraa halvemmalla. Onko kukaan siirtynyt seroquelista ketipinoriin ja todennut sen toimivan yhtä hyvin? Sen verran on hintaa tällä ketipinorillakin, ettei viitsisi turhaan ostaa. Pääsääntöisestihän nämä rinnakkaistuotteet toimivat yhtä hyvin, kuin orginaalitkin, mutta muutamia poikkeuksia on (tämä on myönnetty myös apteekkarin sekä lääkärin taholta).

63

34745

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä........

vaihtokelposia apteekissa!!!Eli jos haluaa Ketipinoria, on sille oltava resepti, Seroquel-reseptillä sitä EI saa.

• MTHIV

no shit! :o

• A.I.

Ne ovat samaa tavaraa. Mulla on lääkeannostus 100mg Seroquelia illassa ja pakkaus maksaa Kela-korttia näyttäen 3 euroa, niin jos sulla ei vielä oo sitä tiettyä Kela-korttia, niin hommaa sellainen, jolla saat niitä neuroleptejä omavastuuhinnalla.

• jolla saahaan

erityiskorvattavuus noin vaan hommata.
        Kela on loppupelissä aika niuha niitä jakelemaan..

• tapauksessasi

se on tullut koodilla 112, sen saa ainoastaan ns. raskaan sarjan mt-diagnooseilla! Sitä ei esim. unettomuus-diagnoosilla saa. Koodi 112:n saamiseen pitää olla KELA:a varten erikoislääkärin kirjoittama B-lausunto. Esim. skitstofreenikko saa sen automaattisesti, joissakin tapauksissa bipoa sairastavakin (ei läheskään aina), psykoottinen useimmiten (ei välttämättä esim. psyk.depressio riitä)....."omavastuuhinnalla" niin, SINULLA se omavastuu on tuo 3 euroa, koska sinulla on ERITYISKORVATTAVUUS lääkkeissäsi!
        Normaalisti saa peruskorvattavuuden, eli lääkkeen hinnasta korvataan 42%.
        Ihanko oikeasti sinä kuvittelit, että niitä 112-koodisia KELA-kortteja pyynnöstä annetaan kelle tahansa??!! Näin ei tosiaankaan ole. Ja se erityiskorvattavuus myönnetään (JOS myönnetään), sairauden, ei jonkun lääkeryhmän perusteella.
        Et maininnut diagnoosiasi...

• A.I.
        tapauksessasi kirjoitti:

se on tullut koodilla 112, sen saa ainoastaan ns. raskaan sarjan mt-diagnooseilla! Sitä ei esim. unettomuus-diagnoosilla saa. Koodi 112:n saamiseen pitää olla KELA:a varten erikoislääkärin kirjoittama B-lausunto. Esim. skitstofreenikko saa sen automaattisesti, joissakin tapauksissa bipoa sairastavakin (ei läheskään aina), psykoottinen useimmiten (ei välttämättä esim. psyk.depressio riitä)....."omavastuuhinnalla" niin, SINULLA se omavastuu on tuo 3 euroa, koska sinulla on ERITYISKORVATTAVUUS lääkkeissäsi!
        Ihanko oikeasti sinä kuvittelit, että niitä 112-koodisia KELA-kortteja pyynnöstä annetaan kelle tahansa??!! Näin ei tosiaankaan ole. Ja se erityiskorvattavuus myönnetään (JOS myönnetään), sairauden, ei jonkun lääkeryhmän perusteella.

Mun diagnoosi on F29 määrittämätön ei- elimellinen psykoottinen häiriö ja oon kyllä ollut suljetulla osastolla, jossa on ollut MONI muukin.

• ollut suljetulla
        A.I. kirjoitti:

Mun diagnoosi on F29 määrittämätön ei- elimellinen psykoottinen häiriö ja oon kyllä ollut suljetulla osastolla, jossa on ollut MONI muukin.

masennuksen vuoksi (ilman psykoottisia oireita) viisi viikkoa ja maksan kuukausittain itteni kipeeksi Efexorista ja Seroquelista; ei puhettakaan että olisin saanut 112- koodia Kela-korttiin. Kun otin asian puheeksi lääkärini kanssa, niin se hymyili kauniisti ja sanoi kuten joku tuossa jo kirjoittikin, että pitää olla mt-potilaiden raskasta sarjaa sen koodin saamiseksi, ei niitä masennuspotilaille myönnetä.

• EI voi millään
        A.I. kirjoitti:

verrata UNETTOMUUTEEN. Ja aivan varmasti moni muukin on lisäksesi ollut suljetulla osastolla, siitä ei nyt tässä ollut kyse.
        Totta kai F29 diagnoosi oikeuttaa erityiskorvattavuuteen. Se on hyvin ymmärrettävä syy.

• A.I.
        EI voi millään kirjoitti:

verrata UNETTOMUUTEEN. Ja aivan varmasti moni muukin on lisäksesi ollut suljetulla osastolla, siitä ei nyt tässä ollut kyse.
        Totta kai F29 diagnoosi oikeuttaa erityiskorvattavuuteen. Se on hyvin ymmärrettävä syy.

Surkuhupaisaa tai koomista siinä on se, että pyysin siksi sen lääkityksen, koska haluan nukkua ja kun ottaa 100mg Seroquelia illalla, niin sillä nukkuu, mutta se ei aina toimi ja sillä voi yrittää kääntää vuorokausirytmiä. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja eläke määrättiin ensimmäisellä yrityksellä, mutta vaikka se määrättiin, niin sitä päätöstä sai odottaa ja odottaa. Oon 22vee tyttö ja miespuolinen tuttu jäi paljon aiemmin eläkkeelle.

• uneton
        A.I. kirjoitti:

Surkuhupaisaa tai koomista siinä on se, että pyysin siksi sen lääkityksen, koska haluan nukkua ja kun ottaa 100mg Seroquelia illalla, niin sillä nukkuu, mutta se ei aina toimi ja sillä voi yrittää kääntää vuorokausirytmiä. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja eläke määrättiin ensimmäisellä yrityksellä, mutta vaikka se määrättiin, niin sitä päätöstä sai odottaa ja odottaa. Oon 22vee tyttö ja miespuolinen tuttu jäi paljon aiemmin eläkkeelle.

Itselläni piti nostaa annos 400mg:n, ennen kuin uni tuli. Lääkäri sanoi, että tarvittaessa voi nostaa 600mg:n asti. Nukun 4-8 tuntia hyvin ja herään pirteänä ilman tokkuraista oloa. Käytössä lisäksi surmontil ja imovane.

• vai kenties
        A.I. kirjoitti:

toistaiseksi eläkkeellä? Kummalla. Paljonko sinulle ehti kertyä työssäoloa? Jos ei paljoa, niin eläkkeesi on aika pieni eikö totta? Ystävälläni ón aivan sama dg. kuin sinulla ja hän on aivan normaalisisti työelämässä, eikä missään tapauksessa haluaisi niin nuorena kuin nyt on, eli 34v, eläkkeelle. Sairaslomalla ollut muutamaan otteeseen.

• A.I.
        uneton kirjoitti:

Itselläni piti nostaa annos 400mg:n, ennen kuin uni tuli. Lääkäri sanoi, että tarvittaessa voi nostaa 600mg:n asti. Nukun 4-8 tuntia hyvin ja herään pirteänä ilman tokkuraista oloa. Käytössä lisäksi surmontil ja imovane.

Mäkin haluaisin kovemman lääkeannoksen ja en muuta voi ku varata ajan. Mä olen saanut reseptejä ilman jutusteluakin, mutta pitää kyllä varata aika ja kysyä isompaa mg-määrää. Oon saanut niin reseptejä, että oon vieny uusittavaks ja seuraavana/seuraavina päivinä hakenu uusitun reseptin. Joo mutta ehdottomasti tahdon paremman määrän ku 100mg ja jos saan saman määrän ku sulla niin pitää kyllä kokeilla myös humaltumista sitten, jos on varaa nostaa Seroquelia.

• A.I.
        vai kenties kirjoitti:

toistaiseksi eläkkeellä? Kummalla. Paljonko sinulle ehti kertyä työssäoloa? Jos ei paljoa, niin eläkkeesi on aika pieni eikö totta? Ystävälläni ón aivan sama dg. kuin sinulla ja hän on aivan normaalisisti työelämässä, eikä missään tapauksessa haluaisi niin nuorena kuin nyt on, eli 34v, eläkkeelle. Sairaslomalla ollut muutamaan otteeseen.

Päivääkää töis ollu.. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä, mutku oon nuori nii sitä saa sanoo kuntoutustueksi. Ku ne on 1 ja sama asia.

• yugi
        jolla saahaan kirjoitti:

erityiskorvattavuus noin vaan hommata.
        Kela on loppupelissä aika niuha niitä jakelemaan..

Mulla lekuri lähetti paperit Kelaan ja heti tuli täyskorvattavuus päätös. Sero on kallis lääke eikä meitsillä ois ollu varaa mitenkään maksaa. Seroquelliä menee 400mg per päivä. Jos ei muuta niin uni kyllä tulee.

• Hehee
        tapauksessasi kirjoitti:

Tajuan mitä tarkotit raskaan sarjan diagnoosilla, mutta en voinut olla hymyilemättä, kun luin juttusi. Diagnoosit ovat vakavia, mutta paremmin jaksaa, kun nauraa niille joskus.

• ---
        ollut suljetulla kirjoitti:

masennuksen vuoksi (ilman psykoottisia oireita) viisi viikkoa ja maksan kuukausittain itteni kipeeksi Efexorista ja Seroquelista; ei puhettakaan että olisin saanut 112- koodia Kela-korttiin. Kun otin asian puheeksi lääkärini kanssa, niin se hymyili kauniisti ja sanoi kuten joku tuossa jo kirjoittikin, että pitää olla mt-potilaiden raskasta sarjaa sen koodin saamiseksi, ei niitä masennuspotilaille myönnetä.

seuranani.. mutta onko sinulle ohjattu muuta tukea? oletko päässyt puhumaan jollekkin? olet ainakin saanut rauhoittavaa lääkettä tasapainottamaan efexoria.. itse en. en ole päässyt puhumaan. en ole nukkunut kunnon yöunia niin pitkään aikaan että olen jo unohtanut mikä on normaalia.. kuinka suuri määrä sinun otettavanasi on?

• seroquel 666
        tapauksessasi kirjoitti:

Mä itse kärsin paniikkihäiriöstä, vaikeasta unettomuudesta samoin masennuksesta! ja ahdistuksesta. Seroquel on ainoa lääke mikä on auttanut noihin vaivoihin ja elän suhtkoht normaalia elämää. Tuosta 112 koodista olen eri mieltä että pitää olla aika vaikea tapaus että sen saa. Näin ei ole kaikkien kohdalla ja näköjään riippuupi paljon kuka sen lausunnon tekeepi kelalle. mulle teki oma mielenterveystoimiston lääkäri ja se meni heti läpi. Voihan olla myöskin että minulla on useampia noita vaivoja ja sekin vaikutti asiaan. En itse ole koskaan ollut sairaala hoidossa eikä ole skitsofreniaa eikä maniaa eikä muutakaan ns mielenvikaisuutta jos noin voi sanoa. kait itsellä vain hyvä säkä ja oikea hetki päättäjillä kun asiaani käsiteltiin. En laske paniikkihäiriötä, masennusta, unettomuutta, ahdistusta ns raskaaseen sarjaan kuuluviksi "vaikka ne hemmetisti vaikeuttikin elämääni ennenkuin löyty tuo seroquel v 2003" mutta mulla se meni ainakin noilla vaivoilla läpi.Itse olen lukenut lääkärini b- lausunnot läpi eikä niissä muuta mainita!!.

• seroquel 1966
        tapauksessasi kirjoitti:

Hmm....Mä itse kärsin paniikkihäiriöstä, vaikeasta unettomuudesta samoin masennuksesta! ja ahdistuksesta. Seroquel on ainoa lääke mikä on auttanut noihin vaivoihin ja elän suhtkoht normaalia elämää. Tuosta 112 koodista olen eri mieltä että pitää olla aika vaikea tapaus että sen saa. Näin ei ole kaikkien kohdalla ja näköjään riippuupi paljon kuka sen lausunnon tekeepi kelalle. mulle teki oma mielenterveystoimiston lääkäri ja se meni heti läpi. Voihan olla myöskin että minulla on useampia noita vaivoja ja sekin vaikutti asiaan. En itse ole koskaan ollut sairaala hoidossa eikä ole skitsofreniaa eikä maniaa eikä muutakaan ns mielenvikaisuutta jos noin voi sanoa. kait itsellä vain hyvä säkä ja oikea hetki päättäjillä kun asiaani käsiteltiin. En laske paniikkihäiriötä, masennusta, unettomuutta, ahdistusta ns raskaaseen sarjaan kuuluviksi "vaikka ne hemmetisti vaikeuttikin elämääni ennenkuin löyty tuo seroquel v 2003" mutta mulla se meni ainakin noilla vaivoilla läpi.Itse olen lukenut lääkärini b- lausunnot läpi eikä niissä muuta mainita!!.

• ketipinor66
        tapauksessasi kirjoitti:

Kait uo päätös riippuupi päättäjistä.Mä itse kärsin paniikkihäiriöstä, vaikeasta unettomuudesta samoin masennuksesta! ja ahdistuksesta. Seroquel on ainoa lääke mikä on auttanut noihin vaivoihin ja elän suhtkoht normaalia elämää. Tuosta 112 koodista olen eri mieltä että pitää olla aika vaikea tapaus että sen saa. Näin ei ole kaikkien kohdalla ja näköjään riippuupi paljon kuka sen lausunnon tekeepi kelalle. mulle teki oma mielenterveystoimiston lääkäri ja se meni heti läpi. Voihan olla myöskin että minulla on useampia noita vaivoja ja sekin vaikutti asiaan. En itse ole koskaan ollut sairaala hoidossa eikä ole skitsofreniaa eikä maniaa eikä muutakaan ns mielenvikaisuutta jos noin voi sanoa. kait itsellä vain hyvä säkä ja oikea hetki päättäjillä kun asiaani käsiteltiin. En laske paniikkihäiriötä, masennusta, unettomuutta, ahdistusta ns raskaaseen sarjaan kuuluviksi "vaikka ne hemmetisti vaikeuttikin elämääni ennenkuin löyty tuo seroquel v 2003" mutta mulla se meni ainakin noilla vaivoilla läpi.Itse olen lukenut lääkärini b- lausunnot läpi eikä niissä muuta mainita!!.

• kiinni, sen 112-koodin
        ketipinor66 kirjoitti:

Kait uo päätös riippuupi päättäjistä.Mä itse kärsin paniikkihäiriöstä, vaikeasta unettomuudesta samoin masennuksesta! ja ahdistuksesta. Seroquel on ainoa lääke mikä on auttanut noihin vaivoihin ja elän suhtkoht normaalia elämää. Tuosta 112 koodista olen eri mieltä että pitää olla aika vaikea tapaus että sen saa. Näin ei ole kaikkien kohdalla ja näköjään riippuupi paljon kuka sen lausunnon tekeepi kelalle. mulle teki oma mielenterveystoimiston lääkäri ja se meni heti läpi. Voihan olla myöskin että minulla on useampia noita vaivoja ja sekin vaikutti asiaan. En itse ole koskaan ollut sairaala hoidossa eikä ole skitsofreniaa eikä maniaa eikä muutakaan ns mielenvikaisuutta jos noin voi sanoa. kait itsellä vain hyvä säkä ja oikea hetki päättäjillä kun asiaani käsiteltiin. En laske paniikkihäiriötä, masennusta, unettomuutta, ahdistusta ns raskaaseen sarjaan kuuluviksi "vaikka ne hemmetisti vaikeuttikin elämääni ennenkuin löyty tuo seroquel v 2003" mutta mulla se meni ainakin noilla vaivoilla läpi.Itse olen lukenut lääkärini b- lausunnot läpi eikä niissä muuta mainita!!.

saamiseen on tarkat kriteerit ja ne ovat kaikkien kohdalla samat=) Esim. jos masennus on ollut psykoottinen masennus, niin sitten sen voi saada, normimasennuksella ei, paniikkihäiriöllä ei, ahdistuksella ei, unettomuudella ei.

Ei sen saaminen vaadi yhtäkään sairaalajaksoa.

Lääkkeiden erityiskorvausoikeuden edellytykset
        112 Vaikeat psykoosit ja muut vaikeat mielenterveyden häiriöt

(Schizophrenia, psychosis affectiva, psychosis manodepressiva, paraphrenia involutionis, status paranoicus, paranoia, dementia senilis, dementia praesenilis, psychoses aliae; A52.1, A69.2, A81.0, B22.0, B56.9, B57.2, E01.8, E03.9, E52, E53.8, E75.6, E83.0, E83.5, F01, F03, F20-F25, F28, F29, F30.1, F30.2, F31, F32.3, F33.3, F84, G10, G20, G30.0, G30.1, G30.8, G30.9, G31.0, G35, G40.9, M30.0, M32.8)

Lausunnon edellytetään perustuvan psykiatrian, nuorisopsykiatrian, lastenpsykiatrian tai oikeuspsykiatrian erikoislääkärin tutkimukseen tai erikoissairaanhoidon yksikössä tai mielenterveystoimistossa suoritettuun tutkimukseen.

Vaikealla psykoosilla tarkoitetaan tilaa, johon liittyy selvä todellisuudentajun häiriintyminen. Näitä ovat skitsofrenia ja harhaluuloisuushäiriö. Lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö, jossa on ollut maniavaihe tai psykoottinen masennusvaihe, ja mania kuuluvat tähän vaikeiden mielenterveyden häiriöiden ryhmään.

Depression vuoksi erityiskorvattavuus voidaan myöntää vain, kun kyse on depressiosta, jossa on psykoottisia piirteitä (koodi F32.3, F33.3). Psykoottisuuden merkit tulee selvittää lausunnossa.

Lausunnossa edellytetään kuvattavan asianmukaiset diagnostiset tutkimukset ja hyvän hoitokäytännön mukainen hoitosuunnitelma.

Reaktiivisten psykoosien lääkehoito ei ole erityiskorvattavaa.

(Kansaneläkelaitoksen päätös 5.11.2007. Päätöstä sovelletaan 1.12.2007 lukien.)

Tuo pitää paikkansa, on pitänyt jo pitkään!!!

• seroquel 66
        kiinni, sen 112-koodin kirjoitti:

saamiseen on tarkat kriteerit ja ne ovat kaikkien kohdalla samat=) Esim. jos masennus on ollut psykoottinen masennus, niin sitten sen voi saada, normimasennuksella ei, paniikkihäiriöllä ei, ahdistuksella ei, unettomuudella ei.

Ei sen saaminen vaadi yhtäkään sairaalajaksoa.

Lääkkeiden erityiskorvausoikeuden edellytykset
        112 Vaikeat psykoosit ja muut vaikeat mielenterveyden häiriöt

(Schizophrenia, psychosis affectiva, psychosis manodepressiva, paraphrenia involutionis, status paranoicus, paranoia, dementia senilis, dementia praesenilis, psychoses aliae; A52.1, A69.2, A81.0, B22.0, B56.9, B57.2, E01.8, E03.9, E52, E53.8, E75.6, E83.0, E83.5, F01, F03, F20-F25, F28, F29, F30.1, F30.2, F31, F32.3, F33.3, F84, G10, G20, G30.0, G30.1, G30.8, G30.9, G31.0, G35, G40.9, M30.0, M32.8)

Lausunnon edellytetään perustuvan psykiatrian, nuorisopsykiatrian, lastenpsykiatrian tai oikeuspsykiatrian erikoislääkärin tutkimukseen tai erikoissairaanhoidon yksikössä tai mielenterveystoimistossa suoritettuun tutkimukseen.

Vaikealla psykoosilla tarkoitetaan tilaa, johon liittyy selvä todellisuudentajun häiriintyminen. Näitä ovat skitsofrenia ja harhaluuloisuushäiriö. Lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö, jossa on ollut maniavaihe tai psykoottinen masennusvaihe, ja mania kuuluvat tähän vaikeiden mielenterveyden häiriöiden ryhmään.

Depression vuoksi erityiskorvattavuus voidaan myöntää vain, kun kyse on depressiosta, jossa on psykoottisia piirteitä (koodi F32.3, F33.3). Psykoottisuuden merkit tulee selvittää lausunnossa.

Lausunnossa edellytetään kuvattavan asianmukaiset diagnostiset tutkimukset ja hyvän hoitokäytännön mukainen hoitosuunnitelma.

Reaktiivisten psykoosien lääkehoito ei ole erityiskorvattavaa.

(Kansaneläkelaitoksen päätös 5.11.2007. Päätöstä sovelletaan 1.12.2007 lukien.)

Tuo pitää paikkansa, on pitänyt jo pitkään!!!

Saadakseen tuon 112-koodin ihminen voi myös olla kiero ja osata näytellä vakuuttavsti lääkärin ja psykologin vastaanotoilla. kyllä mä otin paljon asioista selvää ja tiesin millai pitää käyttäytyä vakuuttavasti ja vastailla oikein kysymyksiin ja käyttäytyä välillä harhaisesti;-)

Tuohan on omalla tavallaan taitolaji eikä siihen ihminen joka on henkisesti sairas vaikeasti tai muutenkin väsynyt elämään kykenisi suoriutumaan. Itse nuo halvat lääkkeet hankin pääosin huijaamalla puheissa ja teeskentelemällä käyttäytymisessä. Miksi hemmetissä mä maksaisin noin kalliita hintoja lääkkeistä kun ne saa melkein ilmaiseksi. Toki joutuhan siinä käymään useamman kerran psykologilla jauhamassa pask... ja lääkärilläkin mutta on se nyt jälkeenpäin vainan arvoista!!;-)

Hauskat ja aurinkoiset kesät!!

• Kommentoija_
        seroquel 66 kirjoitti:

Saadakseen tuon 112-koodin ihminen voi myös olla kiero ja osata näytellä vakuuttavsti lääkärin ja psykologin vastaanotoilla. kyllä mä otin paljon asioista selvää ja tiesin millai pitää käyttäytyä vakuuttavasti ja vastailla oikein kysymyksiin ja käyttäytyä välillä harhaisesti;-)

Tuohan on omalla tavallaan taitolaji eikä siihen ihminen joka on henkisesti sairas vaikeasti tai muutenkin väsynyt elämään kykenisi suoriutumaan. Itse nuo halvat lääkkeet hankin pääosin huijaamalla puheissa ja teeskentelemällä käyttäytymisessä. Miksi hemmetissä mä maksaisin noin kalliita hintoja lääkkeistä kun ne saa melkein ilmaiseksi. Toki joutuhan siinä käymään useamman kerran psykologilla jauhamassa pask... ja lääkärilläkin mutta on se nyt jälkeenpäin vainan arvoista!!;-)

Hauskat ja aurinkoiset kesät!!

Hei.
        Käsittääkseni tuon "Serquel-66" -henkilön kommentointi vain kertoi sen, että hän todellakin tarvitsee kyseisen lääkkeen. Eli lääkkeensä kanssa hän tulee toimeen arkipäivässä ja juhlassa. Eihän kukaan valehtelisi ongelmiaan vain sen takia, että saa jotkin lääkkeet ilmaiseksi - vaan sen takia, että voi sitten illalla syödä määrätyn annoksensa noista ilmaisista lääkkeistä. Eli lääkkeet tulivat tarpeeseen.

• on meitsillä

että Seroquel ei isommilla annoksilla väsytäkään. Toisilla taas väsyttää, mutta toleranssi nousee nopeasti niin että saatetaan ennen vaihtoa muuhun lääkkeeseen nukkua vastaa 1000mg:lla/ilta. Kolme vuotta olen käyttänyt Seroquelia 2-suuntaisuuteen enkä saanut kuin aivan alkuaikoina nukahdettua sillä. Nykyisin on unilääkitys rinnalla. kaiken kaikkiaan jos ei pysty nukkumaan ilman lääkkeitä, kannattaisi vaihdella vaikka kk:n välein lääkettä ettei synny toleranssia eli että lääkkeen teho loppuisi. Olen tuolla 112-koodilla ja aika kovaa oli kuulla kaksisuuntaisuuden olevan mt-diagnooisien raskasta sarjaa, vaikka kai se niin on. Naapuri vaan apteekisssa töissä ja viimeksikin hän käsitteli reseptini...:/ Voi että sitä itsekin on kaksnaamainen näiden diagnoosien kanssa - niin niin suvaitsevainen MUTTA miksi oma dg hävettää???

• rikkoutunut

Hei kaikille!!

Olin ptkään töissä vaativissa tehtävissä, kunnes paloin loppuun. Jouduin sairaalaan ja minulle diagnosoitiin maanis-depis ja psykoosi. Heti tuli 112 ja lääkkeet saa 3 eurolla. Pärjään nyt litoa 2 kpl ja yöksi unta parantamaan ketipinor 3 tablettia.Melkein päivittäin joudun ottaamaan opamoxia ahdistukseen, mutta mikähän on vastaavanlainen lääke sille, koska luin, että sitä ei saa kauaa käyttää.?? Kuka tietää ja vastaisi.
        Olisin päässyt kuntoutustuelle ja eläkkeelle, mutta yritän vielä sinnitellä, vaikka oli vaikea mennä töihin, KU KAIKKI TIETÄÄ.

• douppila85

Oon sama kuin A.I.
      Mustakin tuntuu, että toleranssi on noussut. Siitä kyllä pidän, että Seroquel tuntuu paremmalta kuin Zyprexa, vaikka niissä on paljon samaa. Luulen, että nukkuisin isommalla määrällä paremmin.

• Aloita 25mg... kohta tarvit...

Miksi kaikkeen muuhun kyllä tottuu muttei unettomuuteen! ARGH!

• A.I.
        Aloita 25mg... kohta tarvit... kirjoitti:

Miksi kaikkeen muuhun kyllä tottuu muttei unettomuuteen! ARGH!

Niin, muuhun kyllä tottuu. Mulla oli Seroquel lääkkeenä, mutta raskauden takia käyttöön tulee Cisordinol. Toivottavasti Cisordinol on hyvä.

• Anonyymi
        A.I. kirjoitti:

Niin, muuhun kyllä tottuu. Mulla oli Seroquel lääkkeenä, mutta raskauden takia käyttöön tulee Cisordinol. Toivottavasti Cisordinol on hyvä.

Minulle tuli 112 diagnoosi sen vuoksi kun kävin avohoidossa masennuksen takia. Ei mitää psykoottista diagnoosia. Luonne vaan ei ole samanlainen kuin muilla. Se siitä 112 diagnoosista.

• uneton

Seroquelin vastaava lääkevalmiste on ketipinor.Itse käytän ketipinoria ja suht tyytyväinen olen tuotteeseen,unettomia öitä se ei tosin ole poistanut kokonaan.Maksaa aika paljon n.50 ekeä 100 kpl paketti,saa nähdä kuinka meikän käy poistuvatko unettomat yöt ja jatkuvat burn outit.
      T:Uneton

• t0e

tajutonta paskaa ite syön 100 mg 3 kertaa päivässä ja ketipinorihan on lähinnä ahdistukseen ja siihen se viimiseksi auttaa . paskaa mitä paskaa.

• J.P F

nyt olen syönyt ketipinoria melkein vuoden ja vain 100mg illassa, sitä ennen oli risperdal joka osoittautui mulle kelvottomaksi.
        jännä että nukahdan noinkin pienellä annoksella.
        samalla tuli kehotus että voisin hakea kelalta kuntoutusrahaa, lääkäri kirjoitti oikein B-lausunnon!
        mahtaako toimia..

• mitäköhän lekuri ajtteli taas
        J.P F kirjoitti:

nyt olen syönyt ketipinoria melkein vuoden ja vain 100mg illassa, sitä ennen oli risperdal joka osoittautui mulle kelvottomaksi.
        jännä että nukahdan noinkin pienellä annoksella.
        samalla tuli kehotus että voisin hakea kelalta kuntoutusrahaa, lääkäri kirjoitti oikein B-lausunnon!
        mahtaako toimia..

kun kävin tänää yksityisellä ja maksoin itseni kipeäksi. Määräsi Ketopinoria 25 - 50 mg illalla, että saisin nukuttua. On aika vähän kun vertaan noihin teidän määriin. Sanoin vielä lekurille, että en halua seropquelia, koska veli vetää sitä eikä ole hyviä kokemuksia. Mulle on epäilty että olis kaksisuuntainen häiriö, ahdistunu oon ja hermostunu kaiket päivät. Nukkunu oon vain unilääkkeillä. Kokeilin myös jossain vaiheessa sertaralinia, mutta tulin vaan entistä kiihtyneemmäksi, joten lopetin kokonaan. Tais mennä tänään rahat suden suuhun. Ihna turhaa touhua. Tuskin toi lääke mua auttaa. On tää vaikeeta. Eiku rauhottavaa huulee, se auttaa ainakin.

• disha
        mitäköhän lekuri ajtteli taas kirjoitti:

kun kävin tänää yksityisellä ja maksoin itseni kipeäksi. Määräsi Ketopinoria 25 - 50 mg illalla, että saisin nukuttua. On aika vähän kun vertaan noihin teidän määriin. Sanoin vielä lekurille, että en halua seropquelia, koska veli vetää sitä eikä ole hyviä kokemuksia. Mulle on epäilty että olis kaksisuuntainen häiriö, ahdistunu oon ja hermostunu kaiket päivät. Nukkunu oon vain unilääkkeillä. Kokeilin myös jossain vaiheessa sertaralinia, mutta tulin vaan entistä kiihtyneemmäksi, joten lopetin kokonaan. Tais mennä tänään rahat suden suuhun. Ihna turhaa touhua. Tuskin toi lääke mua auttaa. On tää vaikeeta. Eiku rauhottavaa huulee, se auttaa ainakin.

Aloitin ketipinorin syönnin ja kovat oli haittavaikutukset heti. Hirveää huimausta ja heikkoa oloa mistä sitten seurasi pyörtyminen vessaan. Jotta varmaan ei sovi mulle.

Itse maksoin kela-kortin kanssa pakkauksesta 89€, tosin itselle ei tule kustannuksia kun oon opiskelija.

Kellään mitään hyviä esimerkkejä jostain mieltä tasaavasta jossa olis mahd.vähän haittavaikutuksia ja olis toimiva?

Vaikka kaikillehan ne on erilaiset.. anyway..

• OIKEESTI91
        disha kirjoitti:

Aloitin ketipinorin syönnin ja kovat oli haittavaikutukset heti. Hirveää huimausta ja heikkoa oloa mistä sitten seurasi pyörtyminen vessaan. Jotta varmaan ei sovi mulle.

Itse maksoin kela-kortin kanssa pakkauksesta 89€, tosin itselle ei tule kustannuksia kun oon opiskelija.

Kellään mitään hyviä esimerkkejä jostain mieltä tasaavasta jossa olis mahd.vähän haittavaikutuksia ja olis toimiva?

Vaikka kaikillehan ne on erilaiset.. anyway..

Mulle tungetaan sitä 350 mlg. Eikä mitään sattunut tosin pää kipua joskus. Kaikki annetaan illalla niin nukkuu ainakin

• sekaisin..

moi..mie olen käyttäny vuodest 2003 trileptal nimistä lääkettä..toimi hyvin...sit 2007 siihen tuli lisäystä,masennuslääkkeet,rauhottavat,mielialalääkkeet ja unilääkkeet...onneks tajusin lopettaa ajois.sit tuli viel ketipinor!hups..ok..muuten,mut aloin nähdä harhoja,puhumaa unissani,painajaisia älyttömästi,tosi väsymys aamusin!nyt kun alotin ne puolen vuoden jälkee uustaa ni toimii!ainut mitä ongelmaa on ni heräilen ja kävelen.mut ei se haittaa..kun on mania ni hyvä se ketipinor on oikeesti.antaa unta kun ahdistaa jne..vointeja sinne...ps.älä suostu jatkuvaan lääkkeiden käyttöön!!!

• lihoaa

korvasin seroquen ketipinorilla apteeksissa koska oli halvempi ja olen käyttänyt yli vuoden ja nukun hyvin, mutta sitten rinnan kasvaneet 4 kuppikokoa ja painoa tullut 10kg ja mieletön särky rinnoissa itkettää vaan kun sattuu sairaasti niihin ja menin lekuriin ja kertoi että luulee että syynä ketipinor jota olen käyttänyt vain unettomuuteen koska ei minulla ole skitsofreniaa nyt sitten sain unilääkkeen jota alan kokeilemaan että miten käy.Sanoinkin lääkärille että olen saanut silikonit omasta takaa ja hän nauroi että vielä ilmaiseksi,mutta tämä tuska on kamalaa rinnoissa ...ja aina olin AA kuppeinen ja nyt C ja kuin ilmapallot ja ikääkin kohta 50v.painoa on silti vielä normaali mutta silti kun en ole tottunut tähän muodokkaaseen ruhooni...ihana jos saisin sen vanhan takaisin ja rinnat pienemmäksi ja sen kivun pois...

• bombastic3

No,
        mikäs sen mukavampaa kun sivuvaikutuksens tuli jättimäiset meijerit? ;))

• ???

en ite ainakaan huomannu mitään eroa kun 300 mg seroa vaihtui ketipinoriin. en kyllä syö niitä unettomuuten mutta kuitenkin.

• kannata

Ketipinor/Seroquel on tarkoitettu skitsofrenian ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon. Itse syön ketipinoria skitsofreniaan, mutta vain koska on pakko. Se aiheuttaa ajatuskulun hidastumista, lihomista, päänsärkyä, makean himoa, huimausta ja no sitä väsymistä, mutta sekin katoaa parissa viikossa. Niille joilla ei ole psyykkisiä oireita sairaudesta johtuen, voi tuollainen lääkitys niitä aiheuttaa esim. harhoja. Että miettisin kyllä kahteen kertaan olisiko joku oikeasti unilääkkeeksi tarkoitettu lääkitys parempi vaihtoehto.

• moooonika

Mulla aloitettiin just ketipinor lääkitys unettomuuteen. Ja se on kyllä vissi tosi asia että se hidastaa ajatuksen kulkua. Kun yleensä olen kovinkin puhelias, niin tämän ketipinorin ansiosta ei oikein ole kenenkään kanssa mitään puhuttavaa. Hassu tunne,kun yleensä kuitenkin juttu luistaa kenen kanssa tahansa. Painoa saisi tulla kyllä lisää, koska olen alipainoinen. Mutta se tokkuraisuus joka lääkkeestä tulee, siitä en tykkää. Kaikki voimat ja jaksaminen on niin kortilla kokoajan.

• olen..
        moooonika kirjoitti:

Mulla aloitettiin just ketipinor lääkitys unettomuuteen. Ja se on kyllä vissi tosi asia että se hidastaa ajatuksen kulkua. Kun yleensä olen kovinkin puhelias, niin tämän ketipinorin ansiosta ei oikein ole kenenkään kanssa mitään puhuttavaa. Hassu tunne,kun yleensä kuitenkin juttu luistaa kenen kanssa tahansa. Painoa saisi tulla kyllä lisää, koska olen alipainoinen. Mutta se tokkuraisuus joka lääkkeestä tulee, siitä en tykkää. Kaikki voimat ja jaksaminen on niin kortilla kokoajan.

kokeillut pari päivää ketipinoria illalla, ja olo on kyllä päivisin todella outo. Pistää todella mietityttämään, että onko ollenkaan hyväksi koko lääke!?

Nukuin kyllä, mutta olo tosiaan on jotenkin flegmaattinen, välinpitämätön. Ja jotenkin ei saa otetta mistään. esim. jos yritän harrastaa liikuntaa, niin ei saa sellasta "otetta" siihen. Jotenkin ihan kamalaa tällainen.

Jos nämä tuntemukset ei ala loppua, niin lopetan koko lääkkeen.

Oletko sinä kuinka kauan syönyt, ja onko nuo sivuoireet vähentyneet ajan myöta?

• ja saan
        olen.. kirjoitti:

kokeillut pari päivää ketipinoria illalla, ja olo on kyllä päivisin todella outo. Pistää todella mietityttämään, että onko ollenkaan hyväksi koko lääke!?

Nukuin kyllä, mutta olo tosiaan on jotenkin flegmaattinen, välinpitämätön. Ja jotenkin ei saa otetta mistään. esim. jos yritän harrastaa liikuntaa, niin ei saa sellasta "otetta" siihen. Jotenkin ihan kamalaa tällainen.

Jos nämä tuntemukset ei ala loppua, niin lopetan koko lääkkeen.

Oletko sinä kuinka kauan syönyt, ja onko nuo sivuoireet vähentyneet ajan myöta?

nukutuksi, seuraavana päivänä olo ihan ok.Millainen annos sinulle kirjoitettiin?

• minullakin.
        ja saan kirjoitti:

nukutuksi, seuraavana päivänä olo ihan ok.Millainen annos sinulle kirjoitettiin?

täytyy kanssa kokeilla tuota, että en otakaan joka päivä.
        Että olisi edes joku päivä viikossa, jolloin esim. liikunta tuntuisi siltä miltä pitää:)

• helpottunut
        minullakin. kirjoitti:

täytyy kanssa kokeilla tuota, että en otakaan joka päivä.
        Että olisi edes joku päivä viikossa, jolloin esim. liikunta tuntuisi siltä miltä pitää:)

miehelle määrättiin 25 mg Ketipinoria ahdistukseen, pelkoihin ja lievään harhaisuuteen, näin käsittäisin (ei ole vielä saanut diagnoosia, mutta tällaisia oireita hänellä on ollut). Oli aikaisemmin koko ajan väsynyt, muisti pätki yms. Nyt ton lääkkeen ansiosta paljon skarpimpi, nukkuu paremmin (saman ajan, mutta nukkuu syvästi) ja niitä viha-ahdistus-pelko -kohtauksia, joita oli monta kertaa viikossa tai päivässä, ei ole nyt tullut kertaakaan pariin viikkoon. Mieheni on mun mielestä paljon enemmän oma itsensä nyt, kuin ennen tota kuuria. Ei siis mikään turta zombie vaan päinvastoin paljon toimintakykyisempi ja jotenkin enemmän se hyvä itsensä, joka ilman tota lääkettä tuntuu näin "ulkopuolisesta" olevan tavallaan sairauden vankina. En olisi uskonut, että tällainen on mahdollista ja noin pienellä annosmäärällä. Mies itse sanoo myös voivansa paljon paremmin ja että olo ei ole yhtään turta tms.

• huhhaheu

Keipinorissa/seroquelissa on se, että alle 200gr:n annostukset on unettomuuteen/ahdistukseen ja riippuen käyttötarkoituksesta ons e annostus. 300 mg on jo psykoottisiin oireisiin 400mg selviin psykoottisiin oireisiin jne.

• krrryr

Ketipinorit toimii itselläni vallan mainiosti "makoisan" unen saamiseen, vaikeaa unihäiriötä ja uupumista on ollut pitkään, mutta nyt tunnen että uni maistuu kerrankin. Vaikka lääke ei ole 100% unessapitäjänä ja heräilee aika usein yöllä niin se silti saa vaipumaan syvempään unteen. Aamulla varsinkin keskustelut ja tekemiset on kyllä harvinaisen kankeita kun joutuu jatkuvasti oikein miettimään mitä tekee taikka puhuu. Hyvin takkunen ja tokkurainen olo tuosta tulee. Mutta unettomuuteen/tiheään heräilyyn kesken yön (harventavat niitä)/ahdistukseen tuo lääke toimii hyvin.

• hmm.

Itellä on aika pieni annos ketipinoria, käytän unettomuuteen 25-50mg. Samalla nappaan melatoninit, vaikkei niillä tunnu olevan mitään vaikutusta, unet tuntuu muistavan paremmin. En tiedä vaikuttaako sitten nuori ikäni (ainakin lääkitystä aloittaessa) suositeltaviin määriin. Muutamia kertoja on lääkkeitä tätä ennen vaihdettu, joko helvetillisten sivuoireiden tai liiallisen 'kiintymisen' takia. Imovanea kun upposi enemmän kuin oli määrätty ja muutenkin väliaikainen, tosin sekin kuuri kesti varmaan kuukauden tai kaksi. En muista.

Harhoja oon alkanut kyllä hieman näkemään, en kunnolla, vain välillä nopeita vilahduksia ja silmäkulmassa liikettä, enkä osaa sanoa liittyykö paniikkikohtauksien tuleminen tuohon lääkkeeseen vaiko johtuu jostain muusta. Ainakin kohtaukset on ollut paljon pahempia mitä joskus, harhaisia.

Enpä osaa sanoa lihottaako tuo, ei paino ainakaan ole paljoa noussut (muutama kilo). paino vaan ei tunnu tippuvan yhtä hyvin kuin ennen, tuntuu että saa tehdä kahden tai kolmen edestä nykyään hommia (eikä voimat siihen riitä).
      Mirtazapin oli siitä jännä, että monia turvottaa mutta itse laihduin. Tosin masennuin niin pahasti, että lopetin syömisen ja lähes kokonaan juomisenkin viikoksi kunnes tajusin lopettaa niiden syömisen. Kiva siinä sitten kun on niin kuihtunut ja huulet repeilee kuivuudesta, iho hilseilee kuivuudesta ja posket lommolla.

En oikein tiedä pitäisikö vaihtaa, enhän minä vielä harhoja näe, ainakaan kunnolla. Ja pitkästä aikaa vuosiin olen saanut nukuttua ihan kunnolla, lähes aina yli 3tuntia, vain muutama valvominen. Jotenkin vaan ahdistaisi taas alkaa kokeilemaan jotain uutta ja sitten saa kärvistellä mahd. haittavaikutuksien/sivuoireiden kanssa taas.

• qwerwq

itselle myös määräsi unettomuuteen tuota kepitinor 25mg lääkettä 1-4 iltaisin,kokeilinpienimmästä annoksesta lähtien ja viimeisenä otin tuon 100mg,pikkuisen pökkerö olo tuli tunti lääkkeen oton jälkeen,mutta unen pituuteen ei itsellä juuri ollutkaan sitten mitään vaikutusta...ainoastaan suu oli aamulla herätessä ja päivällä tosi kuiva!

• No more ketipinor

En suosittele lääkettä! Todella inhottava lopettaa...

• duracell 22

mulla meni ketipinoria 400mg yöksi ja 100mg 1-4 kertaa päivässä ahdistukseen, lopetin lääkkeen toleranssin takia. nyt lääkäri määräsi uudelleen 25mg 1-4 yöksi, vaikka sanoin etten sitä lääkettä halua käyttää. sivuoireet on ollut agressiivisuus ja ahdistuneisuus. kun yritän pitää itseni kasassa, etten räjähdä, minulla menee kaikki energia siihen. ja tuosta erityiskorvattavuudesta, sitä ei kovin helpolla saa. 4 eri diagnoosia ja kalliit lääkkeet. kaksisuuntainen (rapid cycling) ja hankala sellainen. olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä neljä vuotta, mutta pikkuhiljaa kuntoutumassa, jotta pääsisi niihin oikeisiin töihin vielä joskus.

• psych_murders5432

Seroquel lääke on samaa paskaa doxepin, trazodone, mirtazapine, remeron, zyprexa ja risperdal lääkkeiden kanssa. PASKALÄÄKÄRIT MURHAA TAHALLAAN IHMISIÄ. Ne vaan peittää reseptoreita, reseptorien määrä vaan kasvaa, eikä mikään korjaannu ja tulet vain fyysisesti sairaammaksi. Kunnon lääkkeet korjaa ongelmia ja olet PAREMMASSA KUNNOSSA, KUN LÄÄKKEET LOPETETAAN.

Jotain järkeviä lääkkeitä:
      - betahistine (stimulantti, vähentää histamiinireseptorien määrää ja rauhoittaa)
      - kahvi (stimulantti, lisää GABA reseptoreita)
      - extacy (SSRI lääkkeitä turvallisempi, autoreseptorit ei niin helposti desensitoidu)

Mutta ei stimulanteissakaan kamalasti järkeä ole:
      - berberiini (lisää serotonin reuptake pumppuja ilman mainittavaa stimuloivaa vaikutusta ja vähentää siten keskushermoston yliaktiivisuutta)
      - maslinic acid (lisää glutamiini transporttereita ja vähentää keskushermoston yliaktiivisuutta)

JNE.

PASKAT lääkärit lääkitsee ihmisiä paskoilla lääkkeillä ja kirjoittaa sairaslomia ja sitten sairastetaan, eikä halua ketään parantaa. Lääkkeet jota käytetään on myrkyllisiä, erityisesti jos ne lopettaa, ja lyhentää keski-ikää. Sairaita tappavat ja sairaslomia kirjoittavat kusipää psykiatreilta pitäisi ampua päät irti. Saamaa sakkia huumediilereiden kanssa - ei mitään armoa moisille paskapäille ja yhteiskunnan mätämunille - keskenkasvuiset lapset leikkivät vaan lääkäriä.

• psych_murders4325

Seroquel is just a toxic drug that is used to kill. These drugs are stupid symptom blockers which just makes you sick if you discontinue or reduce the dosage. The aim is to kill instead of using stimulants that could (in theory) solve symptoms (LSD, magic mushrooms, ecstacy..) but the biggest crime of all is to have a psychiatric system to treat people at all. There is no mental health problems as diseases like psychiatrists like to define them instead of solving people's problems (psychologists are a little better etc).

V for Vendetta:

The truth is that almost all medicines don't work. Almost all are somehow toxic and
      the idea is to give people meds that work for awhile but kills them long term.

1. First, there is children medications that are addictive stimulants, you hit receptors
      to have desired effect and this helps for a while but overtime receptors desensitize and
      you need higher and higher doses to achieve the same effect. Insulin is good example,
      insulin helps for a while for diabetes 2, but long term it reduces insulin secretion
      from pancreas and causes insulin resistance. It is completely dead-end.
      Similarly, long-term use of sleeping which stimulate GABA-receptors in brain damage and
      downregulate those receptors (similarly to alcohol) and cause addiction [but only slowly].

2. Then there are receptor blockers that block receptors that cause harmful effect like
      antihistamines. However, long term use of antihistamines only cause adaptation in body
      which means that receptors increase and you become more and more sensitive to histamine.
      Yet another dead-end. Other examples are seroquel and certain other antipsychotics and
      many other medications like ACE inhibitors, alpha blockers etc all which just mask
      the symptoms, one gets side-effects and becomes more ill long term because body adapts
      to the situation leading to worsened situation if medications are reduced.

3. Then there are stimulants or "poisons" like caffeine or adrenaline line like substances.
      Caffeine causes stimulus by blocking adenosine receptors which leads to some brain damage
      but also adenosine and GABA-receptor upregulation, meaning that one should be better,
      when one withdraws - at least temporarily until GABA receptors downregulate back.
      However, most stimulants really are toxic - like SSRIs. Red wine and histamine is maybe
      useful but they also hit another histamine than H1 receptors but may reduce atherosclerosis
      because they downregulate H2 receptors.

4. Then there are smarter and more complicated adaptogens which manipulate body using
      multiple different pathways and methods. Typically fruits and berries are kind of adaptogens.
      Some medications maybe too but the way current basic health care and medicines work is
      very primitive and cannot heal anybody cause lots of side-effects which ultimately kills
      the patient. In theory, one should constantly monitor body parameters (real measurements
      instead of the ones that are not useful), have complete computer/mathematical
      model of human body, fit model to the measurements and then solve for optimal control
      (dynamic use of medications) that aims to steer (engineering term for dynamic
      differential equations solving optimal control) body back to the right track so that
      you are better when you discontinue the treatment. The current way medicine is practiced
      only masks the symptoms and kills the sick. It is simply impossible to solve complicated
      health problems the way doctors try to do it by hand and using medications/interventions
      statically, without mathematical and computer simulation. In fact, people
      who try to spread or use (few good) stimulants or doping that could (in theory at least)
      heal or improve persons are treated like criminals. And SSRIs are bad stimulants.

5. Then there are herbs but they are often complete russian roulettes and almost always
      leads to problems. One should also always use stimulus (exercise) and non-drug based methods
      to solve problems (surgery). There is also placebo and I think placebo effect is overestimated.
      Especially good example is internet which full of bad information or suggestions
      to use complete dead-end treatments like increasing insulin for diabetes 2 or
      lemon to reduce blood pressure which is addictive dead-end. But the biggest fraud
      of all is to give people these treatments that block the symptoms and make people more ill,
      instead of using stimulants to "poison" people so that they are better when they withdraw.

• joopajoooo

blaa blaa blaa

• what,Why

Minä olen käyttänyt molempia lääkkeitä ja nyt kun olen yrittänyt lopettaa vähitellen noin 2 vuotta, en ole vielä päässyt eroon kyseisistä lääkkeistä.
      Itse olen tullu siihen tulokseen, että nämä lääkkeet ovat erittäin vaikea lopettaa.
      Jos yksikin kerta illalla jää ottamatta lääkettä olen hiestä märkä ja nukun todella huonosti ja aamulla tärinä niin sisäinen kuin ulkoinen ovat voimakkaat. Kahvikuppia pitää pidellä kaksin käsin ja olo kuin olisi pieni krapula.

• 0+15

Kaikki psyykenlääkkeet ovat hyvin koukuttavia. Osa käyttäjistä pääsee irti suhtvähin ongelmin, mutta on hirveä määrä ihmisiä, jotka ovat lähes riippuvaisia psykiatrian lääkkeistä. Ei siksi, että tarvitsiivat niitä vaan koska eivät kykene lopettamaan niitä ilman, että menevät sekä fyysisesti että henkisesti sekaisin vieroitusoireiden muodossa.

• ota selvää ensin
        0+15 kirjoitti:

Kaikki psyykenlääkkeet ovat hyvin koukuttavia. Osa käyttäjistä pääsee irti suhtvähin ongelmin, mutta on hirveä määrä ihmisiä, jotka ovat lähes riippuvaisia psykiatrian lääkkeistä. Ei siksi, että tarvitsiivat niitä vaan koska eivät kykene lopettamaan niitä ilman, että menevät sekä fyysisesti että henkisesti sekaisin vieroitusoireiden muodossa.

Totta, luulen että mirtazapiinikin on jotain sukua neurolepteille. Nimittäin lopetin 8v käyttämisen ja nyt on kolmas vuosi menossa vierotusoireissa. Ensimmäisen vuoden aikana nukuin 0-3h yössä, nyt jo 0-7, unilääkkeillä.

Annos oli unettomuuteen niinkin pieni kuin 3-7mg. Ei pitänyt aiheuttaa riippuvuutta ja unetkin olivat kuitenkin 4-7h ennen lääkettä. Vielä vuosi niin olen ennallaan.

Että olen kiitollinen lääkäreille. Meni työkin siinä sivussa.

• ota selvää ensin
        ota selvää ensin kirjoitti:

Totta, luulen että mirtazapiinikin on jotain sukua neurolepteille. Nimittäin lopetin 8v käyttämisen ja nyt on kolmas vuosi menossa vierotusoireissa. Ensimmäisen vuoden aikana nukuin 0-3h yössä, nyt jo 0-7, unilääkkeillä.

Annos oli unettomuuteen niinkin pieni kuin 3-7mg. Ei pitänyt aiheuttaa riippuvuutta ja unetkin olivat kuitenkin 4-7h ennen lääkettä. Vielä vuosi niin olen ennallaan.

Että olen kiitollinen lääkäreille. Meni työkin siinä sivussa.

Pitää vielä mainita, että jos kyseistä lääkettä syö niin älkää herrajumala lopettako sen syömistä ennenkuin lääketiede osaa auttaa vieroitusoireisiin.

• Umpikuja

Ketiapiini on myrkky, joka varmaan tullaan kieltämään ja poistamaan vaarallisena tulevaisuudessa, kun nähdään, mitä se lääkeaine aiheuttaa, kun sitä käytetään pitkään.
      Pysyvät aivovauriot, sydänkohtaukset, äkkikuolema, joitakin tässä mainittuna.
      Käytä ketiapiinia usean vuoden ja suurilla annoksilla, niin olet siihen koukussa. Miten käy, kun lopetat sen? Pystytkö koskaan enää nukkumaan? Miten käy, kun toleranssi kasvaa ja maksimiannoskaan ketiapiinia ei tuo unta ja mitä silloin on edessä?

• tosi on

Muistakaa myös, että jos toivoo lasta, niin lääke voi estää sen... vaikka olisi mies kyseessä

• burn-out-akateeminen

Muistakaa ja tajutkaa hyvät ihmiset se tosiasia, että kaikista suurinta haittaa ja jatkossa ongelmia aivojen toiminnalle aiheuttavat juuri kaikki neuroleptit, ja sen jälkeen ssri valmisteet. Näitä tyrkytetään koska mukamas ei jää koukkuun ja patskan marjat. Bentsoreflat ovat lasten leikkiä verrattuna siihen, kun yritätä lopettaa puolikin vuotta jatkuneen, unettomuutteen määrätyn neuroleptin syönnin. Neuroleptien ja ssri-kuran syöttäminen ovat vain suurta bisnestä, ehkä 5% niitä rouskuttavista tarvitsee niitä oikeasti. Tiedän useita itseni lisäksi, jotka ovat onnistuneet saamaan itselleen xanor ja / tai temesta lääkityksen vakituiseksi vaikeaan ahdistukseen, ja toimiminen suht,vaativissa, matemaattisiakin ratkaisuja vaativissa töissä onnistuu hyvin 10 vuoden käytönkin jälkeen. 1-2 vuotta neuroleptejä naamaan, niin et suoriudu enää edes 9 luokan tasoisista matemaattisista tehtävistä, ja looginen päättelykyky ja ongelmien ratkaisukyky on lähes nollissa. Tämä on niin käytännössä todettu ja todistettu.

• rg erg

Mä sain 112-merkinnän kelakorttiin kaksisuuntaisen tyyppi 2 ja sekamuotoisen persoonallisuushäiriön perusteella. Eli ei näköjään aina vaadita mitään psykoottistasoista sairautta.

• Q123E

"Totta, luulen että mirtazapiinikin on jotain sukua neurolepteille. Nimittäin lopetin 8v käyttämisen ja nyt on kolmas vuosi menossa vierotusoireissa. Ensimmäisen vuoden aikana nukuin 0-3h yössä, nyt jo 0-7, unilääkkeillä."

Mirtazapiini on masennuslääke, jonka nukuttava vaikutus tulee saman mekanismin kautta kuin ketipinorissa, eli histamiini-reseptoreita salpaamalla, siis toimii antihistamiinina. Itsellä alkoi tulla outoja oireita vuoden käytön jälkeen ja vaihdoinkin nyt bentsoihin. Ei kuitenkaan vielä pahaa sanaa mirtasta muuten. Ei vaikuttanut seksuaalisiin haluihin tai pariutumisviettiin. Edelleen kiinnostaisi parisuhde jne.. Tiedän taas varsinaisten SSRI-lääkkeiden käyttäjiä jotka eivät ole enää kovin kiinnostuneita vastakkaisesta sukupuolesta tai parisuhteista.

• Etootosissas

Ite oon jättänyt joskus ottamatta jos on oikein väsynyt. Jos ei uni kuitenkaan tule olen ottanut napin (25) tai kaksi, jos sitä ei yhdellä saa. Ei ole kyllä siitä ollut viekkareita.
      Vai koskeeko se vain isompia annoksia, viekkarit siis?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe