Huonoin aines Suomeen?

Akimbo

Osmo Soininvaara kertoo blogissaan mielenkiintoisia tietoja:

"Pakolaisia valinneet virkamiehet taisivat vielä valita leireiltä Suomeen muiden hylkäämiä kompensoidakseen sitä häpeää, jonka tunsivat Suomen kovin pienistä kiintiöistä. Amerikkalaisethan tekivät leireillä älykkyystestejä (sielläkin!) ja valitsivat parhaat päältä. Se, että me otimme ne, jotka eivät muille kelvanneet, oli lopulta karhunpalvelus myös pakolaisille, koska se vaikeutti huomattavasti pakolaisten sopeutumista. Mukana olisi pitänyt olla myös selviytyjiä, niin muidenkin osa olisi ollut helpompi."

Näinhän se taitaa olla joka asiassa. Alemmuudentuntoiset suomalaiset pyrkivät hakemaan toisten hyväksyntää olemalla "luokan parhaita oppilaita". Ja muut nauravat meidän tyhmyydellemme.

11

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoh...

      "Thors luonnehtii viranomaisten turvapaikkalinjaa melko kovaksi"

      "Thorsin mukaan arviointia eri maiden turvallisuustilanteesta ei pitäisi jättää pelkästään viranomaisten harteille. Arvioinnissa pitäisi kuulla jatkossa enemmän kansalaisjärjestöjä."

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709226623773_uu.shtml

    • Hmmmz

      "Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme. Suomeen tuli paljon hyvin koulutettuja somaleja, joilla olisi ollut antaa paljon maamme hyväksi. Kun yliopistoissa koulutetuille ei ollut tarjota kuin hanttihommia, nämä suuntasivat pian Lontooseen ja rikastuttavat nyt Britanniaa. Heidän lähtönsä hankaloitti myös muiden somalien sopeutumista."


      PS. Kiintiöpakolaisina Suomi on ottanut lähinnä chileläisiä, vietnamilaisia, afgaaneja, iranilaisia, irakilaisia, sudanilaisia ja exjugoslaaaveja.

      PPS. "Näinhän se taitaa olla joka asiassa."

      -Ai miten? Se että Suomi pytkii noudattmaan sopimuksia ja sitoumuksia, tekee Suomesta "naurunalaisen"?
      Onko suomalaisen kansan rehellisyys sittenki myytti, jos kerran se "kansanmiehen" mielestä on typeryyttä.

      • tusujusuu

        "Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme."

        Täyttä soopaa! Somalien huonosta integroitumisesta voidaan kiittää myös somalien omaa kulttuuria ja yleistä muslimien sopeutumiskyvyttömyyttä. On täysin väärin sanoa, että kaikki olisi suomalaisten vika.


      • tusujusuu kirjoitti:

        "Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme."

        Täyttä soopaa! Somalien huonosta integroitumisesta voidaan kiittää myös somalien omaa kulttuuria ja yleistä muslimien sopeutumiskyvyttömyyttä. On täysin väärin sanoa, että kaikki olisi suomalaisten vika.

        Mutta paljon.


      • Heh heh
        tusujusuu kirjoitti:

        "Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme."

        Täyttä soopaa! Somalien huonosta integroitumisesta voidaan kiittää myös somalien omaa kulttuuria ja yleistä muslimien sopeutumiskyvyttömyyttä. On täysin väärin sanoa, että kaikki olisi suomalaisten vika.

        Kiinnostaisi sopeutuvatko somalit vai ei?..

        Täältähän pääsee lähtemään sinne mistä ovat tulleetkin ..


      • arvata voimme

        Kyllähän tuo on täyttä paskaa..Mogadishun "yliopistonko" olivat käyneet?Äskettäin oli väärennetyistä opiskelijatodistuksista juttua afrikkalaisista puheenollen.


      • tusujusuu
        Erasmus kirjoitti:

        Mutta paljon.

        "Mutta paljon."

        Sanoisin, että rasismi on ollut pienenä osallisena maahanmuuttajien kyvyttömyyteen, mutta suurin syy on kulttuurierot. Monikulttuurisuus ei toimi, siihen tuskin kukaan pystyy enää nykypäivänä väittämään totuuspohjaisesti vastaan. Ideologia ei tietysti anna vasemmistolla periksi, mutta elämässä tulee tilanteita, joissa täytyy toimia suuremman hyvän puolesta ja unohtaa turhat ja esteelliset liikkeet ja tavat.

        Mutta tietysti, onhan se helppoa etsiä joku yksittäinen syntipukki, jota voi sitten mielinmäärin syyttää ja osoitella. Siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, puoleen tai toiseen. Pitää puuttua syyhyn eikä seuraukseen, poistamalla siis monikulttuurin kukkaset ja keskittyä kunnolliseen realismiin. Maahanmuutto ei itsessään ole ongelma, mutta tietyistä kulttuureista ehdon tahdoin noukitut "pakolaiset" luovat vielä syvempää kuilua eri kulttuurien välillä.


      • mikä vitsi

        Mitenkähän se totuus oikein on,kun netistä saa
        tilattua vaikka lekurin paperit...Mitä sellaisesta
        ns.moniosaajasta (hah hah) tulee mieleen,joka ei
        osaa edes suomenkieltä puhumattakaan,että kävisi
        täällä edes peruskoulun loppuun...


      • muttei itseään
        Erasmus kirjoitti:

        Mutta paljon.

        Olet kuules poju jäävi sanomaan mitään.


      • muttei itseään kirjoitti:

        Olet kuules poju jäävi sanomaan mitään.

        Miksi olen jäävi?


      • mikä vitsi kirjoitti:

        Mitenkähän se totuus oikein on,kun netistä saa
        tilattua vaikka lekurin paperit...Mitä sellaisesta
        ns.moniosaajasta (hah hah) tulee mieleen,joka ei
        osaa edes suomenkieltä puhumattakaan,että kävisi
        täällä edes peruskoulun loppuun...

        että niitä peruskoulua loppuun käymättömiä löytyy aika paljon niistä, jotka täällä esim somaleita haukkuvat.

        Oletko itse käynyt peruskoulua loppuun? Suomen kielen taidostasi päätellen et ole.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe