mie yksinkertaisest jätin meikit poies,tai siis käytän ripsiväriä ja huulivoidetta,-punaa tai -kiillettä, joskus luomiväriä. muut meikit hylkäsin kokonaan, huomasin pian kuin finnit rupesivat häviämmään kasvoilta. sekä pesen säännöllisesti kasvoni puhdistusemulsiolla ja välillä laitan puhdistuksen jälkeen kasvavettä kasvoille yötä vasten, on auttanut minua aineski aikas hyvin.ja jättää suklaa herkut poies. kantsii kokkeilla, jos ei auta niin kandee sit kysellä ihotautilääkärilt neuvoo, kyl hyö ossoo neuvoo ku vaa kyseleepi.
finnit pois kotikonstein
6
5151
Vastaukset
- ainakaan minulla
Usein tuputetaan ja "huudetaan" siitä, että on tärkeää pestä naamari usein ja päivittäin.
Jostain kumman syystä minun ihoni ei ole tätä sietävää tyyppiä. Jos pesen naamani päivittäin alkaa se punoittaa, kirvellä sekä muuttuu araksi. Etenkin jos vielä samalla käyn saunassa.
Parhaimmillaan ihoni on, kun pesee sen joka toinen päivä, jollonka se rasvottuu.- lonely_angel
reagoi eri tavalla, en minäkään päivittäin muista/ ehdikään aina pestä, mutta kuhan usein kuitenkin. minulla meikit kuivattaa ihoa ihan hirveästi vaikka laittaisin kosteusvoidetta kuinka paljon alle, meikkivoiteetkin jopa kuivattaa ihoni ihan hirveäksi tai siis hirveän näköiseksi, mutta kuten sanoin tai ainakin viittasin tossa alussa ihmisen keho on erilainen ja yksilöllinen ja se reagoi eri aineisiin eri tavalla, joillakin iho herkempi tietyissä käsittelyissä kun toiset taas kestää paremmi jonkun toisen käsittelyn, minulla kohtalaisen herkkä iho noin muutenkin, kuivuu nopiaa, kutisee herkästi, joskus jopa nipistelee tiettyjä pesuaineita käytettäessä tms... mut voit oikeesti kokeilla tota meikki hommaa ...?! =)
- ovat kaksi eri asiaa
lonely_angel kirjoitti:
reagoi eri tavalla, en minäkään päivittäin muista/ ehdikään aina pestä, mutta kuhan usein kuitenkin. minulla meikit kuivattaa ihoa ihan hirveästi vaikka laittaisin kosteusvoidetta kuinka paljon alle, meikkivoiteetkin jopa kuivattaa ihoni ihan hirveäksi tai siis hirveän näköiseksi, mutta kuten sanoin tai ainakin viittasin tossa alussa ihmisen keho on erilainen ja yksilöllinen ja se reagoi eri aineisiin eri tavalla, joillakin iho herkempi tietyissä käsittelyissä kun toiset taas kestää paremmi jonkun toisen käsittelyn, minulla kohtalaisen herkkä iho noin muutenkin, kuivuu nopiaa, kutisee herkästi, joskus jopa nipistelee tiettyjä pesuaineita käytettäessä tms... mut voit oikeesti kokeilla tota meikki hommaa ...?! =)
Akne on ihosairaus ja sitä ei saa pois jättämällä meikit pois. Finnit voivat johtua hormoneista, liian vähästä puhdistamisesta, tai vääristä tuotteista.
Mutta oikeasti aknesta kärsiville on aivan sama mitä sinne naamaan tunkee, sisäiset lääkkeet ne siihen lopullisesti auttaa. - lonely_angel
ovat kaksi eri asiaa kirjoitti:
Akne on ihosairaus ja sitä ei saa pois jättämällä meikit pois. Finnit voivat johtua hormoneista, liian vähästä puhdistamisesta, tai vääristä tuotteista.
Mutta oikeasti aknesta kärsiville on aivan sama mitä sinne naamaan tunkee, sisäiset lääkkeet ne siihen lopullisesti auttaa.niinhän ne on kaksi eri asiaa mutta kuten otsikkoni oli FINNIT pois kotikonstein. kyse ei ollut aknesta joillakin se on vakava joillakin lievempi ongelma veljelläni oli vakava ongelmainen akne tai se kehittyi sellaiseksi kun ei huolehtinut tarpeeksi ihostaan, kuten miehet harvemmin muutenkaan, itselläni se on pysynyt jota kuinkin hallinnassa... en väitä etteikö miunulla vieläkin ole finnejä vaikka ikää 23 vuotta, mutta ne ovat vähentyneet kun jätin meikit pois ja olen pessyt säännöllisesti en kuitenkaa iha joka päivä... ja vain joillain kertoina käytän kasvovettä pesun jälkeen en läheskää joka kerta...
- notgood_
elikkä itelläni oli vuos sitte TOSI paha akne. ja käytin kaiken maailman akne tuotteita..eipä niistäkää ollu mitään apua sinä hetkenä...ku sit tajusin et koulussa aina hipelöin naamani..ja sormethan eivät oo sillon puhtaimillaan joten jätin naaman koskettelun kokonaan pois likaisilla sormilla ja aloin myös syödä terveellisesti ja yritin olla postiviinen asioiden suhteen ja sanoin iteselleni ilalla monesti peiliin katsoen (kaikkea positiivista musta...esim mitä osaan hyvin ja näin) ja siihen väliin käytin myös näitä aknen hoito tuotteita ni jopas rupes auttamaan. eli mieliala ja muut tälläset vaikuttaa ihon hyvinvointiin. tuolloin myös jätin pari kertaa meikit yöksi...jota EI IKINÄ SAISI UNOHTAA. riittävä uni on myös todella tärkeää. muutoksia ei tietenkää tapahtu viikossa tai edes kahdessa mikään ei auta niin nopeasti..paitsi ehkä sellaiset jotka vaikuttavat parin päivän ajan ja sitten taas naama kukoistaa kuin viimeistä päivää. eli menee noin kuukausi kun naama alkaa parantua ja tuloksia syntyy. ainiin ja sitten vielä juo PALJON vettä. se auttaa myös huomattavasti... tässä taisi olla nämä mitkä nytten ekana tulee mieleen (: jos ei ala yhtään parantua...on syytä varata aika ihotauti lääkärille. toivottavasti oli apua (:
- iho puhtaaksi :)
Itse voisin omia kokemuksia kertoa mitkä ovat auttaneet minulla (tosin en tiedä auttaako akneen nämä). Vuosia sitten pesin kasvoni turve saippualla (toimi!), mutta kun liike josta sitä ostin lopetettiin, piti keksiä uusia keinoja vähentää ihan finnejä. Sitten kokeilin pestä naamaani merisuola vedellä, kunnes tajusin että moni vuotinen käyttö varmaan kuivattaa ihoani todella paljon ja varmaan ryppyjäkin voisi tulla aikaisemmin, lopetin käytön. Nyt olen pessyt naamani ruokasooda vedellä ja välillä teen ruokasooda naamion (kastan kasvoni ja käteni ja laitan ruokasoodaa n.5minuutiksi naamaalleni ja pesen pois), sekä yön ajaksi aina 2-3kertaa viikossa laitan sinkki voidetta. Iho on parantunut huomattavasti! Sinkki voidetta saa ihan ruoka kaupasta vauvojen osastolta, sekä sinkki voide on hyvä iho karvojen ajelun jälkeen (ei tule punaisia näppyjä ajon jälkeen). Tässä muutama koti konsti jota kannattaa kokeilla jos on kyse finnisestä naamasta (niin kuin minulla), mutta akneen ei varmaan nämä konstit auta :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855