Tiedän viitearvot mutta kiinnostaisi tietää mihin ko tulokset voisi viitata?
B-LEUK 10,1
B-ERYT 3.95
B-HB 126
B-HKR 38
E-MVC 95
EMCHC 333
B-TROM 458
B-LA 13
P-AFOS 48
P-ALAT 13
P-AMYL 36
P-BIL 5.1
P-CRP 8
P-K 3.9
P-KREA 58
P-NA 136
Osaatko tulkita verikokeita?
8
7315
Vastaukset
- 'osaan'''
ei voi eikä saa verrata ilman kliinistä kuvaa.Eli täytyy olla selvillä ikä,paino,lääkitys,mahdolliset oireet j.n.e.
- tietoja lisää
niin voitko tulkita?
- noissa mitään
erikoista ole. Tupakoitko?
- miten se
näkyy arvoissa?
- kohottaa
miten se kirjoitti:
näkyy arvoissa?
leukosyyttiarvoja.
Mielestäni noissa arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa, crp:kin vain vähän koholla.
Kohonnut crp ja leukosyytit ovat yleensä tulehduksen merkkejä, mutta luulen että tupakointi selittää leukosyyttien osuuden, crp:kin kutakuinkin ok (joissakin laboratorioissa crp < 10 on normaali).
Voit tietysti katsella täältä lisää.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=snk - Tombosyytit
kohottaa kirjoitti:
leukosyyttiarvoja.
Mielestäni noissa arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa, crp:kin vain vähän koholla.
Kohonnut crp ja leukosyytit ovat yleensä tulehduksen merkkejä, mutta luulen että tupakointi selittää leukosyyttien osuuden, crp:kin kutakuinkin ok (joissakin laboratorioissa crp < 10 on normaali).
Voit tietysti katsella täältä lisää.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=snkEiks ne oo liian korkeet kummiski?
- terveysportin
Tombosyytit kirjoitti:
Eiks ne oo liian korkeet kummiski?
tekstissä oli, että vasta toistuvat yli 600 arvot lisäävät veritulppariskiä. Tilanne voisi olla huonompi, jos trombosyytit olisivat matalalla (verenvuotoriski). Eli mistään vakavasta ei tarvitse olla kysymys, vaikka trombosyytit vähän koholla ovatkin.
- labrassa
Itse ainakin käyn HUSLABin sivuilla tutkailemassa heidän antamiaan tietoja labra-arvoista. Viitearvojen lisäksi on paljon tietoa erilaisista syistä, joista poikkeavan arvot voivat johtua.
Siis nimenomaan voivat johtua...
Lähes jokaisella labralla taitaa nykyisin olla omat sivunsa netissä. Nuo viitearvotkin ovat usein labrakohtaisia, koskapa labrat käyttävät eri metodeja tutkimuksissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa562549Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc611824Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141709Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen121605Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1341451- 99999
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p75985Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m228917Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33867En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37678