Tiedän viitearvot mutta kiinnostaisi tietää mihin ko tulokset voisi viitata?
B-LEUK 10,1
B-ERYT 3.95
B-HB 126
B-HKR 38
E-MVC 95
EMCHC 333
B-TROM 458
B-LA 13
P-AFOS 48
P-ALAT 13
P-AMYL 36
P-BIL 5.1
P-CRP 8
P-K 3.9
P-KREA 58
P-NA 136
Osaatko tulkita verikokeita?
8
7312
Vastaukset
- 'osaan'''
ei voi eikä saa verrata ilman kliinistä kuvaa.Eli täytyy olla selvillä ikä,paino,lääkitys,mahdolliset oireet j.n.e.
- tietoja lisää
niin voitko tulkita?
- noissa mitään
erikoista ole. Tupakoitko?
- miten se
näkyy arvoissa?
- kohottaa
miten se kirjoitti:
näkyy arvoissa?
leukosyyttiarvoja.
Mielestäni noissa arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa, crp:kin vain vähän koholla.
Kohonnut crp ja leukosyytit ovat yleensä tulehduksen merkkejä, mutta luulen että tupakointi selittää leukosyyttien osuuden, crp:kin kutakuinkin ok (joissakin laboratorioissa crp < 10 on normaali).
Voit tietysti katsella täältä lisää.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=snk - Tombosyytit
kohottaa kirjoitti:
leukosyyttiarvoja.
Mielestäni noissa arvoissa ei ole mitään huolestuttavaa, crp:kin vain vähän koholla.
Kohonnut crp ja leukosyytit ovat yleensä tulehduksen merkkejä, mutta luulen että tupakointi selittää leukosyyttien osuuden, crp:kin kutakuinkin ok (joissakin laboratorioissa crp < 10 on normaali).
Voit tietysti katsella täältä lisää.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=snkEiks ne oo liian korkeet kummiski?
- terveysportin
Tombosyytit kirjoitti:
Eiks ne oo liian korkeet kummiski?
tekstissä oli, että vasta toistuvat yli 600 arvot lisäävät veritulppariskiä. Tilanne voisi olla huonompi, jos trombosyytit olisivat matalalla (verenvuotoriski). Eli mistään vakavasta ei tarvitse olla kysymys, vaikka trombosyytit vähän koholla ovatkin.
- labrassa
Itse ainakin käyn HUSLABin sivuilla tutkailemassa heidän antamiaan tietoja labra-arvoista. Viitearvojen lisäksi on paljon tietoa erilaisista syistä, joista poikkeavan arvot voivat johtua.
Siis nimenomaan voivat johtua...
Lähes jokaisella labralla taitaa nykyisin olla omat sivunsa netissä. Nuo viitearvotkin ovat usein labrakohtaisia, koskapa labrat käyttävät eri metodeja tutkimuksissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881617
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151511- 981410
- 1211343
- 731302
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2611037- 69991
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937