Haluaisin jonkun aidosti muslimin valaista minulle huivinne käytöstä.
Olen ymmärtänyt, että perheenjäsenten keskuudessa ei huivia tarvitse käyttää. Kuka sitten lasketaan perheenjäseneksi? Missä menee raja? Onko sedät perheenjäseniä? entäpä siskon mies? pienet serkkupojat? Olisin todella kiitollinen, jos saisin vastauksen kysymykseeni :)
Huivin käyttö perheenjäsenten keskuudessa?
11
874
Vastaukset
- Juha2007
Huivia on pakollinen pitää ulkona. myös niiden ihmisten kanssa, jonka kanssa on sallitua mennä naimisiin, on huivia pidettävä.
Ole hyvä ja lue lisätieoa täältä.
http://www.islamopas.com/hijab.html- Kristitty tyttö
Minun muslimipoikaystävä sanoi, että huivia täytyy pitää esim. miespuolisten serkkujen ja sukulaismiestenkin (esim eno ja setä) edessä. Muslimimaissahan serkut saa mennä naimisiin, mutta saako Suomessa? Mun äiti ainakin sanoi että se on synti. Ja minä sanon että hullu on se, joka nai enonsa tai setänsä! Onko sallittua muslimimaissa!!?
- *muslimah*
Kristitty tyttö kirjoitti:
Minun muslimipoikaystävä sanoi, että huivia täytyy pitää esim. miespuolisten serkkujen ja sukulaismiestenkin (esim eno ja setä) edessä. Muslimimaissahan serkut saa mennä naimisiin, mutta saako Suomessa? Mun äiti ainakin sanoi että se on synti. Ja minä sanon että hullu on se, joka nai enonsa tai setänsä! Onko sallittua muslimimaissa!!?
poikaystäväsi tai miehesi sanan aitous ja tietotaito Islamista vaiko hänen määräysvaltansa sinuun nähden?
Jos koet olevasi muslimi kuuntele sydäntäsi ja lue itse niin ei voi erehtyä.Jos Jumalaa palvoo ei sen kummempaa johdatusta tuossa huivi asiassa luulisi tarvitsevan kuin oman järjen.Jumalaahan palvelet etkä ihmisiä..kumpi paremmin tietää Jumala vaiko se kaveri..kaverin kaveri...tai pahemmassa tapauksessa tietämätön ukko...? - Kristitty tyttö
*muslimah* kirjoitti:
poikaystäväsi tai miehesi sanan aitous ja tietotaito Islamista vaiko hänen määräysvaltansa sinuun nähden?
Jos koet olevasi muslimi kuuntele sydäntäsi ja lue itse niin ei voi erehtyä.Jos Jumalaa palvoo ei sen kummempaa johdatusta tuossa huivi asiassa luulisi tarvitsevan kuin oman järjen.Jumalaahan palvelet etkä ihmisiä..kumpi paremmin tietää Jumala vaiko se kaveri..kaverin kaveri...tai pahemmassa tapauksessa tietämätön ukko...?En oikein tiedä, miten tuo poikaystäväni nyt tähän keskusteluun liittyy...? Tai hänen tietonsa tai määräysvaltansa. Mutta asioita pikaisesti selventäen: poikaystävälläni ei ole määräysvaltaa minuun. Ja en koe olevani muslimi, ihan kristityksi synnyin ja kristittynä kuolen.
Epäselvää on se, kun siis jos huivia täytyy käyttää vain sellaisten miesten edessä joiden kanssa voi mennä naimisiin, pitääkö suomalaisten musliminaisten käyttää huivia myös sukulaismiesten edessä? Poikaystäväni siis sanoi, että pitää, mutta eikai Suomessa voi sukulaiset mennä keskenään naimisiin, vai voiko?! Olenko elänyt purkissa, kun en ole tämmöisestä mahdollisuudesta koskaan kuullutkaan.. Mutta vähän on kyllä vaikea uskoa, että kristitty pappi siunaisi sukulaisten välisen avioliiton.
Huivi siis ei minua koske mitenkään, ihan vain uteliaisuuttani utelen. - sukulaisista
En oikein tiedä, miten tuo poikaystäväni nyt tähän keskusteluun liittyy...? Tai hänen tietonsa tai määräysvaltansa. Mutta asioita pikaisesti selventäen: poikaystävälläni ei ole määräysvaltaa minuun. Ja en koe olevani muslimi, ihan kristityksi synnyin ja kristittynä kuolen.
Epäselvää on se, kun siis jos huivia täytyy käyttää vain sellaisten miesten edessä joiden kanssa voi mennä naimisiin, pitääkö suomalaisten musliminaisten käyttää huivia myös sukulaismiesten edessä? Poikaystäväni siis sanoi, että pitää, mutta eikai Suomessa voi sukulaiset mennä keskenään naimisiin, vai voiko?! Olenko elänyt purkissa, kun en ole tämmöisestä mahdollisuudesta koskaan kuullutkaan.. Mutta vähän on kyllä vaikea uskoa, että kristitty pappi siunaisi sukulaisten välisen avioliiton.
Huivi siis ei minua koske mitenkään, ihan vain uteliaisuuttani utelen.Serkukset voivat mennä keskenään naimisiin,lähemmät sukulaiset ei. Pieni vihje nuorisolle opetelkaa käyttämään jotain hakukonetta.
- Hertha
En oikein tiedä, miten tuo poikaystäväni nyt tähän keskusteluun liittyy...? Tai hänen tietonsa tai määräysvaltansa. Mutta asioita pikaisesti selventäen: poikaystävälläni ei ole määräysvaltaa minuun. Ja en koe olevani muslimi, ihan kristityksi synnyin ja kristittynä kuolen.
Huivi siis ei minua koske mitenkään, ihan vain uteliaisuuttani utelen.Suomessa serkukset voivat solmia avioliiton.
- *muslimah*
Huivi siis ei minua koske mitenkään, ihan vain uteliaisuuttani utelen.jokaisella koulukunnalla ja ryhmällä ja jopa yksilöllä eri tulkinnat.Se mitä Koraani sanoo voit lukea itse.Se mitä sunna sanoo voit lukea itse ja koska se on vapaaehtoinen on oma asiasi mitä sille tiedolle teet.
Jos asia ei sinua koske niin en tiedä miksi teillä on islam-tietovisa meneillään?
Mahram on asia joka myös löytyy koraanista.Jos on selkeästi sanottu niiden miespuolisten seurassa joitten kanssa ei voi mennä naimisiin ja tietääkseni serkukset voivat mennä jopa suomessakin.Mutten minä kyllä niin tekisi, hieman pitää olla sairauksien ja muidenkin asianhaarjoen vuoksi hajurakoa sukumanneloihin vaikka muuten veljen asemasta menisivätkin serkkupojatkin. - Kristitty tyttö
*muslimah* kirjoitti:
jokaisella koulukunnalla ja ryhmällä ja jopa yksilöllä eri tulkinnat.Se mitä Koraani sanoo voit lukea itse.Se mitä sunna sanoo voit lukea itse ja koska se on vapaaehtoinen on oma asiasi mitä sille tiedolle teet.
Jos asia ei sinua koske niin en tiedä miksi teillä on islam-tietovisa meneillään?
Mahram on asia joka myös löytyy koraanista.Jos on selkeästi sanottu niiden miespuolisten seurassa joitten kanssa ei voi mennä naimisiin ja tietääkseni serkukset voivat mennä jopa suomessakin.Mutten minä kyllä niin tekisi, hieman pitää olla sairauksien ja muidenkin asianhaarjoen vuoksi hajurakoa sukumanneloihin vaikka muuten veljen asemasta menisivätkin serkkupojatkin....koska vaikka joku asia ei koske itseä, siitä voi silti opiskella ja ottaa selvää.
Minä tuomitsen kyllä jyrkästi serkusten tai minkään tason sukulaisten välisen avioliiton! Mutta ehkä tämä on vähän väärä palsta siitä ilmoittaa...
- Shiia
Ei-mahram henkilöiden läsnäollessa naisen täytyy peittää koko ruumiinsa paitsi kätensä ja kasvonsa, jotka voivat säilyä peittämättöminä. Ei-mahram on mies, joka ei sovi mihinkään kategoriaan, jotka on listattu Koraanin jakeessa 24:31.
- Ottaa.
Huivin ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232457
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4312247Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981220Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141033Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!18916- 45889
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109816Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34810Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.255792Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33745