307:n tyhjäkäynti, vikaa vai ominaisuus?

Satu

Käytin kuukauden vanhaa 307 takuuhuollossa ja yksi! vioista oli tyhjäkäynti, joka ei mielestäni ole kunnossa. Kierrokset ovat noin 900r/min ja pysyy tasaisena, mutta auto huojahtelee ja nytkähtelee ärsyttävästi. Pääkaupunkiseudulla kun asuu, tulee paljon seisottua valoissa ja on ruvennut enemmän kuin ärsyttämään jatkuva hytkyminen. Automaan mittarien mukaan mitään vikaa ei ollut. Onko muilla 307:n omistajilla kokemuksia kyseisestä ongelmasta, onko joku saanut sen korjattua vai onko edes korjattavissa.

8

3291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo

Sama homma. Kylmällä moottorilla ei epätasaisuutta, mutta lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä ikäänkuin olisi sammumisen kynnyksellä ja huojahtelee/nykii. Eipä tuo huolto osannut tehdä mitään, rusikun ohjelma päivitettiin, mutta eipä tuo mitään auttanut. Nykiminen ei esiinny missään muussa tilanteessa, ainoastaan lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä, eikä kierrokset vaeltele millään tavalla. Ilmiö pysynyt saman kohta yli vuoden.

BTW, moottorina on 1.6

• Satu

Jep, myös minulla moottorina 1.6. Mikäli oikein ymmärsin, niin auta kuin kärsiä? Vai onko jollain vika poistunut huollossa? Ja miksi ei ilmene kaikissa, automaalla ei kuulemma oltu koskaan törmätty ongelmaan...

• 307 1.6

Ei siis ole mitään ongelmia. On ollut huoleton peli jo kohta vuoden. 24000 km ajettu. Kokeile toista huoltoa.

• Matias

Itse olen huomannut omassa autossa, että aamulla liikkeelle lähtiessä, jos ilma on ollut kostea, saattaa olla vähän nykimistä. Muutoin ei kyllä ole
      mitään ongelmaa. Siis 1.6 ja SW...

• Hanski

307 1.6 hytkähtelee täälläkin tyhjäkäynnillä mutta itseäni tuo ei niin kauheasti häiritse.

• Satu

Minua taas häiritsee, tänäänkin tuli liikennevaloissa useampi kerta hytkyttyä...

• Hanski
        Satu kirjoitti:

Minua taas häiritsee, tänäänkin tuli liikennevaloissa useampi kerta hytkyttyä...

Täällä kaakossa on hyvä kun ei ole liikennevaloja ollenkaan niin ei tule paljon liikennevaloissa seisottua :). No täytyy Kotkan Win-Autossa mainita asiasta kunhan 10tkm saadaan ensin mittariin. Itseäni häiritsee eniten löysä vasen viiksi. Räpsäytän aina pitkien "vilautuksen" päälle kun suuntamerkkiä antelen, mahtaa vastaantulijat ihmetellä että mitä tuo mies meinaa....

• Pösömies

Ilmastointi päällä ainakin mun 1.4 moottorinen käy tod. ravistellen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe